Sony HDC-F5500 wchodzi do sprzedaży
Zapowiedziana w październiku ubiegłego roku kamera Sony HDC-F5500 wchodzi do sprzedaży w Europie. Model ten wyróżnia matryca o rozmiarze Super 35 i rozdzielczości 4K korzystająca z jednoczesnego odczytu (global shutter).
INFORMACJA PRASOWA
Kamera Sony HDC-F5500 z przetwornikiem obrazu CMOS Super 35 mm 4K Global Shutter już w Europie
Łatwe i szybkie przygotowanie do pracy oraz integracja z różnymi modelami pracy pomagają nadać filmowy wygląd produkcjom imprez sportowych i wydarzeń na żywo.
Firma Sony zapowiedziała, że wiosną 2022 r. rozpoczną się dostawy do Europy kamer HDC-F5500. Najnowszy model z serii HDC doskonale sprawdzi się w obecnych systemach produkcji na żywo, a jego czuły przetwornik obrazu CMOS 4K Super 35 mm z technologią Global Shutter ułatwi uzyskanie obrazu o filmowym wyglądzie.
Kamera HDC-F5500, której wprowadzenie zapowiedziano w październiku 2021 r. w USA, jest kolejnym modelem z linii produktów HDC formy Sony, powszechnie używanych w branży. Nowy model zapewni duże możliwości nadawcom, którzy pragną połączyć filmowy look z ergonomią i modelami pracy znanymi dobrze z kamer systemowych Sony. Zastosowanie technologii Global Shutter eliminuje zniekształcenia dystorsyjne obiektów ruchomych i powstawanie jasnych pasów. W rezultacie kamera dobrze sprawdzi się przy pracy w trudnym oświetleniu, na przykład przy rejestracji koncertów live z szybko przemieszczającymi się światłami z laserów LED. Połączenie technologii Global Shutter z małą głębią ostrości doskonale sprawdzi się w produkcjach telewizyjnych na żywo z użyciem wirtualnego systemu ścian LED.
HDC-F5500 to pierwsza kamera S35mm wyposażona w sterowany silnikiem 8-stopniowy system filtrów szarych (ND). Systemem tym, zastosowanym wcześniej w cyfrowej kamerze filmowej Sony VENICE, można sterować zarówno bezpośrednio z główki kamerowej, jak i zdalnie z pomocą manipulatora. Do zalet systemu należy też dokładna kontrola nad głębią ostrości i rejestracją obrazu szybko poruszających się obiektów w silnym oświetleniu. Kolejną ważną cechą nowej kamery jest szeroki wybór przestrzeni rejestrowanych barw. Obsługa formatów BT.2020, S-Gamut3/S-Gamut3.cine i HLG rozszerza możliwości twórcze i pomaga uzyskać większy realizm. Zapewnia ponadto wysoki poziom zgodności z technologią rejestracji barw najpopularniejszych kamer Sony.
![]() |
Jeśli chodzi o organizację pracy, nowy model można zintegrować z systemem produkcji na żywo Sony IP Live przy użyciu jednostek sterujących z serii HDCU-5500. Po dodaniu adaptera rozszerzającego IP HDCE-TX50 kamera HDC-F5500 znajdzie również zastosowanie w produkcjach zdalnych. Bezproblemowa współpraca z szerokim wachlarzem akcesoriów Sony ułatwia szybką integrację urządzenia i dostosowanie do wybranego modelu pracy.
Kamera HDC-F5500 jest w pełni zgodna z panelami zdalnego sterowania Sony, dzięki czemu inżynier wizji może na bieżąco wprowadzać zmiany w parametrach kamery i wyglądzie obrazu. Urządzenie współpracuje ponadto z opracowanym wcześniej przez Sony systemem organizacji pracy SR Live for HDR z krzywymi HLG i S-Log3, który na całym świecie zdobywa pozycję wiodącego rozwiązania do produkcji na żywo.
— Cieszymy się, że nowa kamera powiększy naszą ofertę produktów, które spełniają rosnący popyt na filmowy wygląd obrazu, zwłaszcza na europejskim rynku wydarzeń sportowych — mówi Norbert Paquet, dyrektor ds. produkcji na żywo w Sony Professional Solutions Europe. — Kamery Sony cieszą się renomą ze względu na połączenie zaawansowanej technologii z niezawodnością i trwałością. Stanowią dobry wybór z punktu widzenia zrównoważonego rozwoju. Nowy model ma wiele innowacyjnych cech i możliwości adaptacji, dzięki którym bez wątpienia będzie służył klientom przez wiele lat.
Pierwsze wykorzystanie kamery HDC-F5500 przez klienta planowane jest podczas Montreux Jazz Festival, który odbędzie się w lipcu w Szwajcarii. Przetwornik CMOS 4K Super 35mm zapewni znakomitą jakość obrazu z całego festiwalu, od szerokich panoramicznych ujęć Jeziora Genewskiego, aż po zbliżenia artystów uczestniczących w wydarzeniu. Montreux Jazz Festival będzie pierwszym europejskim festiwalem wykorzystującym tę zaawansowaną kamerę. Realizacja obrazu dzięki nowej kamerze zyska nowe możliwości twórcze, a sam festiwal stanie się jednym z najbardziej zaawansowanych cyfrowo festiwali muzycznych na świecie.
Dalsze informacje o nowej kamerze Sony i rodzinie kamer HDC można znaleźć na stronie pro.sony/pl
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Jak istotny jest "global shutter" w poważnych zastosowaniach, to wiać m.in. tutaj: [ link ].
@Bahrd
Zakładam, że nikt nie będzie strzelał do muzyków w Szwajcarii.
No cóż, o niestrzelanie do pianisty apelował już - zdaje się - Oskar Wilde?
Bahrd, hhahha, fajny efekt, ładnie oddziela, przynajmniej mnie, od rzeczywistości.
Moim pierwszym skojarzeniem było, wow, fajna grafika, efekty też bardzo rzeczywiste, aż bym powiedział za dobrze zrobiony wybuch.
Gdyby nie to że wiem wojnie bym powiedział że to z gry przerywnik.
A propo Sony, to coś ze stadionem, lol, poziom fotoszopa level, ctrl+c, ctrl+v, filtr, gausian blur 0.3.