Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Mikro Cztery Trzecie najpopularniejszym mocowaniem w Japonii

Mikro Cztery Trzecie najpopularniejszym mocowaniem w Japonii
1 lutego
2021 09:57

Firma OM Digital Solutions opublikowała komunikat, w którym informuje, że 2020 rok był kolejnym z rzędu, w którym na japońskim rynku najpopularniejszym mocowaniem było Mikro Cztery Trzecie.

Łączny udział produktów z tym bagnetem w całym rynku wyniósł 21.7%. Co ciekawe, jest to lepszy wynik niż rok wcześniej - w 2019 udział Mikro Cztery Trzecie w rynku wyniósł 19.8%. Pod względem sprzedaży w obrębie konsorcjum Mikro Cztery Trzecie, pierwsze miejsce zajął Olympus / OM Digital Solutions, a drugie Panasonic.

Pełną treść oświadczenia można przeczytać na stronie OM Digital Solutions.


Komentarze czytelników (61)
  1. tadeusz69
    tadeusz69 1 lutego 2021, 10:24

    No proszę , świetna informacja !

  2. Jacek_Z
    Jacek_Z 1 lutego 2021, 10:31

    Dowód na to jak info z rynku japońskiego są mylące. A sù podstawą wielu dyskusji o "rankingu" aparatów.

  3. qbic
    qbic 1 lutego 2021, 11:07

    Lubią małe aparaty. W dzień/dobrym świetle nie ma nic złego w tym formacie.

  4. mkol
    mkol 1 lutego 2021, 12:07

    Ci japończycy są rzeczywiście mali. Inwestują w format, który przecież zdjęć nie robi. Co za leszcze, przeca wiadomo, że tylku FujFrame jest właściwe. I passeratti kombi 1.9 tdi. Co za leszcze, nie znają się.

  5. Paździoch
    Paździoch 1 lutego 2021, 12:51

    @mkol

    W nic nie "inwestują" bo w większość sprzedaży w Japonii to zestawy kitowe, głównie tanich modeli

  6. LiSzajFuj
    LiSzajFuj 1 lutego 2021, 12:51

    Wymyśl własną dyscyplinę to napewno wygrasz.
    :)

  7. miro77
    miro77 1 lutego 2021, 13:01

    Trudno się dziwić OM-D E-M1 Mark III + 12-100mm PRO - w kategorii do 1.2kg za zestaw od 24mm - 200mm nie znalazłem konkurencji a szukałem dużo.

  8. sosin
    sosin 1 lutego 2021, 13:10

    Jak wszystko przeliczać na wagę to lepiej kupić RX-a, do 1,05kg nie znalazłem niczego lepszego ale inna sprawa, że długo nie szukałem :)

  9. phil001
    phil001 1 lutego 2021, 13:26

    najlepszym wyborem do 400 g jest Canon G5X z obiektywem 24-120 f1.8-2.8. Akurat mam na sprzedaż taki :D

  10. LiSzajFuj
    LiSzajFuj 1 lutego 2021, 13:31

    Najlepszym wyborem do 400 g jest Lumix L 100 II 392 g z akumulatorem.

    :)

  11. BlindClick
    BlindClick 1 lutego 2021, 13:43

    Fajnie, tylko czemu glowny producent sie wycofal ?

  12. lord13
    lord13 1 lutego 2021, 13:44

    @miro77
    "Trudno się dziwić OM-D E-M1 Mark III + 12-100mm PRO - w kategorii do 1.2kg za zestaw od 24mm - 200mm nie znalazłem konkurencji a szukałem dużo."

    Jest zestaw 24-600 i co najważniejsze, "lata" w lżejszej wadze, bo w kategorii do 1096 g :)
    link

  13. HH
    HH 1 lutego 2021, 13:47

    A komórki to jeszcze lepsze, bo masz elektroniczny zoom w nieskończoność i nawet zadzwonisz z tego!

  14. mason
    mason 1 lutego 2021, 14:24

    @LiSzajFuj
    Zgadzam się bo mam taki ;-) Jeśli nie potrzebujesz długiego tele, ciężko o coś lepszego w tej wielkości i cenie.

  15. molon_labe
    molon_labe 1 lutego 2021, 14:54

    @BlindClick
    można tak powiedzieć, "..że się wycofał", ale .....
    ....można też powiedzieć, że tylko zmniejszył finansowe zaangażowanie, bo:
    - formalnie posiada 5% udziałów w nowej spółce OM Digital,
    - udzielił jej licencji na używanie marki "Olympus" na czas nieoznaczony,
    - nowe produkty OM DS będą wytwarzane w fabrykach Olympus Corporation,
    - personel prawie w całości został pozyskany z zasobów HR Olympusa Corp.
    Więc, szklanka jest do połowy pusta, albo do połowy pełna.
    A jak widać z bieżącej sytuacji w branży, "lepszy" format matrycy nie pokazuje, że ma dostatecznie wielu chętnych nabywców.

  16. jarekzon
    jarekzon 1 lutego 2021, 14:55

    Łabędzi śpiew. Poza tym Japończycy zawsze byli dziwni.

  17. molon_labe
    molon_labe 1 lutego 2021, 15:13

    @jarekzon
    nie wiem jakie były Twoje intencje, co do użycia zwrotu "Łabędzi śpiew",
    nie mniej chciałbym Ci zwrócić uwagę, że to jest bardzo ..."nieelegancki zwrot",
    Łabędzie nie śpiewają i noszą nazwy "niemy" i "krzykliwy". Określenie ich wokalnego ograniczenia "śpiewem" w istocie jest drwiną.

  18. Szabla
    Szabla 1 lutego 2021, 15:26

    Ach, ta Japonii. Nawet samochody jeżdżą tam odwrotnie niż w Europie ;)

  19. Wnioski
    Wnioski 1 lutego 2021, 15:31

    Ach, ta Japonii. Nawet zamiast szabli maja miecze ;)

  20. sanescobar
    sanescobar 1 lutego 2021, 15:42

    @Szabla, no tak UK już nie jest w Europie :)


    @molon_labe, napisał:
    "nie mniej chciałbym Ci zwrócić uwagę, że to jest bardzo ..."nieelegancki zwrot", "

    Idealnie oddaje zaistaniałą sytuację :P Widać tego też nie rozumiesz.

  21. miro77
    miro77 1 lutego 2021, 16:17

    @lord13
    Zgadzam się Sony DSC-RX10 IV jest bardzo ciekawą opcją, mocno się nad nim zastanawiałem, jednak różnica w jakości była spora na korzyść Olympusa.
    Idał nie istnieje jeżeli bierze się pod uwagę Cena/Waga/Jakość.

  22. LiSzajFuj
    LiSzajFuj 1 lutego 2021, 16:32

    @mason masz jakąś stronkę gdzie można obejrzeć trochę twoich prac.
    Bo chyba sobie kupię jako drugi "zestaw"
    Na stronie producenta to można tylko to zobaczyć co masz zobaczyć.
    ;)

  23. miro77
    miro77 1 lutego 2021, 16:39

    @LiSzajFuj "Lumix L 100 II 392 g z akumulatorem"
    Znam poprzedną wersję ale po pierwsze 75mm to nie 200mm, drugie nie ma stabilizacji takiej jaką ma olympus.

    Nie jestem profesjonalistą, ale jest to moja odskocznia od pracy. Ogólnie powiedziałem tylko że to super sprzęt i nie dziwię się że inni też go kupują - kupiłem go, wydałem 12k korzystam z niego i jestem bardzo zadowolony, z LX 100 nie byłem, nawet z Fujifilm Xt2 który przywrócił mi radość z robienia zdjęć korzystam mniej, bo olympus może w niektórych warunkach jest gorszy od xt2, ale w większość jakość ma taką samą a ten poziom mnie zadowala.

    Ale nie mówię wam malkontenci że macie go kupować. Oczywiście że lepszy jest canon, nikon i sony - nie wiem dlaczego ich nie wybrałem chyba głupi jestem :)

  24. LiSzajFuj
    LiSzajFuj 1 lutego 2021, 17:13

    miro77 napisałem do 400 g.
    Jak Twój Olek waży mniej jak 400 g to fajny sprzęt.
    :)

  25. RobKoz
    RobKoz 1 lutego 2021, 17:23

    No proszę jak Olek zaczął wyprzedawać zapasy taniej to nagle okazało się, że są chętni na te aparaty :-)

    Jednak Cena Czyni Cuda :-)

  26. lord13
    lord13 1 lutego 2021, 17:51

    @RobKoz
    "No proszę jak Olek zaczął wyprzedawać zapasy taniej to nagle okazało się, że są chętni na te aparaty :-)"

    Że zacytuję z wyróżnieniem:
    "Firma OM Digital Solutions opublikowała komunikat, w którym informuje, że 2020 rok był KOLEJNYM Z RZĘDU, w którym na japońskim rynku najpopularniejszym mocowaniem było Mikro Cztery Trzecie."

    Chcesz powiedzieć, że Olek od lat wyprzedaje zapasy? Akurat na rynku japońskim zarówno Olek jak i Panas od początku m4/3 mieli mocną pozycję, tyle tylko że rynek japoński to niecałe 10% rynku globalnego.

  27. vulkanwawa
    vulkanwawa 1 lutego 2021, 18:06

    W kwestii ekwiwalentu, rozmiarów, wagi itd. Najlepszym kompromisem jest ...smartfon
    a także nie tylko służy do foto - video
    Np. Zoom w takim Samsungu
    link

  28. Szabla
    Szabla 1 lutego 2021, 19:20

    Nie jest.

  29. mason
    mason 1 lutego 2021, 20:35

    Jest jest
    Kupisz dobry smartfon i masz all inclusive - UWA, standard i 2 tele (w tym 200mm). Możemy się śmiać ze "SPACE ZOOM 120x" ale już hybrydowy 30x (z 10-krotnego optycznego) śmiało wystarcza do robienia niedużych odbitek czy wrzucania do neta w formacie 2Mpx. Wiadomo - dla miłośników fotografowania dzikiej przyrody lepszy taki P1000 ale to już ciężka krowa, która słabo się nadaje do noszenia na jakiś spacer itp. W dodatku Samsung w S21 ultra rozwiązał problem z utrzymaniem obiektu w kadrze przy dużym powiększeniu - obraz jest stabilizowany, nie trzeba statywu.

    Jasność obiektywu w VIVO X60pro+ w połączeniu z wielkością matrycy 1/1.3" daje ekwiwalent APSC z kitem f3,5. a matryce w smartfonach są dużo nowocześniejsze i wydajniejsze niż ten stary szrot, który się pcha do większości korpusów.

  30. gamma
    gamma 1 lutego 2021, 20:54

    najpopolarniejszym mocowaniem w Japonii jest sumo

  31. tomek__
    tomek__ 1 lutego 2021, 21:14

    Czytam te zachwyty nad m4/3 i przychodzi mi do głowy jedno. Każde FF może mieć crop i jest to samo, ale żadne m4/3 nie może być FF.
    Ja bym oczekiwał czegoś pokroju Panasonica LX100 z ekwiwalentem 18-70 i światłem 1.7. Takie m4/3 w moje skromnej opinii mogłoby namieszać

  32. gamma
    gamma 1 lutego 2021, 21:37

    @tomek_
    w pelni sie zgadzam - juz wiele razy pisalem, ze majac FF mozna sobie zrobic cropa i sztucznie "wydluzyc" obiektyw - ale wiadomo, im wiekszy crop tym jakosc spada.

  33. miro77
    miro77 1 lutego 2021, 21:39

    @tomek M4/3 nie jest idealne ma swoje wady ale ma też swoje zalety, pobaw się a się o nich przekonasz.
    Wszystko zależy do czego używasz sprzętu. Mi wystarczy światło 4, i stabilizacja 7.5ev. robie zdjęcia z ręki prawie w każdych dziennych warunkach mam wieksza skuteczność nieporuszonych zdjęć niż na moim drugim zestawie Fuji T2 z obiektywem 23mm 1.4

  34. Szabla
    Szabla 1 lutego 2021, 21:49

    @mason: powiedz, że żartujesz :)))

  35. RobKoz
    RobKoz 1 lutego 2021, 21:50

    @lord13

    "Chcesz powiedzieć, że Olek od lat wyprzedaje zapasy?"

    Jeśli popatrzysz na rynek Japoński to w ostatnich latach Olek nie łapał się do pierwszej trójki. Więc z popularności MOCOWANIA nie wynikał jego sukces.

    W tym roku popularne są zestawy Olympusa. Więc w tym roku to Olek odnosi sukces a nie tylko mocowanie. Taka subtelna różnica.

  36. mason
    mason 1 lutego 2021, 23:05

    @Szabla
    I tak i nie ;-)

    Tradycyjne aparaty przestały być atrakcyjne dla przytłaczającej większości konsumentów robiących zdjęcia bo smartfon przestał być lipnym ersatzem a stał się po prostu wygodną alternatywą.

  37. Szabla
    Szabla 1 lutego 2021, 23:11

    Aparaty i sprzęt, o którym się pisze na tym portalu nie są przeznaczone dla "przytłaczającej części konsumentów". :)

  38. Szabla
    Szabla 1 lutego 2021, 23:12

    No i smartfon nie jest alternatywą dla aparatu z wymienną optyką. Dla taich kompaktów - z pewnością.

  39. lord13
    lord13 2 lutego 2021, 00:10

    @RobKoz
    "Jeśli popatrzysz na rynek Japoński to w ostatnich latach Olek nie łapał się do pierwszej trójki."

    Do pierwszej trójki czego? Producentów bezluster? To kto twoim zdaniem zajmował podium w poprzednich latach? Na którym miejscu był Olympus w 2019 r.?

    "Więc z popularności MOCOWANIA nie wynikał jego sukces."

    To kto przewodził w konsorcjum m4/3 pod względem udziałów w rynku w poprzednich latach? Panasonic?

    "W tym roku popularne są zestawy Olympusa. Więc w tym roku to Olek odnosi sukces a nie tylko mocowanie."

    No więc zapytam jeszcze raz, o jakim sukcesie Olka piszesz?

  40. PDamian
    PDamian 2 lutego 2021, 09:14

    "Kto kto twoim zdaniem zajmował podium w poprzednich latach? Na którym miejscu był Olympus w 2019 r.?"

    link


    ...
    link

  41. lord13
    lord13 2 lutego 2021, 10:20

    @PDamian
    Ja wiem kto, pytanie było do RobKoza, żeby się wysilił ze sprawdzeniem, skoro wg. niego 3 miejsce w udziałach w japońskim rynku MILC w 2020 r. jest sukcesem Olympusa osiągniętym dzięki wyprzedażom, a w rzeczywistości to najgorsze miejsce od 2012 r., gdzie Olympus przez 5 lat był na pierwszym miejscu.

  42. lord13
    lord13 2 lutego 2021, 10:21

    @PDamian
    A właściwie to przez 6 lat był na 1 miejscu.

  43. Zdzicho_D
    Zdzicho_D 2 lutego 2021, 11:19

    @LiSzajFuj
    Ciut przekraczając 400G masz m43 - lumix GM5 z dwoma kitami - 12-32 i 35-100, do tego z akumulatorem, kartą, osłoną, nawet paskiem.
    A z jednym z nich (lub jedną z szerszych stałek klasy 1,7) nawet poniżej 300G. I pełne ustawienia manualne oraz RAW.

  44. f-nieobiektywny
    f-nieobiektywny 2 lutego 2021, 11:42

    @Zdzicho
    Wizjer do d..., brak DFD, niestabilizowana matryca.... ale tak w ogóle, to bardzo fajny aparacik.

    @miro77
    "...kategorii do 1.2kg..." - a 1,3 kg może być? A7C + 24-240. Inna sprawa, że zestaw Oly jest znacznie przyjemniejszy, obiektyw rewelacyjny, nie wspominając o stabilizacji.

  45. PDamian
    PDamian 2 lutego 2021, 11:57

    813 gramów link

    link

  46. sosin
    sosin 2 lutego 2021, 13:24

    @gamma, dobre :)

  47. jarekzon
    jarekzon 2 lutego 2021, 13:48

    @molon_labe - żeby wymyślić te bzdury, które tam napisałeś, to musiałeś się nieźle spocić.

  48. Zdzicho_D
    Zdzicho_D 2 lutego 2021, 14:31

    @f-nieobiektywny
    Wizjer cienki, ale jednak jest (dlatego nie mówiłem o GM1, gdzie go brak), matryca niestabilizowana, ale są stabilizowane obiektywy. Używam jako drugie body (przy E-M5 jako podstawowym). Ale często biorę tylko tego maluszka, tak na wszelki wypadek.
    Da się pracować manualnie.
    Zdecydowanie lepsze rozwiązanie niż LX100, tym bardziej RX100.

  49. molon_labe
    molon_labe 2 lutego 2021, 14:31

    jarekzon
    w sumie..... tak, łatwo nie było, ale wykształcenie nie "klatka" nie musi być pełne

  50. mason
    mason 2 lutego 2021, 14:32

    @Zdzicho_D
    To już trochę staroć z różnymi brakami i chyba już nowego nie kupisz. Może lepiej GX800? Nie ma wizjera ale poza tym wydaje się fajniejszy no i 2 lata nowszy.

  51. lord13
    lord13 2 lutego 2021, 15:13

    @Zdzicho_D
    "Zdecydowanie lepsze rozwiązanie niż LX100, tym bardziej RX100."

    Zacznijmy od tego, że GM5 jest modelem już nieprodukowanym i praktycznie nieosiągalnym jako nowy, więc zostają używki, a następcy GM5 nie będzie.
    A czy zdecydowanie lepsze, to wcale nie jest takie oczywiste. Jeżeli ograniczymy się do podstawowego kita 12-32 to mimo wszystko więcej dostaniemy zarówno z LX100 jak i RX100. Jak do GM5 dołożymy drugi kit w postaci 35-100, to LX100 już nie może konkurować zakresem ogniskowych, ale RX100 jak najbardziej tak (zakładam, ze pisałeś o wersjach od VI w górę), dając przy tym taki sam zakres w jednej mniejszej obudowie i bez konieczności przekładania szkieł, do tego na plus matryca, AF, wideo, no właściwie wszystko.
    Jeżeli oczywiście przy GM5 przyjmiemy wariant podpinania jeszcze innych szkieł, to sytuacja się zmienia, ale póki trzymamy się jednego, dwóch kitów, to aparaty z wymienną optyką wcale nie są takim oczywistym wyborem.

  52. f-nieobiektywny
    f-nieobiektywny 2 lutego 2021, 16:04

    Racja, RX100 VI mocno zmienił sytuację. Jeśli nie potrzeba żadnego jasnego szkła lub np. UWA, Sony jest jak dla mnie lepszym rozwiązaniem niż GM5. A jeśli jednak potrzeba, można RX100 uzupełnić (w marzeniach) Nikonem DL 18-50.

  53. lord13
    lord13 2 lutego 2021, 16:39

    @f-nieobiektywny
    "A jeśli jednak potrzeba, można RX100 uzupełnić (w marzeniach) Nikonem DL 18-50."

    I tylko w marzeniach niestety. Natomiast w realu do kompaktów również są konwertery UWA. Oczywiście jakość będzie zazwyczaj gorsza niż z osobnego obiektywu UWA, ale w takim RX100 VI jesteśmy w stanie mieć więcej niż ekw. 24 mm na szerokim.

  54. Wnioski
    Wnioski 2 lutego 2021, 19:53

    Taaa... I koniecznieto muuusi byc rx100vi bożaden inny to już taknie będzie miał. Więc jak ktoś ma starszy to koniecznie muuusi kupić najnowszy. Inaczej jak żyć?! No jak żyć?!!!

  55. f-nieobiektywny
    f-nieobiektywny 2 lutego 2021, 21:04

    VI / VII nie wybiera się z powodu ich nowszości, a dlatego że w pewnym aspekcie są mocno odmienne od I-VA. Z tego co kojarzę, to VA jest wręcz nowszy od VI.

  56. mason
    mason 2 lutego 2021, 22:08

    Jest jeszcze G5x II z 24-120mm przy 1.8 - 2.8 i ma EVF. GM5/Peny/GX800 itp. mają trzy zasadnicze wady:
    1. KITy są ciemne i przegrywają z 1-calówkami ze światłem 1.8
    2. Z dłuższym tele przestają być kieszonkowe
    3. Ze stałoogniskowymi nie mają zooma - wróć do pkt 1

    Jak już przekładać obiektywy to od razu iść poziom wyżej w jakiegoś Canona M itp.

  57. Wnioski
    Wnioski 3 lutego 2021, 08:27

    Dlaczego na Optycznych w ogóle nie ma kobiet (a przynajmniej nie udzielają się w tych zawziętych dysputach)?

  58. lord13
    lord13 3 lutego 2021, 08:30

    @Wnioski
    "Taaa... I koniecznieto muuusi byc rx100vi bożaden inny to już taknie będzie miał."

    Nie, żaden poprzedni z tej serii nie ma obiektywu o zakresie 24-200, więc jeżeli miało być porównanie do dualkita to właśnie od serii VI wzwyż. A jeżeli mamy porównywać do 12-32, to oczywiście wybór znacznie się poszerza.

  59. lord13
    lord13 3 lutego 2021, 08:35

    @mason
    "Jak już przekładać obiektywy to od razu iść poziom wyżej w jakiegoś Canona M itp."

    To nie tyle będzie poziom wyżej, co raczej poziom taniej, zwłaszcza w zakresie szklarni. Różnica jakościowa między m4/3 a aps-c (a już aps-c Canona zwłaszcza) nie jest wcale jakaś duża i często niwelowana szklarnią, a bądź co bądź ten system ma najlepiej rozwiniętą szklarnię w obrębie systemów cropowych. Problemem są absurdalne wyceny niektórych produktów.

  60. Zdzicho_D
    Zdzicho_D 3 lutego 2021, 11:43

    @ lord13
    Gdy jednego - pełna zgoda.
    Gdy dwu - już nie.
    Gdy mamy już systemowe body i szkiełka i dokupujemy "maluszka" typu GM5, GM1 czy GX800 - przewaga takiego wyboru nad małym i dobrej klasy kompaktem chyba nie budzi wątpliwości.
    Cenowo również (ten aspekt próbuję pominąć, ale cena ww zestawu i RX100 VI) ...

    @mason
    Miałem GM1, mam GM5, wielokrotnie w dłoniach GX800. I powiem jedno. GM1 poszedł do ludzi ze względu na brak wizjera i zbyt miękką tarczę pokrętła, GX800 fajny niby, ale tak plastikowy, że odrzuca. GM5 na pewno się nie pozbędę (no, chyba, że Panasonic wznowi serię i w tej samej obudowie dorzuci drugie pokrętło).

  61. darekw1967
    darekw1967 5 lutego 2021, 19:20

    Mialem m.4/3. W praktyce foce i filmuje Huawei P40 pro i Sony RX100 III bo MALE i PORECZNE + wystarczajaco dobra jakosc obrazu aby wytworzyc fote do albumu i od czasu do czasu strzelic powiekszenie na sciane ;)

    FF i bezlustra leza w szafie ;) Tak to DZISIAJ wyglada.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.