Sony FE 50 mm f/1.4 GM
Oferta obiektywów marki Sony powiększyła się o przynależący do linii G Master pełnoklatkowy stałoogniskowy model o parametrach 50 mm f/1.4.
INFORMACJA PRASOWA
Sony powiększa ofertę obiektywów do korpusów pełnoklatkowych
o kompaktowy model FE 50 mm F1.4 GM
Najnowszy przedstawiciel serii Sony G Master™ wyróżnia się wyjątkowo lekką konstrukcją, niezwykle wysoką rozdzielczością, pięknym efektem bokeh i szybkością systemu AF
Firma Sony zapowiedziała powiększenie linii cenionych przez użytkowników, pełnoklatkowych obiektywów G Master o nowy model FE 50 mm F1.4 GM (SEL50F14GM). Do oferty produktów Sony z mocowaniem typu E dołącza więc wysokiej klasy obiektyw stałoogniskowy 50 mm o wyjątkowo małych wymiarach i wadze. Ma on wszystkie zalety modeli z zaawansowanej rodziny G Master™. Zapewnia wysoką rozdzielczość obrazu nawet przy maksymalnym otwarciu przysłony F1.4 i tworzy naturalne, miękkie rozmycie tła. W połączeniu z najnowszymi aparatami Sony znajdzie szereg zastosowań w fotografii i filmie, od portretów po ujęcia krajobrazowe, podróżnicze i ślubne.
— Zawsze poświęcamy dużo uwagi potrzebom twórców, a dziś mamy zaszczyt przedstawić obiektyw FE 50 mm F1.4 GM, będący najnowszym przedstawicielem linii obiektywów z mocowaniem typu E — mówi Yann Salmon Legagneur, dyrektor ds. marketingu produktu w dziale Digital Imaging Sony Europe. — To stałoogniskowe szkło Sony świetnie sprawdzi się w rękach fotografów i filmowców, znakomicie odwzorowując obraz przy jednej z najpopularniejszych ogniskowych: 50 mm. Połączenie najnowocześniejszej technologii G Master z tak kompaktową formą nadaje mu maksymalną uniwersalność.
Ostre obrazy z pięknym efektem bokeh
Dzięki zaawansowanej konstrukcji optycznej i soczewkom stosowanym tylko w najwyższej klasy produktach Sony G Master™ obiektyw FE 50 mm F1.4 GM pozwala utrwalać obrazy o niespotykanej zazwyczaj jakości, ostre i realistyczne w całym zakresie ustawień przysłony. Do uzyskania pięknego, naturalnie wyglądającego rozmycia tła przyczynia się 11-listkowa przysłona kołowa i kompensacja aberracji sferycznej na etapie projektowania i produkcji. Gładki, głęboki bokeh powstający po otwarciu przysłony do F1.4 umożliwia wyeksponowanie głównego motywu, na przykład portretowanej osoby.
Obiektyw FE 50 mm F1.4 GM jest wyposażony w dwie soczewki XA (extreme aspherical), skutecznie kompensujące dystorsję i większość rodzajów aberracji. Soczewka ze szkła ED (o bardzo małej dyspersji) zapobiega powstawaniu aberracji chromatycznej, dzięki czemu odwzorowywany obraz jest ostry i wyraźny, bez śladu przekłamań barw. Połączenie tych dwóch rodzajów soczewek przyczynia się do uzyskania wysokiej rozdzielczości obrazu w całym kadrze. Całości dopełnia powłoka Sony Nano AR II, tłumiąca refleksy w ujęciach pod światło.
Kiedy obiektyw FE 50 mm F1.4 GM pracuje w trybie automatycznej regulacji ostrości, minimalna odległość między matrycą aparatu a obiektem wynosi 41 centymetrów, a powiększenie 0,16×i. Tak mały dystans oznacza jeszcze większą uniwersalność podczas fotografowania i filmowania.
Maksymalna uniwersalność dzięki niezwykle małym wymiarom
Obiektyw FE 50 mm F1.4 GM to jedna z najbardziej zaawansowanych konstrukcji optycznych stworzonych przez firmę Sony, z precyzyjnie ukształtowanymi soczewkami XA, mocnymi silnikami liniowymi XD (extreme dynamic) i najnowszym, kompaktowym modułem przysłony kołowej. Elementy te odegrały pierwszorzędną rolę w projektowaniu jasnego obiektywu o wysokiej rozdzielczości, który ma tylko 80,6 mm, 96,0 mm długości i 516 gramów wagi. Obiektyw jest więc o jedną trzecią lżejszy i ma o 15% mniejszą objętość niż standardowe modele o porównywalnych parametrachii.
Po połączeniu obiektywu FE 50 mm F1.4 GM z korpusem Sony powstaje kompaktowy, niezwykle uniwersalny zestaw do fotografowania i filmowania. Tak duża poręczność i efektywne działanie w słabym oświetleniu pozwalają używać obiektywu w najróżniejszych zastosowaniach: portretowych, krajobrazowych, ślubnych i podróżniczych. Małe wymiary będą również atutem w przypadku montażu na gimbalu lub dronie.
Szybki, dokładny, niezawodny system AF
Obiektyw FE 50 mm F1.4 GM ma niezwykle szybki i dokładny system AF, dzięki czemu będzie niezawodnym narzędziem w rękach każdego twórcy. Autofokus działa o 90% szybciejiii niż w standardowych modelach o porównywalnych parametrachii. Do przemieszczania grupy soczewek ostrości służą mocne silniki liniowe Sony XD, sterowane z użyciem zaawansowanych algorytmów zapewniających płynność i szybkość działania. W połączeniu z najnowszymi korpusami Sony α obiektyw pozwala szybko ustawiać ostrość i śledzić obiekty nawet przy minimalnej głębi ostrości, gdy przysłona jest otwarta do F1.4.
Silniki liniowe XD i algorytm sterujący ich pracą optymalizują reakcje systemu, zwiększają dokładność ustawiania ostrości i ograniczają wibrację. W rezultacie autofokus działa cicho i finezyjne. Umożliwia płynną rejestrację i śledzenie obiektów z szybkością do 120 kl./s, co stanowi dużą zaletę dla autorów filmów. Niezawodne, automatyczne ustawianie ostrości podczas pracy w pojedynkę lub z małym zespołem może radykalnie zwiększyć efektywność pracy i twórczą swobodę. Aby zapewnić najwyższą jakość obrazu, obiektyw FE 50 mm F1.4 GM jest wyposażony w najnowsze rozwiązania zapobiegające zmianom kąta widzenia podczas ustawiania ostrości. Jest również zgodny z funkcją kompensacji „oddychania”iv wybranych korpusów α.
Intuicyjna obsługa i wyjątkowa niezawodność
Obiektyw zaprojektowano tak, aby umożliwić twórcom maksymalnie efektywną pracę. System Linear Response MF zapewnia bezpośrednie, powtarzalne reakcje na delikatne ruchy pierścienia podczas ręcznej regulacji ostrości. FE 50 mm F1.4 GM to również pierwszy stałoogniskowy obiektyw Sony z przełącznikiem blokady przysłony. Średnica filtra wynosi 67 mm. Oznacza to możliwość używania tych samych filtrów, co na dwóch innych obiektywach G Master: FE 24 mm F1.4 i FE 35 mm F1.4.
Obsługę ułatwiają umieszczone w dwóch miejscach przyciski blokady ostrości, których funkcję można zmienić w menu korpusu. Przełącznik trybu ostrości pozwala na bieżąco przełączać tryb automatyczny i ręczny, odpowiednio do aktualnych warunków pracy.
Przednią soczewkę obiektywu FE 50 mm F1.4 GM pokrywa fluorowa powłoka, która przeciwdziała osadzaniu się wody, tłuszczu i innych zanieczyszczeń. Odporna na pył i wilgoćv konstrukcja zwiększa niezawodność podczas pracy w plenerze w trudnych warunkach. Dzięki tym rozwiązaniom twórcy mogą bez obaw używać obiektywu w niemal każdej sytuacji.
Dostępność
Nowy obiektyw FE 50 mm F1.4 GM będzie w sprzedaży u autoryzowanych dealerów Sony od marca 2023 roku.
Szczegółowe informacje o obiektywie podano tutaj.
Filmową prezentację nowego obiektywu można obejrzeć pod poniższym linkiem: https://youtu.be/kIqg-sla1DM
Artykuły, filmy i nowe materiały z najnowszych aparatów, kamer i innych produktów Sony można też znaleźć tutaj. Ten europejski portal fotograficzny Sony ma 22 wersje językowe i zawiera informacje o produktach i konkursach oraz aktualne listy krajowych wydarzeń związanych z produktami Sony.
i 38 cm i 0,13× w trybie MF
ii Np. Planar T* FE 50 mm F1.4 ZA
iii Warunki testowe Sony.
iv Informacje o zgodności podano pod adresem https://www.sony.net/dics/breathing/ Dotyczy tylko trybu filmowania. Użycie tej funkcji może nieznacznie zmienić kąt widzenia i jakość obrazu. Nie gwarantuje się skuteczności kompensacji we wszystkich sytuacjach.
v Bez gwarancji 100% odporności na pył i wilgoć.
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Sugerowana cena — ok. 8200 pln. O dokładnych cenach decydują poszczególne sklepy.
@Amadi
Ceny między 8199,90 zł, a w najtańszym 8198,90 zł.
W USA wychodzi za 6300 zł.
Z 23% VAT? ;)
U nas bez vat kosztuje w przeliczeniu 1500$.
8k pln za pięćdziesiątkę :D
@Szabla
Dlaczego z 23% Vatem? W sklepie np. w Nowym Jorku doliczą w kasie 8,875%. To spowoduje, że za ten obiektyw zapłacimy równowartość ok. 6300 zł. Gdyby zapłacić Vat od tej ceny w Polsce to wyjdzie 7185 zł - wciąż ponad 1000 zł mniej niż oficjalna cena. Chyba, że uwzględnia ona przyszłe "kaszbaki".
Ja zakładam że producent zarabia sprzedając i z cashbackiem.
Więc cena wyjściowa to cena dla tych co nie liczą kasy bądź muszą się pokazać...
@deel77
Nie wszyscy są stałymi gośćmi w NYC - to raz. Ceny sprzętu nie są ustalane na sztywno dla wszystkich 190 krajów - to dwa.
Szabla "Ceny sprzętu nie są ustalane na sztywno dla wszystkich 190 krajów"
[poskie ceny z Sony Centre zaokrąglone]
Sony 24-105mm f/4: 1300$ i 5200 zł
Sony 70-300mm G: 1273$ i 5400 zł
Sony 100mm f/2.8 STF: 1500$ i 6200 zł
Sony 70 – 200mm f/4: 1500$ i 6500 zł
Sony 24mm f/1.4 GM: 1400$ i 6540 zł
Sony Planar 50mm f/1.4: 1500$ i 7280 zł
Sony 14mm f/1.8 GM: 1600$ i 7500 zł
Sony 85mm f/1.4 GM: 1800$ i 7644 zł
Sony 35mm f/1.4 GM: 1400$ i 7645 zł
Sony 135mm f/1.8 GM: 2100$ i 7945 zł
Sony 20-70mm f/4 G: 1100$ i 8000 zł
Sony 50mm f/1.4 GM: 1300$ i 8200 zł
Coraz gorzej.
@Szabla
"Ceny sprzętu nie są ustalane na sztywno dla wszystkich 190 krajów - to dwa. "
Właśnie dlatego chciałem pokazać jak "wyróżniono" nasz kraj :)
"Nie wszyscy są stałymi gośćmi w NYC - to raz."
Racja. Dlatego można taki zakup zaplanować przy okazji pobytu w tym mieście lub poprosić o zakup kogoś kto tam bywa częściej :)
Z tych cen można wybrać takie kwiatki:
Sony 24-105mm f/4: 1300$ i 5200 zł
Sony 50mm f/1.4 GM: 1300$ i 8200 zł
Sony 85mm f/1.4 GM: 1800$ i 7644 zł
Sony 135mm f/1.8 GM: 2100$ i 7945 zł
Sony 20-70mm f/4 G: 1100$ i 8000 zł
@PDamian
Ceny różnie przeliczone, bo różne były kursy dolara, yena i mazutu :) Ciekawe jest też to, że po premierze cena konkretnego modelu w kilkunastu sklepach różni się o +/- 5zł - niezależnie od tego czy to elektromarket, czy sklep internetowy - wszystkim wyszły takie same marże :) Konkurencja, aż wióry lecą :) Przykre jest to, że dotyczy to praktycznie wszystkich producentów.
@deel77
"niezależnie od tego czy to elektromarket, czy sklep internetowy - wszystkim wyszły takie same marże :) Konkurencja, aż wióry lecą :) Przykre jest to, że dotyczy to praktycznie wszystkich producentów."
A wystarczyłoby aby UOKiK miał jaja. Pamiętam podobny proceder z lat drugiej połowy lat 90-tych i w2czesnych dwutysięcznych. Później kilka firm (niekoniecznie z branży foto) zapłaciło spore kary i nastało kilka lat względnej konkurencji. Ceny między sklepami różniły się o więcej niż 10%, ale stopniowo zaczęły się zlewać w jedno i nagle wszyscy nabrali wody w usta. Żaden rzecznik praw konsumentów ani urząd nie widzi problemu.
Inna sprawa że był czas że aparat cyfrowy można było kupić w dowolnym sklepie komputerowym a później oferta zaczęła się coraz bardziej kurczyć aż zostało tylko kilku autoryzowanych dilerów i kilka sklepów niezależnych.