Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia
27 lutego
2022 20:00

Jak co tydzień, zapraszamy Was do lektury naszego cyklicznego zestawienia najciekawszych plotek, z którego dowiecie się, jakie premiery czekają nas w najbliższym czasie.

Uwaga! Poniższe informacje w większości nie są oficjalnymi informacjami producentów i pochodzą często z nieznanych i niepotwierdzonych źródeł, które publikowane są w portalach:

Canon

Nowy bezlusterkowiec

Plotki głoszą, że szykuje się premiera kolejnego pełnoklatkowego bezlusterkowca firmy Canon. Podobno znajdzie się w nim matryca o rozdzielczości aż 75 Mpix.

Sigma

Sigma 18-50 mm f/2.8 DC DN dla Fujifilm X

Nikogo raczej nie zdziwi informacja, że zaangażowanie Sigmy w rozwój oferty dla systemu Fujifilm X nie skończy się na trzech zaprezentowanych kilka dni temu obiektywach stałoogniskowych. W tym roku (najprawdopodobniej w grudniu) ma mieć bowiem swoją premierę model Sigma 18-50 mm f/2.8 DC DN.

Venus Optics

Nowe obiektywy Laowa

Podobno już jutro czeka nas wysyp nowych obiektywów Laowa. Oto czego możemy się spodziewać:
  • Laowa FF S 20 mm f/4 C-Dreamer shift
  • Laowa FF II 12-24 mm f/5.6 C-Dreamer
  • Laowa CF 10 mm f/4 Cookie
  • Laowa FF 24 mm T14 2x Macro
  • Laowa 6 mm T2.1 Zero-D MFT Cine
  • Laowa 7.5 mm T2.1 MFT Cine
  • Laowa 10 mm T2.1 Zero-D MFT Cine
  • Laowa 17 mm T1.9 MFT Cine

Yongnuo

Yongnuo YN 85 mm f/1.8Z DF DSM

Wygląda na to, że w Chinach luty ma 31 dni. Firma Yongnuo zapowiedziała w mediach społecznościowych premierę obiektywu pełnoklatkowego YN 85 mm f/1.8Z DF DSM wyposażonego w bagnet Nikon Z. Co ciekawe, producent informuje podobno, iż oficjalna prezentacja odbędzie się 31-go dnia tego miesiąca.


Komentarze czytelników (75)
  1. przemek1978
    przemek1978 27 lutego 2022, 20:16

    iż oficjalna prezentacja odbędzie się 31-go dnia tego miesiąca.
    Jak to możliwe skoro luty ma 28 dni .

  2. Negatyw
    Negatyw 27 lutego 2022, 20:29

    To oznacza, że prezentacja odbędzie się 1 kwietnia.

  3. Jackobt
    Jackobt 27 lutego 2022, 20:39

    "Podobno znajdzie się w nim matryca o rozdzielczości aż 75 Mpix."
    Oho, rozpoczął się wyścig na pixele rodem z fotografii mobilnej

  4. PDamian
    PDamian 27 lutego 2022, 20:51

    LAOWA CF 10mm F4.0 Cookie (MFT and APS-C) link

    LAOWA FF S 20mm F4.0 C-Dreamer link

    CINE link

  5. Soniak10
    Soniak10 27 lutego 2022, 22:55

    @przemek197827 lutego 2022, 20:16 iż oficjalna prezentacja odbędzie się 31-go dnia tego miesiąca. Jak to możliwe skoro luty ma 28 dni .

    Bo widzisz, to jest tak, jak z tymi leśnymi jagodami:
    - tatusiu, co to jest?
    - to są czarne jagody, synku.
    - a dlaczego są czerwone?
    - bo są jeszcze zielone...

  6. Jacek_Z
    Jacek_Z 28 lutego 2022, 00:01

    Rekordowo mało komentarzy w plotkach. Na forach foto też (prawie) cisza. Wszyscy siedzą na fejsie w wątkach o Ukrainie.

  7. PDamian
    PDamian 28 lutego 2022, 00:58

    Moderatorzy zarżnęli fora.

  8. BlindClick
    BlindClick 28 lutego 2022, 02:18

    Było bidena słuchać, on już dawno wiedzial że putin zaatakuje.
    75mp to mało, 100 już dawno straszyła, moze I Canon da jakieś pikselszifty czy inne wynalazki bo 75 nie robi na mnie już wrażenia, sam mogę 50mp z przesurem zrobić.
    Laowa umie zaskakiwać, tyle fajnych zabawek. Ff to ff mft to mft a cf to co to?
    24mm t14 2x makro - ależ Oni mają fantazje :d

  9. banc
    banc 28 lutego 2022, 02:44

    Hmm. Wydawało mi się, że Laowa ma już jeden obiektyw Laowa FF 24 mm T14 2x Macro link

  10. BlindClick
    BlindClick 28 lutego 2022, 09:32

    Faktycznie, zapomniałem że ta rurka ma 24mm. Może będzie Mark 2.
    Ciekawe z czym biegają reporterzy wojenni.

    Ps. W tym sklepie jest już na wyczerpaniu...

  11. RobKoz
    RobKoz 28 lutego 2022, 10:17

    75 mpix

    To może wreszcie Canon zrezygnuje z filtra AA i Arek będzie mógł zacząć testować obiektywy tego systemu.

  12. PDamian
    PDamian 28 lutego 2022, 10:26

    Chcieć to móc.
    Nie nadaje się.

  13. Negatyw
    Negatyw 28 lutego 2022, 10:27

    @BlindClick:
    "Było bidena słuchać, on już dawno wiedzial że putin zaatakuje."

    Ciężkie oskarżenie Bidena o sprzyjanie wojnie i popieranie w tym Putina. Jak wiedział to dlaczego zdjął sankcje na Nord Stream 2? Moim zdaniem to jedyny polityk, który o tym nie wiedział.

  14. Vendeur
    Vendeur 28 lutego 2022, 13:26

    @Jacek_Z

    A co byś chciał komentować z plotek (sam tego nawet nie robisz...), skoro ich praktycznie nie ma?

  15. BlindClick
    BlindClick 28 lutego 2022, 13:56

    @Negatyw
    Mhm, może i oskarżenie, ale to są jego słowa, tak się wypowiada prezydent największego załóżmy mocarstwa.
    Śmieszy mnie to mocno, bo przebywając z 6 latkami w piaskownicy słyszę to samo. Dalej nie wnikam bo po prostu się boję.

  16. Negatyw
    Negatyw 28 lutego 2022, 14:36

    Nie wiem co się teraz mówi w piaskownicy, bo z niej wyrosłem. Nawet dziecko już mam dorosłe a wnuków jeszcze nie mam. Ta wypowiedź prezydenta największego mocarstwa była wtedy, gdy już wszyscy przywódcy o tym wiedzieli.

  17. BlindClick
    BlindClick 28 lutego 2022, 16:11

    Ale wszyscy potrafili się zachować z wyjątkiem bidena...

  18. Negatyw
    Negatyw 28 lutego 2022, 16:39

    Najgorzej zachowywali i dalej zachowują się Niemcy. Biden to chyba ma demencję starczą. Ma lepszy i gorszy dzień.

  19. r2mdi
    r2mdi 28 lutego 2022, 18:24

    Negatyw:
    "Ciężkie oskarżenie Bidena o sprzyjanie wojnie i popieranie w tym Putina. Jak wiedział to dlaczego zdjął sankcje na Nord Stream 2? Moim zdaniem to jedyny polityk, który o tym nie wiedział."

    Zgadzam się. On teraz pełni jedynie rolę rzecznika prasowego, a tak naprawdę rządzi ktoś inny. Ale taki los demokracji jak się wybiera człowieka w bardzo podeszłym wieku na wodza. A jeszcze niektórzy podniecają się sondażami, czy w następnych wyborach wygra on lub Trump. Litości dla starszego człowieka.

  20. Szabla
    Szabla 28 lutego 2022, 19:26

    Lepszy taki starszy człowiek niż idiota.

  21. r2mdi
    r2mdi 28 lutego 2022, 20:44

    Patrząc na sondaże to Amerykanie zdecydowanie nie podzielają Twojego zdania.

  22. qqrq
    qqrq 28 lutego 2022, 21:02

    @BlindClick
    "Ff to ff mft to mft a cf to co to?"

    Cropped Frame, czyli na nasze APS-C.

  23. qqrq
    qqrq 28 lutego 2022, 21:07

    Przez tę Sigmę jakoś znowu zaczęło mnie kusić kupno Fuji, jako taki mały spacerowy podręczny zestaw by się sprawdzały super... Ale to znowu tyle siana wydawać na zabawki... póki co chyba zostanę przy leciwym Tamronie 35-80 :P

  24. Negatyw
    Negatyw 28 lutego 2022, 21:09

    @Szabla:
    "Lepszy taki starszy człowiek niż idiota."

    Aleś pojechał po Bidenie. Lepszy niż idiota, czyli ktoś powyżej idioty, czyli z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym, bo idiota to stopień znaczny. No, ale prawda jest taka, że wojny wybuchają gdy prezydent jest słaby. Satrapa od razu wyczuje, że może sobie pozwolić na wojnę.

  25. Szabla
    Szabla 28 lutego 2022, 21:49

    Fachowca od razu poznać.

  26. baron13
    baron13 28 lutego 2022, 22:42

    Mój kumpel z roboty doktór fizyki ze sporym dorobkiem miał w domu robotę elektryczną i elektryka. Albowiem wymieniał liczniki, a do tego potrzebne uprawnienia. Więc ów elektryk wykręcił korki i ochoczo zabrał się do kręcenia. A kumpel, co znał historię o regale na fazie, złapał za próbówkę i pan elektryk zawołał "o k... , przecież wykręciłem korki!". No i tak w ogólności, zwłaszcza przy prądzie, nie opowiadać, co pasuje, że wykręciłem korki, wię mogekrecic, tylko sprawdzać. Bo jak się złapie za druta, to ciężko puścić :-) Napisali, ze mi jutro zwrócą gimbala z serwisu.

  27. Vendeur
    Vendeur 28 lutego 2022, 23:17

    @r2mdi

    Aleś dowalił... Sondaże to jedynie mogą pokazać, że lud jest głupi albo że przy sondażach się manipuluje. U nas w kraju też w sondażach przoduje PiS i wygrywa wybory? I to ma niby świadczyć, że są właściwymi ludźmi na właściwym miejscu? A może na Białorusi to ludność zdecydowała, żeby zmienić konstytucję i przywrócić broń jądrową...?

  28. Negatyw
    Negatyw 28 lutego 2022, 23:43

    @Vendeur:
    " Sondaże to jedynie mogą pokazać, że lud jest głupi albo że przy sondażach się manipuluje."

    To kto by musiał w Polsce przodować w sondażach by lud był mądry i by można było powiedzieć, że przy sondażach się nie manipuluje?

  29. Negatyw
    Negatyw 28 lutego 2022, 23:58

    @baron13:
    "Mój kumpel z roboty doktór fizyki ze sporym dorobkiem miał w domu robotę elektryczną i elektryka."

    To musiał to być jakiś specjalny elektryk co wymienia liczniki tylko doktorom fizyki.

  30. r2mdi
    r2mdi 1 marca 2022, 07:19

    Vendeur
    "Aleś dowalił... Sondaże to jedynie mogą pokazać, że lud jest głupi albo że przy sondażach się manipuluje. U nas w kraju też w sondażach przoduje PiS i wygrywa wybory?"

    No właśnie. Albo masz demokrację i lud decyduje, ale masz tzw. przewodnią siłę narodu. Widzę, że jesteś zwolennikiem tej ostatniej opcji. Ale pewnie ciągle myślisz, że jesteś demokratą z urodzenia i wyboru. Tylko my mamy rację, a reszta to faszyści, homofoby, etc. Tak w ogóle to nie powinno ich być na świecie, bo tylko produkują niepotrzebnie CO2.
    Smutne to bardzo.

  31. Bahrd
    Bahrd 1 marca 2022, 08:58

    "Cztery nogi dobreee!
    Dwie nogi złeeee!"

    I tak odkąd pamiętam: jak "nie nasz" (producent) ma większość, to znaczy, że klient głupi.

    PS
    Ja (oczywiście i nieustannie!) o mechanizmach, które decydują o wyborach fotografów...

  32. r2mdi
    r2mdi 1 marca 2022, 09:06

    Bahrd:
    Zdecydowanie tak. Patrząc np. na utarczki słowne jakie występują pod artykułami o m43. :)

  33. Negatyw
    Negatyw 1 marca 2022, 09:12

    @Vendeur powinien jasno określić kiedy wyborca jest mądry. Bo jeżeli chodzi o sprzęt to wiadomo, że mądry klient kupuje Pentaxa.

  34. baron13
    baron13 1 marca 2022, 10:00

    Dla odstresowania się, dawno temu postanowiłem, że fotografia będzie zabawą.
    link
    Zrobione za pomocą apsc.
    link
    to, fufu. Raz tak, raz na odwrót, byle było by zabawnie.
    link
    w fotografii chodzi o zdjęcia. Tak myślę ;-)
    link

  35. orle oko
    orle oko 1 marca 2022, 13:51

    canon niedługo będzie mieć więcej aparatów w ofercie niż obiektywów...

  36. RobKoz
    RobKoz 1 marca 2022, 14:18

    @orle oko

    "canon niedługo będzie mieć więcej aparatów w ofercie niż obiektywów..."

    Na razie mają 20 obiektywów i 6 aparatów

    W plotkach i zapowiedziach są 4 aparaty i 8 obiektywów

    Przy czym dwa z zapowiadanych aparatów mają zastąpić dwa już będące w ofercie więc stosunek szkieł do body po wszystkich premierach będzie wynosił 28:8

    Ale w systemie M kto wie. Jak wypuszczą jeszcze kilka body to rzeczywiście może to wyglądać komicznie.

  37. r2mdi
    r2mdi 1 marca 2022, 15:25

    Może wypuszczą wtedy firmową przejściówkę z RF na M? :)

  38. stb
    stb 2 marca 2022, 13:23

    @r2mdi
    No nie wiem jak Ty sobie wyobrażasz optykę o średnicy bagnetu 54mm wpakować w 47 milimetrowy bagnet M-ki, mając tylko 2mm różnicy w odległości do matrycy?
    Chyba żeby tak w korpusie M-ki wyfrezować trochę miejsca.
    Te systemy nigdy nie będą ze sobą zgodne.
    Obojętnie czy się podoba, czy nie - taka wola twórcy.

  39. stb
    stb 2 marca 2022, 13:45

    @Negatyw
    Najgorzej zachowywali i dalej zachowują się ...
    Popatrz sobie na A CH jak to im przyjemnie. Oba kraje robią nadal interesy aż huczy. Popatrz na NL, gdzie młoda Puta mieszka nadal na przedmieściach Hagi i to jeszcze bezczelnie w tzw. Krymskiej dzielnicy. Poparz na Londongrad gdzie miliarderzy nie mogą być wywłaszczeni jak powiedział niedawno - nomen is omen - jeden Borys. Pamiętaj, że szczur zapędzony w róg, rzuci Ci się do gradła, wiedząc, że też zginie. Ten świat jest trochę bardziej skomplikowany, niż by się chciało.
    I dlatego patrzę z nadzieją na Canonowską 400-kę DO, bo na resztę i tak nie mam wpływu.

  40. Negatyw
    Negatyw 2 marca 2022, 14:12

    @stb, oni są na kolejnych miejscach. Skuteczne sankcje blokują Niemcy, czyli odcięcie od SWIFT i zakaz handlu z Rosją.

  41. stb
    stb 2 marca 2022, 14:20

    @Negatyw
    Jedno i drugie już nie aktualne. Nie wszystko można załatwić w sekundę przez przyciśnięcie guzika. Poza jednym... Dlatego przy tym wszystkim nie zapominaj szczura. Szczur to zwierzę chytre i inteligentne, a z naszego punktu widzenia podłe.

  42. Negatyw
    Negatyw 2 marca 2022, 14:29

    Najpierw trzeba chcieć by się dało zrobić. Najłatwiej to pieprzyć o wartościach europejskich i nakładać sankcje na mniejszych i słabszych.

  43. stb
    stb 2 marca 2022, 14:41

    Pokaż mi słabszego, który nałożył sankcje na mocnego i z nim wygrał. Słabszy mający dużego który za nim stoi, może sobie pokrzyczeć i się tym chwalić, bo gdy przyjdzie co do czego to i tak przyjdzie duży, zaorze i wyrówna. A mały będzie z siebie dumny. Przyczepiło się gó..o do okrętu i mówi płyniemy. Tak to ma wyglądać?

  44. RobKoz
    RobKoz 2 marca 2022, 15:00

    @Negatyw

    Jeśli ktoś 2.03 pisze o tym że Niemcy blokują odcięcie od Swift to jest albo bezdennie głupi, albo ktoś mu za to płaci.

    Więc pytam o to publicznie czy ktoś Ci płaci za pisanie takich propagandowych kłamstw?

  45. stb
    stb 2 marca 2022, 15:04

    @Rob Koz
    Wystarczy patrzeć (szczególnie wybiórczo) negatywnie.
    Zawsze wolałem tzw przeźrocza, dias czy slides, czy jak im tam dano :D

  46. Negatyw
    Negatyw 2 marca 2022, 15:08

    @stb:
    "Pokaż mi słabszego, który nałożył sankcje na mocnego i z nim wygrał."

    No właśnie, najlepiej sankcje nałożyć na Polskę.

    @RobKoz:
    "@Negatyw
    Jeśli ktoś 2.03 pisze o tym że Niemcy blokują odcięcie od Swift to jest albo bezdennie głupi, albo ktoś mu za to płaci."

    @RobKoz, bezdennie głupi to Ty jesteś.

  47. stb
    stb 2 marca 2022, 15:12

    No zastanów się. Skoro tę opcję wykluczasz...

  48. Negatyw
    Negatyw 2 marca 2022, 15:17

    Jaką opcję?

  49. stb
    stb 2 marca 2022, 15:28

    Ach szkoda gadać. A co do sankcji - zastanów się.
    Chcesz tańczyć w formacji w której choreografia jest ustalona, to nie tańcz solo, albo sie nie dziw, że ci wtedy po nogach depczą.
    I tym optymistycznym akcentem odmeldowuję się, bo za 2 godziny mam shooting i to akurat z formacją taneczną, więc muszę w drogę.

  50. Negatyw
    Negatyw 2 marca 2022, 15:38

    Jak trzeba to sam ustalę choreografię. Nie tańczę jak mi inni zagrają. Tak tańczy Łukaszenka.

  51. RobKoz
    RobKoz 2 marca 2022, 16:19

    @Negatyw

    Skąd te nerwy? Przelew w rublach nie przyszedł na czas czy może bank nie chce wymienić na złotówki?

    A może jednak sumienie gryzie?

  52. Negatyw
    Negatyw 2 marca 2022, 16:35

    @RobKoz, złodziej krzyczy: "łapać złodzieja".

  53. Bahrd
    Bahrd 2 marca 2022, 17:18

    Panowie, szanujcie się trochę (i nawzajem też).

    Jak macie nadmiar energii, to przekierujcie ją na coś teraz pożytecznego - choćby pomagając sortować obrania czy leki - na pewno w pobliżu ktoś zbiórkę organizuje.

  54. Negatyw
    Negatyw 2 marca 2022, 18:19

    Nie mam szacunku dla pożytecznych naszym wrogom idiotów.

  55. RobKoz
    RobKoz 2 marca 2022, 18:48

    @Bahrd

    "Panowie, szanujcie się trochę (i nawzajem też)."

    Zdrajcy nie zasługują na szacunek. Putinowskie pieski już nie mogą go jawnie wychwalać - to od tygodnia nie przejdzie. To teraz ujadają na Niemcy, Bidena, czy ogólnie Zachód.

    "Jak macie nadmiar energii, to przekierujcie ją na coś teraz pożytecznego - choćby pomagając sortować obrania czy leki - na pewno w pobliżu ktoś zbiórkę organizuje."

    Pomagam jak mogę, jak miliony moich rodaków, ale krew mnie zalewa jak gdzie nie spojrzeć ruskie trolle wyłażą ze swych nor, a admini nic z tym nie robią.

  56. Negatyw
    Negatyw 2 marca 2022, 19:48

    Gdyby nałożono prawdziwe sankcje to ta wojna by już się skończyła. Ludobójstwo trwa bo Europa "KARMI" Putina przez Gazprombank. RobKoz, komu Ty pomagasz? Bo ruskim trollem to Ty jesteś.

  57. Negatyw
    Negatyw 2 marca 2022, 20:15

    Gdyby ktoś nie wiedział kto karmi Putina: link

  58. RobKoz
    RobKoz 2 marca 2022, 21:48

    @Negatyw

    Tak, przestańmy płacić za gaz i sobie na złość Putinowi zamarznijmy. Masz jeszcze jakieś pomysły?

    Nie ma takiej technicznej możliwości by nałożyć sankcje na wszystkie banki jakoś za ten gaz płacić musimy. Politycy jak Miller i Kaczyński u nas i ich koledzy w innych krajach latami pracowali nad tym byśmy byli zależni od Putina. W tej chwili nie mamy technicznej możliwości by się z dnia na dzień odciąć.

  59. Negatyw
    Negatyw 2 marca 2022, 22:53

    Są jakieś granice tego szaleństwa. Polski premier i prezydent są za tym by odciąć Rosję od każdego finansowania (i tym samym Europę od gazu z Rosji) i ja ich popieram. Z tego co mi wiadomo tylko Niemcy nie dały się przekonać. To jest tylko kwestia priorytetów, czy ważniejszy jest gaz czy zatrzymanie ludobójstwa. Bo jak dla kogoś ważniejszy jest gaz to może spuścić bomby na Warszawę gdy Putin mu rozkaże grożąc brakiem gazu.

  60. BlindClick
    BlindClick 3 marca 2022, 05:47

    Aha, czyli jest dobry putin I zły putin i my współpracujemy tylko z dobrym Putinem.

    Genialne.

  61. Negatyw
    Negatyw 3 marca 2022, 07:20

    Każdy logicznie myślący człowiek wie, że wyłączenie z sankcji choćby jednego rosyjskiego banku spowoduje, że całe finansowanie wojny pójdzie przez ten bank. Wprowadzanie sankcji, których zadaniem jest nie szkodzenie Putinowi jest wręcz szkodliwe bo tylko go stymuluje do eskalacji zbrodniczych działań.

  62. BlindClick
    BlindClick 3 marca 2022, 13:01

    Hehehe, tak samo genialna idea jest zabronienie posiadania broni, dobry obywatel nie może posiadać broni i z niej wypalić w gebe zloczyncy, natomiast zły o tym nie wie...

  63. RobKoz
    RobKoz 3 marca 2022, 15:41

    Są trzy rodzaje ruskich trolli:

    1. Troll prymitywny - chwali Putina, Rosję, Orbana, Kaczyńskiego, Le Penn itd. Dziś ten gatunek przebywa głęboko w ukryciu

    2. Troll zaawansowany (w swoich oczach przebiegły) - nie chwali Putina i jego zwolenników, ale krytykuje zachód i działa na rzecz rozbicia jego jedności. Sieje strach przed III wojną i podsuwa tematy zastępcze.

    3. Troll profesjonalny - największe zagrożenie. Udaje że jest przeciw Putinowi ale w rzeczywistości sprytnie gra w jego drużynie deprecjonując znaczenie działań zachodu i zniechęcając do dalszych działań. Ten troll jest sprytny wie, że jak będzie przeciwko sankcjom to się zorientujemy że to ruski troll. Więc udaje bardziej papieskiego od papieża, by realne działania możliwe tu i teraz zamienić na dyskusję o nierealnych działaniach. W ten sposób osiągnie swój cel. Zamiast pomagać tu i teraz zajmiemy się dyskutowaniem o tym co by było gdyby i dlaczego to nie możliwe. O to mu chodzi by energię i zapał skierować na boczne tory. By jak to się mówi para poszła w gwizdek.

  64. Negatyw
    Negatyw 3 marca 2022, 16:17

    4. Troll RobKoz - czwarty rodzaj trolla, znawca działań realnych i nierealnych.
    No i ma rację, że sankcje są działaniami nierealnymi a finansowe wspieranie Putina przez Niemcy realnymi. Szkoda tylko, że realne są tego ofiary.

  65. stb
    stb 3 marca 2022, 16:45

    5. Troll Negatyw - w osobie obłąkanego nacjonalisty, którego konikiem jest krytykowanie działań tak wschodu jak i zachodu ze szczególną preferencją Niemców. Czyni to z uporem i przekonaniem godnym (nie)świętego Antoniego. Człowieku, idź się lepiej spowrotem połóż.

  66. Negatyw
    Negatyw 3 marca 2022, 16:53

    @stb, zgadza się, ja krytykuję wszystkich odpowiedzialnych za to ludobójstwo. Bo winny jest ten kto te bomby zrzuca i ten kto ten proceder finansuje.

  67. RobKoz
    RobKoz 3 marca 2022, 18:41

    @Negatyw

    Płacą od wpisu?

    Napisałeś tu pod jednym tekstem ponad 20 głupich i/lub kłamliwych wypowiedzi. Rozumiem, że z czegoś żyć trzeba ale jakbyś poszedł do jakiejś zachodniej gazety to za wywiad i szczerą spowiedź dostałbyś lepsza kasę niż Putin Ci zapłaci przez rok. No i nie miałbyś problemu z wymianą walut.

  68. Negatyw
    Negatyw 3 marca 2022, 19:59

    @RobKoz, złodziej krzyczy: "łapać złodzieja". Za to co ja piszę Putin by nie zapłacił ani kopiejki. Za to Ty go uważasz za dobroczyńcę bo dostarcza gaz. A to, że jest zbrodniarzem to dla Ciebie nie ważne, ważne, że masz ciepło w domu.

  69. RobKoz
    RobKoz 3 marca 2022, 22:21

    @Negatyw

    "Za to co ja piszę Putin by nie zapłacił ani kopiejki."

    Czyli kłamiesz i siejesz ich propagandę tak zupełnie bezinteresownie?

    "Za to Ty go uważasz za dobroczyńcę bo dostarcza gaz."

    Nie uważam Putina za dobroczyńcę i nigdy tak nie napisałem. A to co właśnie napisałeś to podłe kłamstwo. Zdemaskowałem Cię i teraz plujesz jadem.

    Cóż każdy "pomaga" Ukrainie jak potrafi. Jeden z nas robi to plując na Niemcy i Bidena którzy aktywnie działają na rzecz Ukrainy.

    Szkoda mojego czasu. Psy szczekają karawana jedzie dalej. Żegnam.

  70. Negatyw
    Negatyw 4 marca 2022, 07:41

    @RobKoz:
    "Nie ma takiej technicznej możliwości by nałożyć sankcje na wszystkie banki jakoś za ten gaz płacić musimy."

    Jakbym słyszał Putina. Nie ma technicznej możliwości odcięcia finansowania zbrodni. Za to są techniczne możliwości bombardowania i mordowania ludzi.

    @RobKoz:
    "Zdrajcy nie zasługują na szacunek."

    Tak. A zdrajca to ten co popiera obce rządy a nie popiera rządu polskiego, nie popiera premiera Morawieckiego i nie popiera premiera Kaczyńskiego.

  71. RobKoz
    RobKoz 4 marca 2022, 07:52

    @Negatyw

    Podły rosyjski trollu иди нахуй

  72. Negatyw
    Negatyw 4 marca 2022, 09:22

    O... Nawet napisał coś w swoim języku ojczystym.

  73. RobKoz
    RobKoz 4 marca 2022, 09:42

    @Negatyw

    Napisałem tak abyś zrozumiał. Możesz to przekazać swoim mocodawcom. Ode mnie już nic innego nie usłyszysz.

  74. Negatyw
    Negatyw 4 marca 2022, 13:30

    @RobKoz:
    "Ode mnie już nic innego nie usłyszysz."

    Dobra wiadomość, lecę przekazać mocodawcom.

  75. Negatyw
    Negatyw 10 marca 2022, 13:41

    @stb:
    "5. Troll Negatyw - w osobie obłąkanego nacjonalisty"

    Następny po Putinie, który walczy z nacjonalistami, niesie wolność i przyjaźń.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.