Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Nikon rusza z nową promocją

Nikon rusza z nową promocją
10 marca
2023 17:28

Polski oddział firmy Nikon poinformował o starcie promocji „New to Nikon”, w ramach której wybrane zestawy aparatów i obiektywów będą dostępne taniej nawet o 470 zł.

INFORMACJA PRASOWA

Nikon ogłasza promocje „New to Nikon”.
Wybrane zestawy taniej nawet o 470 zł!

Firma Nikon przygotowała dla swoich Klientów doskonałą ofertę promocyjną na wybrane, nowe produkty. Atrakcyjne ceny obejmują wybrane modele aparatów w tym m.in. Nikon Z 50, Z fc oraz Z 30. Klienci, którzy zdecydują się skorzystać z promocji, mogą zaoszczędzić nawet do 470 zł podczas zakupów. Akcja potrwa do 11 kwietnia.

Z akcji promocyjnej Nikon „New to Nikon” Klienci mogą skorzystać kupując online wybrane zestawy zawierające produkty Nikon. Rabat naliczany jest automatycznie podczas zakupów od ceny sprzedaży. Zakupu można dokonać w sklepie internetowym Nikon lub u biorącego w promocji udział dystrybutora, a każdy Klient ma szansę otrzymać Rabat Promocyjny maksymalnie na trzy produkty objęte promocją. Akcja obowiązuje od 10.03.2023 do 11.04.2022 lub do wyczerpania zapasów.

Więcej informacji i szczegółów dotyczących produktów objętych promocją, a także warunków skorzystania z promocji „New to Nikon” można znaleźć pod adresem https://www.nikon.pl/promocje


Komentarze czytelników (28)
  1. joint
    joint 10 marca 2023, 13:40

    Coś chyba pokićkaliście, link do promocji nie działa, a ta, o której piszecie jest pod szyldem #LEVELUPWITHNIKON i jej szczegóły są pod tym linkiem: link bo ten z artykułu nie działa ;)

  2. Amadi
    Amadi 10 marca 2023, 13:54

    Pisałem do ich biura prasowego, że link nie działa od razu przy publikacji, nie odpowiedzieli póki co

  3. zdebik
    zdebik 10 marca 2023, 14:37

    @Amadi kiedy testy szkieł RF?

  4. Amadi
    Amadi 10 marca 2023, 14:56

    @zdebik - a skąd niby ja mam wiedzieć? Ja nie testuję obiektywów. Z tym tematem musisz się do Arka udać.

  5. BlindClick
    BlindClick 10 marca 2023, 15:05

    To temat o Nikonie, nie wspominamy tu o Canonieeeeee!!!!!

    ;p

  6. wagant
    wagant 10 marca 2023, 21:31

    Skoro już wspomniano o obiektywach R .....
    Nie do końca rozumiem dlaczego nie można/nie da się określić rozdzielczości tych szkieł . Zdaje się że jest jakiś body C z odpowiednim filtrem AA czy bez niego .
    Ale ... można zbadać inne cechy , np w niektórych całkiem nowych i nie tanich obiektywach widać ,,monstrualne " winietowanie czy dystorsje . Takie cechy + pracę pod światło i Af można sprawdzić chyba na każdym sprawnym body . A zamiast wykresów z rozdzielczością zdjęcia tradycyjnych motywów . Będzie można porównać różne obiektywy C , będzie można też porównać jak zestaw body+szkło ma się do podobnego zestawu firmy N , S , F ....
    Aha , ja proponowałbym wrócić trochę do korzeni i testować też(!) sprzęt ,,dla ludzi " czyli nie tylko najdroższe konstrukcje .

  7. RobKoz
    RobKoz 10 marca 2023, 23:45

    @wagant

    "Nie do końca rozumiem dlaczego nie można/nie da się określić rozdzielczości tych szkieł . Zdaje się że jest jakiś body C z odpowiednim filtrem AA czy bez niego ."

    Można określić rozdzielczość. Według standardowej metodologii testowej optycznych można to zrobić na modelu R. Wiele szkieł było testowanych na mniej gęstych matrycach.

    Można też określić rozdzielczość obiektywu używając aparatu z asymetrycznym filtrem. Tyle że to wymaga minimalnej modyfikacji procedury testowej. Co więcej rozdzielczość matryc systemu RF jest przecież mierzona i autor testów aparatów nie ma z tym problemu że jest inna w pionie, a inna w poziomie.

    Kto chce ten szuka sposobu, kto nie chce ten szuka powodu.

  8. Gabrych
    Gabrych 11 marca 2023, 10:35

    @RobKoz brak Canona jeszcze da się wytłumaczyć procedurą. Ale 60% szkieł to testy samych Sony w ubiegłym roku. Jeden Nikona, coś tam Fuji i 4/3. Optyczni mogą sobie logo Sony wrzucić zaraz obok ich loga. No i widać sympatię testującego do małych matryc, mimo że zainteresowanie ich jest znacznie mniejsze od FF, to uparcie priorytetowo są traktowane małe matryce. Tymczasem mnóstwo ciekawych szkieł nie jest testowanych.

  9. Gabrych
    Gabrych 11 marca 2023, 10:37

    @RobKoz nawet testu Panasonica S 50mm 1,4 nie ma, mimo że jest na wyposażeniu redakcji lub co chwilę mają go w rękach. :)

  10. Misieq84
    Misieq84 11 marca 2023, 12:01

    Cóż a mnie brakuje paru testów Sigmy i Tamrona w Sony E
    Choćby Tamrona 70-180 2.8

  11. yose
    yose 11 marca 2023, 23:07

    Optyczni nie posiadają odpowiedniej technologii aby wykonać testy szkieł RF, sami nie potrafią niestety takowej opracować - mogliby to komuś zlecić ale to na pewno jest zbyt drogie, mogliby też kupić odpowiednią technologię na zachodzie ale to też na pewno dużo kosztuje, więc o to kiedy będą testy RF najlepiej spytać się świętego Nigdy:)
    A w międzyczasie jak pisał @Gabrych "Optyczni mogą sobie logo Sony wrzucić zaraz obok ich loga" czyli byłoby Sony/Optyczne.pl, albo Sonoptyczne.pl Hmm:)

  12. wagant
    wagant 12 marca 2023, 01:01

    Nie stwierdzam żeby z tym Sony było tak różowo . Ja chętnie bym zobaczył testy np FE Tessara 24-70/4 i E 18-135 , 16-70 . Nie ma i pewnie nie będzie .

  13. mancebo
    mancebo 12 marca 2023, 10:23

    Optycznie WSTYD!
    Jawnie przyznajecie się, że wrzucacie niedziałające treści.
    KPINA!
    Kiedyś Arek jak się starał, to nie robił tego jak BOT, tylko zanim coś wrzucił to, to sprawdził... abstrahując od tego, że w większości sam wszystko pisał.
    Jest bardzo źle z Wami. Ktoś Wam to zgłosił, powinien artykuł od razu zniknąć!
    Jeśli coś nie działa, to błagam nie róbcie tak, że kasę się za to wzięło i można przysłowiowe g**** wrzuć, a PLEPS niech to czyta, zasięgi zrobi.
    Niestety, coraz więcej ludzi to zauważa, że nic Was już tutaj nie interesuje tylko kasa ..., a tak się zapieraliście, że nie będziecie tacy jak reszta!

    Jeśli cokolwiek wrzucacie na serwis, to najpierw niech chociaż to jedna osoba przeczyta i PRZEKLIKA, a nie z xml-i automatem wrzucacie to wszystko i czekacie, aż reszta zweryfikuje.

    Jest mi przykro, że się tak staczacie... kiedyś byliście porządni.
    Z testami zaczyna być to samo ... :(

  14. LR
    LR 12 marca 2023, 10:31

    Ale się żali wylało

  15. patkon
    patkon 12 marca 2023, 11:19

    Jaki problem podpiąć szkła Canona do jakiejkolwiek (lub częściej kupowanej puszki Canona) i zrobić test. Co klienta obchodzi procedura Optycznych, chcemy testów to powinniście je zrobić i tyle.
    Ja chcę zobaczyć jak zachowuje się szkło na aparacie a nie na waszej tablicy.
    Wasze podejście do tematu przypomina chłopców w piaskownicy, nasze babki są ładniejsze i nikogo nie wpuścimy do piaskownicy bo piasek jest nasz i każdą babkę klepiemy z miłością śpiewając : ,,Babko babko udaj się ..." a wy się nie znacie na babkach.

    ocknijcie się Panowie bo to już nie jest nawet śmieszne.

  16. sanescobar
    sanescobar 12 marca 2023, 12:26


    @yose, napisał:
    "Optyczni nie posiadają odpowiedniej technologii aby wykonać testy szkieł RF, sami nie potrafią niestety takowej opracować - mogliby to komuś zlecić ale to na pewno jest zbyt drogie, (...)"

    No i co :) to chyba od zatrutej wody z Odry, nie pij tego człowieku, bo następny twój post będzie o płaskiej ziemi :)

    @mancebo, napisał:
    "PLEPS niech to czyta, zasięgi zrobi. "

    Gdy ktoś z plebsu napiszę "PLEPS" bo czyta ten portal po łebkach albo zbyt krótko, żeby pamiętać ile wcześniej było potknięć i wtop, nawet w ogłoszeniu o współpracę do tłumaczenia strony, ten ma bardzo idealistyczne podejście do tego portalu.

    Gratuluję @Arek takich fanów, tworzenie wokół siebie atmosfery nieomylności, jednak zawsze znajdzie podatny grunt, nawet w "PLEPSIE" :)

    Tacy czytelnicy jak wyżej to skarb, portal się pnie intelektualnie w górę :)

  17. yose
    yose 12 marca 2023, 13:10

    @sanescobar
    "No i co :) to chyba od zatrutej wody z Odry, nie pij tego człowieku, bo następny twój post będzie o płaskiej ziemi :) "


    Ależ szanowny sanescobarze!
    Jak tuż powyżej napisał @wagant procedura testowa obiektywów aplikowana przez Optycznych składa się z 10 punktów:
    1. Wstęp
    2. Zdjęcia i parametry
    3. Budowa i jakość wykonania
    4. Rozdzielczość obrazu
    5. Aberracja chromatyczna i sferyczna
    6. Dystorsja i pole widzenia
    7. Koma astygmatyzm i bokeh
    8. Winietowanie
    9. Odblaski
    10. Autofokus

    9 punktów z tego co powyżej jest możliwych do sprawdzenia na dostępnych korpusach a kwestią sporną jest pomiar rozdzielczości.
    Więc skoro utknęli na pomiarze rozdzielczości to znaczy , że nie potrafią go wykonać czyli nie dysponują potrzebną do tego technologią ( lub technologią potrzebną do skorelowania wyników obiektywów RF z wynikami pomiarów rozdzielczości obiektywów dokonywaną technologią dotychczasową.

    Czyli: albo potrafią to zrobić i robią, albo nie potrafią i nie robią.

    No chyba ze masz inne wytłumaczenie braku testów obiektywów RF?

    Zupełnie nie rozumiem skąd Twoja - w mojej ocenie niezasłużona- krytyka tego co wcześniej napisałem:)

  18. mansur
    mansur 12 marca 2023, 19:11

    Jak zwykle, Nikon odbiega promocjami od konkurencji i tak naprawdę te promocje są symboliczne, jeśli można to nazwać promocją... Firma cienko przędnie co widać od lad. Skąpi na bonusach i akcjach promocyjnych. Asortyment szkieł i aparatów jest niewielki względem konkurencji jak do Sony, Canona czy Sigmy. Z wielkiego anologowego Nikona stał się podrzędną małą niewiele znaczącą firmą. Niestety, przespali wprowadzenie na rynek bezlusterkowców, myśląc że nic i nikt im nie zagrozi. Chytry dwa razy traci...

  19. diklofenak
    diklofenak 12 marca 2023, 19:35

    @mansur
    I jest tak źle, że budują fabrykę w Japonii, zatrudniają ludzi na nowe stanowiska i wedle szacunków sprzedali 300 000 sztuk Z9. Ich szkła zmusiły Sony do odświeżania swoich GMasterów. No fatalnie. :D

  20. RobKoz
    RobKoz 12 marca 2023, 20:11

    @mansur

    "Z wielkiego anologowego Nikona stał się podrzędną małą niewiele znaczącą firmą. Niestety, przespali wprowadzenie na rynek bezlusterkowców, myśląc że nic i nikt im nie zagrozi. Chytry dwa razy traci..."

    Weszli w bezlustra FF z nowym systemem w tym samym momencie co Canon. Ciężko mi się zgodzić z narracją że przespali skoro Canonowi się udało. Myślę że problem jest głębszy.

    Znani mi Canoniarze bardzo szybko przeszli na system RF. Ze znanych mi Nikoniarzy jeszcze ani jeden nie przeszedł. Wiem, że to generalizowanie, ale ktoś czytał różne fora ten pewnie zauważył ten trend. W reporterce sportowej dominował Canona, wśród amatorów spottingu i ptasiarzy dominował Canona. Wśród ślubniaków było pół na pół, Wśród fotografów przyrody pół na pół ale im bardziej ożywiona ta przyroda tym bardziej dominował Canon.

    Co nam dały bezlustra? Przede wszystkim dużo lepszy i szybszy AF z rozpoznawaniem obiektów. Jak ktoś foci landszafty to mu to jest niepotrzebne, jak ktoś foci ptaki w locie to konieczne.

    Kto więc pierwszy przejdzie na bezlustra? Ci którym najbardziej zależy na szybkim AF z wykrywaniem obiektów. Czyli reporterzy sportowi, i fotografowie zwierząt. Oraz w mniejszej mierze ślubniacy dla których takie opcje jak AF na oko nie jest konieczny (wszak panna młoda nie ucieka z kadru), ale jednak ułatwia pracę.

    Myślę, że Nikon musi się zastanowić co może zaproponować swoim użytkownikom lustrzanek by po pierwsze chcieli kupić nowy bezlusterkowy aparat a po drugie by był to aparat Nikona.

  21. sanescobar
    sanescobar 13 marca 2023, 07:32


    @yose, napisał:
    "Czyli: albo potrafią to zrobić i robią, albo nie potrafią i nie robią. "

    Obstawiam, że połowa nie rozumie tego co czyta w testach :) a co dopiero mówić o tym czy filtr jest symetryczny czy nie :)

    "mogliby też kupić odpowiednią technologię na zachodzie ale to też na pewno dużo kosztuje,"

    szach mat @Redakcjo link

  22. yose
    yose 13 marca 2023, 08:34

    @sanescobar
    "Obstawiam, że połowa nie rozumie tego co czyta w testach :) a co dopiero mówić o tym czy filtr jest symetryczny czy nie :) "

    Masz absolutną rację, złóżmy ręce i poczekajmy aż Canon wypuści odpowiedni korpus pod konkretną procedurę testową. Nie, no nie da się nic zrobić, masz rację, problem jest nie do przejścia, lepiej przeczekać, trzeba żyć nadzieją, na pewno kiedyś się doczekamy. :)

  23. Deadi
    Deadi 13 marca 2023, 09:25

    Najpierw sztucznie zawyżają cenę, a teraz wielka promocja :O

    Z50 ostatnie tygodnie stał po około 4000zł za samo body, gdzie rok temu za 4500zł na promocji właśnie dało się wyhaczyć Z50+16-50+FTZ.

  24. Szabla
    Szabla 13 marca 2023, 22:10

    Przedawkowałeś @diklofenak :D

  25. RobKoz
    RobKoz 13 marca 2023, 22:48

    @yose

    "Masz absolutną rację, złóżmy ręce i poczekajmy aż Canon wypuści odpowiedni korpus pod konkretną procedurę testową."

    Aparat Canon EOS R obecny na rynku od kilku lat spełnia wszystkie wymagania procedury używanej przez optycznych do testowania obiektywów.

    "Nie, no nie da się nic zrobić, masz rację, problem jest nie do przejścia, lepiej przeczekać, trzeba żyć nadzieją, na pewno kiedyś się doczekamy. :)"

    To samo mówili naiwniacy którzy czekali aż optyczni zaczną testować szkła systemu EOS M. Też im się wydawało niemożliwym żeby poważny portal olewał najpopularniejszy system bezlusterkowy na świecie. A jednak się nie doczekali :-)

    No ale przecież nie dla testów tu wchodzimy tylko w celach towarzyskich, bo to ostatnie miejsce w polskojęzycznym internecie gdzie można pogadać o sprzęcie foto.

  26. yose
    yose 14 marca 2023, 00:00

    @RobKoz
    "No ale przecież nie dla testów tu wchodzimy tylko w celach towarzyskich, bo to ostatnie miejsce w polskojęzycznym internecie gdzie można pogadać o sprzęcie foto. "
    No tak, racja absolutna, niekiedy trzeba co prawda powalczyć o pewną powściągliwość w wyrażaniu myśli przez co niektórych dyskutantów:), ale zawsze można se poplotkować i się czegoś nowego dowiedzieć.

    "Aparat Canon EOS R obecny na rynku od kilku lat spełnia wszystkie wymagania procedury używanej przez optycznych do testowania obiektywów. "

    Skoro EOS R już od kilku lat spełnia wymagania procedury testowej a testów RF jak nie było tak nie ma... to nie chcesz chyba powiedzieć , że redakcja ma na użytkowników Canonów zwyczajnie wy...... , no że wywalone ma?? Nie, to niemożliwe, na pewno istnieją jakieś ważne i obiektywne przyczyny dla których obiektywy RF nie są testowane, nie wierzę , że wydarzenia mogłyby toczyć się mogą za sprawą aż tak niskich pobudek ;)

    Ja tam jak czegoś nie robię to zazwyczaj albo nie umiem, albo mi się nie chce, albo robota mi się nie opłaca i pewnie wokół jednego z tych powodów kręci się pewna indolencja twórcza osób odpowiedzialnych za testowanie...
    Jakby tego nie drążył- nie zmienia to faktu ,że @Redakcja wykazuje się absolutnym brakiem czysto ludzkiej empatii w stosunku do osób rozglądających się za rzetelnym źródłem informacji jeżeli chodzi o polskojęzyczne testy obiektywów RF, gubiąc zarazem i podważając wśród czytelników wiarę w sens redakcyjnej pracy.... :)

  27. RobKoz
    RobKoz 14 marca 2023, 09:12

    @yose

    "Skoro EOS R już od kilku lat spełnia wymagania procedury testowej a testów RF jak nie było tak nie ma... to nie chcesz chyba powiedzieć , że redakcja ma na użytkowników Canonów zwyczajnie wy...... , no że wywalone ma??"

    Nie.

    Gdy pojawił się R system dopiero startował i wydawało się oczywistym że za chwilę pojawi się puszka z wyższej półki z gęściejszą matrycą. Redakcja podjęła decyzję by rok poczekać i to było logiczne. Mając dwie puszki do wyboru lepiej testować na tej z gęściejsza matrycą.

    Gdy wyszedł R5 i okazało się że ma asymetryczny filtr AA (czyli nie spełnia wymagań procedury testowej) pojawiły się plotki o R3 więc redakcja podjęła decyzję o czekaniu na R3. Ale ten okazał się mieć jeszcze mniej gęsta matrycę niż R.

    Przypuszczam, że gdyby od razu wiedzieli że kolejne aparaty będą miały asymetryczny filtr albo mniej upakowana matrycę niż R to nie czekali by z testami. A tak jesteśmy w sytuacji bez sensownego wyjścia. Zaczynać testy na czteroletnim sprzęcie gdy tuż za rogiem czeka nowy, albo czekać potencjalnie w nieskończoność. Problem polega na tym że nie wiadomo czy i kiedy Canon wypuści coś z symetrycznym filtrem lub bez niego.

    "Nie, to niemożliwe, na pewno istnieją jakieś ważne i obiektywne przyczyny dla których obiektywy RF nie są testowane, nie wierzę , że wydarzenia mogłyby toczyć się mogą za sprawą aż tak niskich pobudek ;)"

    Bo się nie toczą. Wiele razy to powtarzałem. Nie podejrzewam redakcji o stronniczość, albo złośliwość.

    "Ja tam jak czegoś nie robię to zazwyczaj albo nie umiem, albo mi się nie chce, albo robota mi się nie opłaca i pewnie wokół jednego z tych powodów kręci się pewna indolencja twórcza osób odpowiedzialnych za testowanie..."

    Można się zwyczajnie pomylić. Arek kiedyś przyznał dlaczego nie ma testów optyki EF-M - bo myślał że ten system za chwilę umrze. Zabrakło refleksji po 2-3 latach i stwierdzenia że system nie umarł i testy by się przydały.

    Tutaj podobnie. Zabrakło refleksji że nowe body bez filtra albo z filtrem symetrycznym się nie pojawiają więc może warto wrócić do testowania na modelu R.

    W obu przypadkach można trwać w swoim postanowieniu, bo przecież z każdym kolejnym rokiem można powtarzać o EF-M że za chwilę umrze, aż w końcu ten dzień nadejdzie (a właściwie to już nadszedł).

    No i z każdym kolejnym rokiem można czekać na kolejny model systemu R i może kiedyś nadejdzie.

    "Jakby tego nie drążył- nie zmienia to faktu ,że @Redakcja wykazuje się absolutnym brakiem czysto ludzkiej empatii w stosunku do osób rozglądających się za rzetelnym źródłem informacji jeżeli chodzi o polskojęzyczne testy obiektywów RF, gubiąc zarazem i podważając wśród czytelników wiarę w sens redakcyjnej pracy.... :)"

    Gorzej. Przecież optyczni testy publikują też po angielski na LensTip. Kiedyś na anglojęzycznych forach Canona ten serwis był arbitrem. Dyskusja o lepszości tego lub tamtego szkła kończyła się linkiem do testu na LensTip. Mieli pełne zaufanie i poważanie. Teraz ludzie przerzucili się na inne serwisy testujące optykę Canona.

    My tu sobie wchodzimy pogadać więc kasa z reklam i tak leci. Ale oni wchodzili tylko poczytać testy. Nie ma testów nie ma wejść na stronę.

  28. yose
    yose 14 marca 2023, 14:10

    @RobKoz
    Kiedyś zdarzało się testować pełnoklatkowe obiektywy na APS-C i nie było to przeszkodą, teraz przeszkody są szukane na siłę:) Tłuste koty i tyle.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.