Nikon D5100 - test aparatu
5. Balans bieli
- Auto,
- Dzień słoneczny (5200 K),
- Cień (8000 K),
- Dzień zachmurzony (6000 K),
- Światło żarowe (3000 K),
- Światło jarzeniowe (7200 K, 6500 K, 5000 K, 4200 K, 3700 K, 3000 K, 2700 K),
- Światło lampy błyskowej (5400 K),
- Ustawienie ręczne według wzorca bieli.
Każdą nastawę balansu bieli można dostroić posługując się dwoma 15-stopniowymi skalami. Można wzmocnić lub osłabić kolory: czerwony lub niebieski (A-B) oraz zielony lub purpurowy (G-M). W menu można także określić bracketing WB i wykonać od 2 do 3 zdjęć z krokiem 1, 2 lub 3.
Poniżej prezentujemy pomiary balansu bieli wykonane na tablicy kolorów i przeanalizowane programem Imatest.
Średnie błędy kolorów i poziom nasycenia barw są w Nikonie D5100 akceptowalne. Przy neutralnych ustawieniach jedyne duże problemy, jak zawsze w przypadku cyfrowych aparatów, pojawiają się przy fotografowaniu w żółtym (żarowym) świetle korzystając z automatycznego balansu bieli.
Fotografując w takich warunkach należy użyć dedykowanego balansu bieli oznaczonego symbolem żarówki lub ustawić balans bieli korzystając ze wzorca bieli.
| Światło | Balans bieli | dC | S [%] |
| Słoneczny dzień | Auto | 4.35 | 104.6 |
| Słoneczny dzień | Słoneczny dzień | 7.05 | 109,2 |
| 6400 K | Auto | 4.75 | 108.5 |
| Błysk | Auto | 3.77 | 86.13 |
| Błysk | Błysk | 3.78 | 88.3 |
| 3000 K | Auto | 24.1 | 141.1 |
| Żarówka | 3000 K | 6.84 | 107.2 |

























Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.