Arri Alexa 35
Firma Arri zaprezentowała najnowszą kamerę filmową noszącą nazwę Alexa 35. W jej wnętrzu, po raz pierwszy od 12 lat, znajdziemy zupełnie nową matrycę 4.6 K oferującą 17 EV zakresu tonalnego.
Nowy sensor nosi nazwę Alev IV i pomimo "35" w nazwie kamery ma nieco większe rozmiary niż typowy sensor Super35 - 28 x 19.2 mm. Przy maksymalnej rozdzielczości wynoszącej 4608 x 3164 oznacza to, że pojedynczy piksel ma rozmiar 6.075 um, czyli mniej więcej tyle, co w klasycznych 24-megapikselowych pełnoklatkowych aparatach fotograficznych.
W maksymalnej rozdzielczości najwyższy dostępny klatkaż do 75 kl/s przy korzystaniu z zapisu surowych plików w formacie ARRIRAW oraz do 60 kl/s przy zapisie w kodeku Apple ProRes. Do tego dostępny jest oczywiście szereg innych trybów nagrywania różniących się proporcjami obrazu oraz wykorzystywanym wycinkiem matrycy. Ilustruje to poniższe zestawienie.
![]() |
Od strony użytkowej, Alexa 35 łączy w sobie najlepsze cechy wcześniejszych modeli Arri. Z jednej strony jest to rozbudowany zestaw funkcji, złącz i mocowań znanych z większych kamer, a z drugiej kompaktowe rozmiary porównywalne z kamerami z linii Mini.
![]() |
Ceny nowej kamery jeszcze nie ogłoszono, ale jaka by ona nie była, sprzedaż powinna być spora - kamery Arri z rodziny Alexa od lat są preferowanym narzędziem pracy autorów zdjęć filmowych, a najnowszy model oferuje, według deklaracji producenta, jeszcze bardziej naturalnie i filmowo wyglądający obraz. Oferuje przy tym rozdzielczość 4K przy pracy z wycinkiem sensora o rozmiarze Super35, co w ostatnich latach stało się wymogiem przy realizacji materiału na zlecenie platform streamingowych, takich jak choćby Netflix.
Poniżej zamieszczamy szczegółową specyfikację Alexy 35 oraz kilka przykładowych filmów zrealizowanych z jej użyciem.
![]() |
![]() |
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Eeee... panie... bes fulfrejmu? U większości ślubo-kamerunów maszyna z góry skreślona.
Jak będzie ok 5000 € kosztować to sobie kupię.
:)
1:30 pierwszego filmu - to tak wygląda w praktyce 17EV?
@Bahrd tak, ale operatorzy tego nie wiedzą i robią tym sprzętem świetne materiały:)
Świadomie czy nie - mnie się takie 17 EV nadal podoba.
@Liszaj
78 tys USD ;-)
@gamma ujdzie.
;)
To więcej za kilogram niż Sony A1 :D
@Amadi u Arri dopłacasz z tradycję, porównaj z Sony od kiedy Arri bawi się w te klocki.
:)
Ta kamera jest koszmarnie droga ale opłaca się zdecydowanie. Producenci smartfonów a'la Iphone kręcą takimi filmy i później podpisują jako filmy nakręcone przy pomocy smartfona :D
I świetne możliwości rozbudowy, o które ciężko w przypadku np. GoPro (Oczywiście zastosowanie jej jest inne ale jednak :D)