Elinchrom Five
Elinchrom Five to najnowsza lampa błyskowa tego producenta. Oferuje ona energię błysku sięgającą 522 Ws oraz akumulator zapewniający 450 błysków z pełną mocą.
INFORMACJA PRASOWA
Elinchrom FIVE
Sansa Europe, wyłączony dystrybutor sprzętu marki Elinchrom na terytorium Polski, ma zaszczyt przedstawić najnowszą lampę w ofercie tego producenta. Elinchrom FIVE to niezwykle wszechstronna lampa błyskowa, która łączy w sobie wysoką jakość wykonania, ogromną wydajność, stabilność błysku oraz mobilność dzięki zastosowaniu zasilania akumulatorowego.
![]() |
Bądź zawsze gotowy na przygodę w studiu i w plenerze.
Nowa lampa Elinchrom FIVE wyposażona w funkcję Active Charging pozwoli Ci na swobodną pracę w studiu i jednoczesne ładowanie akumulatora, abyś zawsze był gotowy na kolejną sesję niezależnie od jej lokalizacji. A gdy przyjdzie czas na zdjęcia w plenerze, lampa zapewni do 450 błysków z pełną mocą, korzystając z zasilania akumulatorowego. Elinchrom FIVE pozwala pracować na pełnych obrotach i bez zbędnych przestojów - niezależnie od lokalizacji sesji.
![]() |
Pozostań w ruchu. Szukaj nowych wyzwań.
Elinchrom FIVE to:
- Funkcja Active Charging
Możesz podłączyć lampę do źródła zasilania i używać jej tak jak zwykłej lampy studyjnej zachowując szybkość ładowania oraz wydajność na najwyższym poziomie. Jednocześnie FIVE będzie ładować swój akumulator, aby zawsze był w pełni naładowany i gotowy do wyjścia w plener. - Wymienny akumulator
Akumulator o wysokiej pojemności pozwala na wykonanie do 450 błysków, z pełną mocą co daje ogrom elastyczności i niezależności. - Port ładowania typu USB-C
Akumulator może być ładowany z każdego źródła zasilania wyposażonego we wtyczkę USB-C, dzięki czemu nie potrzebujesz żadnych specjalnych przewodów i ładowarek. - Wytrzymały i niezawodny
Elinchrom FIVE to lampa zaprojektowana z myślą o długotrwałej i intensywnej pracy. Jej zaawansowany system chłodzenia pozwala na ładowanie pełnej mocy w czasie 1,6 s bez ograniczeń w ilości błysków lub czasie pracy. - Mocowanie akcesoriów Elinchrom
Do lampy możesz podpiąć ogromną ilość akcesoriów modelujących światło w tym czasze, softboxy, parasole, strumienice i wiele innych. - Światło pilotujące LED Bi-Color o mocy 26 W
Moduł światła pilotującego LED pozwala zmieniać temperaturę barwową w zakresie od 2700 do 6500 stopni Kelvina (CRI do 94, 4000 lumenów). - Synchronizacja błysku do 1/8000 s (HSS)
Synchronizacja z każdym czasem migawki daję więcej twórczych możliwości, pozwala na fotografowanie z mocno otwartymi przesłonami i kontrolę nad światłem zastanym w każdych warunkach. - Automatyczny dobór energii błysku TTL
Elinchrom FIVE pozwala na skorzystanie z automatyki błysku TTL i szybkie przejście do trybu ręcznego M bez utraty wyników pomiaru światła. - Inteligentny system chłodzenia Pro-Active Cooling
Lampa “uczy” się twojego stylu pracy - jej intensywności oraz tempa, a na podstawie uzyskanej wiedzy dopasowuje działanie systemu chłodzenia, aby zapewnić maksymalną wydajność i szybkość ładowania. - Wbudowany moduł komunikacji Bluetooth
Możesz sterować ustawieniami lampy za pomocą zainstalowanej na twoim telefonie lub tablecie aplikacji Elinchrom Studio App1. - Szeroka regulacja mocy błysku
FIVE pozwala zmieniać moc błysku w zakresie 7 stopni przysłony, co powoduje, że stosowanie płytkiej głębi ostrości w studiu jest proste i intuicyjne. - Tryb Action
W trybie akcji czas trwania błysku jest bardzo krótki, a to z kolei pozwala na zamrażanie szybko poruszających się obiektów w kadrze. - Kolorowy wskaźnik grup na obudowie
Każda grupa lamp ma swój unikalny kolor, który jest wyświetlany na obudowie. Dzięki temu praca z wieloma lampami jednocześnie jest szybsza i wydajniejsza.
Zestawy Elinchrom FIVE
![]() |
Sugerowane ceny detaliczne
- Elinchrom FIVE - Monolight Kit - 9490,- zł
- Elinchrom FIVE - Dual Monolight Kit - 18990,- zł
- Elinchrom FIVE - Battery - 1990,- zł
- Elinchrom Hard Case for FIVE - 470,- zł
- Elinchrom 65W USB-C Wall Charger - 350,- zł
- Elinchrom Flashtube 500 J - 950,- zł
Specyfikacja techniczna Elinchrom FIVE:
- Energia błysku (Ws/J) - 522
- Stopień przysłony f (1 m, ISO 100, HP Reflector 26 cm) - 90.4
- Stopień przysłony f (2 m, ISO 100, HP Reflector 26 cm) - 32.8
- Zakres regulacji energii błysku w stopniach przysłony - 7
- Regulacja energii błysku (Ws/J) - 7 - 522
- Dokładność regulacji energii błysku - w trybie ręcznym M: co 1/10 stopnia, w trybie automatycznym TTL: co 3/10 stopnia, od -3.0 do +3.0
- Czas trwa. błysku t0.1 dla mocy min/max w trybie Normal - 1/1800 s - 1/200 s
- Czas trwa. błysku t0.1 dla mocy min/max w trybie Action - 1/8080 s - 1/250 s
- Czas ładowania dla min/max mocy błysku - 0,01 s / 1,6 s
- Tryby pracy - M / TTL / HSS
- Tryb błysku Normal - Priorytet stabilności błysku
- Tryb błysku Action - Priorytet czasu trwania błysku
- Tryb TTL / tryb HSS - Tak
- Temperatura barwowa przy pełnej mocy błysku - 5600 K w trybie Normal, 5900 K w trybie Action, 5500 K w trybie HSS
- Stabilność temp. barwowej (we wszystkich trybach) - ±200 K
- Stabilność energii błysku (we wszystkich trybach) - ±0,5 %
- Automatyczny power-dumping - Tak
- Chłodzenie aktywne - Tak (Smart Pro-Active Cooling)
- Gniazdo wejścia - USB-C
- Palnik błyskowy (wymienny) - Kod produktu: 24092
- Kopuła ochronna - przykręcana (3x Torx TX10)
- Napięcie gniazda synchronizacji przewodowej - 5 V
- Gniazdo synchronizacji przewodowej - 3,5 mm Jack
- Akumulator - Li-ion 82 Wh / DC 14,4 V
- Wydajność aku. przy min/max mocy błysku (ś. pilo. 0%) - 14600 / 450
- Wydajność aku. przy min/max mocy błysku (ś. pilo. 100%) - 6000 / 350
- Wskaźnik statusu ładowania akumulatora - na obudowie
- Czas ładowania (ładowarka USB-C / 65 W)
Aku. w lampie: 80 % - 1 h 10 min, 100 % - 1 h 35 min,
Aku. poza lampą: 80 % - 2 h, 100 % - 2 h 35 min, - Tryby pracy światła pilotującego - ON/OFF, FREE, PROP, VFC
- Moc światła pilotującego - 26 W / 4000 lm / CRI 91 - 94
- Temperatura barwowa - 2700 K - 6500 K
- Czas pracy ś. pilo. na min/max mocy (bez błysku) - 30 h / 2 h 15 min
- Moduł Skyport (wbudowany) - 20 kanałów / 4 grupy
- Zasięg pracy Skyport (nad. Transmitter PRO, w trybie M) - W pomieszczeniach: do 60 m, na otwartej przestrzeni: do 200 m
- Bluetooth (wbudowany) - Wersja 4.2
- Uchwyt akcesoriów - Elinchrom
- Mocowanie parasola (centralne) - 7 - 8 mm
Akcesoria
- Akumulator Elinchrom FIVE - 20962
Zapas mocy, aby pracować dłużej
Jest to wymienny akumulator litowo-jonowy, który zapewnia energię wystarczającą do wykonania do 450 błysków z pełną mocą Elinchrom FIVE lub 14600 błysków z minimalną mocą.
Nigdy nie trać tempa!
Dzięki funkcji Active Charging możesz ładować akumulator wpięty w lampę i jednocześnie używać jej w studiu podczas sesji. Tak jakby była to zwyczajna lampa zasilana z sieci elektrycznej.
Szybkie ładowanie
Dzięki 65 watowej ładowarce USB-C dostarczanej wraz z lampą akumulator naładujesz do 80% w czasie 1 godziny. Do pełnego naładowania potrzeba 1h 35 min. - Pokrowiec Elinchrom FIVE - 33255
Idealne dopasowanie
Pokrowiec idealnie pasuje do FIVE i jej akcesoriów jednocześnie nie zabierając nadmiarowego miejsca.
Wszystko to czego potrzebujesz
Pokrowiec pomieści w sobie cały niezbędny zestaw, czyli lampę FIVE, akumulator, ładowarkę z przewodem o długości 1,8 m, a także czaszę Wide Reflector 16 cm oraz nadajnik Transmitter PRO.
Miejsce na… dostosowanie
Dzięki ruchomym przegrodom pokrowiec ten może zostać wykorzystany do przenoszenia wielu innych akcesoriów i narzędzi, które przydadzą Ci się podczas sesji (i nie tylko).
Dostępność
Elinchrom FIVE będzie dostępna w wybranych sklepach fotograficznych od 1 grudnia 2022.
Dodatkowe informacje
Informacja o lampie na stronie producenta: www.elinchrom.com/product/elinchrom-five/
Prezentacja video:
1) nie jest wymagane stosowanie Elinchrom Bridge
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.














Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
Troche pozno... cena to poziom Profoto...
@zbytek3, a do wyglądu Profoto trochę im brakuje, Profoto jakieś ładniejsze jak by
no wlasnie... cena powinna byc w okolicy 5000zl...
Mam pytanie. Zupełnie poważnie, czemu Elinchrom stoi tyle,a Quadralite o podobnych parametrach jakby połowę mniej?
link
Z tanimi lampami :-)
Baron13, to zdjęcie było na f1.2?
baron13, ja rozumiem, że totalny laik może zadać pytanie, skąd różnica w cenie pomiędzy Elinchrome vs Quadralite, ale ktoś, kto od lat siedzi na Optycznych?
@BlindClick: ???
@Boa: pogrzebałem w danych i właśnie nie wiem. Na przykład zakres regulacji.
Coś jeszcze dodam w temacie. Nigdy nie startowałem czy w portretach, czy innej studyjnej fotografii bo... nie czuję tego. Więc się nie znam. Za to pstrykam koty:
link
Jest o tyle dobrym modelem, że ma gdzieś i lampy i pozowanie:
link
A skoro się nie znam na oświetleniu, to pozwolę sobie wygłosić kilka opinii :-) Cecha szczególna, są one uzasadnione. Po pierwsze, w całkiem albo nie całkiem niedawnych czasach technologia studyjna była zupełnie inna. To znaczy mielismy tzw aparaty studyjne np Sinar, kto bidny, to Mamiya i te okolice. Fociło się na f/64, bynajmniej nie z ideologicznej potrzeby, ale aby uzyskać dostateczną GO. A materiały miały np 15, 12 din. Bo takie były dobre. I w tych czasach potrzebne były lampy 3000 dżuli. Kiedy weszły kolorowe slajdy sprawy się skomplikowały. Były jakieś materiali iso 25 din, Były powszechnie używane 50 din , ale była też słynna nieodporność slajdów na złe naświetlanie. I tą drogą poszliśmy w kierunku czerwonej kropki na lampach. Takie jest moje zdanie. Któryś raz już piszę, że jak się zdaje Quadralite w stosunku do Profoto są realnie gorsze, bo przy małych energiach blysku tester wymierzył brak wartości pośrednich to znaczy 1/128 plus 2/3 EV. Pono jest 1/128 i nie reaguje na przestawianie. Ale... nigdy mi to nie weszło w paradę. Bo lampę "do smaku" odsunę, zasłonię, czy obrócę. Gdybym już zauważył, że się nie przestawia. Zwykle ta istotna pracuje na wartościach, na których wszystko działa. No ale dla porządku: jeśli tak, to Profoto jest lepsze. Jeśli pominiemy kłopoty z akumulatorami. :-)
Otóż "nasze czasy" to obiektywy o f/1,8 albo f/0,95
link
używalne iso 3200 albo nawet 6400. Naprawdę, zdarza mi się przeglądać zdjęcia z ludźmi i na moje lamenty, że np tu szum jak smok, machają rękami, chcą ten kadr i ledwo pozwolą na to by skonwertować z odszumianiem. Nawet nie zastanawiamy się, że nowe powłoki zwiększyły T obiektywom. Oglądałem takie cacko z "przedwojnia" które na soczewkach traciło 50% światła. Nasze nieszczęście, że nie mamy problemów. Chińskie obiektywy są tak dobre jak jeszcze niedawno Zeissa. A lampy Quadralite czy Yongnuo są lepsze od tych Bowensa. Bo np mają TTL :-) Ale czerwona kropa rzondzi :-)
Używam Elinchrom od 20 lat a w zasadzie używałem bo mam zamiar przejść na Quadralite. Uważam, że firma zaczęła błądzić w obłokach i zaczęło to się od Elinchrom "ONE" lampa mająca 130WS w cenie 4400zł plus nadajnik plus dodatkowy pierścień do mocowania modyfikatorów... Jest jeszcze błąd konstrukcyjny polegający na tym, że po założeniu cięższego modyfikatora lampa opada w dół na statywie. Z modyfikatorami też jest galimatias bo lampa ma mocowanie Profoto a do Elinchrom trzeba było dokupić. Generalnie lampa fajna ale za słaba i stanowczo za droga. FIVE niestety jest za ciężka. 3 kilo na statywie jak dojdzie modyfikator to robi się mało stabilnie. Do tego zaporowa cena. W Quadralite mogę spiąć dwie Reporter 200 i mam 400WS w cenie 3000zł z kawałkiem. A do tego po rozczepieniu mam 2 lampy po 200WS. Nie wiadomo też dlaczego Elinchrom zaprzestał produkcji takich dodatków jak spot, ringflach czy innych a oferta zrobiła się uboga. Chińczycy bardzo szybko wypełnili lukę i mają to w ofercie. Generalnie zostanę przy modyfikatorach Elinchrom ale lampy kupię już inne.