Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Fujifilm X-H2 - zdjęcia przykładowe

Fujifilm X-H2 - zdjęcia przykładowe
15 września
2022 17:49

Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć przykładowych, wykonanych najnowszym aparatem systemowym Fujifilm, wyposażonym w 40-megapikselowy sensor X-Trans CMOS HR modelem X-H2.

W aparacie wyostrzanie i odszumianie ustawiliśmy na najniższą dostępną wartość (-4).

Fujifilm X-H2 - zdjęcia przykładowe
Aparat: X-H2, XF56mmF1.2 R WR
Parametry: 56.0 mm f/4, exp. 1/50 s, ISO 64
Plik: JPG, 7728×5152 pix, 25.6 MB
Fujifilm X-H2 - zdjęcia przykładowe
Aparat: X-H2, XF56mmF1.2 R WR
Parametry: 56.0 mm f/4, exp. 1/100 s, ISO 125
Plik: JPG, 7728×5152 pix, 24.8 MB
Fujifilm X-H2 - zdjęcia przykładowe
Aparat: X-H2, XF56mmF1.2 R WR
Parametry: 56.0 mm f/4, exp. 1/200 s, ISO 200
Plik: JPG, 7728×5152 pix, 21.4 MB
Fujifilm X-H2 - zdjęcia przykładowe
Aparat: X-H2, XF56mmF1.2 R WR
Parametry: 56.0 mm f/4, exp. 1/400 s, ISO 400
Plik: JPG, 7728×5152 pix, 21.5 MB
Fujifilm X-H2 - zdjęcia przykładowe
Aparat: X-H2, XF56mmF1.2 R WR
Parametry: 56.0 mm f/4, exp. 1/500 s, ISO 800
Plik: JPG, 7728×5152 pix, 21.3 MB
Fujifilm X-H2 - zdjęcia przykładowe
Aparat: X-H2, XF56mmF1.2 R WR
Parametry: 56.0 mm f/4, exp. 1/1000 s, ISO 1600
Plik: JPG, 7728×5152 pix, 24.8 MB
Fujifilm X-H2 - zdjęcia przykładowe
Aparat: X-H2, XF56mmF1.2 R WR
Parametry: 56.0 mm f/4, exp. 1/2000 s, ISO 3200
Plik: JPG, 7728×5152 pix, 22.8 MB
Fujifilm X-H2 - zdjęcia przykładowe
Aparat: X-H2, XF56mmF1.2 R WR
Parametry: 56.0 mm f/4, exp. 1/2000 s, ISO 6400
Plik: JPG, 7728×5152 pix, 23.5 MB
Fujifilm X-H2 - zdjęcia przykładowe
Aparat: X-H2, XF56mmF1.2 R WR
Parametry: 56.0 mm f/4, exp. 1/4000 s, ISO 12800
Plik: JPG, 7728×5152 pix, 24.4 MB
Fujifilm X-H2 - zdjęcia przykładowe
Aparat: X-H2, XF56mmF1.2 R WR
Parametry: 56.0 mm f/4, exp. 1/8000 s, ISO 25600
Plik: JPG, 7728×5152 pix, 25.2 MB
Fujifilm X-H2 - zdjęcia przykładowe
Aparat: X-H2, XF56mmF1.2 R WR
Parametry: 56.0 mm f/5.6, exp. 1/8000 s, ISO 51200
Plik: JPG, 7728×5152 pix, 25.2 MB
Fujifilm X-H2 - zdjęcia przykładowe
Aparat: X-H2, XF56mmF1.2 R WR
Parametry: 56.0 mm f/1.8, exp. 1/100 s, ISO 6400
Plik: JPG, 7728×5152 pix, 22.5 MB
Fujifilm X-H2 - zdjęcia przykładowe
Aparat: X-H2, XF56mmF1.2 R WR
Parametry: 56.0 mm f/2.2, exp. 1/100 s, ISO 6400
Plik: JPG, 7728×5152 pix, 22 MB
Fujifilm X-H2 - zdjęcia przykładowe
Aparat: X-H2, XF56mmF1.2 R WR
Parametry: 56.0 mm f/2.8, exp. 1/125 s, ISO 12800
Plik: JPG, 7728×5152 pix, 25.4 MB
Fujifilm X-H2 - zdjęcia przykładowe
Aparat: X-H2, XF56mmF1.2 R WR
Parametry: 56.0 mm f/1.2, exp. 1/125 s, ISO 6400
Plik: JPG, 7728×5152 pix, 23 MB
Fujifilm X-H2 - zdjęcia przykładowe
Aparat: X-H2, XF18-55mmF2.8-4 R LM OIS
Parametry: 21.4 mm f/5.6, exp. 1/30 s, ISO 1600
Plik: JPG, 7728×5152 pix, 20.3 MB
Fujifilm X-H2 - zdjęcia przykładowe
Aparat: X-H2, XF18-55mmF2.8-4 R LM OIS
Parametry: 26.5 mm f/5.6, exp. 1/40 s, ISO 3200
Plik: JPG, 7728×5152 pix, 22 MB
Fujifilm X-H2 - zdjęcia przykładowe
Aparat: X-H2, XF18-55mmF2.8-4 R LM OIS
Parametry: 24.3 mm f/5.6, exp. 1/34 s, ISO 2000
Plik: JPG, 7728×5152 pix, 21.1 MB
Fujifilm X-H2 - zdjęcia przykładowe
Aparat: X-H2, XF18-55mmF2.8-4 R LM OIS
Parametry: 27.7 mm f/5.6, exp. 1/40 s, ISO 5000
Plik: JPG, 7728×5152 pix, 24.7 MB
Fujifilm X-H2 - zdjęcia przykładowe
Aparat: X-H2, XF18-55mmF2.8-4 R LM OIS
Parametry: 22.3 mm f/5.6, exp. 1/30 s, ISO 1250
Plik: JPG, 7728×5152 pix, 21.6 MB
Fujifilm X-H2 - zdjęcia przykładowe
Aparat: X-H2, XF18-55mmF2.8-4 R LM OIS
Parametry: 26.5 mm f/5.6, exp. 1/40 s, ISO 500
Plik: JPG, 7728×5152 pix, 21.9 MB
Fujifilm X-H2 - zdjęcia przykładowe
Aparat: X-H2, XF18-55mmF2.8-4 R LM OIS
Parametry: 28.9 mm f/5.6, exp. 1/42 s, ISO 250
Plik: JPG, 7728×5152 pix, 19.3 MB
Fujifilm X-H2 - zdjęcia przykładowe
Aparat: X-H2, XF18-55mmF2.8-4 R LM OIS
Parametry: 35.8 mm f/5.6, exp. 1/52 s, ISO 800
Plik: JPG, 7728×5152 pix, 19.1 MB
Fujifilm X-H2 - zdjęcia przykładowe
Aparat: X-H2, XF18-55mmF2.8-4 R LM OIS
Parametry: 37.4 mm f/5.6, exp. 1/52 s, ISO 12800
Plik: JPG, 7728×5152 pix, 22.2 MB
Fujifilm X-H2 - zdjęcia przykładowe
Aparat: X-H2, XF18-55mmF2.8-4 R LM OIS
Parametry: 34.3 mm f/5.6, exp. 1/52 s, ISO 6400
Plik: JPG, 7728×5152 pix, 24.6 MB
Fujifilm X-H2 - zdjęcia przykładowe
Aparat: X-H2, XF18-55mmF2.8-4 R LM OIS
Parametry: 34.3 mm f/5.6, exp. 1/52 s, ISO 3200
Plik: JPG, 7728×5152 pix, 22.5 MB
Fujifilm X-H2 - zdjęcia przykładowe
Aparat: X-H2, XF18-55mmF2.8-4 R LM OIS
Parametry: 32.9 mm f/5.6, exp. 1/50 s, ISO 4000
Plik: JPG, 7728×5152 pix, 21.7 MB
Fujifilm X-H2 - zdjęcia przykładowe
Aparat: X-H2, XF18-55mmF2.8-4 R LM OIS
Parametry: 32.9 mm f/5.6, exp. 1/50 s, ISO 1600
Plik: JPG, 7728×5152 pix, 19.8 MB
Fujifilm X-H2 - zdjęcia przykładowe
Aparat: X-H2, XF18-55mmF2.8-4 R LM OIS
Parametry: 23.3 mm f/4, exp. 1/34 s, ISO 2000
Plik: JPG, 7728×5152 pix, 21.9 MB
Fujifilm X-H2 - zdjęcia przykładowe
Aparat: X-H2, XF18-55mmF2.8-4 R LM OIS
Parametry: 23.3 mm f/4, exp. 1/34 s, ISO 1000
Plik: JPG, 7728×5152 pix, 19.8 MB
Fujifilm X-H2 - zdjęcia przykładowe
Aparat: X-H2, XF18-55mmF2.8-4 R LM OIS
Parametry: 20.5 mm f/5.6, exp. 1/28 s, ISO 1000
Plik: JPG, 7728×5152 pix, 20.7 MB
Fujifilm X-H2 - zdjęcia przykładowe
Aparat: X-H2, XF18-55mmF2.8-4 R LM OIS
Parametry: 22.3 mm f/4, exp. 1/30 s, ISO 160
Plik: JPG, 7728×5152 pix, 21.1 MB
Fujifilm X-H2 - zdjęcia przykładowe
Aparat: X-H2, XF18-55mmF2.8-4 R LM OIS
Parametry: 21.4 mm f/5.6, exp. 1/42 s, ISO 125
Plik: JPG, 7728×5152 pix, 18.7 MB
Fujifilm X-H2 - zdjęcia przykładowe
Aparat: X-H2, XF18-55mmF2.8-4 R LM OIS
Parametry: 31.5 mm f/5.6, exp. 1/45 s, ISO 640
Plik: JPG, 7728×5152 pix, 23.4 MB
Fujifilm X-H2 - zdjęcia przykładowe
Aparat: X-H2, XF18-55mmF2.8-4 R LM OIS
Parametry: 18.0 mm f/5.6, exp. 1/105 s, ISO 125
Plik: JPG, 7728×5152 pix, 17.9 MB
Fujifilm X-H2 - zdjęcia przykładowe
Aparat: X-H2, XF18-55mmF2.8-4 R LM OIS
Parametry: 18.0 mm f/5.6, exp. 1/26 s, ISO 125
Plik: JPG, 7728×5152 pix, 17.7 MB
Fujifilm X-H2 - zdjęcia przykładowe
Aparat: X-H2, XF18-55mmF2.8-4 R LM OIS
Parametry: 31.5 mm f/5.6, exp. 1/45 s, ISO 250
Plik: JPG, 7728×5152 pix, 20 MB
Fujifilm X-H2 - zdjęcia przykładowe
Aparat: X-H2, XF18-55mmF2.8-4 R LM OIS
Parametry: 18.0 mm f/5.6, exp. 1/26 s, ISO 250
Plik: JPG, 7728×5152 pix, 19.1 MB
Fujifilm X-H2 - zdjęcia przykładowe
Aparat: X-H2, XF18-55mmF2.8-4 R LM OIS
Parametry: 18.0 mm f/5.6, exp. 1/26 s, ISO 125
Plik: JPG, 7728×5152 pix, 16.9 MB


Komentarze czytelników (74)
  1. Youkin1953
    Youkin1953 15 września 2022, 18:03

    Całkiem dobrze do ISO 3200 ;-)

    Polecam zdjęcia kota (ukłon dla baron13)

  2. Amadi
    Amadi 15 września 2022, 19:52

    *kotów - na zdjęciach są dwa różne ;)

  3. maksiczek
    maksiczek 15 września 2022, 20:24

    Klimatyczne zdjęcia, duża szczegółowość, małe szumy, świetna matryca.

  4. qqrq
    qqrq 15 września 2022, 20:42

    Gdyby to jeszcze było pełnoklatkowe, byłby aparat-marzenie :P

  5. Amadi
    Amadi 15 września 2022, 20:56

    Gdyby to jeszcze było pełnoklatkowe to nazywałoby się Canon R5 i kosztowało 2x więcej ;)

  6. Heniu
    Heniu 15 września 2022, 21:28

    Moim zdaniem zdjęcia prezentują się bardzo fajnie :) Może czas wymienić poczciwe X-T3?

  7. STRAZAK_ANDRZEJ
    STRAZAK_ANDRZEJ 15 września 2022, 21:33

    Nie jestem znawcą w tym temacie - poprawcie mnie - ale jeżeli się nie mylę, to ten FUJIFILM X-H2 jest pierwszym aparatem APS-C nagrywającym w 8K, zgadza się?

    Pierwszy aparat Full Frame nagrywający video 8K - Canon R5 (2020 rok).
    Pierwszy aparat APS-C nagrywający video 8K - FUJIFILM X-H2 (2022 rok).

    Co dalej? Bo jak widać rozdzielczość 8K powoli staje się osiągalna dla każdego... Jak obstawiacie, który producent spośród wszystkich producentów z branży foto-video jako pierwszy wprowadzi na rynek kompakt klasy premium nagrywający video 8K (zakładam, że rynek kompaktów, przynajmniej kompaktów klasy premium, będzie się wciąż rozwijał)? I jak myślicie, kiedy taki aparat taki kompakt premium 8K mógłby zostać wypuszczony na rynek - w tym, w przyszłym, czy może dopiero w 2024 roku (zakładam, że nie później)? Jak myślicie? Jak obstawiacie?

  8. espresso
    espresso 15 września 2022, 21:39

    Akurat w Fuji jest wszystko co potrzebne do uszczęśliwienia/spełniania marzeń wymagających fotografów.

  9. lukzab
    lukzab 15 września 2022, 21:46

    O co chodzi z tymi klimatycznymi zdjęciami?

  10. Amadi
    Amadi 15 września 2022, 21:47

    @STRAZAK_ANDRZEJ
    Po pierwsze - tak, X-H2 to pierwszy aparat APS-C nagrywający w 8K
    Po drugie - nie sądzę żeby kompakt z 8K się pojawił. Są smartfony grające 8K, wystarczy. Kompakty umierają, w tym roku chyba całe dwa miały premierę... Zresztą nawet aparat Mikro Cztery Trzecie z 8K jest wątpliwy, Sharp niby kiedyś taką konstrukcję zapowiedział, ale potem plotki ucichły

  11. qqrq
    qqrq 16 września 2022, 00:03

    @Amadi
    Nawet jeśli to i tak Canon R5 jest brzydki, a to Fuji jest ładne ;p

  12. handlowiecupc
    handlowiecupc 16 września 2022, 07:44

    Czy istnieją przejściówki z bagnetu A?

  13. Boa
    Boa 16 września 2022, 08:56

    qqrq, po co w Fuji FF? Oni nie bawią się w półśrodki :P

  14. lord13
    lord13 16 września 2022, 08:57

    @handlowiecupc
    Istnieją, ale tylko manualne. Co takiego chciałbyś podpinać z bagnetu A i dlaczego akurat do Fuji, skoro bagnet E dużo lepiej współpracuje z bagnetem A?

  15. PDamian
    PDamian 16 września 2022, 09:57

    Fuji dobrze odszumia,
    ale w nieostrościach się gubi -tam paćkę po mocnym odszumianiu widać.

    link

  16. espresso
    espresso 16 września 2022, 09:59

    @Boa
    kult formatu

  17. PDamian
    PDamian 16 września 2022, 10:09

    Znowu pojawią się influencerzy z tekstami:
    "Wymieniłem mojego Nikona D850 i całą półkę słoików
    na Fujifilm X-H2 [ i pół półki słoików].
    Mój kręgosłup jest wdzięczny."

  18. 3xN
    3xN 16 września 2022, 10:33

    @espresso
    "Akurat w Fuji jest wszystko co potrzebne do uszczęśliwienia/spełniania marzeń wymagających fotografów."

    Naprawdę "wszystko"?
    Bo ja w portfolio obiektywów Fuji APS-C widzę nadal sporo wakatów.

    H2/H2S wybijają się głównie 6K/8K, serią+buforem, wizjerem i zależnie od ustawień niskim efektem rolling-shutter.
    Czyli dla filmowców napewno sprzęt godny uwagi, dla sportowców/ptasiarzy juz mniej: biały, ale ciemny 150-600 za 10k PLN, a 200/2 za 27k PLN wiosny jeszcze nie robią ;-)

    A dla portrecistów jest A7 coś tam coś i masa fajnych pleśniaków - zgadza się qqrq? ;-)

    Fujifilm to fajna filozofia, z ładnym krojem/fasonem, ale niszowa i droga.

  19. filemon_se
    filemon_se 16 września 2022, 10:57

    A Sony ma za ciasny bagnet.

    Canon jest brzydki i ciężki.

    Nikon jest ciężki.

    Tylko Leica daje radę.

  20. Jarun
    Jarun 16 września 2022, 12:01

    @espresso napisał:
    „Akurat w Fuji jest wszystko co potrzebne do uszczęśliwienia/spełniania marzeń wymagających fotografów.”

    Niezupełnie.
    To zależy, co się fotografuje.
    System Fuji X ma bardzo ograniczoną ofertę teleobiektywów. Osoby fotografujące przyrodę/ptaki, nie mają tu interesującego wyboru.

  21. deel77
    deel77 16 września 2022, 13:13

    @Jarun
    Racja, wszystko zależy. Mi nic nie brakuje bo w Fuji nie potrzebuję tele :)

  22. ems
    ems 16 września 2022, 13:26

    ISO 6400 całkiem fajne.
    Fuji X-H2 to korpusik który stanie się przebojem.
    Jeśli X-T5 będzie miał tę sama matrycę i zachowa swój charakter retro, to Fuji zwiększy swoje udziały w rynku.

  23. lord13
    lord13 16 września 2022, 13:34

    @ems
    Z cenami często wyższymi niż odpowiedniki ff to rynku nie zawojują. Skoro nie wykroili sobie większego kawałka tortu w czasach, kiedy konkurencja ze strony bezluster ff była i droższa i słabsza, to tym bardziej teraz tego nie zrobią.

  24. PDamian
    PDamian 16 września 2022, 13:46

    Brakuje im małego zooma UWA
    link
    link

  25. lord13
    lord13 16 września 2022, 13:50

    @3xN, Jarun
    Bajki opowiadacie z tą strasznie ubogą ofertą tele. Oczywiście oferta Fuji to nie jest bogactwo wyboru Canona EF w zakresie tele, ale nie przesadzajmy w druga stronę.
    Jest 200/2, który wraz z TC x1,4 i TC x2 daje nam dodatkowo kombinacje 300/2.8 i 400/4. Pomijając najtańsze tele kity to z zoomów są jeszcze przecież: 50-140/2.8, 55-200/3.5-4.8, 70-300/4-5.6, 100-400/4.5-5.6 no i ten "ciemny" 150-600.
    Naprawdę nie ma z czego wybrać?

  26. lord13
    lord13 16 września 2022, 14:08

    @PDamian
    Tak, brakuje im małego, amatorskiego i taniego zoomu UWA, ale tanich zoomów UWA nie ma też Sony E, Canon RF-S i Nikon Z (DX) i m4/3. Canona EF-M można już zacząć traktować jako historię powoli. Z drugiej strony jest niewielki i względnie tani Samyang AF 12/2.

  27. Boa
    Boa 16 września 2022, 15:40

    @PDamian
    Znowu pojawią się influencerzy z tekstami:
    "Wymieniłem mojego Nikona D850 i całą półkę słoików
    na Fujifilm X-H2 [ i pół półki słoików].
    Mój kręgosłup jest wdzięczny."

    I znów łżesz.

  28. Jarun
    Jarun 16 września 2022, 17:22

    @lord13 napisał:
    „Jest 200/2, który wraz z TC x1,4 i TC x2 daje nam dodatkowo kombinacje 300/2.8 i 400/4. Pomijając najtańsze tele kity to z zoomów są jeszcze przecież: 50-140/2.8, 55-200/3.5-4.8, 70-300/4-5.6, 100-400/4.5-5.6 no i ten "ciemny" 150-600.”

    Czyli kiepska oferta dla przyrodników i ptasiarzy.
    Sigma ani Tamron też chyba nie ma niczego pod bagnet Fijifilm X.

    A tak na marginesie, to ten Fujinon XF 200mm f/2, o którym piszesz na początku swojej wyliczanki, ma bardzo ciekawą cenę- akurat dla ambitnego ptasiarza amatora - link
    Zresztą ten „ciemny” 150-600 też jest ciekawie wyceniony - link

    Najbardziej interesujący wydaje się Fujinon XF 100-400mm f/4.5-5.6 w cenie ok. 6.500 zł., ale to to i tak „krócej” i drożej niż u konkurencji, pod którą można podpiąć Simę lub Tamrona.

  29. 3xN
    3xN 16 września 2022, 17:22

    @lord13
    Nadal nie ma 200/2.8, 200/4, 300/4 czy 400/5.6 jako osobne szkła ("zalet" tego chyba nie musze wymieniać? ;-)

    Do tego brak jasnej stałki < 14 mm (tak, jest Samyang) i Fish-Eye z AF (tak, nie wszystkim się podoba / nie wszyscy potrzebują, ale są tacy)

    Tak więc wypowiedź @espresso "Akurat w Fuji jest wszystko co potrzebne do uszczęśliwienia/spełniania marzeń wymagających fotografów." wprowadza w błąd, bo Fuji nie oferuje pełnego zakresu obiektywów (= narzędzi), aby te "marzenia" spełnić.

    Dlatego lepiej by brzmiało "Akurat w Fuji jest wszystko co potrzebne do uszczęśliwienia/spełniania MOICH marzeń jako wymagającego fotografa." ;-)

  30. 3xN
    3xN 16 września 2022, 17:35

    @Jarun
    Te 200/2 i 150-600 to jak jajka niespodzianki*, dlatego tak wycenione.

    * w cenie 200/2 masz 200/2.8+200/4, 300/2.8+300/4 i 400/4+400/5.6,
    a w cenie 150-600 masz 300/6.4, 400/7.1, 500/7.1 i 600/8.

    PS. Dżentelmeni o pieniądzach nie rozmawiają ;-)

  31. Jarun
    Jarun 16 września 2022, 17:53

    @3xN hehe, dobre :-)

  32. handlowiecupc
    handlowiecupc 16 września 2022, 19:01

    @lord13
    Mam jedynie landszaftowe potrzeby czyli Sigma 10-20, Tamron 17-50 i 55-200. Może kupiłbym jakieś Sony, gdyby miało dla Apsc 40Mpx, nagrywanie w 8k i było w tej cenie. A7R4 zapewne jest droższe...

  33. Lipen
    Lipen 16 września 2022, 23:50

    Co za kanciaste, brzydkie kaczątko. Jak pierwsze czołgi z I wojny światowej. Brzydkie, kanciaste, ale w sumie dawały radę. Natomiast to było 100 lat temu. Niezależnie jakie zdjęcia to brzydactwo robi ludzie kupują oczami. Dobrze, że projektanci nie projektują kobiet bo tak samo by wyglądały.

  34. PDamian
    PDamian 17 września 2022, 00:40
  35. DrAcidDrinker
    DrAcidDrinker 17 września 2022, 11:23

    Szerokie stałki:
    1) Zeiss Batis 12/2.8
    2) Viltrox 13/1.4,
    3) na roadmap`ie chyba 7.5/3.5

    Tele:
    1) 70-300
    2) 100-400
    3) 150-600
    4 18-300
    5) 200

    Z UWA zoom jest chyba 10-24 poniżej 400g.

    Biorąc pod uwagę że do niedawna najdroższym body w systemie było X-T4 w cenie 1700$ szklarnia przedstawia się elegancko.


  36. Jarun
    Jarun 17 września 2022, 12:54

    @DrAcidDrinker, pozwolę sobie się z Tobą nie zgodzić i będę się upierał przy swoim zdaniu- oferta teleobiektywów w systemie Fiji X przedstawia się bardzo ubogo a nie „elegancko”.
    Fotografuję Nikonami (oraz m4/3) i na innych systemach tak średnio się znam. Porównam więc ofertę teleobiektywów zoom dostępnych pod mocowanie Nikon F (działają też na Nikon Z przez FTZ), do oferty telezoomów pod Fujifilm X:

    Telezumy Nikon F: link
    Telezumy Fujifilm X : link

  37. DrAcidDrinker
    DrAcidDrinker 17 września 2022, 14:57

    @Jarun
    Nie musisz się upierać, masz prawo do swojego zdania. Jeśli już wliczasz podpinanie obiektywów poprzez adapter to mam dla Ciebie wspaniałą wiadomość: 99% pełnoklatkowych obiektywów lustrzankowaych (Nikon F, Canon EF, etc) podepniesz dziś pod każdego bezlusterkowca z matrycą APS-C lub MFT z pomocą adaptera. Problem solved.

  38. lord13
    lord13 17 września 2022, 16:37

    @Jarun
    Skoro wymienione tele są kiepską ofertą dla przyrodników i ptasiarzy, to który system bezlustrowy ma zauważalnie lepszą?

  39. maksiczek
    maksiczek 17 września 2022, 18:17

    @lord13
    @Jarun
    Z czasem będzie lepiej.

    Teraz jednak lepiej się wstrzymać, niczego nie kupować, a może i inflacja spadnie, bo im więcej pieniądza w obiegu, tym szybciej waluta traci na wartości. Wszyscy zapewne zrobią odwrotnie i już robią wykupując co się da... A inflacja rośnie jeszcze szybciej, ale to są zwykłe ludzkie odruchy, chyba nic na to się nie poradzi, bo czy można wojować z Naturą ? Prawda ? Nie wiadomo zresztą czy wkrótce nie rozpęta się jeszcze gorsza wojna za wschodnią granicą, a potem u nas, więc tak naprawdę są to jałowe rozważania, bo jakie są obiektywy każdy widzi w tym czy innym sklepie. Może trzeba będzie uciekać z kraju, a papierowy pieniądz jest wygodniejszy, niż sztabka złota. Z bankami i kartami różnie może być. Kończąc życzę zdrowia i wszystkiego najlepszego. Są to jednak tylko pobożne życzenia.

  40. qqrq
    qqrq 17 września 2022, 18:23

    @3xN
    "A dla portrecistów jest A7 coś tam coś i masa fajnych pleśniaków - zgadza się qqrq? ;-)"

    Tru! Chociaż z jakiegoś powodu bardzo często jak widzę zdjęcia zrobione fajnym jasnym pleśniakiem, to są zapięte pod Fuji APSC i zastanawiam się czemu ci ludzie to sobie robią :D

    „Akurat w Fuji jest wszystko co potrzebne do uszczęśliwienia/spełniania marzeń wymagających fotografów.”

    Ci wymagający fotografowie to chyba powinni trochę więcej wymagać przede wszystkim od siebie, bo ja nie widzę żadnych wymagań, które spełnia X-H2, a nie spełniało ich ileś poprzednich aparatów Fuji, nie mówiąc o aparatach konkurencji :P

  41. Jarun
    Jarun 17 września 2022, 18:29

    @lord13 napisał:
    „Skoro wymienione tele są kiepską ofertą dla przyrodników i ptasiarzy, to który system bezlustrowy ma zauważalnie lepszą?”

    Np.:

    Sony:
    link
    link

    Nikon:
    link
    link
    link

  42. gamma
    gamma 17 września 2022, 18:39

    a po co 8k w filmie???

  43. Amator79
    Amator79 17 września 2022, 19:42

    @gamma - "a po co 8k w filmie??? "
    Po to, żeby robić crop do 1080p bez straty jakości. Ewentualnie mieć argument, żeby kupić nowszy telewizor, co już ma 8K.

  44. gamma
    gamma 17 września 2022, 21:32

    @Amator79
    Uważasz, że rozdzielczość to wszystko?
    Wielu ludzi nie widzi różnicy między FHD i 4K oglądając TV ze zwykłej odległości.

    Zamiast 8k, by popracowali na dynamiką obrazu, czy rolling shutter.

  45. DrAcidDrinker
    DrAcidDrinker 17 września 2022, 23:32

    @gamma
    Przecież masz H2S praktycznie bez rolling shutter… Nie wiem jak TV, ale obrazek z puszki Fuji daje taki ze ciężko z czymś pomylić, życzyłbym sobie żeby Sony APS-C czy A7 miało taki obrazek i rolling shutter jak nieco leciwe już X-T3

  46. DlaZabawy
    DlaZabawy 17 września 2022, 23:51

    @espresso

    > Akurat w Fuji jest wszystko co potrzebne do uszczęśliwienia/spełniania marzeń wymagających fotografów.

    Nieprawda. Brakuje np. małego taniego aparatu, bez wizjera, ale z wymiennymi mocowaniami systemu X - jako drugiego aparatu w systemie. Najmniejszy jest obecnie X-Pro3 (dziwny sprzęt z celownikiem lunetkowym), który jest droższy od bez porównania bardziej zaawansowanego X-T4.

  47. spaqin
    spaqin 18 września 2022, 05:55

    @DlaZabawy
    > Brakuje np. małego taniego aparatu, bez wizjera, ale z wymiennymi mocowaniami systemu X

    X-E3 - znaaacznie mniejszy i tańszy niż X-Pro3, jednocześnie oferujący w zasadzie tą samą funkcjonalność - może poza WR.

  48. DlaZabawy
    DlaZabawy 18 września 2022, 09:11

    @spaqin: To rzuć linkiem do sklepu internetowego, który ma go w ofercie. Jego następca, X-E4, też zniknął z półek - podobno jakieś pół roku temu, prawdopodobnie nie jest już produkowany: link
    Była jeszcze podobna seria X-A, ale to też już historia.

    Obecnie w systemie Fuji takiego aparatu nie ma.

  49. DrAcidDrinker
    DrAcidDrinker 18 września 2022, 09:34

    @ DlaZabawy

    Co ty probujesz udowodnic? W każdym systemie APS-C entry level zaczyna się powyżej 4000zł: a6100,r10, nikon z50, xt30, xs10, x-e4 etc. Chcesz taniej to kup z30 lub bardzo tanio to kup x-a5 za 1000zl nowe z FV na allegro zawsze cos wisi…

  50. DlaZabawy
    DlaZabawy 18 września 2022, 10:18

    @DrAcidDrinker:

    > Co ty probujesz udowodnic? W każdym systemie APS-C entry level zaczyna się powyżej 4000zł

    A w systemie Fuji najmniejszy aparat (XPro3) kosztuje prawie 9000 zł i jest droższy od modelu, który jeszcze kilka miesięcy temu był topowym. Fajnie, nie?

    > kup x-a5 za 1000zl nowe z FV na allegro zawsze cos wisi…

    To są leżaki magazynowe (bardzo stare modele), które dzisiaj są, a jutro ich nie będzie.

  51. BlindClick
    BlindClick 18 września 2022, 11:06

    Za 1000e to chyba rozmawiamy entry ff.

  52. qqrq
    qqrq 18 września 2022, 11:10

    1000e? Jeżeli się z jakiegoś powodu bardzo twardo upieramy, żeby kupować sprzęt nowy ze sklepu, a nie z drugiej ręki, to może tak :P

  53. DlaZabawy
    DlaZabawy 18 września 2022, 11:25

    @qqrq

    > 1000e? Jeżeli się z jakiegoś powodu bardzo twardo upieramy, żeby kupować sprzęt nowy ze sklepu, a nie z drugiej ręki, to może tak :P

    Ja tam nieszczególnie jestem zainteresowany kupowaniem sprzętu o niewiadomej historii użytkowania.

  54. filemon_se
    filemon_se 18 września 2022, 11:56

    @qqrq
    "...wymagający fotografowie to chyba powinni trochę więcej wymagać przede wszystkim od siebie, bo ja nie widzę żadnych wymagań, które spełnia X-H2, a nie spełniało ich ileś poprzednich aparatów Fuji, nie mówiąc o aparatach konkurencji :P"

    Bardzo lubię czytać komentarze osób, którzy coś umią, robią.

    Dla odprężenia porównałem sobie na DPR scenki testowe przy słabym świetle pomiędzy D5300 (wzorzec), D7500, D750, Z9 (top).
    Biorąc pod uwagę jakość obrazu na Iso 12,8k - nie widzę potrzeby upgrade D5300 - oczywiście wyższe modele dają aptekarsko lepszy obrazek, ale różnice dla mnie są praktycznie pomijalne.

    I teraz jak w reklamie, napisałem za dużo. Ci co mnie posłuchają zarobią w minutę 42.888,- (cena Z9 + jeden zoom + jedna stałka).

  55. BlindClick
    BlindClick 18 września 2022, 13:19

    Nowy, bo uzywki to śliski temat, ale jak ktoś się nie boi to na pewno dużo taniej, xa5 jest tuper tani, ja kupiłem używany em5m2 bardzo tanio i jestem mega zadowolony, kompakty też tak kupiłem, tu drożej bo chciałem w lepszym stanie.
    MLe uważam są proste w budowie i używany będzie tak samo dobry jak nowy, SLR to trudniejsza sytuacja bo lustro to jednak wrażliwy element.
    Tak samo z obiektywami, AF się zjeżdża często, mam kilka takich nikkorów i poza kilkoma wadami są pewnie tak samo dobre jak nowe. Mam i nowe obiektywy do porównania. Są najlepsze bezwzględnie to fakt, więc jak mi zależy to obiektyw bym kupił nowy.
    Manuale to inna bajka bo jak nie wygięty to zawsze dobry :)

  56. DrAcidDrinker
    DrAcidDrinker 18 września 2022, 14:34

    @DlaZabawy

    Z odpornością na argumenty musisz poradzić sobie sam...

  57. DlaZabawy
    DlaZabawy 18 września 2022, 14:39

    @DrAcidDrinker: Ty, jak widzę, jesteś mistrzem świata odporności na argumenty.

  58. qqrq
    qqrq 18 września 2022, 16:05

    Używki to śliski temat? W 2005 roku to może tak.

  59. qqrq
    qqrq 18 września 2022, 16:12

    "Ja tam nieszczególnie jestem zainteresowany kupowaniem sprzętu o niewiadomej historii użytkowania."

    Ja jako ktoś kto sprzęt wymieniał kilkanaście razy w życiu jestem nieszczególnie zainteresowany świadomym przepłacaniem za sprzęt, który nawet z drugiej ręki jest zwykle droższy niż powinien.

    Określenie "niewiadoma historia użytkowania" trąci czasami w których regularnie dostawało się cegłę w paczce i nie można było nic z tym zrobić, bo nie było żadnych systemów ochrony kupujących, żadnych gwarancji i możliwości zwrotu ani komunikowania się ze sprzedającym.

    W życiu więcej miałem problemów i komplikacji z nowym sprzętem ze sklepu niż ze sprzętem używanym kupowanym od prywatnego właściciela.

  60. DlaZabawy
    DlaZabawy 18 września 2022, 17:24

    @qqrq: No widzisz, ja nie jestem zainteresowany wymienianiem sprzętu co 2 lata; ma być porządny, bez niewiadomej przeszłości, i ma mi służyć długie lata.

  61. Jarun
    Jarun 18 września 2022, 17:53

    @DlaZabawy napisał:
    "No widzisz, ja nie jestem zainteresowany wymienianiem sprzętu co 2 lata; ma być porządny, bez niewiadomej przeszłości, i ma mi służyć długie lata."

    Długie dwa lata ?
    ;-)

  62. Jarun
    Jarun 18 września 2022, 17:54

    Errata do powyższego.
    Sorry, źle doczytałem. Tam jest napisane "NIE jestem zainteresowany".

    Sorry :-)

  63. BlindClick
    BlindClick 18 września 2022, 19:48

    Mhm, ja się dawno temu wtopilem kupując 24mm AIS Nikkora, fajny, zadbany ale nieostry, zjakiegoś powodu nie był zyleta. To była jedna z moich pierwszych stałek i o tym że malo ostry dopatrzylem się dużo później, jak się nauczyłem ostrzyc ręcznie dobrze, porownalum z innymi obiektywami itd.
    Mi bardziej chodzi o świadomość kupującego, bo teraz jestem w stanie ocenić od razu, a na początku cieszyłem się że tanio kupiłem nikkora...
    Na szczęście popchnalem go i trafił się kupujący jak ja kiedyś, hehe, wziął i nic nie mówił.. Cieszy się pewnie i dobrze :) może się z czasem dopatrzy...
    Mi problemem jest dylemat, kupić tanio za tanio, ze świadomością ze będzie czesciowo źle czy lepiej zapłacić dużo i mieć nowy sprzęt, zakładam że lepsi producenci w 95% sprzedają to co obiecują.

  64. DlaZabawy
    DlaZabawy 18 września 2022, 20:08

    @Jarun: Skoro on wymieniał sprzęt kilkanaście razy - to zgaduję, że robi to co 2-3 lata. Ja bym chciał, żeby obiektywy służyły mi kilkanaście lat, aparat najlepiej co najmniej 5-6 lat. Zwłaszcza, że obecnie wiem już, czego potrzebuję; kilkanaście lat temu nie wiedziałem.

  65. qqrq
    qqrq 18 września 2022, 22:52

    Ciągle nie kumam tej "niewiadomej przeszłości". Jak jest w idealnym stanie i ma podany przebieg migawki, a sprzedający ma same pozytywne komentarze, to jaka tu niewiadoma? Szczególnie jeśli np. jest sprzedawany przez firmę, która się zajmuje używanym sprzętem jak KEH albo MPB.

    Ja też nie jestem zainteresowany wymienianiem sprzętu co 2 lata, ale tak wychodziło przy zmianach branży, priorytetów, zainteresowań itp. :) Czasem w ciągu roku zmieniałem sprzęt 2-3 razy. Poprzedni cyfrowy aparat miałem prawie 5 lat, obecny mam 2 lata i nie planuję przesiadek dopóki nie padnie.

    Obiektywy, które służą kilkanaście lat to dla mnie mocny sygnał, że przez kilkanaście lat nie chce się nic zmieniać w swojej fotografii i próbować niczego nowego, bo już się znalazło wszystko czego się pragnie. To nie moja bajka :)

    Dwa lata temu nakupowałem różnorakich szkieł pod cyfrę i analoga, teraz używam jednego na analogu, jednego na cyfrze, jednego dodatkowo do vlogów. Jedno ma koło 35 lat, drugie ma lekko ponad 60, trzecie mimo młodego wieku miało wcześniej kilku właścicieli. Reszta niedługo leci na eBay bo nie mam już z nich pożytku ani frajdy, a nie lubię trzymać sprzętu, którego nie używam.

  66. filemon_se
    filemon_se 18 września 2022, 23:22

    "Obiektywy, które służą kilkanaście lat to dla mnie mocny sygnał, że przez kilkanaście lat nie chce się nic zmieniać w swojej fotografii i próbować niczego nowego, bo już się znalazło wszystko czego się pragnie".

    Hmm, kwestia do rozważenia, jak mawiał Stirlitz.

  67. lord13
    lord13 19 września 2022, 07:18

    @Jarun
    Po co linkujesz szkła lustrzankowe Nikona? EF i F stają się powoli martwymi systemami i zostaje właściwie adaptowanie szkieł na bezlustra, co jak już ci pisano, da się zrobić właściwie na każdy bagnet bezlustrowy, a jeżeli już tak patrzeć to dużo sensowniej od Nikona prezentuje się Canon RF z dużo większym wyborem optyki EF i potencjalnie najlepszą współpraca przez adapter. Sam wyraźnie napisałem, że pod względem tele Fuji nie może konkurować z dostępnością optyki z takim EF, ale pisanie, że tam nie ma żadnych ciekawych propozycji dla ptasiarzy/przyrodników to przesada.

  68. DlaZabawy
    DlaZabawy 19 września 2022, 10:03

    @qqrc

    > Ciągle nie kumam tej "niewiadomej przeszłości". Jak jest w idealnym stanie i ma podany przebieg migawki, a sprzedający ma same pozytywne komentarze, to jaka tu niewiadoma?

    Przebieg migawki można zafałszować. Praca sprzętu w wilgotnym środowisku nie musi być widoczna na obudowie. Tak samo podłączanie do niestabilnego źródła zasilania.

    > Obiektywy, które służą kilkanaście lat to dla mnie mocny sygnał, że przez kilkanaście lat nie chce się nic zmieniać w swojej fotografii i próbować niczego nowego, bo już się znalazło wszystko czego się pragnie. To nie moja bajka :)

    To się podobno GAC nazywa. Gear Acquisition Syndrome :) Ja tam wolę często zmieniać miejsca, niż aparaty i obiektywy.

  69. DlaZabawy
    DlaZabawy 19 września 2022, 10:52

    * errata: GAS

  70. Jarun
    Jarun 19 września 2022, 18:02

    @lord13 napisał:
    „Po co linkujesz szkła lustrzankowe Nikona”

    A dlaczego nie ? Dyskusja jest o sprzęcie dla ptasiarzy, a telezoomy pod badnet Nikon F bardzo dobrze współpracują z Nikonami Z. Mój Tamron 150-600 dostał drugie życie, po podpięciu do Nikona Z50. I chociaż Z50 nie ma jakiegoś wybitnego AF, to mam wrażenie, że Tamron stał się odrobinę szybszy i celniejszy niż był pod Nikonem D7200.


    @lord13 napisał:
    „Sam wyraźnie napisałem, że pod względem tele Fuji nie może konkurować z dostępnością optyki z takim EF, ale pisanie, że tam nie ma żadnych ciekawych propozycji dla ptasiarzy/przyrodników to przesada.”

    A co nazywasz ciekawą propozycją dla ptasiarzy w systemie Fujifilm ?
    Ciemnego zooma za 10 tys zł link , czy jasną stałkę za 27 tys zł link ?


    @lord13 napisał:
    „EF i F stają się powoli martwymi systemami i zostaje właściwie adaptowanie szkieł na bezlustra, co jak już ci pisano, da się zrobić właściwie na każdy bagnet bezlustrowy, […]”

    Nie znam się na Fujifilm, ale z tego, co piszesz, to do Fujifilm X bezproblemowo można podpiąć Sigmę lub Tamrona 150-600 przez jakąś przejściówkę, zachowując przy tym wszystkie zalety systemu bezlusterkowego (np. ostrość na oko) ? Jeśli tak jest, to cofam, to co powiedziałem wcześniej czyli, że ten system słabo nadaje się dla przyrodników i ptasiarzy. Mówię poważnie, bo naprawdę nie mam pojęcia, czy jest to możliwe. Będę wdzięczny, jeśli ktoś wyprowadzi mnie z błędu.

  71. DlaZabawy
    DlaZabawy 19 września 2022, 23:13

    @Jarun: Są do systemu Fuji X przejściówki (firmy Fringers) pozwalające na podpięcie lustrzankowych szkieł, zarówno Nikona, jak i Canona.

    A ten Tamron to zaraz będzie natywny: link

  72. BlindClick
    BlindClick 20 września 2022, 00:14

    @Jarun
    Nowszy procesor, lepsze oprogramowanie może nieco przyspieszyć AF a nawet odrobina różnicy jest wychwytywalna.

    Fuji robi dużo sprzętu TV, ciekawe czy zechce im się wejść w aparaty filmujace, chyba by mniej sobie bruzdzili niż Sony i Canon.

  73. lord13
    lord13 20 września 2022, 10:17

    @Jarun
    "A co nazywasz ciekawą propozycją dla ptasiarzy w systemie Fujifilm ?
    Ciemnego zooma za 10 tys zł link , czy jasną stałkę za 27 tys zł link ?"

    Co do ciemnego zooma, to fakt, że mógłby być trochę tańszy, a co do "ciemności" to takie światło nie jest problemem dla współczesnych AF w bezlustrach. Jeżeli ktoś potrzebuje większej separacji planów, to oczywiście trzeba poszukać czegoś jaśniejszego.
    Co do Fujinona 200/2, to jest on wciąż tańszy niż nieprodukowane już 200/2 od Canona i Nikona. Ponadto nie wiem czy zauwazyłeś, ale linkowane przez ciebie oferty na Fujinona są w zestawie z TC x1,4, więc już masz de facto 2 kombinacje. Jasne stałki tele są drogie, praktycznie w każdym systemie.
    Pominąłeś jeszcze Fujinona 55-200 f/3.5-4.8 (to nie jest plastikowy tele kit), 70-300 (oba w cenie poniżej 4 tys. zł) czy 100-400 za 6,5 tys PLN (przykładowo Canon EF 100-400 to 12 tys. PLN, to na RF już lepiej wziąć 100-500 za 13 tys. PLN). Dodatkowo jak już Ci wspomniano, niezależni też zaczynają wprowadzać szkła na X.

    "Nie znam się na Fujifilm, ale z tego, co piszesz, to do Fujifilm X bezproblemowo można podpiąć Sigmę lub Tamrona 150-600 przez jakąś przejściówkę, zachowując przy tym wszystkie zalety systemu bezlusterkowego (np. ostrość na oko) ?"

    Można:
    link
    Większość adapterów jest na EF, ale na F też jest. Oczywiście "firmowa" kombinacja może, ale nie musi działaś lepiej, ale jak tak patrzeć, to tak jak już pisałem system Nikona nie jest tu najlepszym przykładem, bo w tej kwestii lepiej się rozejrzeć za czymś od Canona, zwłaszcza że Nikon nie ma żadnego odpowiednika R7.

  74. Jarun
    Jarun 21 września 2022, 18:12

    @lord13, Canon ma bardziej niż bardzo dobrą ofertę dla przyrodników, a Nikon to był tylko przykład.
    Przyznaję, że się myliłem, i że Fujifilm również nie będzie złą ofertą dla lubiących fotografować naturę link :-)

    Zdaje się, że oferta na rynku jest w tej chwili tak duża, że każdy znajdzie coś dla siebie :-)

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.