Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Sony ZV-1F

Sony ZV-1F
13 października
2022 16:00

Sony ZV-1F to kompaktowy aparat stworzony z myślą o vlogerach. Wyróżnia go zastosowanie obiektywu o ekwiwalencie ogniskowej 20 mm i światłosile f/2.0.

INFORMACJA PRASOWA

Sony powiększa ofertę produktów do vlogowania o aparat ZV-1F

Firma Sony poinformowała o wprowadzeniu aparatu do vlogowania ZV-1F. Nowy model jest zoptymalizowany do tworzenia wideoblogów i odznacza się dużym potencjałem twórczym. Łączy łatwość użycia z kieszonkowymi wymiarami, rozbudowanym zestawem łączy i proekologicznymi rozwiązaniami, a dzięki najnowszym technologiom firmy Sony umożliwia rejestrację znakomitego, przyciągającego uwagę materiału. Z tego powodu będzie oczywistym wyborem dla vlogerów i innych twórców pragnących uzyskać znakomite fotografie i filmy.

Sony ZV-1F

Najważniejsze cechy aparatu ZV-1F:

  • Niewymienny, stałoogniskowy obiektyw superszerokokątny 20 mmi ƒ/2.0 do autoportretów
  • Funkcja rozmycia tła (bokeh) i tryb AE z priorytetem twarzy umożliwiające wyeksponowanie głównego motywu
  • Optymalizacja odcieni karnacji, między innymi z użyciem efektu gładkiej skóry
  • Dokładne nastawianie ostrości i funkcja Eye AF do zdjęć ludzi i zwierzątii
  • Stabilizacja obrazu Active Mode (elektroniczna) podczas nagrywania filmówiii
  • Ustawienia „Twórczy wygląd” do wzmacniania ekspresji wizualnej
  • Tryby zapisu w zwolnionym i przyspieszonym tempie rozszerzające zakres możliwości twórczych
  • Ustawienie „Prezentacja produktu” do recenzowania produktów
  • Dodatkowe funkcje ekranu dotykowego: regulacja zoomu i zaprogramowane ustawienia zoomuiv
  • Nagrywanie wyraźnego głosu dzięki mikrofonowi z trzema kapsułami i osłoną przeciwwiatrową
  • 4K 30p / FHD 120p
  • Łatwość łączenia się ze smartfonem w celu przesłania materiału na platformy społecznościowe
  • Proekologiczne rozwiązania ograniczające wpływ na środowisko

Sony ZV-1F

Kieszonkowy aparat do vlogowania ZV-1F powstał z myślą o twórcach — mówi Yann Salmon Legagneur, dyrektor ds. marketingu produktu w dziale Digital Imaging Sony Europe. — Ponieważ widzowie kreują popyt na treści o wysokiej jakości, twórcy potrzebują uniwersalnego rozwiązania łączącego funkcje aparatu i kamery, zapewniającego wysoką jakość i twórcze możliwości, a zarazem łatwego w użyciu i zaprojektowanego do bezprzewodowego udostępniania materiałów. Jesteśmy ponadto dumni z proekologicznych rozwiązań w aparacie ZV-1F, będących świadectwem troski firmy Sony o zrównoważony rozwój.

Dodatkowy potencjał twórczy

Aparat ZV-1F umożliwia atrakcyjne pokazanie głównej postaci w każdej scenie. Stałoogniskowy obiektyw superszerokokątny 20 mm jest optymalny do nagrywania autoportretów, a dzięki rozległemu polu widzenia pozwala pokazać więcej tła. Aparat umożliwia ponadto eksponowanie głównego obiektu i zmiękczanie obrazu za pomocą efektu bokeh, miękko rozmywającego tło.

Wygląd odcieni skóry można zoptymalizować za pomocą „efektu gładkiej skóry”, który wygładza i maskuje zmarszczki na filmach i zapewnia naturalną kolorystykę karnacji na fotografiach. Tryb AE z priorytetem twarzy automatycznie koryguje jasność rejestrowanego obrazu, by zapewnić optymalne naświetlenie twarzy nawet w niestabilnym oświetleniu. Aparat ZV-1F jest także wyposażony w dokładny system ustawiania ostrości oraz funkcję Eye AF rozpoznającą oczy ludzi i zwierząt. Niezawodnie utrzymuje ostrość na twarzy i oczach mimo pojawiania się w kadrze innych obiektów. Dzięki dotykowemu ekranowi użytkownik może z łatwością zmienić śledzony obiekt.

Podczas filmowania można skorzystać ze stabilizacji Active Modev (elektronicznej). Zapewnia ona płynność i stabilność obrazu, nawet jeśli użytkownik idzie.

Nowa funkcja „Twórczy wygląd” umożliwia nadawanie żądanego klimatu fotografiom i filmom poprzez wybór 10 wstępnie zaprogramowanych ustawień, zmieniających odwzorowanie przejść tonalnych, jasność, głębię koloru i inne właściwości. Tryby te wspomagają kreatywność, a ponadto pozwalają udostępnić obraz natychmiast po nagraniu, bez potrzeby edycji.

Aparat ZV-1F może pracować w trybie S&Qvi. Pozwala wówczas wprowadzać różne efekty poprzez zmianę szybkości obrazu: spowolnienie go do 5 razyvii lub przyspieszenie do 60 razyviii.

Na doskonały materiał składa się nie tylko obraz, ale i dźwięk. Mikrofon kierunkowy z trzema kapsułami i osłoną przeciwwiatrową umożliwia nagranie wyraźnego głosu i osłabia zakłócenia podczas zdjęć na wietrze.

Proste w użyciu, kompaktowe urządzenie do vlogowania

Aparat ZV-1F został zaprojektowany z myślą o maksymalnej łatwości użycia, aby korzystający z niego vlogerzy mogli skupić się na rejestracji materiału. Waży zaledwie 229 gix, a dzięki kompaktowej konstrukcji można go używać na co dzień i wszędzie zabierać. Otwierany na bok wyświetlacz LCD umożliwia, intuicyjne dotykowe zmienianie funkcji i ustawień, między innymi zoomux.

Aparat jest wyposażony w przycisk „przełącznik bokeh”, który pozwala szybko rozmyć tło i wyeksponować twarz albo zachować ostrość całego kadru. Funkcja ta działa również w czasie nagrywania filmu. Ustawienie „Prezentacja produktu” zapewnia natomiast bezproblemowe przejścia ostrości między twarzą a produktami, co bardzo ułatwia tworzenie recenzji.

Dodatkowymi ułatwieniami podczas filmowania są samowyzwalaczxi i lampka nagrywania.

Sony ZV-1F

Podłączanie i akcesoria

Aparat ZV-1F został zoptymalizowany do współpracy ze smartfonami. Nowa aplikacja na smartfon Sony Imaging Edge Mobile Plus™xii pozwala podłączyć aparat przez łącze Bluetooth lub Wi-Fi i z łatwością przesyłać zdjęcia i filmy, na przykład w celu zamieszczenia ich na platformach społecznościowych. Użytkownik może oznaczać ujęcia do publikacji za pomocą znaczników ujęćxiii, dodając je podczas rejestracji lub sprawdzania obrazów. Dostępna jest również funkcja tworzenia i przesyłania do smartfona wycinków filmu o długości 15, 30 lub 60 sekundxiv. Pozwala ona publikować materiał w mediach społecznościowych bez ręcznego dostosowywania jego długości do wymogów platformy.

Aplikacja Imaging Edge Mobile Plus™ zapewnia dostęp do różnych ustawień aparatu, w tym daty, godziny i strefy czasowej, jak również do przewodników i aktualizacji oprogramowania. Umożliwia również zdalną obsługę urządzenia oraz wyświetlanie stanu akumulatora i ilości wolnej pamięci.

Aparat ZV-1F może służyć do prowadzenia transmisji strumieniowych na żywo o wysokiej jakościxv, a w połączeniu z odpowiednim programem do wideokonferencji lub podobnym będzie pełnił funkcję zaawansowanej kamery internetowej. W tym przypadku wymagane jest podłączenie urządzenia do portu USBxvi smartfona lub komputera.

Aparat ZV-1F jest zgodny z bezprzewodowym pilotem do zdjęć GP-VPT2BTxvii. Pilot ten pozwala bezprzewodowo regulować zoom, sterować nagrywaniem i obsługiwać inne funkcje. Może także pełnić rolę ministatywu stabilizującego obraz i uwalniającego ręce. Wyposażenie aparatu obejmuje też stopkę akcesoriówxviii, w której można zainstalować zewnętrzny mikrofon.

Troska o zrównoważoną ekologicznie przyszłość

W trosce o zrównoważoną ekologicznie przyszłość projektanci aparatu ZV-1F wykorzystali rozwiązania i technologie przyjazne dla środowiska. W korpusie i nowo opracowanej osłonie przeciwwiatrowej użyto tworzyw z recyklinguxix, w tym tworzywa SORPLAS™xx. Nowa osłona jest również bardziej ekologicznaxxi, zachowuje jednak wymagane właściwości. Aby ograniczyć stosowanie plastikowych opakowań, torby na produkt wytwarzane są z włóknin pochodzenia roślinnego.

Dostępność

Nowy aparat ZV-1F będzie można nabyć od października 2022 r. u autoryzowanych dealerów Sony.

Artykuły, filmy i nowe materiały z najnowszych aparatów, kamer i innych produktów Sony można też znaleźć tutaj. Ten europejski portal fotograficzny Sony ma 22 wersje językowe i zawiera informacje o produktach i konkursach oraz aktualne listy krajowych wydarzeń związanych z produktami Sony.

Sony ZV-1F

i) W przeliczeniu na format 35 mm.
ii) Tylko fotografie. System nie rozpoznaje oczu pewnych zwierząt.
iii) W trybie „Active Mode” zachodzi nieznaczne przycinanie obrazu. Tryb Active Mode nie działa, gdy w normalnym trybie nagrywania format zapisu ustawiony jest na 120p (100p) lub gdy w trybie S&Q liczba klatek na sekundę ustawiona jest na 120 (100).
iv) Aby szybko zmienić kąt widzenia, użytkownik może wybrać ustawienie 1,0×, 1,5×, 2,0× lub 4,0×. W przypadku rozdzielczości FHD wybór zoomu 1,5× lub 2,0× włącza funkcję Clear Image Zoom, a 4,0× — zoom cyfrowy; w przypadku rozdzielczości 4K wybór zoomu 1,5× włącza funkcję Clear Image Zoom, a 2,0× lub 4,0× — zoom cyfrowy.
v) W trybie „Active Mode” zachodzi nieznaczne przycinanie obrazu. Tryb Active Mode nie działa, gdy w normalnym trybie nagrywania format zapisu ustawiony jest na 120p (100p) lub gdy w trybie S&Q liczba klatek na sekundę ustawiona jest na 120 (100).
vi) Zapis w trybie S&Q odbywa się w formacie XAVC S HD. Nie można nagrywać dźwięku. Wymagana jest karta pamięci SDHC/SDXC klasy 10 lub wyższej. Do nagrywania przy przepływności 100 Mb/s wymagana jest karta UHS klasy 3 lub wyższej.
vii) Rejestracja obrazu w trybie S&Q w tempie 120 klatek na sekundę, w formacie 24p (odtwarzanie 24 klatek na sekundę).
viii) Rejestracja obrazu w trybie S&Q w tempie 1 klatki na sekundę, w formacie 60p (odtwarzanie 60 klatek na sekundę).
ix) Sam korpus. Około 256 g z akumulatorem i kartą pamięci.
x) Aby szybko zmienić kąt widzenia, użytkownik może wybrać ustawienie 1,0×, 1,5×, 2,0× lub 4,0×. W przypadku rozdzielczości FHD wybór zoomu 1,5× lub 2,0× włącza funkcję Clear Image Zoom, a 4,0× — zoom cyfrowy; w przypadku rozdzielczości 4K wybór zoomu 1,5× włącza funkcję Clear Image Zoom, a 2,0× lub 4,0× — zoom cyfrowy.
xi) Niedostępny w przypadku rozpoczynania nagrywania filmu poprzez naciśnięcie przycisku MOVIE w trybie fotografowania.
xii) Aplikację Imaging Edge Mobile Plus można pobrać z poniższej witryny. Należy użyć aplikacji Imaging Edge Mobile Plus w wesji 1.0 lub nowszej. www.sony.net/ca/
xiii) Dwa rodzaje znaczników ujęć: Shot Mark1 i Shot Mark2.
xiv) W zależności od miejsca dodania znacznika ujęcia długość wycinka materiału może być mniejsza od ustawionej.
xv) Transmisja strumieniowa przez łącze USB odbywa się w rozdzielczości 1280 × 720, z szybkością 30 kl./s.
xvi) Warunkiem użycia tej funkcji jest zgodność systemu operacyjnego komputera lub smartfona ze standardem UVC/UAC. Wymagana jest najnowsza wersja systemu operacyjnego. W przypadku podłączania urządzenia mobilnego z portem USB Type-C® należy użyć dostępnego w handlu przewodu USB lub adaptera złącza.
xvii) Do nabycia oddzielnie.
xviii) Stopka akcesoriów w tym modelu nie ma styków elektronicznych, nie obsługuje więc zewnętrznej lampy błyskowej, funkcji wejścia audio itp.
xix) Okresowo produkcja może się odbywać bez użycia tworzyw z recyklingu.
xx) „SORPLAS” jest znakiem towarowym Sony Group Corporation. „SORPLAS” to zrównoważone ekologicznie tworzywo sztuczne opóźniające zapłon opracowane i dostarczane przez firmę Sony Semiconductor Solutions Corporation.
xxi) Włoski na osłonie przeciwwiatrowej są wytwarzane wyłącznie z poliestru z recyklingu. Okresowo produkcja może się odbywać bez użycia poliestru z recyklingu.


Komentarze czytelników (52)
  1. Amadi
    Amadi 13 października 2022, 10:44

    Sugerowana polska cena - ok. 3000 zł

  2. RobinsonR66
    RobinsonR66 13 października 2022, 16:07

    Oby przez takie produkty tylko przypadkiem cena e10 nie wzrosła.

  3. PDamian
    PDamian 13 października 2022, 16:08

    Ani słowa o matrycy?

  4. PDamian
    PDamian 13 października 2022, 16:14

    Matryca BSI CMOS 20 MP typu 1 (13,2 x 8,8 mm)
    ekwiwalent 20mm Obiektyw 7,6 mm F2,0
    Autofokus z wykrywaniem kontrastu
    8-bitowe wideo 4:2:0
    4K do 30p
    włączona cyfrowa stabilizacja obrazu (crop 1,23x i dający około 25 mm ekwiwalentu pola widzenia)
    Matryca 5,5K aparatu oznacza, że wszystko, co przekracza 1,4-krotny zoom, musi zostać zrobione z obszaru mniejszego niż 4K i przeskalowane, więc w trybie 4K ograniczasz się do „1,5-krotnego powiększenia”.

  5. PDamian
    PDamian 13 października 2022, 16:20

    Piszą, że matryca ma powolne sczytywanie -efekt galaretki
    i AF tylko na detekcji kontrastu -więc jest widoczne pompowanie.

  6. mokipera
    mokipera 13 października 2022, 16:29

    Poważny kandydat do tytułu "Gniot Roku 2022".

  7. PDamian
    PDamian 13 października 2022, 16:34

    Specka link

    LCD 3" (4:3) 921,600 dots

  8. PDamian
    PDamian 13 października 2022, 16:51

    To jest prawidłowa specka: link

  9. ad1216
    ad1216 13 października 2022, 16:57

    Zauważyliście że dla PDamiana tylko Nikon nie ma żadnych wad? Reszta sprzętu foto to gnioty ;) Influenser sprytnie kształtuje poglądy mokipera i wielu innych

  10. r2mdi
    r2mdi 13 października 2022, 17:15

    Nie przesadzałbym z tym Nikonem. Jak ktoś ma kręcić gnioty to taki gniot mu wystarczy. I tyle.

  11. PDamian
    PDamian 13 października 2022, 17:16

    serio?

    " PDamian 29 czerwca 2022, 16:47
    Ostatnią rzeczą której bym sobie życzył od Nikona jest to by podążał ścieżkami Sony
    -a właśnie tym Z30 to robi.
    Czy w cenie Z50 -pozbawiając wizjera nie dało się zaoferować stabilizacji matrycy?" link

    " PDamian 20 kwietnia 2020, 18:25
    Ale na f/4 [35mm] jest tragicznie link /.../
    PDamian 20 kwietnia 2020, 20:22
    To ma być chyba następca D5600 z 2016-11-10.
    Żeby robić sprzedaż nawet w Japonii powinien być sporo tańszy. /.../ link

    PDamian 21 lipca 2020, 10:48
    "Zakochasz się w tym, co stworzysz"
    😍
    "Wizje w formacie pełnoklatkowym"
    😵
    "Po prostu urzekające"
    🤪
    link "

    PDamian 21 lipca 2020, 13:14
    Ma crop 1.7x w 4K więc będzie zagrażał pozycji Canonów EOS R i RP.

    PDamian 22 lipca 2020, 13:03
    Z5 jest beznadziejnie wyceniony.
    Jak korpus będzie kosztował 5000 i z obiektywem za 6500 to można wrócić do tematu zakupu.
    Z6 kosztuje od 6750.
    Nikkor Z 24-50mm f/4-6.3 wycenili na 2100 link
    Za tyle samo można kupić bardziej uniwersalny Canon RF 24-105mm f4-7.1 IS STM
    Ciekawszy Panasonic 20–60mm f/3,5–5.6 to 600 euro czyli ~2700 zł,
    a Sony FE 28-70mm f/3.5-5.6 można kupić już za 1000 zł.

    Oferta Nikon nie jest skierowana do osób szukających taniego bezlusterkowca pełnoklatkowego."
    link

  12. deel77
    deel77 13 października 2022, 17:34

    Specyficzny sprzęt dla specyficznego odbiorcy. Z punktu widzenia fotografa to może być (ale nie musi) gniot, ale dla początkujących twórców może być to dobre rozwiązanie. Przecież cena sugerowana jest niższa niż dobrych smartfonów.

  13. ad1216
    ad1216 13 października 2022, 17:41

    To że raz na 100 tys. swoich postów narzekałeś na cenę Nikona nie zmienia faktu że w pozostałych postach albo wychowałeś tę firmę albo krytykowaleś ostro pozostałe firmy. Przytoczysz swój post sprzed kilku miesięcy jak skarzyleś się jak małe dziecko że Nikon dostał za mało punktów w teście? To było naprawdę żałosne ;)

  14. PDamian
    PDamian 13 października 2022, 17:57

    Do ilu potrafisz liczyć -do jednego?

    ...
    PDamian 25 sierpnia 2018, 20:22
    Te Nikony Zet to straszne ogryzki.
    Bufor Z 7 mieści: 18 14-bitowych Raw, 23 12-bitowych Raw lub 25 najlepszej jakosci JPEG.
    Szybkość serii Z 7: 9 kl/s 12-bit Raw, 8 kl/s 14-bitowych Raw -ale bez odświeżania obrazu w wizjerze i z zablokowaną ekspozycją. Bez tych ograniczeń tylko 5,5 kl/s w 12-bitowych Raw lub 5 kl/s w 14-bitowych
    [Z6 kolejno: 12 kl/s, 9 kl/s, 5,5 kl/s i 5kl/s] link

    PDamian 8 sierpnia 2017, 20:13
    ... ciekawe co spiep... w D5700?

    Nie kumam zachwytu nad matrycą D500.
    Poza szybkością (jej i procka), to malutka różnica między nią a tą z 24mpix z m.in. D7200/D7100 link

  15. ad1216
    ad1216 13 października 2022, 17:57

    *wychwalałeś

  16. PDamian
    PDamian 13 października 2022, 18:01

    Na punktację to zwracałem uwagę pod prawdopodobnie testami wszystkich marek
    ale ty pamiętasz tylko jedną.

    No wiadomo -liczysz do jednego, jedno pamiętasz. :)

  17. ziggy
    ziggy 13 października 2022, 18:04

    Kolejne narzędzie do nagrywania gadających głów. Nie cierpię gadających głów.

  18. ad1216
    ad1216 13 października 2022, 18:06

    Jesteś mistrzem manipulacji danymi, Macierewicz to przy tobie mały pikuś ;) Szkoda tylko że tyłu młodych ludzi na tym forum pozwala na robienie sobie wody z mózgu poprzez wiarę w tendencyjnie wybrane dane. Marnujesz talent manipulatora na tym forum :)

  19. PDamian
    PDamian 13 października 2022, 18:26

    Stabilizacja cyfrowa przy 30 klatkach na sekundę to słaby temat.
    Tak samo crop spowodowany stabilizacją cyfrową.
    4K przy 30 klatkach nie robi dzisiaj na nikim wrażenia.

    Sporo by poprawiło jakby dali stabilizowany obiektyw
    [lub matrycę -ale to mniej prawdopodobne].

  20. Amadi
    Amadi 13 października 2022, 19:20

    @deel77 - to trochę wygląda jakby Sony niedosłyszało oczekiwań klientów. Vlogerzy chcieli obiektyw od 20 mm, ale jednak zooma, choćby ekwiwalent 20-50, a najlepiej pewnie 18-70. W Sony zanotowali tylko pierwszą część i wyszła 20-ka :P

  21. JdG
    JdG 13 października 2022, 19:29

    > Jesteś mistrzem manipulacji danymi, [ad1216]:

    mistrzem, to może niekoniecznie, to raczej przesada, z pewnością jednak PDamian jest faktycznie namiętnym manipulatorem danymi; i faktycznie "ad maiorem Nikonis gloriam'; a największy wróg to Olympus.

    Co do samego aparaciku, to już coś podobnego tuż przed pandemią wyprodukował Panasonic, cena też chyba była zbliżona; i - z tego co mi się zdarzyło widzieć - chyba nawet miało to urządzenie pewne wzięcie na rynku. Tyle, że można było w nim wymienić obiektyw i dodatkowo mialo celownik (OIDP).

  22. PDamian
    PDamian 13 października 2022, 19:37

    Zoomy w calowych Sony mają stabilizację optyczną.
    Ech...

  23. gamma
    gamma 13 października 2022, 19:40

    Nein Nein Nein

    Pomysł dobry (aparat ze stałoogniskowym niewymiennym szkłem), ale wykonanie złe. Kontrastowy AF (why???), obraz galareta (duży rolling shutter), brak stabilizacji...

    Kupując tanio, kupujesz drogo

  24. PDamian
    PDamian 13 października 2022, 19:44

    Tak,
    "coś podobnego" i "cena zbliżona".

    link

  25. JdG
    JdG 13 października 2022, 20:00

    To był Lumix G100, miał nawet podobny szczwany statyw uniwersalny, z zoomem 12-32 można go wciąż kupić za 3200 PLN; z tego, co pokazali na DPR działa calkiem OK.

  26. PDamian
    PDamian 13 października 2022, 20:05

    A to przepraszam.

  27. deel77
    deel77 13 października 2022, 22:05

    @Amadi Trudno oczekiwać, aby jakikolwiek producent zrobił sprzęt "kompletny" w niskiej cenie. Pozostawienie jakiegoś "ale" to zawsze możliwość sprzedania czegoś z wyższej półki :) Sony jako duża korporacja doskonale to wie.

  28. MaciekKwarciak
    MaciekKwarciak 13 października 2022, 23:02

    Dzisiaj każde dziecko/nastolatek chce być wlogerem/instagramerem/youtuberem więc rynek jest ogromny. Pod choinkę w bogatych krajach prezent perfekcyjny.

  29. espresso
    espresso 13 października 2022, 23:16

    Ciekawe czy zdjęcia też idzie tym robić?

  30. PDamian
    PDamian 13 października 2022, 23:33

    Ta popularność vlogerów
    wpłynie na poczucie estetyki
    i takie przerysowane UWA twarze link
    link [to z materiałów ZV-1F Sony]
    przestaną być postrzegane jako nienaturalne.

  31. Wojt_wro
    Wojt_wro 13 października 2022, 23:54

    PDamian.

    Od kilku lat najbardziej twórcza grupa społeczna - nastolatkowie, zakładają milony nierealnych filtrów na zdjęcia robione przekoloryzowanymi matrycami aparatów i wrzucanymi na beznadziejnie kompresujące jakość portale, żeby oglądać je na innych małych ekranikach smartfonów... a ty się przejmujesz materiałami reklamowymi taniej kamerki?

    Świat fotografii już dawno się zepsuł, ta premiera nic tu nie zmieni.

  32. PDamian
    PDamian 14 października 2022, 00:33

    Nie chodzi mi o tą kamerkę
    tylko o przyzwyczajanie się do czegoś nieestetycznego przez to że takie obrazy nas otaczają.
    Powiększanie na zdjęciach oczu też znikąd się nie wzięło. [anime -kreskówki]

    W efekcie będzie coraz brzydziej -bo odbiory są w tej brzydocie od dziecka wychowują [dizajnerzy również]

  33. olaieryk
    olaieryk 14 października 2022, 08:04

    Chyba marketing uważa, że dopiszemy VLog i klient się znajdzie. Zdecydowanie nie jest to propozycja dla czytelników tego portalu.

  34. deel77
    deel77 14 października 2022, 08:19

    @Wojt_wro
    "Świat fotografii już dawno się zepsuł, ta premiera nic tu nie zmieni. "

    Prawda, ale to można powiedzieć o prawie wszystkim, nie tylko o fotografii. Krytyka tego sprzętu (często uzasadniona) wynika z tego, że to nie jest sprzęt dla fotografów. To, że młodzież (głównie) go wybierze, aby oglądać zdeformowane, słabej technicznie jakości i często bez treści materiały to ich wybór - po części spowodowany ich wychowaniem. A już pytanie o to kto ich tak wychował może być ryzykowne :)

  35. PDamian
    PDamian 14 października 2022, 09:05


    To że 4K w aparatach z calowymi matrycami kończy się na 30 klatkach na sekundę
    to tylko z powodu ochrony większych [i droższych] formatów.
    Istnieją kamery z calowymi matrycami 4K 60p.
    M4/3, aps-c i FF mają 60 klatek 4K.

    w smarfonach nikt się nie przejmuje że jak dadzą 4K 60p to ludzie kupią mniej ich
    kamkorderów czy aparatów za 2-3 tys $.

  36. Szabla
    Szabla 14 października 2022, 10:31

    No popatrz. :P

  37. PDamian
    PDamian 14 października 2022, 12:00


    Spójrzmy do jakich aparatów najwcześniej trafiło 4K link

    -Widać, że te z calowymi matrycami były jednymi z pierwszych.
    Jedne z pierwszych miały też wysokie klatkaże w FHD.
    Ale ugrzęźli w tym 4K 30p, a inne formaty nie przestały się rozwijać.

  38. tomek__
    tomek__ 14 października 2022, 12:17

    On ma fake bokeh jak smartfony?

  39. deel77
    deel77 14 października 2022, 12:30

    @tomek__

    Chyba ma :)

  40. PDamian
    PDamian 14 października 2022, 12:52

    Pewnie że ma link

  41. gamma
    gamma 14 października 2022, 13:03

    Do zdjęć ten aparat się nie nadaje, skoro nie ma RAW, bo nie wiadomo jaką papkę JPG wypluje.

    Więc zostaje tylko do filmowania, ale AF jest kontrastowy i pulsuje. Proszę zobaczyć jak pulsuje latarnia i ta metalowa konstrukcja z prawej strony obrazu (obok głowy Chrisa)
    link

    Do tego rolling shutter, galareta, i brak stabilizacji a to niby sprzęt dla vlogerów, którzy chodzą.

    Aparat porażka zaśmiecający środowisko

  42. BlindClick
    BlindClick 14 października 2022, 15:51

    Chyba Chris mega dobrze podsumował aparat, moze się trzesie, może nie ma raw, ale moja twarz jest wyraźną i w ułamku sekundy chrupki są wyraźne a za chwilę znowu moja twarz, zakładam że 90% ludzi nie zauważy latarni w tle, hehehe. Wiec nie ma znaczenia czy ona się trzesie czy mruga.
    Ma 20mm, f2.0 - bajka, ładny cukierkowy biały kolor, nic mi więcej nie potrzeba, hehehe.

  43. qqrq
    qqrq 16 października 2022, 00:29

    Ale syf, jakby to był ekwiwalent 20mm i ekwiwalent GO f/2.0, to byłoby rewelacyjnie. A tak to kicha trochę... Żadnej sensownej separacji tła nie będzie.

  44. qqrq
    qqrq 16 października 2022, 00:34

    @PDamian
    Porozciągane twarze i wszystko inne już od dawna jest "normalne", wystarczy zobaczyć ile materiałów publikują ludzie używający wszelkiej maści GoPro i tego typu padaki, która zaczyna się zwykle przy 145 stopniach i idzie szerzej.

    Mnie to ciągle odrzuca i mierzwi, ale jestem w zdecydowanej mniejszości.

  45. handlowiecupc
    handlowiecupc 16 października 2022, 19:50

    @PDamian
    Też nie potrafię znaleźć innego wyjaśnienia dla takiego postępowania. Oczywistym jest, że TFUrcy chcą mieć jak najlepszą jakość obrazu bo tego oczekują widzowie. Wbrew pozorom ogląda się to na telewizorach 4k a nie smartfonach. Staruszek S10 może kręcić 4k/60 ale dedykowany temu sprzęt już nie. Parodia...
    PS Dziękujemy wam Samsungu i Xiaomi za skupienie się na smartfonach.

  46. Szabla
    Szabla 17 października 2022, 11:31

    I niech tak zostanie.

  47. PDamian
    PDamian 17 października 2022, 11:49

    Samsung miał 4K w aps-c półtora roku przed Sony.
    link

  48. Szabla
    Szabla 17 października 2022, 16:52

    Koło również wymyślił wcześniej zapewne ;)

  49. handlowiecupc
    handlowiecupc 17 października 2022, 21:28

    Można się śmiać, ale Sony zarobiło na mnie tylko raz a Samsung już 4. I nic nie wskazuje na to by trend miał się odwrócić...

  50. BlindClick
    BlindClick 18 października 2022, 00:49

    W tv to chyba samsukd i LG są Góra?

  51. Szabla
    Szabla 19 października 2022, 09:11

    @handlowiecupc
    Cztery naprawy serwisowe? ;)

  52. ***s***
    ***s*** 27 października 2022, 19:10

    Amator-8K26 października 2022, 18:34
    ....., ale 30 klatek na sekundę to jak dla mnie absolutne minimum do zachowania jako takiej płynności, w przeciwnym razie mam wrażenie, że oglądam nie film, a pokaz slajdów.


    No patrz. A ci durnie w Hollywood do dzis tego nie ogarneli.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.