Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Ricoh GR III - aktualizacja oprogramowania

Ricoh GR III - aktualizacja oprogramowania
4 października
2021 09:35

Firma Ricoh opublikowała aktualizację oprogramowania dla aparatu kompaktowego GR III. Wprowadza ona sporo zmian, w tym dodaje autofokus wykrywający oko fotografowanej osoby.

Tak przedstawia się pełna lista nowości i poprawek, które wprowadza najnowszy firmware:

  • dodano tryb priorytetu maksymalnej głębi ostrości,
  • dodano wykrywanie oczu w przypadku fotografowania ludzi,
  • dodano możliwość obracania zdjęć oraz ich przycinania do formatów 4:3 i 16:9 przy obrabianiu obrazów w menu aparatu,
  • w menu edycji obrazów RAW można teraz włączać i wyłączać czarnobiel,
  • dodano opcję automatycznego skalowania zdjęć do rozmiaru XS przy korzystaniu z aplikacji ImageSync,
  • skrócono czas przełączania się między poszczególnymi oknami podczas wywoływania plików RAW w aparacie,
  • poprawiono stabilność pracy aparatu.
Firmware 1.50 dla aparatu Ricoh GR III można pobrać ze strony producenta.


Komentarze czytelników (17)
  1. jarekzon
    jarekzon 5 października 2021, 19:58

    Niepozorny, mieści się w małej kiszeni, a taki genialny aparat. Mam go już z rok i ciągle jestem pod wrażeniem jego możliwości.

  2. V.
    V. 5 października 2021, 22:15

    Ja mam od miesiąca i jedyne co żałuje, ze nie kupiłem go wcześniej. Genialny sprzęt

  3. jarekzon
    jarekzon 6 października 2021, 08:23

    Ja jestem ciągle pod jego wrażeniem, po mimo że posiadam Sony A7RII i mam do dyspozycji takie obiektywy jak Voigtländer APO Lanthar, czy Noktony. Oczywiście nie ma tu mowy o konkurowaniu z nimi, ale jak na takie maleństwo, to rezultaty i sam aparat są genialne. Myślałem o zakupie Pentaxa K1, bo jeżeli produkuje tak samo genialne kolory, to warto.

  4. lord13
    lord13 6 października 2021, 10:44

    @jarekzon
    "Myślałem o zakupie Pentaxa K1, bo jeżeli produkuje tak samo genialne kolory, to warto."

    Można prosić przykład tych kolorów, co to są nie do uzyskania z innych puszek?

  5. lord13
    lord13 6 października 2021, 14:53

    @jarekzon
    No ładnie się przedstawiłeś, poszło do moderacji, ale merytorycznie do rzeczy.

    "Dla przykładu, uzyskaj mi Nikonem, takie kolory jak z puszki daje Fuji"

    Fuji ma inny CFA niż sensory używane w Nikonach, więc kulą w płot. Poza tym mowa była o Pentaksie i Ricohu.

    "Wpływ użytego sensora na kolory, zawsze dla wszystkich był oczywisty, np. CCD vs CMOS."

    Ale w K-1 czy tym Ricohu jest CMOS z CFA w układzie Bayera produkcji Sony, a nie żadna egzotyczna struktura, więc znowu kulą w płot. Oczywiście przykładu nadal nie podasz, tylko będziesz rzucał inwektywami z braku argumentów merytorycznych, prawda?

  6. Bradford
    Bradford 7 października 2021, 08:41

    Jako uzytkownik K-1 potwierdzam, ze kolorystyke ma taka jak wszedzie i nie widze za bardzo, czym mialby sie wyrozniac

  7. antyP
    antyP 7 października 2021, 11:38

    Te kolory to raczej wytwór obiektywu, a nie matrycy. Z tego co widzę w sieci to ten GR obrazuje dość podobnie do obiektywów z serii DA Limited. Więc jak ktoś szuka takich kolorów to polecam te szkła.

  8. lord13
    lord13 7 października 2021, 12:49

    @antyP
    "Te kolory to raczej wytwór obiektywu, a nie matrycy"

    Ale "te kolory" to co tak właściwie? Bo jakoś nikt nie potrafi tego nazwać. Mówimy o jpg z puszki czy o rawach? Jak jpg to na jakich ustawieniach? Jeżeli raw to jak i czym wołany? Mówimy o wierności kolorystycznej czy o wizji programisty silnika jpg lub algorytmu demozaikowania w wołarce? Przecież "kolor" piksela wynikowego w aparacie cyfrowym po pierwsze jest obliczany, a nie rejestrowany (Foveona pomijam), po drugie czynników wpływających na jego wartość jest sporo, z czego te co mają największy wpływ to kwestie programowe, czy wręcz leżące poza samym aparatem.

  9. antyP
    antyP 7 października 2021, 14:19

    Trudno opisywać kolory. Nie znam się na niuansach powstawania obrazu w aparacie cyfrowym, bazuję jedynie na tym co widzę. A widzę, że kolory z limitedów, a także omawianego tu GR charakteryzują się ponadprzeciętnym nasyceniem i są po prostu przyjemne dla oka. Robiłem zdjęcia różnymi obiektywami Pentaksa, także Tamronem i Sigmą. Kolory z limitedów są po prostu ładniejsze, przyciągają uwagę, czego dowodem powyższa opinia Jarekzona.

  10. lord13
    lord13 7 października 2021, 15:09

    @antyP
    "A widzę, że kolory z limitedów, a także omawianego tu GR charakteryzują się ponadprzeciętnym nasyceniem i są po prostu przyjemne dla oka."

    Poniżej ten sam kadr w kontrolowanym oświetleniu, z różnych puszek, wołany tą samą wołarką na ustawieniach neutralnych:
    link
    Po pierwsze obrazy z K-1 i GR jednak nieco się różnią, zwłaszcza w kanale czerwonym, po drugie nie ma problemu, żeby sobie sprowadzić kolorystykę ww plików do właściwie nierozróżnialnego okiem poziomu.

  11. antyP
    antyP 8 października 2021, 07:41

    @lord13
    "Po pierwsze obrazy z K-1 i GR jednak nieco się różnią"

    To tylko potwierdza tezę, że kolory z różnych obiektywów się często różnią. Nic dziwnego więc, że ktoś mógł uznać kolory z GR za szczególnie godne uwagi.
    Za takie też ja uznaję kolory z limitedów DA.

    "nie ma problemu, żeby sobie sprowadzić kolorystykę ww plików do właściwie nierozróżnialnego okiem poziomu"

    W teorii tak, w praktyce nie będzie to łatwe.

    Poza tym je nigdzie nie napisałem, że kolory z GR i K-1 będą te identyczne. Twierdzę jedynie, że GR obrazuje podobnie do limitedów z serii DA, oferując kolory bardzo żywe o ponadprzeciętnym nasyceniu. Jeśli komuś podoba się obrazek z GR to podobne odczucia będzie miał robiąc fotki np szkiełkiem DA21 Limited.

  12. lord13
    lord13 8 października 2021, 08:34

    @antyP
    "Twierdzę jedynie, że GR obrazuje podobnie do limitedów z serii DA, oferując kolory bardzo żywe o ponadprzeciętnym nasyceniu."

    Zalinkowane przykłady temu przeczą, gdzie tam widzisz jakieś żywsze kolory w przypadku GR.

    "W teorii tak, w praktyce nie będzie to łatwe."

    Będzie. Masz tam rawy do pobrania, można sobie samemu sprawdzić.

  13. antyP
    antyP 8 października 2021, 08:47

    @lord13

    Testu "laboratoryjne" obiektywów mają dla mnie ograniczoną wartość, zwłaszcza te płaskie tablice testowe. Obiektywy oceniam głównie na podstawie tego co widzę. Kolory z GR oceniam bardzo wysoko:

    link

    podobnie wysoko oceniam obrazek z da21:

    link

  14. lord13
    lord13 8 października 2021, 10:54

    @antyP
    "Testu "laboratoryjne" obiektywów mają dla mnie ograniczoną wartość, zwłaszcza te płaskie tablice testowe."

    Żeby stwierdzić, iż jakiś sprzęt (obiektyw, czy zestaw obiektyw-matryca) daje bardziej wysycone kolory, to jednak warto to porównać z innym sprzętem w kontrolowanej scenie, inaczej nie może być mowy o jakimkolwiek obiektywiźmie.

    "Obiektywy oceniam głównie na podstawie tego co widzę. Kolory z GR oceniam bardzo wysoko:"

    I co pod względem kolorystycznym jest tam jest takiego, czego nie da się uzyskać z jakiegokolwiek innego sprzętu? Może jakieś konkretne jedno zdjęcie jako przykład?

  15. antyP
    antyP 8 października 2021, 12:30

    @lord13

    "Żeby stwierdzić, iż jakiś sprzęt (obiektyw, czy zestaw obiektyw-matryca) daje bardziej wysycone kolory, to jednak warto to porównać z innym sprzętem w kontrolowanej scenie, inaczej nie może być mowy o jakimkolwiek obiektywiźmie."

    Jak najbardziej, ale wolę testy w plenerze niż płaskie tablice testowe.

    "I co pod względem kolorystycznym jest tam jest takiego..."
    To o czym pisałem: kolory bardzo żywe o ponadprzeciętnym nasyceniu.

    "...czego nie da się uzyskać z jakiegokolwiek innego sprzętu"
    Może i się da ale ja w 100% nie potrafię mimo iż RAW wywołuję na co dzień. Poza tym po co używać innego sprzętu aby na kompie dopasowywać styl obrazowanie do tego co oferuje optyka Ricoh/Pentax. Lepiej kupić właśnie sprzęt Ricoh/Pentax i mieć co się lubi od razu.

  16. lord13
    lord13 8 października 2021, 13:10

    @antyP
    "To o czym pisałem: kolory bardzo żywe o ponadprzeciętnym nasyceniu."

    A ja pokazałem, że to bzdura, bo jak się weźmie rawa i porówna z innymi aparatami, to te kolory nie są jakoś ponadprzeciętnie nasycone, no pomiędzy samymi puszkami Pentaksa i Ricoha jednak jest różnica przy standardowych ustawieniach wołarki.

    "Poza tym po co używać innego sprzętu aby na kompie dopasowywać styl obrazowanie do tego co oferuje optyka Ricoh/Pentax."

    Ale ta optyka nie oferuje niczego ponadprzeciętnego w zakresie kolorów, na co dałem przykład, Ty natomiast nie potrafisz poprzeć swoich tez konkretami.

  17. V.
    V. 19 października 2021, 17:20

    Ponadprzeciętna to jest wymiana komentarzy. Kolory przecież zawsze można sobie dopasować w Lightroomie, skorzystać z gotowych presetów czy zrobić samemu jak kto lubi. To, czego nie da się zrobić w Lightroomie i w żadnym innym programie, to możliwość wykonywania zdjęć tym aparatem jedną ręką, zmiany wszystkich parametrów jedną ręką, po wyciągnięciu aparatu z kieszeni spodni, przy jednoczesnym niesieniu 6-cio miesięcznego dzieciaka w drugiej ręce. Przetestowane w Wenecji. I tak cały dzień i wieczór. Bezcenna cecha tego aparatu. Z moim EOS R6 ze stałkami czy zoomem niewykonalne

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.