Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Partnerzy






Aktualności

Zmiana w systemie gwarancji Nikona

Zmiana w systemie gwarancji Nikona
11 stycznia
2021 09:53

Firma Nikon opublikowała oświadczenie, w którym informuje o zaprzestaniu udzielania międzynarodowej gwarancji na obiektywy i akcesoria. Od teraz gwarancja na te produkty będzie obowiązywać w danym kraju lub regionie.

W opublikowanym na stronie firmy oświadczeniu przeczytamy, że decyzja ta wynika z coraz bardziej różniącego się lokalnego prawa i standardów bezpieczeństwa.

Międzynarodowa gwarancja przestała być udzielana od stycznia 2021 roku. Osoby, które zakupiły sprzęt wcześniej będą oczywiście nadal mogły z niej korzystać.


Komentarze czytelników (45)
  1. RobKoz
    RobKoz 11 stycznia 2021, 10:01

    Oj niedobrze. Wracamy do starych czasów gdy lokalna gwarancja była sposobem walki z szarym rynkiem (ang. grey market) po polski zwanym TIP (tani importer prywatny).

  2. komor
    komor 11 stycznia 2021, 10:21

    Obawiam się, że bardziej ma to związek z ogólną kondycją Nikona, nie kwestiami prawnymi, które są tylko wymówką. A co z Unią? Jest jednolitym rynkiem, czy polski oddział Nikona nie będzie honorował zakupionych taniej sprzętów zza Odry?

  3. komor
    komor 11 stycznia 2021, 10:24

    Tu jest polska wersja artykułu zalinkowanego przez Amadiego, ale też z niej nic konkretnego nie wynika: link

  4. Jonny
    Jonny 11 stycznia 2021, 10:25

    Sensu w tym nie ma, tym bardziej, że serwisy Nikona zwijają się jeden po drugim.
    W Polsce, przysłowiowy Kowalski musi wysyłać sprzęt do serwisu w Czechach i tylko to może go zaboleć, że być może wolałby serwis w Berlinie, a nie może teraz z niego w ramach gwarancji skorzystać.
    W sumie takie akcje pozostawiają po sobie nienajlepsze wrażenie, nie bardzo zatem rozumiem, dlaczego Nikon sam sobie rzuca kłody pod nogi (?).

  5. wzrokowiec
    wzrokowiec 11 stycznia 2021, 10:30

    Szok.
    Nie spodziewałem się tego po Nikonie :(

  6. lisekluk1
    lisekluk1 11 stycznia 2021, 10:36

    Szkoda bo serwis w Polsce jaki jest każdy wie. Dzięki niemu zrezygnowałem z nikona i już nie mam zamiaru wracać chociażby sprzedawali cuda.

  7. Jonny
    Jonny 11 stycznia 2021, 10:43

    @lisekluk1 - serwis w Warszawie obsługuje tylko klientów z programu NPS, a innym klientom świadczy jedynie drobne usługi (wymiana gum, regulacja AF itp.).
    Naprawy dla klientów spoza NPS, są dokonywane w czeskim serwisie.

    @wzrokowiec

    Tak jak mówił @RobKoz, ta akcja to nic nowego, ale absmak jest.

  8. BlindClick
    BlindClick 11 stycznia 2021, 10:51

    Fajny news, dobrze ze nie plotka...

  9. sanescobar
    sanescobar 11 stycznia 2021, 10:52

    Ciekawe czy skrót myślowy "region" oznacza np. teren UE.

  10. RobKoz
    RobKoz 11 stycznia 2021, 11:15

    W latach 80 kolega był na służbowej delegacji w Paryżu. Miał wolne popołudnia wiec się włóczył po mieście i trafił do salonu Nikona. Oczywiście nie było mowy by cokolwiek kupić, ale zaczął rozmawiać ze sprzedawcą. Miał ze sobą dwa korpusy i w jednym z nich coś szwankowało. Sprzedawca powiedział że mu to za darmo naprawi. Kolega zdziwiony. Ale jak to? Nie jestem waszym klientem, a nawet nie kupiłem tego sprzętu we Francji więc gwarancja nie działa, a poza tym to już wiekowy sprzęt. Tamten odpowiedział - to nie ma znaczenia jest pan użytkownikiem systemu Nikon więc mojej firmie zależy na tym aby miał pan w pełni sprawny aparat.

    Tak się dawniej budowało prestiż marki. Ale wtedy rządzili menadżerowie z sercem a nie księgowi z kalkulatorami.

  11. ros28
    ros28 11 stycznia 2021, 11:23

    Kiedyś było lepiej (całkiem bez sarkazmu). No ale teraz Nikon dołączył do innych, bo pierwszy z tym nie jest.

  12. RobKoz
    RobKoz 11 stycznia 2021, 12:05

    @ros28

    "Kiedyś było lepiej "

    To wróci wraz z odpływem masowego klienta.

    Klient masowy patrzy na cenę. Fachowiec szukający narzędzia patrzy na solidność firmy od której to narzędzie kupuje i nie jest dla niego problemem dopłacić 10% za lepsza gwarancję.

  13. Jonny
    Jonny 11 stycznia 2021, 12:15

    @RobKoz

    Z tym, to może być różnie, bo NPS i tak obsługuje zawodowców inaczej, zatem można rzec, że ta grupa klientów cieszy z buta lepszą gwarancją.

    Chyba, że Nikon kombinuje w przyszłości utworzenie jednego serwisu na całą EU, np. w Berlinie, to wówczas i zawodowcom dostanie się po pupci.

  14. deel77
    deel77 11 stycznia 2021, 13:17

    Szkoda, że Nikon podejmuje taką decyzję. Nie znamy powodów, ale jakie one by nie były, to nie jest to pozytywna wiadomość dla klientów. Z drugiej strony to może być jeden z elementów mających na celu poprawę kondycji samego Nikona, bo jak upadnie cała firma to i tak klienci będą mieli pozamiatane.

    Nikonowi życzę jak najlepiej :)

  15. szuu
    szuu 11 stycznia 2021, 14:22

    kiedyś były piękne czasy, bo rządzili księgowi, którzy ustawiali tak wysokie marże, że opłacało się naprawiać każdemu klientowi żeby myślał że robią mu dobrze za darmo.
    dzisiaj ludzie kupują zbyt tanio i dlatego są nieszczęśliwi...

  16. f8@24mm
    f8@24mm 11 stycznia 2021, 14:45

    @sanescobar - podejrzewam, ze nawet nie tylko UE ale ogolnie link . do tej pory europejska gwarancja obowiazywala tez na sprzet kupiony np. w Norwegii

    i tutaj Nikon, chocby chcial, to nie podskoczy. krotko i dosadnie. do kupy razem UE to druga gospodarka swiata, jak chca tu sprzedawac towary, to musza sie dostosowac do prawa.

  17. f8@24mm
    f8@24mm 11 stycznia 2021, 14:48

    tak a propos... na pewno jest tak, ze uzytkownik w PL nie moze sam (ale sam, w sensie na wlasny koszt) oddac sprzetu na serwis w Berlinie? to ze polska dystrybucja wysyla do Czech jest zapewne kwestia ekonomiczna, bo nie bardzo rozumiem czemu mialoby byc prawnie obowiazujace (bo to wbrew zasadzie wolnosci uslug w UE)

  18. Jonny
    Jonny 11 stycznia 2021, 14:55

    @f8@24mm

    To sądź się z korporacjami, jak masz za dużo czasu i pieniędzy.
    Nikon wskazał dla Polski serwis w Czechach i szkoda nawet z tym dyskutować.

    Co do gwarancji, to nie ma żadnej europejskiej, tylko nazywała się ona dotąd:
    "Nikon Worldwide Service Warranty".

  19. deel77
    deel77 11 stycznia 2021, 15:00

    Wszystkiemu winne komórki :(

  20. f8@24mm
    f8@24mm 11 stycznia 2021, 15:02

    dobrze, ale to jest wskazany jako jedyny mozliwy dla osoby mieszkajacej w Polsce, czy jako domyslny, gdzie polski dystrybutor przesyla naprawy? bo to co innego

    przez gwarancje europejska rozumiem: kupujesz sprzet w dowolnym kraju ww. jednolitego rynku (wiec np. na Islandii, ktora do UE nawet nie nalezy), uzywasz w Polsce i w razie awarii przysluguje ci jego naprawa gwarancyjna. w serwisie w Madrycie, bo tam akurat jestes (w dawnych czasach, kiedy sie podrozowalo :) ) na wakacjach.

  21. deel77
    deel77 11 stycznia 2021, 15:07

    @f8@24mm
    "i tutaj Nikon, chocby chcial, to nie podskoczy. krotko i dosadnie. do kupy razem UE to druga gospodarka swiata, jak chca tu sprzedawac towary, to musza sie dostosowac do prawa. "

    Trochę racji masz, ale te gwarancje wygasną a nowych - tego typu - nie będzie.

    Z drugiej strony nie gloryfikowałbym tak przeregulowanego rynku UE, bo praktyka pokazuje, że jego moc częściej przejawia się raczej w braku oferty czy ograniczeniach regionalnych.

  22. Jonny
    Jonny 11 stycznia 2021, 15:11

    @f8@24mm

    I w wypadku produktów innych korporacji też tak to działa ???

    Nikon do stycznia br. oferował obsługę serwisową na całym świecie, a nie jedynie w Europie.
    Zresztą ta zmiana Kowalskiemu i tak nie czyni krzywdy, bo wcześniej też naprawiał w Czechach.

  23. RobKoz
    RobKoz 11 stycznia 2021, 15:17

    @f8@24mm

    "przez gwarancje europejska rozumiem: kupujesz sprzet w dowolnym kraju ww. jednolitego rynku (wiec np. na Islandii, ktora do UE nawet nie nalezy), uzywasz w Polsce i w razie awarii przysluguje ci jego naprawa gwarancyjna. w serwisie w Madrycie, bo tam akurat jestes (w dawnych czasach, kiedy sie podrozowalo :) ) na wakacjach."

    Tak ale ten serwis w Madrycie może to wysłać do centralnego serwisu w Czechach :-)

  24. sektoid
    sektoid 11 stycznia 2021, 15:30

    To już jest koniec. Nie ma już nic,

  25. LiSzajFuj
    LiSzajFuj 11 stycznia 2021, 16:34

    @ deel7711:
    "Wszystkiemu winne komórki :("
    Szkoda, że Trump nie ma sprzętu od Nikona bo mógłby napuścić swoich wyborców na Aple i Samsunga.

  26. BlindClick
    BlindClick 11 stycznia 2021, 17:29

    Dziwna ta akcja Nikona, mamy kilka center naprawy, ale wazny jest punkt zakupu...
    Bardzo PRO ze tak powiem, PPPRROOO z wielkiej czcionki.

    Och Nikon!!! Ja chce kupowac Twoje aparaty.

  27. DonYoorando
    DonYoorando 11 stycznia 2021, 17:58

    nikon robi porządki w zagrodzie.. to dobrze.. jeżeli koszty i problemy międzynarodowej gwarancji są większe niż korzyści, to oczywiście trzeba coś z tym zrobić... globalny zasięg kurierów i transakcji pozwala sklepom z jednego regionu zalać rynki inne niż zaplanowano. warto mieć świadomość, że na świecie funkcjonuje wiele ogromnych barier celnych, walutowych, licencyjnych itp itd...

  28. Tofifik
    Tofifik 11 stycznia 2021, 18:30

    I tak nikony są taniej na zachodzi i wschodzi oraz północy i południu. Więc jak chce ktoś serwisować w Berlinie, niech kupi w Niemczech, będzie i tak taniej, a serwis jakby pewniejszy.
    Nawet na Ukrainie czy Białorusi nikony są tańsze.

  29. Jonny
    Jonny 11 stycznia 2021, 19:54

    @Tofifik

    Czort znajet co tu będzie decydujące, miejsce zakupu, czy dane na fakturze, a druk gwarancji bez faktury jest tylko śmieciem.
    Czas pokaże jak się sprawy mają.

  30. focjusz
    focjusz 11 stycznia 2021, 22:07

    Gospodarka UE po Brexicie i recesji 2020 (i jak coraz wiecej wskazuje takżę 2021) nie będize już drugą na świecie bo przegonią ją najprawdopodobniej Chiny - to takie memento dla Brukselskich mocarstwowców.
    A ruch Nikona mimo że wydaje się logiczny (dla firmy w kłopotach) to na pewno nie zachęci do wchodzenia w ten system - a próba zachowania choćby dotychczasowych jest coraz trudniejsza w dobie powszechnie dostępnych przejściówek z bagnetu F

  31. szuu
    szuu 11 stycznia 2021, 23:43

    ale za to UE będzie liderem zmniejszania emisji CO2 i dzięki temu nie będzie w europie globalnego ocieplenia aż wszyscy na świecie będą nam zazdrościć ;-)

  32. mkol
    mkol 11 stycznia 2021, 23:54

    Żegnaj Nikonie, witaj Sony

  33. PDamian
    PDamian 12 stycznia 2021, 05:32

    A już jest Sony Imaging PRO Support w Polsce?

  34. molon_labe
    molon_labe 12 stycznia 2021, 08:30

    Można po tym wnioskować, że Nikon prognozuje, akinezję ..w podróżowaniu i "travel photography". Jednak moim zdaniem, to wygląda na acedię Nikona, chyba, ...........że już wie coś, o czym się wkrótce dowiemy...

  35. LR
    LR 12 stycznia 2021, 10:44

    Niezależni producenci optyki w pewnym sensie pomagają lecieć Nikonowi w dół

  36. DonYoorando
    DonYoorando 12 stycznia 2021, 12:39

    @LR: biednemu zawsze wiatr w oczy, czasy duopolu c&n dawno minęły i ja nie tęsknię... sny o potędze nikona poszły w zapomnienie, teraz trzeba przeskalować business do realnych rozmiarów i możliwości a nie chorych projektów... koszty i problemy gwarancji ogólnoświatowej są z innej ery.

  37. LR
    LR 12 stycznia 2021, 14:03

    @DonYoorando

    Pamiętam jak jeszcze jak kupiłem Pentaxa K200D to było dobrą dekadę temu. Kolega kupił jakąś lustrzankę & SONY która była okropnie tandetna a w trybie manualnym nie dało się kółkiem ustawić pozycji 0 cały czas przeskakiwało albo na plus albo na minus. A teraz SONY powoli wychodzi na lidera

  38. root_mistrz
    root_mistrz 12 stycznia 2021, 14:16

    Globalizacja - Nie ma znaczenia gdzie kupię sprzęt tak samo jak nie ma znaczenia gdzie jest serwis Nikona, na Antarktydzie czy na Marsie.

    Mogę wysłać sprzęt na gwarancji do najbliższego sklepu, ale to chyba nie ma sensu jak mogę wysłać na Antarktydę, bo tam jest serwis...

  39. Jonny
    Jonny 12 stycznia 2021, 14:23

    @root_mistrz

    No nie wiem, jak by to się sprawdziło przy obsłudze sprzętu profesjonalistów, którzy w czasie napraw korzystają ze sprzętu zastępczego, jako że logistycznie byłoby to karkołomne przedsięwzięcie.

    Także można sobie na prywatne potrzeby głosić kosmopolityczne komunały, ale do życia pasują one jak pięść do nosa.

  40. root_mistrz
    root_mistrz 12 stycznia 2021, 15:20

    @Jonny

    Dla NPS zasady są jasne, więc nie wiem o co ci chodzi?
    Sprzęt zawodowy - Poniższa lista jest "listą kwalifikującą do programu NPS"
    link

  41. Jonny
    Jonny 12 stycznia 2021, 15:36

    @root_mistrz

    No i po co linkujesz tę listę, skoro to ma się nijak, do Twojej wcześniejszej wypowiedzi o centralnym serwisie na Antarktydzie ?

    Gdyby był jeden serwis, to i program NPS byłby przez niego obsługiwany.

  42. DonYoorando
    DonYoorando 13 stycznia 2021, 00:01

    @LR: paradoksalnie, może się okazać, że obecny kryzys wyjdzie nikonowi na dobre w średnim okresie. legenda marki nadal przyciąga, nowe produkty są solidne. uciekli z drogiej produkcji w japonii, przewietrzają portfolio usług i produktów... wszystko jak w książce. przed nimi cała fala wymiany dslr na mirroless przez profi... mają szansę przeczekać, a może nawet lekko się odbić...

  43. root_mistrz
    root_mistrz 13 stycznia 2021, 01:37

    @Jonny

    Mnie nie obchodzi NPS, bo nie mam dwóch profesjonalnych puszek Nikona i nie zamierzam, a z punktu widzenia użytkownika nie kwalifikującego się na ten program dla zawodowców, to właśnie wsio ryba, może być Antarktyda.
    Jest kurier i ogarnie.
    Szary Kowalski jest i tak w drugiej kolejności w serwisie, ale jak będzie jeden globalny serwis, to może i szybciej zaczną ogarniać właśnie Kowalskiego.

  44. RobKoz
    RobKoz 13 stycznia 2021, 11:14

    @DonYoorando

    "przed nimi cała fala wymiany dslr na mirroless przez profi... mają szansę przeczekać, a może nawet lekko się odbić"

    Jest jeden drobny problem. Profi zmieniając F na Z nie zyskuje nic więcej niż gdyby zmienić F na FE.

    Założenie że wszyscy profi zostaną przy Nikonie jest moim zdaniem błędne.

  45. Jonny
    Jonny 13 stycznia 2021, 11:30

    @RobKoz
    "Założenie że wszyscy profi zostaną przy Nikonie jest moim zdaniem błędne. "

    Wiesz, kto miał odpłynąć do innych systemów, to już to zrobił, bo falstarcie Nikona z Z7 i obiecankach cacankach na temat Z8/Z9.

    Ci, którzy jednak kupili Z6/Z7 i dziś wymieniają korpusy na Z6II/Z7II, na pewno łatwo z Nikona nie zrezygnują.

    Środowisko czeka na pierwszą profesionalną puszkę ML od Nikona, zatem jeżeli owa korporacja nie nadużyje w tym zakresie pokładanego w niej zaufania, to z tych, którzy zostali przy Nikonie, nikt nie będzie podejmować rozpaczliwych decyzji.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.