Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Panasonic zaprasza na premierę nowego produktu

Panasonic zaprasza na premierę nowego produktu
30 grudnia
2022 09:57

Firma Panasonic opublikowała zaproszenie na premierę nowego produktu, która ma się odbyć w najbliższą środę, 4-go stycznia, o godzinie 16:00 polskiego czasu.

Zaproszenie pojawiło się między innymi w formie krótkiego filmu na portalu Instagram, którego hasłem przewodnim jest "new phase" czyli „nowa faza”.

Poniżej zamieszczamy link do przyszłej transmisji premiery. Osobom, które nie chcą jej przegapić, zalecamy kliknąć "ustaw przypomnienie".


Komentarze czytelników (68)
  1. lord13
    lord13 30 grudnia 2022, 10:25

    Po 15 latach od premiery pierwszego bezlustra dadzą w końcu fazowy AF :)
    No ale lepiej późno niż wcale, bo S5 to fajna puszka.

  2. PDamian
    PDamian 30 grudnia 2022, 11:47

    Dwa modele
    link

  3. PDamian
    PDamian 30 grudnia 2022, 11:51

    ^ i LUMIX S 14-28mm F4-5.6 MACRO: 345g

  4. gamma
    gamma 30 grudnia 2022, 12:20

    Bardzo fajnie, że będzie fazowy AF, i ponoć też w innych modelach tzn. m43. Jednak trzeba poczekać i zobaczyć jak będzie działać ten nowy AF, jaki będzie rolling shutter, itp. Ale generalnie super dobry news!

  5. RobKoz
    RobKoz 30 grudnia 2022, 12:29

    Dwa pytania:

    kiedy w u4/3?
    DPAF czy półśrodki? A może w końcu QPAF?

  6. lord13
    lord13 30 grudnia 2022, 12:30

    W m4/3 pewnie od następnych puszek, aczkolwiek tam dużo rzeczy wydaje się być spóźnionych o dobre 5-7 lat.

  7. krisss
    krisss 30 grudnia 2022, 12:44

    Jako użytkownik G9 nie czuję się specjalnie poszkodowany brakiem fazowego AF.
    Wszyscy to wypominają Panasowi, niemniej bez fazowego (pomijam filmowanie) fotografuje się komfortowo...

  8. lord13
    lord13 30 grudnia 2022, 12:53

    @krisss
    "Wszyscy to wypominają Panasowi, niemniej bez fazowego (pomijam filmowanie)...

    Filmowanie i możliwość regulowania chociażby prędkości przeostrzania, C-AF i sprawność śledzenia, możliwość adaptowania szkieł z 4/3, trochę jest tych ale. Póki używamy S-AF, w przypadku Panasa najlepiej z ich własnymi szkłami, to da się żyć, ale o sprawności Canona czy Sony można pomarzyć.

  9. lord13
    lord13 30 grudnia 2022, 13:03

    @krisss
    Fazowy AF to również paradoksalnie lepsze wsparcie dla manualnego ostrzenia, bo mamy szerszy wachlarz indykatorów wspomagających ostrzenie, a nie tylko focus peaking.

  10. Jarun
    Jarun 30 grudnia 2022, 14:28

    @krisss napisał:
    „Jako użytkownik G9 nie czuję się specjalnie poszkodowany brakiem fazowego AF. 
Wszyscy to wypominają Panasowi, niemniej bez fazowego (pomijam filmowanie) fotografuje się komfortowo…”

    Mam dokładnie takie same odczucia.


    @lord13 napisał:
    „Filmowanie i możliwość regulowania chociażby prędkości przeostrzania, C-AF i sprawność śledzenia, możliwość adaptowania szkieł z 4/3, trochę jest tych ale. Póki używamy S-AF, w przypadku Panasa najlepiej z ich własnymi szkłami, to da się żyć, ale o sprawności Canona czy Sony można pomarzyć.”

    A Ty to pewnie wiesz z własnego doświadczenia …

  11. RobKoz
    RobKoz 30 grudnia 2022, 14:58

    @krisss

    "Wszyscy to wypominają Panasowi, niemniej bez fazowego (pomijam filmowanie) fotografuje się komfortowo..."

    Pod warunkiem że:
    a) Używasz szkieł panasa
    b) Nie potrzebujesz szybkiego ciągłego AF np. do ptaków w locie



  12. BlindClick
    BlindClick 30 grudnia 2022, 15:47

    Czyli nie ma potrzeby by Panas miał fazowy AF, bo jest wspaniałe a poza tym nie widać różnicy...

  13. lord13
    lord13 30 grudnia 2022, 15:55

    @Jarun
    "A Ty to pewnie wiesz z własnego doświadczenia …"

    Dokładnie tak, a jak chcesz inne źródła, to w każdym teście trybu filmowego autorstwa @Amadi masz opisane, jak kuleje śledzenie w Panasie.

  14. Manio
    Manio 30 grudnia 2022, 17:23

    Ja mam S1r z obiektywem 1.4/50 serii S i wiem jedno ten sprzęt jest bardzo dobry ale w studio, a po za nim to przy dobrym świetle jest ok. Minusem tej konfiguracji jest waga body i w/w obiektyw to ponad dwa kilo, a jak miałoby się dodać lampe i in e akcesoria to już potrzebny trening na siłce 😉🙂

  15. rockatansky
    rockatansky 30 grudnia 2022, 18:07

    I tak oto Panas zaspokoił kolejny fetysz "fotografów"

  16. Jarun
    Jarun 30 grudnia 2022, 20:26

    @lord13 napisał:
    „Dokładnie tak, a jak chcesz inne źródła, to w każdym teście trybu filmowego autorstwa @Amadi masz opisane, jak kuleje śledzenie w Panasie.”

    Uwielbiam takie wpisy typu: „Jak chcesz inne źródła na potwierdzenie tego, że to ja mam rację, to je sobie znajdź”.

  17. Pięknografia
    Pięknografia 30 grudnia 2022, 22:47

    Czy dobrze widzę, że pod logo "LUMIX" (nad mocowaniem obiektywu) są otwory wentylacyjne?

  18. Szabla
    Szabla 31 grudnia 2022, 08:48

    Nie, to śruby.

  19. Accipiter
    Accipiter 31 grudnia 2022, 09:44

    Zapowiada się, że oprócz AF, no i może open gate to bardziej aktualizacja niż nowy model.
    Karty SD, wizjer z gorszą rozdzielczością niż w S1, ciekawe czy DR zauważalnie przebije prawie 4 letni S1.
    Znając życie będzie droższy o jakieś 4-5k od S5.
    Warto dopłacać tyle za lepszy AF?

  20. Jarun
    Jarun 31 grudnia 2022, 16:28

    @lord13, lubisz obrażać.
    Skoro ja jestem niepełnosprytny, to jak nazwać gościa, który przy okazji dyskusji o AF w Lumixie G9 (przy fotografowaniu) daje link do testu S5 ?

  21. sanescobar
    sanescobar 1 stycznia 2023, 10:49

    @Jarun, napisał:
    "Uwielbiam takie wpisy typu: „Jak chcesz inne źródła na potwierdzenie tego, że to ja mam rację, to je sobie znajdź”

    No tak, bo z drugiej strony lepiej jest jak ty dawałeś link na genialne działanie kontrastowego do niemrawego Azjaty w kuchni.


    "Skoro ja jestem niepełnosprytny, to jak nazwać gościa, który przy okazji dyskusji o AF w Lumixie G9 (przy fotografowaniu) daje link do testu S5 ? "

    Każdy test, słowo "każdy" jest tu kluczowe, tyle, że w testach af-u są oceny opisowe połączone z procentami skuteczności przypisanymi do odpowiedniej sytuacji. Dodać tylko można, że nie wszystkie testy aparatów mają na tym portalu oddzielne testy dla trybu filmowego.
    Tak jesteś nepełnosprytny, skoro nie mogłeś znaleźć tego:

    "Do współpracy * z obiektywem w trybie śledzenia możemy mieć pewne zastrzeżenia. " (cyt.)

    "Dodatkowo, podczas wykonywania zdjęć samochodom oddalającym się od aparatu wiele razy aparat po prostu przestał śledzić obiekt, koncentrując się na statycznym przedmiocie położonym w okolicy." (cyt.)

    "Generalnie, zaledwie przy około 50% takich serii aparat nie tracił orientacji na obiekcie."

    *zgadnij o jakim aparacie mowa?

    Czekam teraz na link od Ciebie na dowód tego, że masz rację do niemrawo poruszającego się Azjaty w kuchni mijającego blat przy hokerach.
    Bo przecież wiesz o czym mowa?

  22. PDamian
    PDamian 1 stycznia 2023, 13:07


    To jest wielki skok dla Panasonic i jego użytkowników
    ale mały krok dla człowieka.

    Co to zmieni?
    Z ceną S5 II wyląduje w okolice R6 II, A7 IV, Z7 II i S1. link

    link

  23. lord13
    lord13 1 stycznia 2023, 13:24

    @Jarun
    Czego nie zrozumiałeś w stwierdzeniu, że tak jest w KAŻDYM teście trybu filmowego Panasa? Skoro w każdym, to nie ma większego znaczenia, do którego da się link. G9 nie był w ten sposób testowany, a cytaty do fragmentów testu fotograficznego już dostałeś.

  24. Jacek_Z
    Jacek_Z 1 stycznia 2023, 14:17

    O co Wy sie sprzeczacie? Parametry tego sprzętu są nieistotne. Istotny jest SYSTEM. W FF liczą się trzy firmy, wszyscy wiemy jakie.

  25. Jarun
    Jarun 1 stycznia 2023, 14:23


    @lord13 napisał:
    „G9 nie był w ten sposób testowany, a cytaty do fragmentów testu fotograficznego już dostałeś.”

    No to może inny cytat z tego samego testu:

    „Do autofokusa ciągłego w metodzie własnej wieloobszarowej nie możemy mieć żadnych zastrzeżeń – aparat cały czas sygnalizował fakt ogniskowania na poruszającym się obiekcie i żadna z naszych prób nie zakończyła się fiaskiem. Tryb ten sprawdził się zarówno przy obiektach zbliżających się do obiektywu, jak i oddalających się.”

    albo:

    „Autofokus ciągły wieloobszarowy:
    Obiekt zbliżający się: 100%,
    Obiekt oddalający się: 100%.”



    A jak wyglądają wyniki dla testu AF-C dla aparatów posiadających AF z detekcją fazy ?

    Np.:

    Fujifilm X-T2 link
    Nikon Z6 link
    Sony A7III link


    P.S.
    Od momentu testu na Optyczne.pl, G9 otrzymał kilka dużych upgrade'ów poprawiających działanie AF.

  26. JarekB
    JarekB 1 stycznia 2023, 17:07

    @Jacek_Z
    Dlaczego nieistotne? Czegóż brakuje Panasonicowi do stworzenia systemu złożonego z własnych aparatów i obiektywów L Alliance? System jest młody, rozwija się, ale ma już chyba wystarczająco dużo linii aparatów, nie wspominając o obiektywach. Przypomnij sobie z czym startowało Sony podczas premiery A7m1.

  27. gamma
    gamma 1 stycznia 2023, 17:27

    @PDamian @JacekZ

    Panas zrobił 2 rzeczy. Primo wszedł w FF, secundo (wg plotek wejdzie w fazowy AF). Gdyby tego nie zrobił, to byłby na miejscu Olka. Więc ich działania są logiczne (wg mnie). Do filmowania też specyfikację mają jedną z lepszych, więc klienci się znajdą. Kiedyś Sony też było nigdzie a teraz...

  28. Jacek_Z
    Jacek_Z 1 stycznia 2023, 17:46

    OK, panas jesli będzie wytrwały to za kilka lat stanie się czwartą siłą. Na razie wszystkiego jest tam za mało. Za mało linii produktowych body, za mały wybór optyki. Praktycznie jeden długi tele, Sigmy 150-600. Co z długimi jasnymi stałkami? Gdy już nadrobi dystans to jeszcze będzie musiał przekonać użytkowników, by nie kupowali C N S tylko jego. A to nie będzie proste.Bo jak ktoś jest usadowiony w dobrym systemie to dlaczego ma go zmieniać?

  29. PDamian
    PDamian 1 stycznia 2023, 17:54


    S5 nie jest jakiś cudowny, a cena link
    2x więcej od Z5.
    Chyba ich pogrzało.

  30. PDamian
    PDamian 1 stycznia 2023, 18:02

    @Jacek_Z
    i 100-400 link


    Oferta szkieł z AF dzięki Sigma naprawdę imponująca.
    link
    link

  31. ziggy
    ziggy 1 stycznia 2023, 20:00

    @PDamian
    "2x więcej od Z5. Chyba ich pogrzało"

    W Polsce droższy tylko o 1/3:

    link
    link

  32. Soniak10
    Soniak10 1 stycznia 2023, 20:44

    Mam nadzieję że Panasonic szybko nie zrezygnuje z żadnego ze swoich ststemów, zwłaszcza z m43. Jeżeli wprowadzą fazowy AF to za 2-3 lata będę mógł uzupełnić swój system o drugi korpus Panasa, oprócz obecnego G90. Trzymam kciuki.

  33. gamma
    gamma 1 stycznia 2023, 20:59

    @PDamian
    Ale takie porównania do innych aparatów np. do Nikona Z5 mogą być trochę bez sensu. Aparaty to skomplikowane urządzenia, mające wiele parametrów, i np. komuś może nie pasować że Z5 ma 4k tylko z cropem. Bardzo dużym cropem 1.7x.

    Oferta szkieł nie jest oczywiście pełna, ale są stałki F1.8 18, 24, 35, 50 i 85mm. Są jasne zoomy F2.8 24-70, 70-200. Jest zoom F4 18-35 i 24-105. I bardzo ciekawy kit 20-60. Ale rozumiem, że brakuje w systemie długich tele.

    Dla wielu osób oferta może być ciekawa by wejść w ten system.



  34. r2mdi
    r2mdi 1 stycznia 2023, 22:08

    Lord13 i sanescobar:
    "Skoro ja jestem niepełnosprytny, to jak nazwać gościa, który przy okazji dyskusji o AF w Lumixie G9 (przy fotografowaniu) daje link do testu S5 ? "

    Wy to chyba macie jakieś partnerstwo w gnębieniu Jaruna. 😀

  35. Pięknografia
    Pięknografia 2 stycznia 2023, 08:07

    @Szabla
    "Nie, to śruby."

    Szabla, wszyscy wiedzą, że pracujesz dla Sony, ale nie musisz znowu za każdym razem swoim komentarzem wprowadzać zamieszania. Rzecz jasna, nie chodzi o śruby, ale o to co widać na tym obrazie:

    link

  36. Pięknografia
    Pięknografia 2 stycznia 2023, 08:16

    Wentylacja będzie miała następujące możliwości nastaw: "Auto/Auto2/High Speed/Normal/Slow/OFF". Zatem jest szansa, że 6K pofilmujemy także w wysokich temperaturach.

  37. Pięknografia
    Pięknografia 2 stycznia 2023, 08:21

    Przy wadze 740 g i (w końcu) efektywnym AF być może będziemy mieli realną konkurencję dla Canona i Sony.

  38. Szabla
    Szabla 2 stycznia 2023, 08:49

    Zaiste, piękne chrapy. :)

  39. Wojt_wro
    Wojt_wro 2 stycznia 2023, 11:16

    @PDamian
    "Oferta szkieł z AF dzięki Sigma naprawdę imponująca."

    Sony i tak nikt nie przebije, jeszcze przez kilka lat, a przy polityce Canona to pewnie i dłużej.

    te dyskusje o fazowym AF trochę bez sensu - sam jak pamiętam testy różnych panasów na dpreviev, tutaj, na fotoblogii czy w zasadzie gdziekolwiek to bardzo często pojawiało się zastrzeżenie że AF jest niepewny, raz działa absolutnie dobrze, a raz odstaje od innych - i skoro sam Panasonic uznał że trzeba go zmienić na fazowy i wręcz się tym chwali w zapowiedziach, no to chyba jednak wie że był słaby, więc nie wiem po co go bronić... w najgorszym razie będzie tylko lepiej, po co ten krzyk? Źle że się rozwijają? Jakby nie było rozwoju to dalej jeździlibyśmy dorożkami...

    I dobrze, przyda się 4ty gracz na FF, choć wątpię żeby rynek dzisiaj był na tyle chłonny żeby się skutecznie rozepchać między Sony i Canona, czy nawet dogonić Nikona.

  40. RobKoz
    RobKoz 2 stycznia 2023, 13:02

    @Wojt_wro

    "skoro sam Panasonic uznał że trzeba go zmienić na fazowy i wręcz się tym chwali w zapowiedziach, no to chyba jednak wie że był słaby, więc nie wiem po co go bronić... w najgorszym razie będzie tylko lepiej, po co ten krzyk?"

    No wiesz, jak ktoś przez lata oszukiwał sam siebie, że ma AF na równi z innymi systemami to teraz ma problem.

    Z drugiej strony ten panasowy DFD przy zdjęciach statycznych był czesto wystarczająco szybki, więc wielu użytkowników może w ogóle zmiany nie odczuć.

    "I dobrze, przyda się 4ty gracz na FF, choć wątpię żeby rynek dzisiaj był na tyle chłonny żeby się skutecznie rozepchać między Sony i Canona, czy nawet dogonić Nikona."

    Już to kiedyś pisałem - uważam że Nikon powinien był dołączyć do systemu L. Od lat Panas skupia się bardziej na filmowcach a Nikona na fotografach więc za bardzo by sobie w drogę nie wchodzili. Nikoniarze dostali by dostęp do obiektywów Sigmy, a użytkownicy systemu L do długich szkieł Nikona.

  41. Wojt_wro
    Wojt_wro 2 stycznia 2023, 14:10

    @RobKoz

    O, to by było dobre:)

    Ja miałem jeszcze bardziej szalony i nierealny pomysł - jak kiedyś były ploty jak bardzo źle jest z finansami Nikona, dostępnością sprzętu, zaczynała się restrukturyzacja, a nie pokazywali w sumie nic konkretnego, a pomimo tego na forach bardzo wielu użytkowników ich broniło jak niepodległości to wyraziłem nadzieję że jeśli mają upaść, to ich wykupi...Apple. Bo ich byłoby stać na porządne wyprowadzenie tematu, a jednocześnie pod wieloma względami by się "nadawali" - też mają wierne grono użytkowników, jako jedni z nielicznych nie chwalą się współpracą z żadną marką foto w telefonach, a jednocześnie tak samo jak Nikon ściągają matrycę od Sonego. Ale to był taki pomysł w ramach aktu desperacji, gdzie wolałbym po prostu żeby Nikon trafił w dobre ręcę, a nie jakiegoś funduszu chińskiego bez pomysłu. Teraz na szczęście już chyba jest u nich lepiej z finansami...

  42. M.D.39
    M.D.39 2 stycznia 2023, 18:21

    Zastanawia mnie dalej polityka Nikona. Sony czy Canon potrafili wziąć AF i procesor ze swoich topowych A1 i R3 i włożyć do A7M4 i R6 II. Czemu Nikon nie może zrobić tego samego z Z9 do Z6 i Z7? Jeśli miałyby pozostać na podobnym pułapie cenowym, co obecna generacja, to byłaby z miejsca ciekawa opcja do rozważenia. I to można by zrobić już teraz, a nie włożyć jakieś gigantyczne nakłady finansowe w rozwój funkcji filmowych, w których trochę odstają co oczywiście potrwa trochę czasu.

  43. PDamian
    PDamian 2 stycznia 2023, 19:08

    Z6 II i Z7 II wyszły przed Z9 więc skąd mogą mieć procesor z Z9?

    A7M4 i R6 II nie mają matryc warstwowych Stacked CMOS, a A1 i R3 mają.

    R6 II nie ma AF takiego jak R3. Ma m.in. mniejszą czułość.

    A7M4 robi tylko 10 klatek na sekundę przy 30 kl/s A1 mimo że ma "tylko" 33 a nie 50 Mpix.

  44. M.D.39
    M.D.39 2 stycznia 2023, 19:31

    @PDamian
    Wiem, że Z6 II i Z7 II wyszły przed Z9, jednak bardzo szybko po premierze Z6, została wypuszczona Z6 II, więc jeśli nadal sprzedaż nie powala, to już teraz spokojnie mogliby wypuścić Z6 III, a póki co ani widu, ani słychu.

    Co do działania AFu to temat rzeka. Chodzi też o rozpoznawanie i śledzenie poszczególnych obiektów co zostało zaimplementowane w R6 II. Z resztą pomimo mniejszej czułości od R3 i tak jest ta poprawa odczuwalna względem R6, czyli znowu trochę odskoczyli Nikonowi.

    Wiem, że te aparaty różnią się np. ilością klatek na sekundę. Gdzieś musi być różnica, by ktoś zapłacił 30 tys. zamiast 10-15.

  45. PDamian
    PDamian 2 stycznia 2023, 19:46

    Oo...
    Z5 jak linkowałem wczoraj był za 1000$,
    a dziś link

    Mimo to Nikon ma dobre ceny -szczególnie w stanach.
    link

    link

    link

    link

  46. ziggy
    ziggy 2 stycznia 2023, 23:04

    PDamian, jakie znaczenie mają dla nas ceny w Stanach?

    Jeśli o mnie chodzi, to gdybym miał uzasadnienie dla kupna puszki FF w tych cenach, to brałbym "espiątkę" ponad wszystko inne, bo bardzo mi odpowiada Panasowa ergonomia, jakość obrazowania jest równie dobra jak u konkurencji, wszystkie interesujące mnie obiektywy są już w systemie, a nieco gorszy AF mi nie przeszkadza bo nie fotografuję ani nie filmuję szybko poruszających się obiektów.

  47. Wojt_wro
    Wojt_wro 3 stycznia 2023, 00:04

    @Ziggy.

    Też nie rozumiem tego podawania cen w dolarach i z zagranicznych stron. Jeszcze jakby to był jakiś niemiecki Amazon z bezproblemową dostawą do Polski, to pół biedy, ale patrząc po sklepach w stanach to równie dobrze można porównywać ceny z Japoni, Burkina Faso czy Turcji, jako ciekawostkę....

  48. lord13
    lord13 3 stycznia 2023, 06:29

    @Wojt_wro
    "Też nie rozumiem tego podawania cen w dolarach i z zagranicznych stron"

    Ceny w dolarach mają sens gdy się rozmawia o sytuacji na rynku globalnym, albo mówi się o polityce cenowej producenta, ale w kontekście decyzji zakupowych polskiego klienta, to faktycznie mają mały sens, chyba że jako ciekawostka, że najczęściej u nas jest taniej netto.

  49. PDamian
    PDamian 3 stycznia 2023, 06:54

    Niewiele mają do zaoferowania.
    Aparaty Panasonic odstają od konkurencji,
    a na największym -amerykańskim rynku ceny ich są mało atrakcyjne.

    Polska!
    S1 w 3 sklepach link
    S1H w 4 link
    S1R w 1 link
    🤣
    -O czym tu dyskutować?

  50. sanescobar
    sanescobar 3 stycznia 2023, 07:40


    @Wojt_wro, napisał:
    "że AF jest niepewny, raz działa absolutnie dobrze, a raz odstaje od innych - i skoro sam Panasonic uznał że trzeba go zmienić na fazowy i wręcz się tym chwali w zapowiedziach, no to chyba jednak wie że był słaby, więc nie wiem po co go bronić... w najgorszym razie będzie tylko lepiej, po co ten krzyk?"

    Ja bym tego "krzyku" nie lekceważył, skoro @JdG wiedział lepiej od CEO Olympusa co jest w ich aparatach, dlaczego @jarun nie może wiedzieć lepiej od Panasa, że af-u nie trzeba poprawiać?

  51. Jarun
    Jarun 3 stycznia 2023, 08:13

    @Wojt_wro napisał:
    „te dyskusje o fazowym AF trochę bez sensu - sam jak pamiętam testy różnych panasów na dpreviev, tutaj, na fotoblogii czy w zasadzie gdziekolwiek to bardzo często pojawiało się zastrzeżenie że AF jest niepewny, raz działa absolutnie dobrze, a raz odstaje od innych - i skoro sam Panasonic uznał że trzeba go zmienić na fazowy i wręcz się tym chwali w zapowiedziach, no to chyba jednak wie że był słaby, więc nie wiem po co go bronić... w najgorszym razie będzie tylko lepiej, po co ten krzyk? Źle że się rozwijają? Jakby nie było rozwoju to dalej jeździlibyśmy dorożkami…”

    Nie mam nic przeciwko rozwojowi. Tak naprawdę jest mi obojętne na jakiej zasadzie działa AF w aparacie. Może działać na zasadzie detekcji fazy, detekcji kontrastu, radaru, lidaru lub na zasadzie zgadywanki, gdzie fotograf chce mieć ustawiony punkt ostrości- byleby działało to dobrze.
    Nie jest mi za to obojętne, jak ktoś (sorry za sformułowanie) pierniczy farmazony na temat tego, że Panasonikiem (którego prawdopodobnie nigdy nawet nie miał w ręku) nie da się robić zdjęć, bo AF nie działa. A nie, sorry- chcąc być uczciwym, to należy zauważyć, że @lord13 łaskawie przyznał, że jeśli używa się AF-S to jakoś się da.

    A co do zmiany AF na fazowy w S5, to jest to zmiana w dobrym kierunku. Nigdy nie fotografowałem S5, ale w testach ten aparat najczęściej jest krytykowany właśnie za AF.

  52. lord13
    lord13 3 stycznia 2023, 09:30

    @Jarun
    "Nie jest mi za to obojętne, jak ktoś (sorry za sformułowanie) pierniczy farmazony na temat tego, że Panasonikiem (którego prawdopodobnie nigdy nawet nie miał w ręku) nie da się robić zdjęć, bo AF nie działa"

    Rzecz w tym, że nikt tak tutaj nie pisał, a jeżeli ktoś tu pierniczy głupoty, to ty odpowiadając na słuszną (co sam Panasonic tym ruchem potwierdza) krytykę kontrastowego, ciągłego AF.

    "Nigdy nie fotografowałem S5, ale w testach ten aparat najczęściej jest krytykowany właśnie za AF."

    W testach trybu filmowego (czyt. ciągłego AF i śledzenia) każdy tak sprawdzany Panas był krytykowany za AF, nawet najnowszy GH6, mimo że ma najlepszy AF wśród wszystkich Panasoników.

  53. r2mdi
    r2mdi 3 stycznia 2023, 14:18

    RobKoz:
    "Już to kiedyś pisałem - uważam że Nikon powinien był dołączyć do systemu L. "

    I zmienić bagnet? Ale mocarne. :)

  54. PDamian
    PDamian 3 stycznia 2023, 14:39

    L-mount -ma szansę być drugim najbardziej niszowym mocowaniem.
    [po Sigma SA]

    Plankton Alliance.

  55. Szabla
    Szabla 3 stycznia 2023, 14:40

    To są detale. :P

  56. JarekB
    JarekB 3 stycznia 2023, 14:58

    Ktoś tu bezwiednie pochwalił bagnety K i m4/3. Pewnie nam jeszcze przedstawi link ze sprzedażą aparatów z poszczególnymi mocowaniami. Nie mogę sie też doczekać jutrzejszych linków ze znanego sklepu porównujących cenę nowego Panasa z resztą towarzystwa.

  57. PDamian
    PDamian 3 stycznia 2023, 15:27

    Tuzy rynku: Lajki SL, Panasoniki Lumix S i Sigmy fp.
    🤣

  58. PDamian
    PDamian 3 stycznia 2023, 15:45

    PK?

    - link
    link 😉

  59. PDamian
    PDamian 3 stycznia 2023, 15:47
  60. PDamian
    PDamian 3 stycznia 2023, 15:59


    @Szabla

    Na SAR już wiedzą. link

  61. Szabla
    Szabla 3 stycznia 2023, 16:30

    No i to jest bardzo dobra wiadomość.

  62. PDamian
    PDamian 3 stycznia 2023, 16:44

    Ale się wstrzelili.
    Pierwsze profesjonalne modele i tak popularne.

    A Sony A9, A9 II, A1 i dogonić nie może.

  63. gamma
    gamma 4 stycznia 2023, 13:31

    Już jest review S5 II link
    Cena 2000 EUR, a wersja S5 II X 2200 EUR

  64. JarekB
    JarekB 4 stycznia 2023, 14:30

    Czyli taka sama cena jak S5?

  65. gamma
    gamma 4 stycznia 2023, 14:33

    Poczekajmy jeszcze 1.5h ;-)

  66. Rolfik
    Rolfik 5 stycznia 2023, 00:10

    Mam S5 w wersji pierwszej rzecz jasna. Czyli przynależę do niszy
    Dlaczego nie C, N lub S, jeśli już FF?
    Ceny tego aparatu były bardzo niestabilne (co nie jest dobra praktyką moim zdaniem) ale można było natrafić na bardzo atrakcyjne i znakomitą wtedy relację ceny do jakości. Kupiłem nowy S5 za 7 kpln.
    Czy mam kłopoty z doborem obiektywów?
    W pewnym sensie także obiektywy były przyczyną wyboru. Praktycznie dodany za darmo (plus 300 pln) kit 20-60, idealny do prostych zastosowań turystycznych. Ten zakres wolę zdecydowanie niż 24-70, a waga, gabaryty i cena tego obiektywu są sensacyjne.
    Najczęściej robię krajobrazy, i tu 16-35/4 nie jest wcale droższy od konkurencji, ma świetną jakość optyczną i znowu bardzo przyjazne gabaryty i wagę.
    Amatorskie portrety? Portretówkę 1,8/80 kupiłem (nową) poniżej 2 kpln i jest moim zdaniem świetna. Wszystkie stałki 1,8 mają w tym systemie sensowne ceny, podobne gabaryty, wagę i identyczną średnicę filtra!
    Alternatywnie można dobrać zupełnie inny set Sigmy.
    Także wiedząc jakie obiektywy są dla mnie ważne, to ten system właśnie oferował coś bardzo rozsądnego dla amatorskich zastosowań.
    Jesli ktoś potrzebuje tele to 100-400 lub 150-600 Sigmy albo 70-300 Lumixa, zbyt wielu opcji nie ma, fakt.
    Słaby AF?
    Tu znowu zakres mojego fotografowania w ogóle nie cierpi z powodu ewentualnych niedogodności dla szybko poruszających się obiektów.
    Nie wykorzystuję na razie potencjału filmowego, ale pewnie spróbuję i wtedy pewnie ponarzekam na AF.
    Bardzo zgrabny, ergonomiczny i niewielki jak na FF, obiektywy systemowe bardzo przemyślane. Techniczna jakość fotek to temat na odrębna dysertację, wszystkie recenzje są tu raczej zgodne, że jest bardzo dobrze.
    Dlaczego zatem pozostawać w zaklętym kręgu C/N/S ? Nie widziałem powodu

  67. ziggy
    ziggy 7 stycznia 2023, 04:30

    Rolfik, a jak oceniasz właściwości optyczne obiektywu 20-60 mm ?

  68. Rolfik
    Rolfik 8 stycznia 2023, 17:28

    Mam porównanie tu do 16-35, który chwali się dopiskiem pro. 'Jakość optyczna' wymagałaby odwołania się do parametrów mierzalnych, ja odpowiem na razie ogólnie - nie jest to ten sam poziom obrazowania, ale jest wiele sytuacji, gdzie używam bez poczucia kompromisu. Test Optycznych byłby pożądany.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.