Fujifilm GFX 100S
Fujifilm GFX 100S to bardziej kompaktowa wersja 100-megapikselowego średnioformatowego bezlusterkowca GFX100. Waży jedynie 900 gramów.
Sercem nowego aparatu jest 102-megapikselowy sensor o rozmiarze 44 x 33 mm oferujący rozdzielczość 11648 x 8736 pikseli i zakres czułości ISO 100-12800 (rozszerzalny do 50-102400). Matrycę wyposażono w stabilizację o deklarowanej wydajności 6 EV.
Mimo kompaktowości, obudowa nowego aparatu nadal oferuje takie elementy jak monochromatyczny ekran na górnej ściance czy ruchomy tylny ekran. Ten ostatni ma przekątną 3.2 cala i rozdzielczość 2.36 mln punktów. Aparat wyposażono też w wizjer elektroniczny o rozdzielczości 3.69 mln punktów i powiększeniu 0.97x.
Korpus GFX 100S mierzy 150 x 104 x 87 mm i waży wspomniane już 900 g. Wykonano go ze stopów magnezu, jest też uszczelniony. Co ciekawe, producent deklaruje wzmocnienie okolic bagnetu względem modelu GFX 100, co ma uczynić pracę z ciężkimi obiektywami bezpieczniejszą dla konstrukcji aparatu.
Aparat zasilany jest akumulatorem NP-W235 znanym z modelu X-T4. Według deklaracji producenta, powinien on wystarczyć na wykonanie przynajmniej 460 zdjęć. Korpus wyposażono także w podwójne gniazdo kart pamięci SD/SDHC/SDXC. Oba gniazda są zgodne ze standardem UHS-II, co może się przydać, jeśli zdecydujemy się sięgnąć po oferujący 5 kl/s tryb seryjny.
Oprócz zdjęć, GFX 100S oferuje także tryb filmowy analogiczny do tego znanego z GFX 100. Filmować możemy w 4K DCI (4096 x 2160) i 4K UHD (3840 x 2160) z prędkościami do 30 kl/s oraz w Full HD (1920 x 1080) do 60 kl/s. Zapis odbywa się w kodeku H.264 lub H.265, możliwe jest wewnętrzne nagrywanie z 10-bitowym próbkowaniem koloru oraz wypuszczenie materiału filmowego w formacie RAW na zewnętrzny rejestrator obrazu.
Fujifilm GFX 100S ma wejść do sprzedaży w marcu bieżącego roku, sugerowana cena to 5999 dolarów.
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Pierwszy !!! :)
Sony może się schować ze swoją wczorajszą premierą ;)
@tadeusz: 5 kl/s miał 5-megapikselowy A1 w 2003 ;)
Jakiz on piekny!
cena jak najbardziej OK - mile zaskoczenie.
Szabla
27 stycznia 2021, 16:03
@tadeusz: 5 kl/s miał 5-megapikselowy A1 w 2003 ;)
.......--------------
30 kl/sek w stosunku do 5 kl/sek oznacza , ze masz 6 razy wiecej zdjec do wyrzucenie do kosza i szesciokrotnie wiekszy naklad czasu do przegladniecia smieci.
Ludziom z praktyka wystarczaja 3 klatki / sek - az nadto.
Piekna premiera , aparat rowniez do pracy studyjnej , jako maly aparat o cechach zblizonych do studyjnego.
Bardzo fajna premiera. Jak nieco cena okrzepnie (albo wejdzie nowa generacja), to będzie niezły sprzęt do wykorzystania z obiektywami FF jak i tymi do nieco większych formatów.
@Pokoradlasztuki: w rękach dyletanta zapewne 6x więcej do kosza, ale w przypadku fachowca 6x więcej dobrych zdjęć :)
Fajny :) Ile waży pełen RAW ? Pewnie jakieś 250MB ?
@Pokoradlasztuki
"Ludziom z praktyka wystarczaja 3 klatki / sek - az nadto."
Dlatego jeżeli komuś nie jest potrzebna szybka seria, to nie ma sensu porównywać tego Fuji do A1 i można pozostać przy A7r IV, który jest 2,5 tys. USD tańszy od Fuji.
@Cichy
"Ile waży pełen RAW ? Pewnie jakieś 250MB ?"
200 MB, rawy są do pobrania chociażby z dpreview pod testem GFX 100.
Wizjer ma powiększenie 0.97x ( optyczne , dpreview ) czy 0.77x ? Ostatnią wartość podaje Fotopolis i pisze że to ten sam moduł jak w GFX 50r a tam powiększenie wynosi 0.77x .
Szabla
27 stycznia 2021, 16:18
@Pokoradlasztuki: w rękach dyletanta zapewne 6x więcej do kosza, ale w przypadku fachowca 6x więcej dobrych zdjęć :)
-----------------
i ani jednej chetnej osoby , ktoraby chciala zobaczyc choc jedno zdjecie.
przed 15 laty casio wypuscil aparat z czestoscia 60 kl/sek . wcale nie pojawilo sie 60 razy wiecej dobrych zdjec.
to jest tylko parametr robiacy wrazenie na gimbazie , ktora z kolei nie ma kasy, wiec go pewnie nie kupi. My jako osoby dorosle mamy umiejetnosc realnej oceny znaczenia poszczegolnych parametrow. dobrze wiesz sam , ze te 30 kl /sek nie zapewniaja dobrych zdjec , natomiast na pewno zapewniaja duza ilosc zdjec zlych . Per Saldo dawno doszedlem do wniosku ze wiecej niz 3 kl/sek to przewaga formy nad trescia - a i to rzadko jest potrzebne.
Zdejc szybkostrzelnych sportowych jest od groma w siecei a tym samym sie dewaluuja . Sceny z wykrzywiona buzia gracza , czy skoczka z podwinieta narta nie robia juz wrazenia, gdyz sa codziennoscia.
Efekt ceny Sony A1 już jest. Drogi Fuji na tle jeszcze droższego A1 nowego wygląda tanio :) a ma 100 a nie 50Mpix, i większą matrycę.
@tadeusz69 - "Sony może się schować ze swoją wczorajszą premierą"
ale ty jesteś głupi człowieku :), przecież to zupełnie inne aparaty, a czy Sony może się schować w dobie powszechnego filmowania itd. Sony stworzyło idealny aparat do takiej pracy, tylko cena jest z kosmosu. Po za tym Sony w FF daje najlepszy wizjer jaki istnieje, 9 mln/240 Hz itd. a Fuji w średnim formacie daje jakieś badziewie ?
Gdybym miał takie pieniądze, to zdecydowanie bym kupił Hasselblada.
Wole to fuji + obiektyw za te sama cene co tylko Body a1.
zreszta mozna do niego podpiac w trazie potrzeby tania jak barszcz optyke DDR z P sixa .
Pewnie ze nie to samo zastosowanie - do szybkiego reportazu raczej nieodpowiedni , ale do niektorych dziedzin sportu - jak najbardziej ( nie tylko szachy ) .
@Pokoradlasztuki
Opowiedz te swoje brednie o 3 kl/s reportom sportowym fotografującym rajdy, formułę 1, narciarstwo alpejskie itp sporty.
@Pokora
"Wole to fuji + obiektyw za te sama cene co tylko Body a1."
Po co dalej na siłę porównujesz do A1? Za cenę tego Fuji można kupić A7r IV i wiadro manualnej optyki do niego.
@tadeusz69
"Wizjer ma powiększenie 0.97x ( optyczne , dpreview ) czy 0.77x ?"
Zależy czy mówimy o ekwiwalencie 35 mm czy w odniesieniu do wielkości klatki 44x33.
Nie ma to jak porównywanie reporterskiej puszki pełnoklatkowej do średnioformatowego studyjnego aparatu. To tak jakby porównywać pickupa z sedanem. Bez sensu, target zupełnie inny.
@jarekzon na żartach się nie znasz ?;)
Wiadomo że Sony A1 to zupełnie inny , naszpikowany najnowszą elektroniką aparat .
Wizjer został podobno wzięty z GFX 50r . W końcu musi się czymś różnić od GFX 100 …
Porównanie tego Fuji do nowego Sony to jak porównanie najlepszego rodzinnego suva z najlepszym vanem. Oba mają koła i są najlepsze, ale na tym podobieństwa się kończą.
Aparat bardzo zgrabny i ładny. Piękne czasy w fotografii następują jeżeli chodzi o wybór sprzętu.
Premiera tego Fuji jak widać dopiekła fanbojom Sony. Oj, dopiekła. Jaka zażarta obrona. A to tylko aparaty. Wyluzujcie Koledzy: Szabla, mate, et constortes. :)
@r2mdi : popracuj nad czytaniem ze zrozumieniem ;)
Szabla:"w rękach dyletanta zapewne 6x więcej do kosza, ale w przypadku fachowca 6x więcej dobrych zdjęć :)"
Myślę, że to nie tak. Raczej 6x większa szansa na lepsze zdjęcie.
@Bahrd: zgadza się. Trudniej będzie wybrać to najlepsze.
Jonas Rask jeden z ambasadorów Fuji właśnie opublikował na swojej stronie nowy artykuł o GFX 100 S i nowym GF 80mm 1.7 .
Jak zwykle piękne , warte obejrzenia zdjęcia !
link
Świetny aparat, ale przy tych możliwościach i tej cenie powinien być poparty prawdziwym talentem, nie wspominając o umiejętnościach.
Bardzo bym chciał umieć wykorzystać kiedyś takie możliwości sprzętu.
Paździoch
27 stycznia 2021, 16:48
@Pokoradlasztuki
Opowiedz te swoje brednie o 3 kl/s reportom sportowym fotografującym rajdy, formułę 1, narciarstwo alpejskie itp sporty.
-----------------------
mozesz pokazac swoje wlasne zdjecie , nie musi byc udane , moze byc nieostre , zle naswietlone itd , z rajdu , formuly 1 , narciarstwa alpejskiego , zebym mial przekonanie , ze wiesz o czym mowisz z doswiadczenia a nie tak jak Ci sie wydaje.
Ja jestem pod wrazeniem ergonomi tego aparatu. Oczywiscie na razie oceniam na podstawie tylko zdjec. Asceza jaka lubie. Bez nadmiaru pokretel , a to co jest Konieczne do nastawy dostepne jest natychmiast z pierwszego poziomu obslugi. Bez zbednego baroku i ornamentu.
dobrze przemyslany i slicznie zaprojektowany korpus.
chyba wzor ergonomii.
No i mimo sporej matrycy bagnet taki -nie za mały.
Spora matryca to by była, jakby miała 54x41mm.
Przy 44x33mm to jest co najwyżej taka "nie za duża".
Ale bagnet wygląda jakby dało się tam wsadzić 49x37mm.
Byłoby miło. Ale mogę sobie pomarzyć :P
@Pokoradlasztuki Asceza to jest w Hasselu.
Asceza jest też w analogach gdzie było tylko jedno pokrętło :D
W sumie Mr Pokora ma trochę racji, bo walenie serii 30 klatek, czy nawet 10 na sekundę niewiele się różni od filmowania :), a to zdaję się inna, choć pokrewna dziedzina sztuki. Lepiej filmować w 8k i wycinać kadry zdaje się...
@PDamian
"Żenujące. ...."
Żenujące to jest Twoje hejtowanie Sony.
Dedykuję Ci Twoje własne słowa:
"Zajmij się czymś pożytecznym [i skutecznym]"
"Ile to już lat utrzymujesz się [i pewnie rodzinę] z robienia" tego hejtu?.
@tadeusz69 ale ładne te zdjęcia... nawet nikt nie komentuje ich, bo większość się skupiła czy 3kl/s są lepsze niż 30kl/s ;-)
Asceza jest również w Leica M Reporter , Monochrom , M-D :)
Świadomi koneserzy nie muszą się nigdzie śpieszyć , delektują się twórczym procesem jakim jest sztuka fotografii , doceniają ładne wzornictwo Fuji GFX podobnie jak kieliszek dobrego koniaku lub dobre cygaro :)
Inni natomiast ( wolno im przecież) chcą mieć najnowsze Play Station które strzela seriami po 30 klatek na sek. i kręci klipy w 4, 8, 16… K lub jakoś tam podobnie :)))
@krukm
dobrze że chociaż Ty je doceniasz ! :) Jonas Rask ma bardzo fajny własny styl ! :)
skoro już zarzucamy technikalia, mimo nomen omen technicznej tematyki portalu, to co kryje się w dosyć enigmatycznym stwierdzeniu "Jonas Rask ma bardzo fajny własny styl"? Absolutnie nie staram się być złośliwy, co najwyżej dociekam...
krukm
27 stycznia 2021, 20:47
@tadeusz69 ale ładne te zdjęcia... nawet nikt nie komentuje ich, bo większość się skupiła czy 3kl/s są lepsze niż 30kl/s ;-)
Ja nie komentuję, bo są doskonałe, tylko zazdrościć warsztatu. Ale podobny poziom znajdziesz u ambasadorów innych marek, chociaż nie powiem, te odpowiadają mi stylem. Sądze, że Jonas Rask kompaktem też by zrobił świetne.
@palmer_eldritch
"Lepiej filmować w 8k i wycinać kadry zdaje się..."
Masz rację, zdaje Ci się. Pokaż jak będzie wyglądać film przy np. 1/4000 s.
@PiotrWachowiak
Też z przyjemnością obejrzałem zdjęcia z linku @tadeusz69. Widać, że Jonas Rask wie jak korzystać z narzędzia, jakim jest aparat fotograficzny.
P.S.
Osobiście sądzę, że nawet DRUHem ten Pan zrobiłby sporo dobrych kadrów. :)
@tadeusz69
Te zdjęcia bardziej pokazują możliwości fotografa a nie sprzętu. A fotka jesienna, która jest podpisana, że "brak słów na rendering nieostrości" jest po prostu taka... zwykła, zaryzykowałbym stwierdzenie, że jest do zrobienia Sigmą 50/85 Art i wyszłoby podobnie.
@Cichy
"A fotka jesienna, która jest podpisana, że "brak słów na rendering nieostrości" jest po prostu taka... zwykła, zaryzykowałbym stwierdzenie, że jest do zrobienia Sigmą 50/85 Art i wyszłoby podobnie."
Witaj w moim świecie. Ja ostatnie 5-6 lat jedyne co robię to zastanawiam się skąd w ludziach tyle emocji na temat sprzętu, który praktycznie niczym nie różni się od poprzedniego pod względem robienia zdjęć w nie-ekstremalnych warunkach. Takie zdjęcia gdzie mamy spokojnie czas zrobić kadr, pomyśleć o świetle, ustawić ostrość... Można zrobić każdym współczesnym aparatem.
Tyle kłótni w komentarzach, tyle ścierających się opinii, tyle przekonań, przekomarzań, wyzwisk, inwektyw, jadu... A w większości przypadków photoshop i edycja/retusz zdjęcia zrobiły więcej roboty niż aparat.
A jak już pojawi się jakiś nowy sprzęt, który faktycznie daje coś unikatowego, to zwykle jest to odgrzewany kotlet sprzed 40 lat i wszyscy się tutaj pukają po głowie, że bez sensu za coś takiego w ogóle dawać pieniądze.
I tak sobie siedzę i cierpię, bo kiedyś znałem wszystkie parametry wszystkich aparatów, a od ładnych paru lat czekam na cokolwiek co by było w ogóle ciekawe pod taki styl fotografii, jaki uprawiam.
@qqrq
Ty też kiedy tylko masz okazję psioczysz że w GFX nie tak duża matryca jak chciałbyś :D
W fotce jesiennej (tej z samotnym grzybkiem?) Pan Fotograf podkręcił mocno kolory? Pytam, bo dwanaście lat temu też tak zazwyczaj suwaki stroiłem: [ link ].
"Masz rację, zdaje Ci się. Pokaż jak będzie wyglądać film przy np. 1/4000 s."
nie uprawiam fotografii sportowej, a tam zdaje się, że 1/4000 może być przydatna (choć 1/1000 wg wielu wystarcza, no chyba, że chce się zamrażać strzały z łuku w locie) dochodzi też kwestia światła, z którym bywa różnie... tak, czy inaczej taką R5 można ustawić na 1/1000 i czerpać wątpliwą przyjemność z 33 mb, czy aby jeszcze zdjęcia...
Przyjemne narzędzie do eksploatowania pleśniaków. Choć w sumie ten 50mpix pewnie w tej kwestii mu w niczym nie ustępuje. Ładnie zaprojektowany aparat.
@Bahrd
Nie grzybek, bo to było robione 120. Mówiłem o tym zdjęciu: link
@palmer_eldritch
"nie uprawiam fotografii sportowej, a tam zdaje się, że 1/4000 może być przydatna"
No oczywiście, że krótkie czasy bywają przydatne, dlatego spytałem się o jakość tego filmu przy tak krótkich czasach migawki.
nie no 1/8000, czy 1/16000 też bywają przydatne, tylko, w realnym fotografowaniu, do czego?
@hannahg
Z tym, że nie mówię że to gówniany aparat. Cały lineup Fuji GFX i te nowe Hasselblady, to wszystko są super aparaty dla specyficznego klienta. Są nawet szkła pod mały obrazek, które podpięte pod GFX sprawiają, że chwilami naprawdę rozważam wejście w ten system. W sumie jakby Fuji zrobiło GFX 50R, ale w obudowie z GFX 100S i za 2/3 ceny, to bym się poważnie zastanowił.
Problem o którym mówię to jak dużo ludzi tutaj wychodzi z założenia, że "jak to nie jest sprzęt dla mnie, to jest to sprzęt dla nikogo i w ogóle bez sensu, do dupy i za drogi, kto to kupi i na pewno się nie sprzeda, bo JA jestem wszech-miarą wszelkiego sprzętu i moja opinia jest wyznacznikiem wszystkiego" :P
@Cichy
"zaryzykowałbym stwierdzenie, że jest do zrobienia Sigmą 50/85 Art i wyszłoby podobnie."
Albo tym:
link
@palmer_eldritch
"nie no 1/8000, czy 1/16000 też bywają przydatne, tylko, w realnym fotografowaniu, do czego?"
Będziesz teraz udawał greka, czy naprawdę nie wiesz o czym mowa, palnąłeś bzdurę i będziesz w to brnąć dalej? Jakich czasów migawki przeważnie się używa do kręcenia filmów z klatkażem 30 fps?
@Pokoradlasztuki
Masz jakiś kontakt do siebie?
wpadłbyś na nasze forum na rozmowy, podałbym ci link :)
link
z 1:1000 też nie byłoby problemu. Kalimera :)
i jeszcze coś na 2gie śniadanie
link
i powieczorek
link
więcej mi się nie chce szukać, bo de facto, nie to było pierwotnym przedmiotem/powodem mojej aktywności :)
@Pokoradlasztuki
"30 kl/sek w stosunku do 5 kl/sek oznacza , ze masz 6 razy wiecej zdjec do wyrzucenie do kosza i szesciokrotnie wiekszy naklad czasu do przegladniecia smieci.
Ludziom z praktyka wystarczaja 3 klatki / sek - az nadto."
Tak właśnie wypowiadają się ludzie którzy nie wiedzą co to kreatywność w fotografii :D
No musze przyznać, że mi się podoba. I tu można wrzucić normalne karty pomimo dużych plików a Nikon daje te XQD & CFE no i teraz dorzucił cos normalnego.
@PeterLeonard
Wszystko zależy od tego jak kto robi. Osobiście nie wyobrażam sobie dzikiej przyrody w trybie seryjnym ale różni ludzie mają różne upodobania.
No to, fajnie by było teraz przeczytać definicję kreatywności w fotografii wg PeteraLeonarda... :)
Cieszę się, że dyskusja, wydobywszy się z irytujących gęstwin sprzętu, wkracza na manowce imponderabiliów... ;)
PS
A sam jestem ciekaw niepodważalnej definicji kreatywności!
@palmer_eldritch
"i powieczorek"
I ten link (w przeciwieństwie do poprzednich) dobrze pokazuje, że filmowanie ze zbyt krótkimi czasami nie daje dobrych efektów i taki materiał jako wideo jest mało przydatny. A jeżeli traktować pliki wideo tylko jako kontener do wyciągania klatek, to jest jak drapanie się prawą ręką za lewym uchem i niesie za sobą jeszcze trochę innych ograniczeń, które nie pozwalają traktować takiego podejścia jako pełnoprawnego substytutu fotografowania serią.
palmer_eldritch
"Lepiej filmować w 8k i wycinać kadry zdaje się..."
Film 8k w takim sony A1 to próbkowanie 4:2:0 czyli stopklatka będzie porównywalna (o ile się nie mylę) z jpg z matrycy 8Mpx.
Zupełnie nie znam się na video (trzymam się kurczowo moich 3 dp merrillów i niczego wiecej mi nie trzeba :)). Jak dla mnie, na chłopski rozum 8K, to 30-parę mb, kadry da się wycinać, krótki czas migawki da się ustawić. Czy taki materiał spełnia wymogi dobrego video - pewnie, przez swoją "kanciastość", nie, ale też nie takie miało być jego docelowe przeznaczenie. Reasumując nie widzę specjalnie rożnicy między serią 30 klatek na sek., a filmowaniem, nawet w 4k. Przy zdjęciach dochodzi jeszcze kwestia bufora... Opuszczam temat, bo mnie już znudził :) Ciao
@MaciekKwarciak
rozdzilelczosc 8K to jest ok 7680 x 4320 pikseli co daje ok 33 megapiksele
4k daje ok 8mp, a 8k jest 4x wieksze, bo bok jest 2x dluzszy
jednak o ile z filmu 8k ilosc pikseli jest bardzo duza to obraz bedzie gorszy bo kompresja wieksza niz ze zdjec.
@palmer_eldritch
"na chłopski rozum 8K, to 30-parę mb"
Klatka z R5@8K to 10 MB.
"Czy taki materiał spełnia wymogi dobrego video - pewnie, przez swoją "kanciastość", nie"
Nie tylko przez "kanciastość". Obiektywy używane w foto rzadko kiedy są wolne od focus breathingu, więc dochodzi kolejny element.
"ale też nie takie miało być jego docelowe przeznaczenie."
Jak traktować materiał wideo jako kontener na zdjęcia, to dochodzą z kolei inne ograniczenia, jak jakość materiału wyjściowego (wideo raw wymaga przeważnie zewnętrznego recordera), ergonomia pracy czy postprodukcji. Po prostu z filmem pracuje się inaczej i nie jest to pełnoprawny zamiennik fotografowania.
@Kmicic
Jesli już np o dzikiej przyrodzie mówimy to np. owady w trybie makro, seria bardzo się przydaje przy tych ruchliwych ale równie dobrze może się przydać fotografując np. modelkę gdy koncepcja na sesje ma specyfczne, dynamiczne elementy, wystarczy trochę fantazji :)
Może Pokora robi tylko zdjęcia kotletów na talerzu to faktycznie z jego punktu widzenia seria nie jest potrzebna.
@gamma
"rozdzilelczosc 8K to jest ok 7680 x 4320 pikseli co daje ok 33 megapiksele"
Ale Maciek pisał o próbkowaniu koloru, a nie o rozdzielczości pliku.
link
@palmer_eldritch
Przecież to tylko potwierdza to, co zostało wcześniej napisane, że filmowanie nie jest pełnoprawnym zamiennikiem fotografowania serią, więc możesz sobie darować linkowanie kolejnych rzeczy potwierdzających, że jednak nie za bardzo wiesz o czym piszesz. Czy ty nie żegnałeś się już przypadkiem z tematem?
racja :) - już kończę... A lord to masz od lordozy, czy od wybujałego ego, bo od klasy (ciągłe przytyki osobiste) raczej nie... Ciao
@KmicicDzika przyroda - rozumiem mowisz o stacjonarnych kadrach?
Bo zwierzeta to robi sie raczej w serii, chyba ze ktos to prawdziwy hardkor, lol.
Dariusz Breś
27 stycznia 2021, 23:53
@Pokoradlasztuki
Masz jakiś kontakt do siebie?
wpadłbyś na nasze forum na rozmowy, podałbym ci link :)
--------------------
troche trudno ze wzgledow czasowych jest moi pisac na dwoch forach . nigdy nie dalem rady wiecej niz na jednym .
Jakie to jest Forum ? Oczywiscie zawsze zagladnac warto.
Szybkie serie bardzo przydają się w fotografii przyrodniczej do dokumentacji naukowej (np. migotka zwana też migawką...).
palmer_eldritch
Szkoda czasu... :) link
@jarekzon hassel kosztuje 2 x tyle
czy szanowni specjaliści ustalili już jakie przyspieszenie musi mieć aparat od 0 do 100 klatek żeby dało się zrobić jakieś sensowne zdjęcie? Bo nie chce mi czytać tego wszystkiego, jakiś aparat chciałem kupić cioci na imieniny...
@cube
nie wiem czy cioci na imieniny, ale siostrzenicy na komunię pewnie spoko :P
@palmer_eldritch, powinieneś płacić za edukację wtedy miałbys wiecej szacunku do nauki albo mozesz iść w ślady innych troli i dawać linki na nie poparcie swoich własnych tez. Wtedy jest chociaż śmieszniej.
szybkie serie przydają się każdemu kto fotografuje cokolwiek w ruchu - sport, zwięrzęta, balet, teatr, manifestacje...
to jest bledny przesad , ze kazdemu.
Niech kazdy decyduje sam za siebie i stosuje technike jaka uwaza za stosowna.
nie ma zadnych przeszkod technicznych aby aparatem sfotografowac cokolwiek w ruchu pojedynczym wyzwoleniem migawki.
nie chce tego tematu rozwijac , ale to przypomina roznice pomiedzy wprawnym mysliwym , ktora ma do dyspozycji tylko dupeltowke , a maysliwym-patalachem , ktory zeby cokolwiek trafic zabiera ze soba na polowanie kalacha. pierwszy jednym strzalem potrafi powalic bawolu , ten drugi przypadkowo na zasadzie jak sie slepej kurze zarno trafi dwadziesicia zajacy , choc tego nie plannowal
Obawiam sie , ze panowi glosicie bardzo powierzchowne poglady zaczerpane bardziej z internetowych furum niz ze swoich doswiadczen.
czy ktos moze pokazac zdjecie , ktore zrobil dzieki temu ze ma duza szybkostrrzelnosc np 20 kl/ sek , a nie zrobilby majac do dyspozycji np 5 kl sek.
O tym co zostanie trafione decyduje przypadek - tego sie nie da przewidziec , gdyz Moment wyzwolenia migawi w serii jest przypadkowy w stosunku do przyszlego przebiegu akcji.
Problemem w praktyce nie jest zrobienie duzej liczby zdjeciu ale przeglad setek zdjec w wiekszosciu nieudanych , nieostrych , po to by wylapac to jedno.
to jest masochism przegladnie takich zdjec.
to jedno da sie rowniez wybrac z np szeciokrotnie mniejszej liczby zdjec.
Rzadko , b. rzadko roznica 0,2 sek jest decydujaca - pewnie wykluczyc nie mozna ale w zdecydowanje wiekszosci to zludzenie , ze pomiedzy jednym a drugim strzalem wystapiloby cos decydujacego.
przy duzej szybkostrzelnosci i predkosci ruchu problemem jest predkosc AF - czesto nie nadaza za szybkostrzelnoscia aparatu , co powoduje ze masowo sa produkowane zdjecia nieostre, co w sporcie ze wzgledu na koniecznosc krotkich czasow a wiec otwartej przyslony czyli malej GO Jest bardziej mozliwe niz nie...
@Pokoradlasztuki, napisał:
"nie chce tego tematu rozwijac , ale to przypomina roznice pomiedzy wprawnym mysliwym , ktora ma do dyspozycji tylko dupeltowke , a maysliwym-patalachem , ktory zeby cokolwiek trafic zabiera ze soba na polowanie kalacha."
ależ ty bzdury klepiesz, weź się może zorientuj w tych twoich siermiężnych porównaniach dlaczego z dubeltówki łatwiej będzie ustrzelić zwierzynę niż z AK, nawet serią.
@Pokora, byłeś już pilotem, specjalistą od wypadków lotniczych, akrobatą, muzykiem który nie rozumiał terminu transpozycji, fizykiem który próbował wyrażać EV w jednostkach energii a teraz widzę jesteś myśliwym.
Do całego cyrku brakuje tylko @komora, który zacznie tłumaczyć twoją "dupeltową" improwizację :)