Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Nikkor Z 600 mm f/4 TC VR S

Nikkor Z 600 mm f/4 TC VR S
2 listopada
2022 09:54

Oferta teleobiektywów w obrębie bezlusterkowego systemu Nikon Z powiększyła się o nowy teleobiektyw z wbudowanym telekonwerterem Nikkor Z 600 mm f/4 TC VR S.

INFORMACJA PRASOWA

Profesjonalny superteleobiektyw Nikkor Z 600 mm f/4 TC VR S

Firma Nikon poszerza ofertę profesjonalnych superteleobiektywów o obiektyw NIKKOR Z 600mm f/4 TC VR S. Dzięki wbudowanemu telekonwerterowi i AF nowej generacji ten superteleobiektyw stałoogniskowy stanowi doskonały wybór dla fotografów sportowych i przyrodniczych. Doskonałe parametry optyczne gwarantują niezmiennie wspaniałą jakość zdjęć podczas fotografowania zarówno z ogniskową 600 mm, jak i 840 mm z włączonym wbudowanym telekonwerterem 1,4x.

Od szybkich sportów motorowych po nieprzewidywalną przyrodę, fotografowie pracujący w wymagających sytuacjach docenią superteleobiektyw pozwalający uchwycić każdą scenę. Opracowany przez firmę Nikon autofokus z silnikiem Silky Swift zapewnia fenomenalnie szybkie, niezwykle ciche i precyzyjne ustawianie ostrości oraz śledzenie obiektu. Najlepsza w swojej klasie powłoka przeciwodblaskowa Meso Amorphous Coat firmy Nikon skutecznie eliminuje refleksy i flarę, nawet podczas fotografowania scen z wieloma źródłami światła padającego bezpośrednio na kadr. Skuteczny, wbudowany w obiektyw system redukcji drgań pozwala wydłużyć czas otwarcia migawki o 5,5 stopnia zapewniając stabilność obrazu w każdej sytuacji, a konfigurowalne elementy sterujące zapewniają wyjątkową wszechstronność. Fotografowie, którzy potrzebują dłuższej ogniskowej, mogą natychmiast włączyć wbudowany telekonwerter bez zmiany pozycji podczas fotografowania lub odrywania oka od głównych wydarzeń.

Obiektyw NIKKOR Z 600mm f/4 TC VR S jest idealnie wyważony, ponieważ jego środek ciężkości znajduje się na środku stopki statywu, co zapewnia większą stabilność podczas pracy i ogranicza zmęczenie mięśni, zarówno podczas fotografowania ze statywu, jak i z ręki. Dzięki pełnemu zabezpieczeniu przed czynnikami atmosferycznym, a także imponująco lekkiej konstrukcji, ten superteleobiektyw pozwala przez cały dzień pracować w trudnych warunkach. Jego konstrukcja na tyle kompaktowa, że zmieści się w torbie na sprzęt, którą większość linii lotniczych akceptuje jako bagaż podręczny.

Dirk Jasper, Product Manager w firmie Nikon Europe, powiedział: Podobnie jak jego siostrzany obiektyw (400mm f/2.8 TC VR S), profesjonalny superteleobiektyw NIKKOR Z 600mm f/4 TC VR S jest wyposażony w najbardziej zaawansowane konstrukcję optyczną i technologię ustawiania ostrości firmy Nikon, które zapewniają niezrównaną jakość zdjęć. Od najtrudniejszych warunków po najbardziej nieprzewidywalne obiekty, uzyskasz idealne zdjęcie bez względu na to, co fotografujesz”.

Nikkor Z 600 mm f/4 TC VR S

Podsumowanie najważniejszych cech: Nikkor Z 600 mm f/4 TC VR S

  • Wbudowany telekonwerter 1,4x: aby włączyć telekonwerter i przekształcić obiektyw stałoogniskowy 600 mm f/4 w obiektyw 840 mm f/5,6, wystarczy przesunąć przełącznik po prawej stronie tubusu.
  • Niezawodny AF: autofokus z liniowym silnikiem dźwiękowym Silky Swift firmy Nikon i optycznym enkoderem ABS, który z najwyższą dokładnością odczytuje i przekazuje informacje o ustawieniu ostrości.
  • Subtelne szczegóły: ostrość jest niesamowita na całej powierzchni kadru, nawet podczas fotografowania z maksymalnie otwartą przysłoną, a rozmycie tła jest gładkie i efektowne.
  • Skuteczny, wbudowany w obiektyw system redukcji drgań: pozwala wydłużyć czas otwarcia migawki o 5,0 stopni, a gdy obiektyw jest podłączony do aparatu bezlusterkowego firmy Nikon, w którym jest dostępny synchroniczny VR, czas otwarcia migawki można wydłużyć o 5,5 stopnia. ¹
  • Powłoka przeciwodblaskowa Meso Amorphous: eliminuje refleksy i flarę powodowane przez światło padające pionowo lub ukośnie na powierzchnię soczewki.
  • Wytrzymały: uszczelnienie wszystkich ruchomych części tubusu oraz mocowania obiektywu zapewnia ochronę przed kurzem i wilgocią. Fluorowa powłoka firmy Nikon chroni przednią soczewkę.²
  • Wyważony: środek ciężkości obiektywu znajduje się na środku stopki statywu, co zwiększa stabilność podczas pracy i ogranicza zmęczenie mięśni.
  • Konfigurowalny: do pierścienia Fn, a także do przycisków Fn, pierścienia ustawiania ostrości i bezgłośnego pierścienia sterującego można przypisywać różne funkcje. Do zapisywania odległości zdjęciowych można użyć przycisku pamięci.
  • Dostosowany do przewożenia jako bagaż kabinowy: jest na tyle kompaktowy i lekki, że zmieści się w torbie na sprzęt, którą większość linii lotniczych akceptuje jako bagaż podręczny.
  • Zgodność: współpracuje z telekonwerterami TELEKONWERTER Z TC-1.4x i TELEKONWERTER Z TC-2.0x.

¹ Zgodnie ze standardami stowarzyszenia Camera & Imaging Products Association, w trybie NORMALNYM wbudowany w obiektyw system redukcji drgań pozwala wydłużyć czas otwarcia migawki o 5,0 stopni (lub 5,5 stopnia z synchronicznym VR). Ta wartość jest osiągana po podłączeniu obiektywu do aparatu bezlusterkowego wyposażonego w matrycę odpowiadającą klatce filmu 35 mm.
² Nie gwarantuje się odporności obiektywu na pył i zachlapanie we wszystkich sytuacjach oraz we wszystkich warunkach.
Przed użyciem obiektywu NIKKOR Z 600mm f/4 TC VR S trzeba zaktualizować oprogramowanie aparatu do najnowszych dostępnych wersji.


Komentarze czytelników (50)
  1. Amadi
    Amadi 2 listopada 2022, 09:54

    Sugerowana cena - 71 tys. zł.

  2. RobKoz
    RobKoz 2 listopada 2022, 10:40

    W świecie bezluster Nikon wyraźnie celuje w obszary rynku zdominowane dawniej przez Canona.

  3. deel77
    deel77 2 listopada 2022, 11:49

    Ostatnio miałem w rękach inny ich teleobiektyw i zrobił na mnie bardzo dobre wrażenie. W porównaniu z lustrzankową wersją był zdecydowanie lżejszy.

  4. MichałKr
    MichałKr 2 listopada 2022, 12:02

    Wbudowany telekonwerter - wspaniała sprawa.

  5. wzrokowiec
    wzrokowiec 2 listopada 2022, 12:49

    Przydałby mi się taki do fotografowania Słońca!
    Może ma ktoś z zepsutym AF-em zablokowanym na nieskończoność?
    ;P

  6. PDamian
    PDamian 2 listopada 2022, 13:13

    Wbudowane TC staje się ich specjalnością link

  7. wrogu
    wrogu 2 listopada 2022, 13:50

    Zapowiadało się na szkło w promocji :) 70999, rano tyle było na stronie nikona. Ale błąd naprawiony i cyk jest już 79999.

  8. maksiczek
    maksiczek 2 listopada 2022, 14:58

    Czy mając 80 tys. zł rzeczywiście ktoś kupi ten obiektyw, zamiast powiedzmy wydać część tych pieniędzy na podróże i robienie zdjęć w odległych czy egzotycznych miejscach zadowalając się trochę gorszym światłem ? Mam na myśli Nikkora Z 800mm f/6.3 link

  9. PDamian
    PDamian 2 listopada 2022, 15:13

    To dla mięczaków.
    Kupujesz to link i masz lepsze światło i jeszcze więcej kasy na podróże.
    Tylko musisz bliżej podejść do tych lwów.

  10. thorgal
    thorgal 2 listopada 2022, 18:48

    Dobre z tymi lwami i 2/40 :)))

    No Nikon spamuje długimi lufami!

  11. JdG
    JdG 2 listopada 2022, 19:21

    80 tys. PLN... , ciekawe ile to waży? wagowo może się zmiesci w bagazu podręcznym, ale nie wiadomo czy inne wymiary będą pasowały, stąd pewnie to zastrzeżenie (że zmieści się w torbie na sprzęt, którą większość linii lotniczych akceptuje jako bagaż podręczny).

    W takiej sytuacji wybrałbym (uwaga PDamian) M. Zuiko 150-400 PRO; nie dość, że na wstepie lepszy, bo zoom o zakresie do 800 mm (wg fufu) i 1 m z też wbudowanym telekonwerterem, to jednak za tylko ca 32 tys. PLN, więc jak wydamy 10 tys. na OM-1 (żeby jednak jakąś fotkę zrobić), to i tak ledwo przekroczyliśmy połowę kasy za tego Nikkora; oczywiście Olympus jest deczko ciemniejszy - F/4.5, ale to można przeżyć, bo F/4 to też jasność nie za duża i juz ograniczająca sprawność AF (oczywiście nie tak, jak wszystko powyżej F/5,6).

  12. PDamian
    PDamian 2 listopada 2022, 20:06

    Alternatywa z OM Smyk?

  13. thorgal
    thorgal 2 listopada 2022, 21:01

    @JdG

    Teoretycznie masz rację tylko jakoś tych Olympusów nie widać na Igrzyskach, stadionach, pokazach lotniczych czy safari. I coś jest tego powodem.

  14. JdG
    JdG 3 listopada 2022, 01:19

    > tylko jakoś tych Olympusów nie widać na Igrzyskach, stadionach, pokazach lotniczych czy safari.

    zakładając, że Twoje informacje są pewne i poprawne, to widać muszą ich używać przy innych okazjach, bo (z tego co wiadomo) są jakoś tam sprzedawane;

  15. xylus
    xylus 3 listopada 2022, 02:54

    A Olympus 300/4 mający identyczne światło ** i kąty widzenia to niecałe 14 tysięcy. Czy ten Nikkor jest od niego 6-krotnie lepszy w kategoriach bezwzględnych??

    ** mnożaczy światłosiły odsyłam do stosownej literatury

  16. xylus
    xylus 3 listopada 2022, 03:00

    Tak, wiem TC M.Zuiko 1.4x kosztuje 1600 zł, wypada więc mówić o Nikkorze jako o ponad pięciokrotnie droższym.
    I nawet z dołożonym TC, zestaw Olympusa wciąż jest drastycznie mniejszy, lżejszy i tańszy ;-)

  17. BlindClick
    BlindClick 3 listopada 2022, 08:51

    Uważasz że są takie same jakościowo?

  18. karp1225
    karp1225 3 listopada 2022, 09:14

    Fotografy to się pewnie nie znajoo...i dlatego kupują te wielkie,drogie słoiki :)

  19. misiak76
    misiak76 3 listopada 2022, 09:34

    Ostatnio się ze mnie śmiali na zlocie Optycznych, że na zdjęcia makro szedłem z obiektywem 400 2,8 ;)
    Na następnym zlocie będę już wiadomo z jakim obiektywem chodził :)

  20. thorgal
    thorgal 3 listopada 2022, 11:08

    @xylus

    Skoda i Maserati mają po 4 koła, kierownicę i silnik. Jedni kupują Skodę inni Maserati. Dlaczego?

  21. PDamian
    PDamian 3 listopada 2022, 11:31

    Jest ankieta na dpreview
    można zobaczyć wyniki link

  22. JdG
    JdG 3 listopada 2022, 12:18

    > Jedni kupują Skodę inni Maserati. Dlaczego?

    dobre pytanie, zważywszy na obowiązujące ograniczenia prędkości, nawet na autostradach; zakładam, że Maserati to jakiś sportowo się prezentujący pojazd z wielkim silnikiem;

    no cóż, odpowiedź jest dość prosta - są tacy, którzy muszą manifestować wszystkim, że mają dużego i to pewnie dla nich się produkuje takie rzeczy; a potem zapierdalają (bardzo dobre słowo w tym wypadku) po ulicach miasta, centrum nie wyłączając, z rykiem swoich wspaniałych maszyn i szybkością dużą większą niż dopuszczalna. Takich matołów jest niestety sporo.

    Maserati to była też marka samochodów wyścigowych, jeżdżących po specjalnych torach czy trasach wyłączonych z ruchu; tam szybkość i moc silnika miały oczywiście większy sens.

    Ale co w tym prawie półmetrowym Nikkorze miało by być tym za co chciałoby się zapłacić 80 tys. PLN? będzie optycznie lepszy od obu tu wymienionych M.Zuiko? jakoś w to wątpię.

  23. karp1225
    karp1225 3 listopada 2022, 12:34

    @JdG

    Ktoś kto kupuje taki sprzęt nie idzie na żadne kompromisy - ma być niezawodne,pancerne,najostrzejsze,z najlepszym AF itd...cena nie gra tu największej roli.Półśrodki w postaci Olka w tym segmencie nikogo nie interesują.

  24. thorgal
    thorgal 3 listopada 2022, 13:09

    @JdG

    "no cóż, odpowiedź jest dość prosta - są tacy, którzy muszą manifestować wszystkim, że mają dużego i to pewnie dla nich się produkuje takie rzeczy"

    Tak myśli typowy homo sovieticus - wszyscy mają jeździć Ładami.

    Inni natomiast kupią. I nie dla szpanu - bo ich po prostu stać lub potrzebują bezkomprowisowych (jak napisał "człowiek z branży" karp1225) rozwiązań.

  25. JdG
    JdG 3 listopada 2022, 14:58

    > Tak myśli typowy homo sovieticus - wszyscy mają jeździć Ładami.

    tak myśli z pewnością ten, kto to napisał (no bo to napisał); ale żałosna propaganda! jakby wprost z TVPiS;

    napisałem gdzieś, że Nikonowi nie wolno produkować takiego cuda? albo tego kupować? ludzie kupują różne dziwne rzeczy, wśród ponad 8 mld ludzi z pewnością znajdą się chętni;

    nb. ciekawe w którym punkcie (poza ceną) ten obiektyw jest bezkompromisowy? w wadze ma sporo konkurentów np.

  26. cube
    cube 3 listopada 2022, 15:26

    Mamę oszukasz, tatę oszukasz, ale fizyki nie oszukasz...

  27. PDamian
    PDamian 3 listopada 2022, 15:38

    Może w ilości soczewek których mu dowalili link

    link

    link

  28. JarekB
    JarekB 3 listopada 2022, 16:27

    @JdG
    'no cóż, odpowiedź jest dość prosta - są tacy, którzy muszą manifestować wszystkim, że mają dużego'

    Nie, nie pisz o drogich samochodach i innych dobrach luksusowych. Jestem w stanie znieść dociekania po co obiektyw 4/3 podpinać pod malutkiego E-P1, ale o dobrach lukusowych się nie wypowiadaj pliz!

    'takich matołów jest niestety sporo'
    Da się to wyrazić liczbowo? Ergo widziałeś jednego gościa, a nawet dwóch, w gazecie przeczytałeś o trzecim i aproksymowałeś to do 'sporo'?

    W Polsce wszystkim się jeździ zbyt szybko. Na Słowacji też. Tym samym 'wszystkim' ta sama osoba jeździ potem w Austrii czy Niemczech wolno. Tak.

  29. r2mdi
    r2mdi 3 listopada 2022, 18:40

    thorgal:

    "Tak myśli typowy homo sovieticus - wszyscy mają jeździć Ładami."

    W wersji 2035 wszyscy mają jeździć elektrykami. Dokładnie ten sam mechanizm. Celnie napisałeś.

  30. JarekB
    JarekB 3 listopada 2022, 19:16

    @r2mdi
    Lubisz demagogię, ale nadal Tobie to słabo wychodzi. Od 2035 będzie można sprzedawać tylko elektryki lub samochody na paliwa syntetyczne, a decyzja zostanie zweryfikowana w 2026.

    BTW - w 2035 nikt Ciebie ze spalinowej Łady nie wysadzi, dbaj tylko o nią, żeby ją rdza nie pożarła. Możesz nawet kupić dwie na zapas i gdzieś zabunkrować. W strefie demarkacyjnej na Cyprze stoi jeszcze trochę samochodów sprzed ichniej wojny, niemal 50 lat temu. Tam zabunkruj, klimat mają najwyraźniej fajny.

    A teraz nam coś o tym Nikonie napisz. Możesz też o Olympusie, jest tu przynajmniej jeden kolega, który się ucieszy.

  31. r2mdi
    r2mdi 3 listopada 2022, 19:38

    Ale ja nie chcę bunkrować starej Łady. Chcę nowy i dobry samochód. Nie chcę aby ktoś decydował za mnie co mam kupić. I tyle w temacie. Takie to trudne dla Ciebie?

  32. r2mdi
    r2mdi 3 listopada 2022, 19:46

    Chce ktoś kupić Nikona za te ~80 kpln? Niech sobie kupi. Widocznie tego potrzebuje.
    Chce ktoś coś mniejszego i tańszego od OMS to też niech sobie kupuje. Jego prawo.

  33. JdG
    JdG 3 listopada 2022, 19:52

    > Nie, nie pisz o drogich samochodach i innych dobrach luksusowych. ... ale o dobrach lukusowych się nie wypowiadaj pliz! [JarekB]

    mógłbyś wyjaśnić dlaczego?

    poza tym, szczerze mówiąc, nawet nie wpadłem na to, że ten Nikkor za 80 tys. jest dobrem luksusowym - do tej pory wydawało mi się, że to po prostu duży i złożony instrument optyczny w bardzo starannym wykonaniu i stąd taka cena; takie duże obiektywy, z wielkimi i bardzo specjalnymi czasem soczewkami są po prostu kosztowne w wykonaniu; to jednak praktyczny instrument, nie ozdoba, czy oznaka statusu społecznego.

    Może jest on "bezkomprowisowy", jak to ktoś tu ujął, choć nie wyjaśnił dlaczego ("bezkomprowisowy" to jest Nikkor Noct F/0,95, ca 2 kg żywej wagi (OIDP)), ale żeby miał być dobrem luksusowym? ma jakieś diamenciki? nic o tym nie piszą

    >> 'takich matołów jest niestety sporo'
    > Da się to wyrazić liczbowo? Ergo widziałeś jednego gościa, a nawet dwóch, w gazecie przeczytałeś o trzecim i aproksymowałeś to do 'sporo'?

    nigdy nie próbowałem ich liczyć, w weekendy, kiedy ruch w mieście jest mniejszy, jak bywam w centrum (dość rzadko), to zawsze wieczorową porą na kilku takich trafiam;

    niestety ciągłe poszerzanie dróg w miastach i zwiększanie ilości jezdni prowadzi i do takich żałosnych konsekwencji (poza postępującym korkowaniem miast samochodami).

  34. JarekB
    JarekB 3 listopada 2022, 19:57

    @r2mdi
    'Takie to trudne dla Ciebie?'
    Będziesz miał nowy i dobry samochód. Kupisz 31.12.2034 i na kolejne 10 lat masz spokój. Potem kupisz kolejny - nowy i dobry. Naprawdę!

    Pomyśl przez chwilę z empatią o właścicielach Tesli... Oni już dzisiaj nie mają wyboru. To Elon ich zmusił.

  35. r2mdi
    r2mdi 3 listopada 2022, 20:09

    Nie Elon ich zmusił tylko tzw. "ekolodzy". A że nie myślą to niech tak mają. :)

    Takie osadzone w czasie "dyrektywy" KE pokazują kiedy UE przestanie istnieć. Ale komisarze tak mają, że w trakcie ich rządzenia brakuje piasku na pustyni. I to dzieje się już drugi raz w nieodległym czasie. :)

  36. JarekB
    JarekB 3 listopada 2022, 21:41

    @r2mdi
    Emotikonki w Twoim poście pozwalają zachować nadzieję ;-) Niemniej Cypr, a konkretnie Nikozję polecam w celach ogólnopoznawczych i fotograficznych. Strefa demarkacyjna jest po obu stronach malownicza, ale i smutna.

    Cieszmy się, że prezentowany tutaj Nikon fajnym obiektywem jest, fajna jest też podstawka w tym zestawie optycznym z postaci Z9.

  37. sanescobar
    sanescobar 4 listopada 2022, 10:08


    @karp1225, napisał:
    3 listopada 2022, 12:34

    "Ktoś kto kupuje taki sprzęt nie idzie na żadne kompromisy - ma być niezawodne,pancerne,najostrzejsze,z najlepszym AF itd...cena nie gra tu największej roli.Półśrodki w postaci Olka w tym segmencie nikogo nie interesują."



    @JdG, przyjmij to do wiadomości. @karp1225 w przeciwieństwie do Ciebie wykazuje się stosownym portfolio. O wersji smyk pisz piny pochwalne pod artykułami o plastikowych aparatach.

  38. Rafiki
    Rafiki 4 listopada 2022, 11:26

    Hmmm, jedyne 20 tys więcej niż 600mm od Sony.

  39. PDamian
    PDamian 4 listopada 2022, 11:42

    @Rafiki
    Ile sprzedaliście 600/4 w Polsce?

  40. Szabla
    Szabla 5 listopada 2022, 14:56

    Znacznie więcej niz mogłoby się wydawać.

  41. PDamian
    PDamian 5 listopada 2022, 17:00

    Pytałem kogoś na stanowisku.
    😉

  42. Szabla
    Szabla 5 listopada 2022, 18:00

    Napisz do prezydenta.

  43. Negatyw
    Negatyw 5 listopada 2022, 20:51

    @PDamian napisał kogo pyta. Ciebie @Szabla nie pytał, bo Ty nie wiesz ile sprzedali, a nawet nie wiesz ile mogłoby się wydawać.

  44. Szabla
    Szabla 6 listopada 2022, 09:43

    @Negatyw, pisz do mnie na Berdyczów.

  45. sanescobar
    sanescobar 6 listopada 2022, 19:58


    @Negatyw, napisał:
    " bo Ty nie wiesz ile sprzedali, a nawet nie wiesz ile mogłoby się wydawać. "

    a ty nie wiesz tego lepiej od następcy Kurskiego? Przecież i tak wiesz lepiej, to po co drążysz temat.

  46. Negatyw
    Negatyw 6 listopada 2022, 20:51

    Pewnie, że nie wiem, przecież nie napisałem, że wiem. @sanescobar, drążę temat bo chcę byś coś napisał o Kurskim. To jest nasz wspólny ulubiony temat. Co on teraz porabia?

  47. sanescobar
    sanescobar 6 listopada 2022, 21:42

    ciągle jeździ walcem, żebyś miał tani gaz i węgiel, mógł palić wszystkim tylko nie oponami:) zgodnie z ustawą gwarantującą cenę maksymalną tego surowca :)

  48. Negatyw
    Negatyw 6 listopada 2022, 21:44

    Wiedziałem, że można na Ciebie liczyć.

  49. sanescobar
    sanescobar 6 listopada 2022, 22:20

    z liczeniem u Ciebie nie jest za dobrze

  50. Negatyw
    Negatyw 7 listopada 2022, 00:56

    Dobrze, że u Ciebie jest za dobrze.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.