Canon CJ17ex6.2B
Firma Canon zapowiedziała przeznaczony dla kamer broadcastowych z matrycami 2/3'' obiektyw CJ17ex6.2B. Oferuje on ekwiwalent ogniskowych 24.4-417 mm i światłosiłę f/1.8. Posiada także wbudowany telekonwerter 2x.
INFORMACJA PRASOWA
Canon zapowiada CJ17ex6.2B – obiektyw telewizyjny 4K o szerokim zakresie ogniskowych
Warszawa, 7 kwietnia 2021 r. – Odpowiadając na coraz szerszą dostępność 4K u nadawców sygnału telewizyjnego oraz zapotrzebowanie na sprzęt do pracy w rozdzielczości 4K dostosowany do różnych budżetów, Canon Europe zapowiada dziś wprowadzenie na rynek obiektywu CJ17ex6.2B. Ten wszechstronny, zwarty i lekki – krótko mówiąc, znakomity pod względem optycznym obiektyw do kamer 4K 2/3” to najnowszy model z serii przenośnych obiektywów zmiennoogniskowych 4K UHDgc. Dzięki szerokiemu zakresowi ogniskowych łączy możliwości obiektywu szerokokątnego i teleobiektywu, oferując możliwość realizacji różnych scenariuszy i kątów filmowania za pomocą tylko jednego narzędzia.
Wprowadzając CJ17ex6.2B, Canon poszerza swą liczącą już 18 modeli gamę obiektywów telewizyjnych 4K – największą w branżyi. Zaspokaja w ten sposób zróżnicowane potrzeby profesjonalistów – od filmowania imprez i sportu po przekaz wiadomości i inne treści realizowane w studio.
Obiektyw 4K spełniający normy branżowe
Jakość 4K szybko staje się normą – wciąż jednak wiele elementów składa się na optyczną doskonałość obrazu. Obiektyw CJ17ex6.2B nie tylko zaspokaja zapotrzebowanie użytkowników na 4K, ale też minimalizuje efekt tzw. ducha oraz flary, zapewniając lepszy efekt HDRii. Jest też zgodny z funkcją korekcji aberracji chromatycznej kamer telewizyjnych korzystających z szerokiej palety barw (WCG)BT.2020iii.
Efektywnie wykorzystując w swoim układzie optycznym elementy obiektywu UDiv, CJ17ex6.2B eliminuje aberracje chromatyczne, zapewniając znakomite odwzorowanie kolorów oraz ostrość i kontrast we wszystkich punktach obrazu. Dzięki kompatybilności z HDR i WCG profesjonaliści mogą oczekiwać od niego wizualnego bogactwa, spełniającego oczekiwania widzów dotyczące wyjątkowej jakości obrazu.
Wszechstronność zastosowań
CJ17ex6.2B to idealne jednoobiektywowe rozwiązanie dla profesjonalistów potrzebujących dużych powiększeń. Szeroki kąt 6,2 mm wraz z 17-krotnym zoomem zapewniają zakresy ogniskowych od 6,2 mm do 106 mm oraz od 12,4 mm do 212 mm w połączeniu z wbudowanym dwukrotnym extenderem optycznym. Dzięki możliwości filmowania zarówno ujęć szerokokątnych, jak i zbliżeń, przy jednoczesnym zachowaniu znakomitej jakości optycznej, obiektyw ten stanowi odpowiedź na zapotrzebowanie branży na zestaw uniwersalny.
Obiektyw CJ17ex6.2B doskonale nadaje się do filmowania z ramienia i prowadzenia wywiadów. Cechuje go zwarta, lekka obudowa, o masie zaledwie 2,07 kgv. Oferuje trwałość i funkcjonalność konwencjonalnego obiektywu HD, jednocześnie spełniając wymagania w zakresie mobilności, której potrzebują reportażyści i dokumentaliści.
Doskonałe parametry
Obiektyw CJ17ex6.2B wyposażony jest w 16-bitowy enkoder absolutny i ma ten sam wysokowydajny napęd cyfrowy jak inne obiektywy Canon z serii UHDgc i UHDxs. Oznacza to, że włączenie obiektywu odbywa się bez inicjalizacji, a funkcje po stronie kamery (takie jak korekcja aberracji i detekcja położenia obiektywu) są aktywne już w chwili uruchomienia. W efekcie operator nie przegapi żadnego ujęcia. By wydajność kamer 4K była jeszcze lepsza, obiektyw CJ17ex6.2B obsługuje trzy 20-stykowe złączavi , co pozwala na dokładny odczyt danych z obiektywu przy jednoczesnym korzystaniu z zoomu i ostrzenia. Jest to zaawansowana funkcja, zapewniająca kompatybilność z wirtualnymi platformami produkcyjnymi.
Najważniejsze cechy CJ17ex6.2B:
- Szeroki kąt 6,2 mm i skromny 17-krotny zoom oferują szeroki zakres ogniskowych 6,2–106 mm (12,4–212 mm z wykorzystaniem wbudowanego 2-krotnego extendera optycznego)
- Znakomita jakość obrazu w rozdzielczości 4K
- Lekki i zwarty
- Minimalizuje ghosting i flary
- Wbudowany extender (2x)
i) Według stanu na 7 kwietnia 2021. W oparciu o badania Canon.
ii) HDR (High Dynamic Range) odnosi się do techniki podnoszenia kontrastu pomiędzy jasnymi i ciemnymi obszarami obrazu (zakres dynamiczny).
iii) Szeroka paleta barw (WDC, Wide Colour Gamut) jest technologią poszerzania palety barw w nagraniach wideo. Obecnie obowiązujący standard branżowy BT.709.
iv) Element obiektywu wykorzystujący szkło o ultraniskiej dyspersji (UD).
v) Wersja IRSE-S obiektywu CJ17ex6.2B waży 2,07 kg, wersja IASE-S waży 2,15 kg.
vi) Model IASE-S obiektywu CJ17ex6.2B wspiera trzy złącza 20-pinowe.
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Te wyszukane porównania, przenośnie, omówienia, epitety, gry słów, wielokrotnie powtarzanie różne określenia tej samej treści, hiperbole, ...mogą zemdlić.
To znak że pisaniem tego zajmują się humanisci bez pojęcia a nie inżynierowie którzy to zbudowali. Źle tez to świadczy o odbiorcy.
Canon osiąga dopiero jakość 4K, tragedia. Ech, ten marketing. Może zoomy TV to inna optyka i inne światło.
8MP na 2/3" skaluje się w górę żeby porównać do FF? może wtedy to ma sens?
Canon zrobił świetny obiektyw dla profesjonalistów a w komentarzach same hejty od ludzi nieznających się zupełnie na tym. To nasza smutna codzienność niestety
To jest raczej plastik czy guma? A jak guma to czy będzie puchnąć?
@ad1216
specjalnie dla Ciebie, żadnego hejtu, byś nie poddał się "smutnej codzienności":
"Ten wszechstronny, zwarty i lekki – krótko mówiąc, znakomity pod względem optycznym obiektyw.."
"Efektywnie wykorzystując w swoim układzie optycznym ...zapewniając znakomite odwzorowanie kolorów oraz ostrość i kontrast we wszystkich punktach obrazu. Dzięki kompatybilności ..... profesjonaliści mogą oczekiwać od niego wizualnego bogactwa, spełniającego oczekiwania widzów dotyczące wyjątkowej jakości obrazu..."
"..to idealne jednoobiektywowe rozwiązanie .."
"Dzięki możliwości filmowania zarówno ujęć szerokokątnych, jak i zbliżeń, przy jednoczesnym zachowaniu znakomitej jakości optycznej, obiektyw ten stanowi odpowiedź na zapotrzebowanie branży na zestaw uniwersalny."
"Oferuje trwałość i funkcjonalność konwencjonalnego obiektywu HD, jednocześnie spełniając wymagania w zakresie mobilności, której potrzebują reportażyści i dokumentaliści."
"....wyposażony jest w 16-bitowy enkoder absolutny i ma ten sam wysokowydajny napęd cyfrowy...."
" By wydajność kamer 4K była jeszcze lepsza, obiektyw... pozwala na dokładny odczyt danych z obiektywu przy jednoczesnym korzystaniu z zoomu i ostrzenia. Jest to zaawansowana funkcja, zapewniająca kompatybilność z wirtualnymi platformami produkcyjnymi."
Co to do cholery jest ten "enkoder absolutny"?
podobno tu jest wszystko czo powinniśmy o nich wiedzieć...
link
molon_labe: na szczęście nie żyję codziennością tego forum, gdzie hejty pisze tylu zwykłych forumowych frustratów, ich smutne frustracje pozostawiam wyłącznie dla nich
@ad1216
tak, zgadzam się...nazywanie innych "ludźmi nieznającymi się zupełnie" i "frustratami" to określenia ....nie z moje bajki.
molon_labe: a jak określisz forumowiczów, którzy bez żadnego rzetelnego i fachowego uzasadnienia piszą hejty na super drogi profesjonalny sprzęt foto-video, którego nigdy nawet nie zobaczą na oczy w rzeczywistości? równie dobrze można pisać ogólnikowe hejty na najnowszy model Ferrari czy Rolls Royce'a, czy ich marketing, tylko po co? dla mnie to jest oczywisty przejaw braku wiedzy i frustracji, że komentatora nie stać na takie zabawki
@ad1216
wygrałeś.
@ad1216
Przecież nie chodzi o krytykę obiektywu, tylko marketingowego bełkotu.
molon: jeśli choć jeden forumowicz po przeczytaniu tych postów zastanowi się przez chwilę i powstrzyma się od napisania bezsensownego hejterskiego komentarza, to będę uważał że wygrałem
@wzrokowiec
dzięki, co do obiektywu, to ....pewnie da się go uczynić jeszcze wspanialszym...
A jakiż to znowu "hejt"? Zwykłe, przaśne i siermiężne stękanie, malkontenctwo, narzekanie i marudztwo (a jak ktoś woli po europejsku (i bez polskich literek!), to np. "sour grapes syndrome" - znany już ze starożytnej Grecji albo z Francji w dobie klasycyzmu).
Bo wycisnąć z zooma x17 4K na sensorze wielkości paznokcia małego palca to chyba jednak jest niezły wynik?
Aż sprawdziłem bo mnie też to korcilo. 2/3 ma crop x4, czyli 8mp x4 to 32mp. Sporo ale to poniżej 60mp czy 100mp. 30mp teraz to taka średnia półka, czytając te orgazmy czułem się jak w salonie piękności. Dużo słuchania i trzeba pamiętać że na końcu trzeba powiedzieć że się widzi różnice, lol lol.
@Bahrd
Ty też?
Wolę, już taki syndrom niż wrodzony zespół niedoboru jodu
A propos, moim zdaniem użyłeś tego określenia w niewłaściwym kontekście narzekania=zgorzknienia.
W j bajce Ezopa głodny lis zauważył kiść soczystych winogron zwisających z winorośli. Po kilku nieudanych próbach dotarcia do winogron lis poddał się i stwierdził, że i tak ich nie chce, ponieważ prawdopodobnie są kwaśne.
Obecnie, gdy ktoś wyraża kwaśne winogrona, oznacza to, że odkłada coś po prostu dlatego, że nie może tego mieć.
Mnie ten obiektyw nie interesuje.
Wgląda, że dużo czytasz, czytaj ze zrozumieniem, proszę.
A .."niezły wynik" nie może być lepszy ?
No to zwyczajnie inaczej interpretujemy przesłanie Ezopa/La Fontaine'a... Ale w literaturze to norma. ;)
Blind - a nie należy "crop factor" wziąć tutaj z kwadratem? [ link ]
@BlindClick - megapiksele się przelicza nie "razy crop" tylko mnożąc przez kwadrat cropa. Bo piksele są liczone dla powierzchni, nie dla krawędzi.
Jeśli na matrycy 2/3'' masz 4000 pikseli na szerokość, to na 4-krotnie szerszej matrycy FF będziesz miał 16000 pikseli na szerokość. Przy sensorze 3:2 daje to ~170 megapikseli. Więc różnica jest.
@Bahrd
Nie wiemy czy te winogrona były kwaśne, czy też nie. Zatem nie można oceniać lisa. Współczesne doprecyzowanie i rozwinięcie tej filozoficznej myśli , to "Kot Schrödingera". Historycznie wszystkie interpretacje są właściwe. Współcześnie jest właściwa tylko jedna. Z mojej bajki ... nie oceniaj mnie, tylko dlatego, że nie podoba mi się tekst marketingowy Canona.
Przepraszam, jeśli źle się wyraziłem. Ale chciałbym, żeby było jasne: na pewno nie oceniam osób. Co najwyżej opinie - i to też w postaci opinii. Ale nawet wtedy bardziej ciekawe wydają mi się przyczyny, niż sama opinia.
I tak jak też nie lubię "propagandy sukcesu" wszechobecnej we współczesnym marketingu, tak zastanawiam się, dlaczego w świecie komercji, gdzie (jak sobie wyobrażam) liczy się skuteczność wyrażona w $$, jest dla niej miejsce?
@BlindClick
"czytając te orgazmy czułem się jak w salonie piękności. Dużo słuchania i trzeba pamiętać że na końcu trzeba powiedzieć że się widzi różnice, lol lol."
Weź może zacznij od czytania jakichś podstaw geometrii, ok? Crop jest parametrem liniowym, a liczba pikseli parametrem powierzchniowym. Matryca 2/3" ma powierzchnię 58 mm2, a matryca ff ma powierzchnię 864 mm2, więc 8,29 Mpx na 2/3" (minimum dla UHD w proporcjach 16:9) to ok. 123 Mpx na ff (w proporcjach 16:9). Przy proporcjach matryc 3:2 będzie jak pisał Amadi.
@Bahrd
Szacun
Ups, mea qulpa, wtopilem.
Fakt, za pięknie mi się wydawało, ale po, upartosci poszem. Hehe.
Mam za swoje.
Nazwanie papki marketingowej bełkotem to nie jest hejt na produkt.
Rozpoczynanie zdania od wersalika to też nie jest obowiązek.
"dla mnie to jest oczywisty przejaw braku wiedzy i frustracji, że komentatora nie stać na takie zabawki "
@ad1216, tak jak to, że uwagi nie były do aspektów technicznych :) Z drugiej strony jak napiszesz coś w przyszłości na upadłego olympusa(OM) to twój adwersarz będzie ci gotów wydrapać oczy w przejawie śledzenia spisku na m43 :)
saneskobar: nie liczyłem, że w końcu napiszesz coś sensownego, i słusznie :) możesz dalej skupiać się na wyszukiwaniu małych i wielkich liter, świetnie Ci to idzie ;)
przeciez liczba pixeli nie zalezy w ogole od tzw "cropa".
crop to wspolczynik , ktory nam mowi ile razy przekatna danej matrycy jest mniejsza od przekatnej formatu FF czyli od 43,2 mm
Z tego w ogole nie wynika liczba pixeli , jedyne mozna odnosic katy widzenia , czyli ekwiwalenty ogniskowych do formatu FF.
liczba pixeli zalezy od wielkosci geometrycznej matrycy i wielkosci pixeli
matryce 4K o cropie np 4 i 1 beda mialy te sama liczbe pixeli , ale w drugim przypadku beda one wieksze.