Panasonic Lumix DMC-GH1 opóźniony
Pod koniec marca informowaliśmy, że Panasonic Lumix DMC-GH1 ma pojawić się w sklepach 24 kwietnia. Potem termin ten przesunięto na maj i pomimo podania niedawno ceny aparatu wraz z obiektywem 14-140 mm, która ma wynosić £1299.99, wygląda na to, że i majowy termin nie zostanie dotrzymany.
Jak donosi serwis Amateur Photographer, nowy Lumix nie pojawi się w brytyjskich sklepach w połowie maja. Obecnie realna wydaje się pierwsza połowa czerwca. Osoby niecierpliwie wyczekujące tego aparatu, mogą w tym czasie zająć się zbieraniem pieniędzy na dedykowany do GH1 zewnętrzny mikrofon, którego cenę właśnie podano i która ma wynosić £136.99.
![]() |
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Ciekawe jak na skalę światową sprzedał się G1
Qrcze... fajne te wynalazki ... ale to miało być dla ludu... małe , lekkie, bez lustra i przede wszystkim tanie jak amatorskie lustra... a tutaj konkuruje cenowo z Nikonem d300 :- / trochę z cenami pojechali...
A kto Ci powiedział, że GH1 będzie tani? Zresztą sam ten obiektyw jest wart minimum $500 - porównaj choćby cenę takiego 18-200 VR... To jest pełnoprawny aparat i kamera z wymiennymi obiektywami w jednym. Kamera, która jakością przewyższa znacznie klasyczne kamery HD (i to nie tylko te amatorskie), więc czemu tu się dziwić?
jaad75 - zrodel idei mikro 4/3 nalezy szykac w padaniach ktore wykazaly ze spora czesci uzytkownikow kompaktow chcialaby przesiasc sie na lustrzanke, ale wiekszosc tego nie robi bo lustrzanki sa za duze. i to wlasnie dla nich jest kierowane mikro 4/3. ale jesli ktos posiada kompakt za 700 zl to z pewnoscia nie przesiadzie sie na GH1 za takie pieniadze. poza tym to co mialo byc najwieksza zaleta mikro 4/3 a mianowicie rozmiar nie powala na kolana. udalo sie zejsc zaledwie 20% w stosunku do olympus e-420
Ale to nie do nich adresowany jest GH1 - to przecież pierwsza prawdziwa hybryda kamery i aparatu, których niebawem będzie zapewne całe stado. To nie jest aparat dla ludzi bojących się rozmiaru lustrzanki, a raczej dla tych, którzy nie chcą wybierać między dobrej jakości filmami, a zdjęciami i potrzebują czegoś bardziej dedykowanego do filmowania, niż DSLR-y z trybem video...
Rozmiar mógł być zdecydownie mniejszy (trochę ogranicza optyka) tylko jak to trzymać - Panas świadomie wybrał taką formę i brawa za to.
( w rzeczywistości G1 / GH1 mogły być zdecydowanie mniejsze)
Jeszcze ceny:
Panasonic GH1 (preorder)
Amazon US: $ 1,499.99
Amazon DE:
Amazon UK:
Amazon FR:
Amazon JP: Yen 126.800
I link do cen ZD 7-14 i Lumix 7-14:
link
link
coś nie tak z poprzednim linkie , teraz powinno być OK.
Dajcie spokoj jaka pelnoprawna kamera??!! Ja tez sie nabralem na filmowanie w D90. Przyznaje sie. I co? Uzylem kilka razy i to nie porozuminie. Na szczescie kupowalem aparat do robienia zdjec a w tym D90 jest ok. Jak krecisz film takim czyms to ludzie brechataja, ze robisz zdjecie w trybie LV... I jeszcze ten mikrofon:)
GH1, to w przeciwieństwie do D90 jest pelnoprawna kamera. I to znacznie bardziej zaawansowana, niż większość "konsumenckich" modeli na rynku.
wlasnie mozliwosci filmowania w tym aparacie sa rewelacyjne w porownaniu do reszty ktora kreci tylko w "auto", nie ma mozliwosci podlaczenia mikrofonu i trzeba sie ratowac blokada ekspozycji. tyle, ze tez liczylem na mniejsza cene...
Liczyłeś, że ten obiektyw dodadzą gratis?...:)
lepiej, liczylem na 4tys pln z obiektywem :)) ciekawe czy eos500 bedzie mial manual, jesli tak to zmieni postac rzeczy, ciekawe jak tez nowy Pentax bedzie filmowal...tak czy owak poczekam.
Nowy Pentax będzie miał 720p@30, więc tu napewno GH1 daje wieksze możliwości. Nie sądzę też, żeby w K-7 położono aż taki nacisk na funkcje video jak w tym Panasoniku (chociaż AF i zewnętrzny mikrofon też jest)...
ano, zobaczymy. pojawienie sie Pentaxa i Eosa500 moze tez wplynac pozytywnie na cene. z drugiej strony za 6500 mozna juz kupic kamere Sony, calkiem przyzwoita. narazie czekam :)
Z niewymiennym obiektywem i matrycą 1/2.5" lub 3x 1/3"... Moim zdaniem, żadna konkurencja...
Widze sporo dezinformacji wlacznie z samym artykulem!
Sledze GH1 od jakiegos czasu i OPTYCZNE.PL nie jest jedynym portalem ktory wpadl w pulapke 24 kwietnia.
Otoz 24 kwietnia rozpoczela sie - jak planowano - sprzedaz w Japonii. Po tej dacie pojawily sie w necie filmy i zdjecia z GH1.
Planowana - od dlugiego czasu - sprzedaz w US i EU to poczatek czerwca.
A propo ceny - cena samego body jest zblizona do ceny G1, relacja pomiedzy body a szklem to 500:1000 (obojetne czy USD, czy EUR).
Oficjlane ceny Panasonica za GH1 + 14-140mm (pierwszy obiektyw dedykowany do VIDEO, m. in. cichy i szybki AF na zasadzie kontrastu, cicha i bezstopniowa przeslona), male podsumowanie wg kursow NBP:
1299 GBP ~ 6 313 PLN
1550 EUR ~ 6 773 PLN (DE)
1500 EUR ~ 6 555 PLN (FR)
1499 USD ~ 4 811 PLN
Zobaczymy za ile bedzie w sklepach zaraz po wejsciu do sprzedazy, nieoficjalnie sie mowi, iz w US ma to byc ok. 1 300 USD.
Jesli Panasonic Polska dalby cene wyzsza niz w zachodnia EU - pewnie zaraz pojawia sie egzemplarze na Allegro, badz eBay w konkurencyjnej cenie.
A' propo porownania do D90, 500D, 5D II - jesli chodzi o komfort obslugi (dzialajacy ciagly AF, mozliwosc wplywu na przeslone, czas migawki, ISO) - GH1 zostawia je daleko w tyle, krok milowy naprzod.
Nie mowie o IQ - choc to raczej tylko wzgledem 5D II (low light, szumy oraz DOF). Warto moze tutaj dodac, ze GH1 lepiej radzi sobie z szumem niz G1.
Co ciekawe, z tego co czytam - 5D II uzywa wybranych pixeli do uzyskania rozdzielczosci HD w filmie, a GH1 uzywa calego sensora i skaluje w dol.
Czyzby Laforet vs Bloom? ;-)
link
Co do cen podanych przez rodzyna i Jerry_R - najkorzystniej wychodzi przeliczenie z jena na złotówki:
126 800 * 0,033 = 4184 zł
Tymczasem pojawiły się pierwsze krytyczne uwagi co do GH1 - zdarzają się problemy z ustawieniem ostrości. Załączam link
link
Za ponad 6000 PLN to chyba zachwyt mało uprawniony a i parametry bez specjalnego zachwytu. Należało by dokładnie zdefiniować: co to jest i dla kogo ? Oczywiście przy cenie powyżej 6000 PLN.
A propo yen'a - wersje GH1 sprzedawane w JP maja lokalne menu, nawet angielskiego nie maja...
Najgorzej na razie cenowo wychodza chyba Australijczycy, ci sa strasznie wkurzeni jak zobaczyli cene na ich rynku w porownaniu do yen'a i dolara...
Z tym AF to ciekawa sprawa. Zobaczmy, czy wiecej osob to potwierdzi, na ile bedzie to powtarzalne.
Ja ze swojej strony wiem, ile razy DSLR potwierdzaja, a jest nie OK i nie dziwi to AZ TAK bardzo...
@globus911 - sytuacja podobna jak z 5D II:
- ludzie ktorzy dotychczas robili tylko zdjecia - twierdzili jak drogo
- ludzie bardziej ze swiatka video - kurcze, ale tanio...
Mam pytanie. Czyli te obiektywy Panasa pod "filmiki" to mają płynną zmianę przysłony - bez skoku?
A propos K7 - faktycznie zdaje się nie kładą nacisku na filmiki, zresztą niewiadomo, ale nawet jeśli nie, to gdyby ten nowy kit miał ustawianie przysłony bez skoku, to bliżej było by mu do takiego Panasa jesli chodzi o filmiki, niz co jak co na razie canono-nikonowska komedię...
@bezeder: obiektywy Panasa pod "filmiki" to mają płynną zmianę przysłony - bez skoku?
Ponoc tak ma wlasnie byc, mowia na to "stepless aperture":
link
Ja kupiłem G1 (nie GH1) z podstawowym obiektywem 2 maja za 1515 zł.
najwyzej kupie samo body i bede uzywal z kitem od E-510 i stalkami systemu LeicaM. do mojej wizji nie jest potrzebny AF i bezstopniowa przyslona :)
Powinienes byc zadowolony!
W necie sa filmy zrobione GH1 + SUMMILUX 25mm f/1.4, a takze innymi szybkimi stalkami.
na moje to ten shit w ogóle może się spoźnić ze wszystkim...6000 za kompakt praktycznie...paranoja...
monangel, nie 6000, po pierwsze, po drugie nikt nie każe Ci go kupować.
Panasonic każe sobie po prostu zapłacić za luksus posiadania małego, a przy tym w pełni funkcjonalnego aparatu o możliwościach dotychczasowych lustrzanek i kamer, a przy tym już bez lustra i sporo od tych kamer tańszego. Aparatu o niebo lepszego przy tym od kompaktów, o czym zdaje się nie masz pojęcia. Przyszłość oczywiście leży przed nim i bije pokłony, ja też mam wielką ochotę już w tej chwili ten aparat kupić - a jedyne co mnie powstrzymuje, to jego brak na rynku / ;) / i kolejny system obiektywów. Ale może córce na urodziny...?
Atmosfera podgrzana jak w tropikach ... :)
Ciekawe jak dlugo potrwa zanim "Optyczne" przetestuja ten wybryk natury pod katem tej bezstopniowosci.
CZEKAMY NA TEST !!
Wiadomo ze kazda rewolucja wywoluje fale sprzeciwu, zanim stanie sie norma.
Niech zmieniaja jak najwiecej, wymusi to reakcje lancuchowa w Nikonie i Canonie. A to baaaaardzooo mnie ucieszy. Ja jestem za kazda zmiana na TAK, nawet jesli mnie akurat ta zmiana na diabla potrzebna, byc moze jest ktos kto czeka na to jak na zbawienie.
Lepsza walka na technologie w obiektywach niz walka na megapiksele w marketingu.
Obawiam się, że przy tej cenie to kariery w Polsce on nie zrobi. Chociaż szalonych ludzi nie brakuje...:-)
Reakcja lancuchowa? C i\lub N zmniejszaja body i odchodza od lustra ;-)
Troche jak prima aprilis, ale kto i kiedy wie... ;-)
do rsaw:
ciężko nazwać ten aparat małym kolego i mając do wyboru ciut większą lustrzankę ze zdecydowanie lepszą optyką, nieszumiacą jak kompakt to napewno ktoś komu zależy na zdjęciach nie będzie się pchał w ten szajs, a jak komus zxależy na filmach to raczej fotografem go nie nazwałbym....pomijam fakt wyboru szkieł pod lustro z tym ustrojstwem
rozumiem, że focąc manualnymi ZEISSami Contaxa z G1 nie jestem fotografem ale np zeiss 80-200 światło 4 wali totalnie ! L-ki 70-200 ze światłem 4 i 2, 8 (4 miałem a 2,8 dobrze poznałem) nie mówiąc o jakości contaxowskich manualnych stałek , a fotografowanie optyką bez AF z G1 jest przyjemnością - bardzo dobry wizjer ześwietnie funkcjonującym powiększeniem- więc dobrego fotografa szkła na pewno nie ograniczają (świetnych znacznie lepszych niż te z AF jest bardzo dużo)
jeszcze tylko dodam , że w tym momencie czasem bardziej brakuje mi stabilizacji niż AF (choć ten też jest czasem potrzebny)
Sam korpus G1 (zakładam , że i GH1) daje ogromne możliwości a z ZEISSów jakość fot jest powalająca
(ostrość , rozpiętość tonalana , "plastyka", itp) .
@monangel, czyżby? Czyli będąc operatorem filmowym nie można już być fotografem? I proszę podaj jakiś model "kompakta", który szumi tak, jak współczesne aparaty systemu 4:3...
@rodzyn - ostrzac manualnie poprzez adapter pojawia sie w wizjerze powiekszenie do ustawiana ostrosci? czy trzeba na ekraniku i wybrac fragment do powiekszenia?
Pod pod prawym kciukiem jest przycisk (na godz 9 strzałek wyboru kursora) - wybranie wyświetla ramkę , potem OK powiększa, lekkie naciśnięcie spustu kasuje pow. a głebiej już foci.
Prawie nie używam ekranu LCD- wszystko robię w wizjerze nie odrywając oka od niego.
Przy optyce wspólpracującej wia styki, a nie ostrzacych w kontraście, dotknięcie pierścienia ostrości automatycznie uruchamia powiększenie.
Przy optyce wspólpracującej wia styki, a nie ostrzacych w kontraście, dotknięcie pierścienia ostrości automatycznie uruchamia powiększenie.
Macie sile odpowiadac na bzdurne porownania do kompaktow wynikajace z braku wiedzi... Podziwiam ;-)
Jesli ktos chce sensor, szumy GH1 porownac do kompaktow - niech najpierw sobie uzmyslowi co do czego porownuje:
link
Ci co wypominaja tylko ciemne szkla, zachecam do obejrzenia (najlepiej slideshow) ponizszej galerii: G1 + SUMMILUX 25mm f/1.4:
link
Nie trzeba na szczescie kupowac tego summiluxa (4\3). W drugiej czesci roku ma sie pojawic pancake micro 4\3 Panasonica - 20mm f/1.7 za rozsadne pieniadze.
za rozsądne czyli ??
noo....zaczyna coraz ciekawiej wygladac. takie ostrzenie to to co mi trzeba.wlasnie sobie uswiadomilem, ze oprocz szkiel z bagnetem LeicaM moge uzywac tez szkiel Zeiss od Contaxa...
można też wia adapter m4/3-nikon, pentax założyć Samyang 8 mm f/3.5 Aspherical IF MC Fish-eye ok 150stopni i Samyanga 1,4/85 w efekcie tylko tu mamy w przeliczeniu na 1,4 /170!!!!!!!!!!!!!!!
I tylko wyłącznie w m4/3 ob. z Leica M (oczywiście również R jak i w 4/3) i pochodne (voigtlander , rosyjskie itp).
od kiedy swiatelko 1.4 w tym mikrusku odpowiada 1.4 w obiektywach Canona czy Nikkora ? coż nic tylko czekać az zawodowcy przesiądą się z klasycznej niezatapialnej idei luster na kompakt...z wymienna optyką, poczekamy zobaczymy może Gudzowaty sobie kupi na fotopress...
I tylko wyłącznie w m4/3 ob. z Leica M (oczywiście również R jak i w 4/3) i pochodne (voigtlander , rosyjskie itp).
Odległość robocza pozostaje ta sama więc jasność obiektywów pozostaje bez zmian!
Testowanie G1 na standartowym Lumixie 14-45 mimo jego dobrej klasy! jest ogromną krzywdą dla tego świetnego korpusu!
Testowanie G1 na standartowym Lumixie 14-45 mimo jego dobrej klasy! jest ogromną krzywdą dla tego świetnego korpusu!
...................klikam raz a wpisuje się dwa razy..?
znowu waśnie i jedyne madrosci sie zaczynaja.rozumiem, ze jak chce miec cyfre, jestem przyzwyczajony do malych aparatow, chce miec mozliwosc krecenia filmow i pelna kontrole nad tym procesem, mam jakies szkla na bagnet LeicaM (nie ruskie) i pare szkiel Contaxa, to powinienem kupic Canona ktory kreci tylko w automatyce z dzwiekiem z wbudowanego mikrofonu i za drobne parenasicie a moze bardziej paredziesiat tysiecy kupic szkla do niego, takie zeby jakoscia chociaz dorownaly tym co mam? poza tym ciekawe jak bardzo odstaje jakosc obrazu na iso 100 w tym Panasonicu od DSLRow w tych samych pieniadzach...a na iso 100 robie 99% zdjec w kolorze...
swiatelko 1.4 jest takie samo wszedzie, jedynie glebia ostrosci sie zwieksza...i mnie jakos osobiscie smieszy ta argumentacja, bo duzo bardziej zalosnie wypada tu porownanie pelnej klatki z srednim i wielkim formatem niz apsc z 4/3
zawsze mozna znalesc cos lepszego...tylko rozni ludzie maja rozne potrzeby...
@monangel, tak światłosiła jest dokładnie taka sama, GO, o 2EV większa, co nie zawsze jest wadą...
wlasnie wpadl mi w rece cennik dla europy na obiektywy F4-5,8/14-140mm -850euro,F4/7-14mm-1200E.
6 tysięcy za mikro4/3 G1 z możliwością kręcenia filmów. to super że nie 9 tys za to lampa gratis :)
w wersji leica byłoby 15 tys :(
problem, że na zachodzie sprzedają się marki, nie produkty. tylko to nie jest wina firm a konsumentów. przeczytać testów się nie chce, posprawdzać cen też - idę i kupuje w ciemno. na szczęście jest kryzys...
Nie. $1500 za hybrydę systemowego aparatu micro4:3 i kamery 1080p z dużą matrycą + zoptymalizowany obiektyw o ekwiwalencie ogniskowych 28-280mm... Moim zdaniem, cena jest przystępna.
E tam wolę Nikona D5000 nie ma wprwdzie Full HD ale ma normalną klatkę a nie 4:3 i jest tak samo mały.