Sony ZV-1 II
Firma Sony zaprezentowała drugą generację wyposażonego w 1-calową matrycę kompaktu dla vlogerów. Wyróżnia go nowy obiektyw o ekwiwalencie ogniskowych 18-50 mm.
INFORMACJA PRASOWA
Sony ZV-1 II: nowy aparat do wideoblogów
wyposażony w zmiennoogniskowy obiektyw superszerokokątny
Dzięki szeregowi udogodnień nowy aparat do wideoblogów z serii ZV
jeszcze lepiej będzie odpowiadać na potrzeby twórców
Firma Sony wprowadza na rynek drugą generację aparatu do wideoblogów ZV-1: model ZV-1 II. Jest on wyposażony w cenione przez użytkowników, szczególnie twórców treści internetowych, innowacyjne funkcje i rozwiązania. Szerszy niż w modelu ZV-1 kąt widzenia obiektywu pomoże vlogerom tworzyć bardziej atrakcyjne wizualnie, ciekawsze opowieści.
Aparat ZV-1 II, wyposażony w przetwornik obrazu Exmor RS™ typu 1,0″ o efektywnej rozdzielczości około 20,1 megapiksela, procesor obrazu BIONZ X™ i obiektyw ZEISS® Vario-Sonnar T* 18–50 mm F1.8–4i, daje zaawansowane możliwości twórcom o różnym poziomie umiejętności. Szerokokątny obiektyw 18–50 mmii obejmuje grupowe autoportrety oraz ciasne wnętrza i pozwala uzyskać dynamiczne ujęcia codziennych scen. Funkcja rozpoznawania wielu twarzyiii automatycznie dostosowuje ustawienia tak, by wszystkie twarze na autoportretach dwóch lub trzech osób były ostre i wyraźne. Mimo małych wymiarów aparat daje więc zaawansowane możliwości vlogowania.
— ZV-1 II to atrakcyjny produkt, który stanie się pierwszym wyborem wielu twórców, od vlogerów poprzez influencerów w mediach społecznościowych po autorów małych form filmowych — mówi Yann Salmon Legagneur, odpowiedzialny za marketing w dziale Imaging Products & Solutions w Sony Europe. — W najnowszym aparacie do wideoblogów z serii ZV uwzględniliśmy życzenia użytkowników i dodaliśmy funkcje i rozwiązania o podstawowym znaczeniu dla vlogerów. Staramy się, by dzięki opiniom naszej społeczności seria ZV stawała się coraz lepsza, a aparat ZV-1 II jest tego doskonałym świadectwem.
![]() |
Wszechstronne możliwości dla vlogerów i autorów materiałów wideo
Aparat ZV-1 II ma szereg nowych, popularnych funkcji i rozwiązań, dzięki którym twórcy mogą utrwalać lepsze obrazy. Superszerokokątny obiektyw zmiennoogniskowy o minimalnej ogniskowej 18 mmii umożliwia atrakcyjne przedstawienie całej sceny, zwłaszcza autoportretów robionych aparatem trzymanym w ręce. Zoom optyczny 18–50 mm i technologia Clear Image Zoom pozwalają płynnie powiększać obraz bez utraty jakości i urozmaicać filmy poprzez zmiany kąta widzenia.
- Przetwornik typu 1,0″ z funkcją przełącznika bokeh umożliwia efektowne rozmycie tła jednym naciśnięciem przycisku.
- Inteligentny mikrofon z trzema kapsułami: w trybie automatycznym aparat rozpoznaje osoby lub obiekty i automatycznieiv dostosowuje charakterystykę kierunkową mikrofonu ([Przód] lub [Wszystkie kierunki]). W trybie ręcznym użytkownik może wybrać ustawienie [Przód], aby nagrać autoportret, [Tył], gdy komentuje nagrywany obraz, lub [Wszystkie kierunki]. Dostarczana w zestawie osłona przeciwwiatrowa zapewnia czyste i wyraźne nagrania mowy podczas filmowania na powietrzu. Łatwo jest podłączyć zewnętrzny mikrofon: bezprzewodowo do stopki Multi Interfacev lub do standardowego gniazda mikrofonowego 3,5 mm.
- Ustawienia kinowe Vlog pozwalają nadawać rejestrowanemu obrazowi określony charakter. Dzięki nim, do uzyskania imponującego materiału wystarcza dotknięcie ekranu. Po stuknięciu ikony aparat automatycznie zmienia proporcje obrazu na CinemaScope (2,35:1)vi, a liczbę klatek na sekundę na 24 kl./svii — tak jak w produkcjach filmowych. Nagranie można dopracować, wybierając z ekranu jedno z 5 ustawień wyglądu (LOOK) i 4 ustawień nastroju (MOOD).
- Funkcja Twórczy wygląd umożliwia wybór 10 wstępnie zaprogramowanych ustawień wygląduviii odpowiednio do własnych preferencji twórczych.
- Tryb AE z priorytetem twarzy i efekt gładkiej skóry automatycznie, na bieżąco wykrywają twarze i korygują ekspozycję, by zoptymalizować jasność twarzy niezależnie od oświetlenia. Efekt gładkiej skóry wygładza karnację i charakterystyczne elementy filmowanej twarzy.
- System Fast Hybrid AF: dzięki temu systemowi, znanemu już użytkownikom korpusów α, aparat utrzymuje ostrość obrazu nawet podczas nagrywania filmów w wysokiej rozdzielczości 4K, wymagających dokładnego nastawiania ostrości. Funkcja „Szybkość przejścia AF” określa szybkość przejść ostrości w czasie nagrywania filmu, a „Czułość AF przesunięcia obiektu” pozwala dostosować przełączanie ostrości do otoczenia i ruchu obiektu. Z kolei system Real-time Eye AF dokładnie utrzymuje ostrość na oczach fotografowanych i filmowanych ludzi i zwierząt.
- Ustawienie „Prezentacja produktu” umożliwia płynne przenoszenie ostrości z twarzy na pokazywany przedmiot, przez co znacznie ułatwia nagrywanie recenzji produktów.
- Tryb S&Qix pozwala zwiększyć ekspresję codziennych sytuacji poprzez spowalnianie obrazu do 5 razy lub przyspieszanie do 60 razy. Kombinację liczby klatek rejestrowanych w ciągu sekundy i klatkażu końcowego nagrania można teraz ustawiać na jednym ekranie.
- Zakres czułości ISO od 125 do 12 800 pozwala uzyskać ostry obraz z mniejszą ilością szumu nawet w słabym oświetleniu.
- Elektroniczna stabilizacja obrazu Active Mode ułatwia rejestrację obrazu podczas chodzenia lub w ruchu. Jest szczególnie przydatna w przypadku filmowania z rękix, również w zwolnionym i przyspieszonym tempie.
- Wbudowany filtr ND pozwala zmniejszyć ekspozycję o trzy stopnie i uzyskać piękne rozmycie tła nawet w bardzo silnym oświetleniu.
Nieduży, lekki, wygodny w noszeniu, obsłudze i podłączaniu
Kompaktowy, lekki aparat ZV-1 II doskonale sprawdzi się na wyjazdach i spacerach. Mimo że jest wyposażony w zmiennoogniskowy obiektyw o szerokim kącie widzenia, z łatwością mieści się w kieszeni lub torbie. Nowy model Sony jest dostosowany do różnych stylów filmowania. Ma obracany ekran do ujęć autoportretowych, wygodny w trzymaniu uchwyt (można też użyć uchwytu GPVPT2BT), funkcjonalny układ przycisków i elementów sterującychxi oraz wskaźnik nagrywania z przodu obudowy. Aby wyeliminować wątpliwości, czy trwa nagrywanie, teraz jest ono sygnalizowane przez grubą, czerwoną ramkę na ekranie. Ładowanie odbywa się przez złącze USB Type-C®.
Aparat ZV-1 II można łatwo łączyć ze smartfonami. Po zainstalowaniu aplikacji Creators’ App smartfon umożliwia zdalne sterowanie aparatem, kontrolowanie stanu akumulatora i nośnika danych, edycję daty i nazwy aparatu oraz przesyłanie zdjęć i filmów, również w tle. Aplikacja Creators’ Appxii to również narzędzie do aktualizowania oprogramowania aparatu.
Nowy aparat może pełnić funkcję kamery internetowej o wysokiej jakości — aby poprowadzić strumieniową transmisję na żywo, wystarczy podłączyć go do komputera lub smartfonuxiii przewodem USB (do nabycia oddzielnie). Do zwiększenia atrakcyjności obrazu podczas spotkań online i transmisji strumieniowej na żywo można użyć ustawień „Twórczy wygląd”, które poprawiają wygląd skóry i korygują kolorystykę. Tryb AE z priorytetem twarzy sprawi, że twarze będą jaśniejsze i wyraźniejsze, a system Real-time Eye AF zagwarantuje ostrość oczu.
![]() |
Konstrukcja przyjazna dla środowiska i osób z niepełnosprawnościami
W trosce o zrównoważony rozwój firma Sony realizuje szereg globalnych inicjatyw, takich jak Road to Zero czy całkowite przejście na energię odnawialną do 2030 r. Aparat ZV-1 II został zaprojektowany ze szczególnym uwzględnieniem kwestii zrównoważonego rozwoju. W jego obudowie szeroko wykorzystano tworzywa z recyklingu, w tym SORPLASTMxiv, które zmniejszają wpływ na środowisko bez pogorszenia funkcjonalności. Do produkcji opakowań jednostkowych służy opracowane przez Sony tworzywo papierowe o wysokiej jakości o nazwie „Original Blend Material”. Nie zawiera ono plastiku — powstaje z bambusa, włókien trzciny cukrowej i makulatury pozyskanej z rynku. Jest łatwe do ponownego przetworzenia i przyjazne dla środowiska.
Aparat ZV-1 II ma różnego rodzaju funkcje dla osób z niepełnosprawnościami, jak czytnik ekranu dla osób z zaburzeniami widzenia. Dzięki tym ułatwieniom dostępu możliwość rejestrowania i odtwarzania obrazów zyskuje każdy użytkownik. Czytnik ekranuxv odczytuje na głos zawartość menu ekranowego. Można go włączyć, wybierając ustawienie [Czytnik ekranu] na karcie [Ustawienia]. Regulację głośności mowy z czytnika umożliwia menu [Opcje dźwięku]. Jest też szereg funkcji pomagających idealnie ustawiać ostrość na różne obiekty. Należy do nich system Real-time Eye AF, który automatycznie rozpoznaje oczy ludzi lub zwierząt i utrzymuje na nich ostrość, oraz funkcja śledzenia w czasie rzeczywistym. Ręczną regulację ostrości ułatwiają z kolei funkcje „Powiększenie” i „Wyświetlanie zarysu”, a do rejestracji obrazu poprzez dotknięcie obiektu na ekranie monitora przeznaczone są funkcje „Ostrość dotykiem”, „Śledzenie uruchamiane przez dotyk” i „Zdjęcie dotykowe”. Oto pełna lista funkcji ułatwień dostępu w aparacie ZV-1 II (elementy wymienione w danych technicznych): Czytnik ekranu, Automatyczna ekspozycja dotykiem, Powiększenie, Wyświetlanie zarysu, Real-time Eye AF, Śledzenie w czasie rzeczywistym, Ostrość dotykiem, Zdjęcie dotykowe, a także odchylany ekran LCD z regulacją kąta nachylenia i funkcja definiowana przez użytkowania.
Dostępność
Nowy aparat ZV-1 II trafi do sieci autoryzowanych dealerów Sony w czerwcu 2023 r.
Szczegółowe informacje o produkcie znajdują się pod adresem https://www.sony.pl/electronics/aparaty-kompaktowe/zv-1m2
Filmowe prezentacje nowego aparatu:
Artykuły, filmy i nowe materiały z najnowszych aparatów, kamer i innych produktów Sony można też znaleźć tutaj. Ten europejski portal fotograficzny Sony ma 22 wersje językowe i zawiera informacje o produktach i konkursach oraz aktualne listy krajowych wydarzeń związanych z produktami Sony.
![]() |
Uwagi:
i W przeliczeniu na format 35 mm. 9 soczewek w 9 grupach, z czego 5 asferycznych, w tym jedna AA (soczewka Advanced Aspherical jest jedną z pięciu soczewek asferycznych). 7-listkowa przysłona kołowa. Powłoka T* tłumiąca powstawanie tzw. duszków i odblaski.
ii W przeliczeniu na format 35 mm.
iii Zgodność tylko z trybami filmu i S&Q. Dotyczy szerokiego kąta, przy włączonym trybie iAUTO. Funkcja ta nie działa przy włączonym przełączniku bokeh lub wyłączonym rozpoznawaniu obiektów.
iv W zależności od ustawień aparatu kierunek może być stały.
v Brak zgodności z cyfrowym łączem audio.
vi Czarne pasy u góry i u dołu obrazu są elementem nagrywanego obrazu. Obraz (bez pasów) ma proporcje CinemaScope, ale zapisywany jest obraz o proporcjach 16:9.
vii Liczby klatek na sekundę są podane w zaokrągleniu do liczb całkowitych. Rzeczywiste klatkaże wynoszą: 24p: 23,98 kl./s, 30p: 29,97 kl./s, 60p: 59,94 kl./s i 120p: 119,88 kl./s.
viii Wstępnie zaprogramowane ustawienia „Twórczy wygląd”: ST, PT, NT, VV, VV2, FL, IN, SH, BW, SE i ustawienia zaawansowane (przy wybranym ustawieniu BW lub SE nie można regulować nasycenia): kontrast, światła, cienie, wygaszanie, nasycenie, ostrość i przejrzystość.
ix Nagrania w trybie S&Q mają format XAVC S HD. Nie można nagrywać dźwięku. Wymagana jest karta pamięci SDHC/SDXC klasy 10 lub wyższej. Do nagrywania przy przepływności 100 Mb/s wymagana jest karta pamięci SDHC/SDXC UHS-I (U3).
x W trybie Active nieznacznie maleje kąt widzenia. Tryb Active wyłącza się, gdy nagrywanie odbywa się z szybkością 120 kl./s (120p) lub gdy szybkość rejestracji klatek w trybie zwolnionego i przyspieszonego tempa wynosi 120 kl./s.
xi Przyciski i elementy sterujące na aparacie ZV-1 II, w tym przycisk REC i przycisk zdjęcia/film/S&Q, są optymalnie ułożone w celu zwiększenia funkcjonalności.
xii Dostępność usług i aplikacji w poszczególnych regionach można sprawdzić pod adresem https://www.sony.net/cc/
xiii Transmisja strumieniowa przez łącze USB odbywa się w rozdzielczości 1280 × 720 przy 30 klatkach na sekundę. Do użycia tej funkcji wymagana jest obsługa standardu UVC/UAC przez system operacyjny komputera lub smartfonu. Należy użyć najnowszej wersji systemu operacyjnego. W przypadku podłączania urządzenia mobilnego z portem USB Type-C® należy użyć dostępnego w handlu przewodu USB lub adaptera złącza.
xiv Użycie tworzywa SORPLAS™ do produkcji części zależy od okresu produkcji.
xv Dostępność zależy od regionu i języka.
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Sugerowana cena — ok. 5000 zł.
Ostateczne ceny ustalają poszczególne sklepy.
06.06.2012:
Aparat Sony Cyber-shot™ RX100 z pierwszym na świecie1 przetwornikiem obrazu typu 1,0 cala o efektywnej rozdzielczości 20,2 megapikseli i jasnym obiektywem F1,8.
1Wśród cyfrowych aparatów kompaktowych, stan na 6 czerwca 2012 r.
Kto by wtedy pomyślał, że przez najbliższe 11 lat Sony nie będzie w stanie wymyśleć żadnej innej matrycy 1 calowej.
Ciężko się podniecić aparatem, w którym poprawili tyle samo rzeczy ile pogorszyli. Matryca to odgrzewany kotlet. Kiepsko kiepsko...
Matryca osiągnęła fizyczną doskonałość - nie można ulepszyć doskonałego.
Pewnie zmienili oprogramowanie.
@pzx
Masz dość nieprecyzyjne informacje.
Model RX100 miał matrycę EXMOR
Modele RX100M2 / M3 / M4 miały matrycę BSI EXMOR R
Modele RX100 M5 / M6 / M7 mają matrycę typu warstwowego EXMOR RS
Krótko mówiąc, obecnie to jest już trzecia generacja matryc i obecnie najbardziej zaawansowana technologia. (Taka sama jak w matrycach dla A1, Z9 czy R3)
Model RX100M4 ma chyba jednak matrycę BSI EXMOR RS.
11 czerwca 2015
"Firma Sony wprowadza dwa najbardziej zaawansowane i uniwersalne modele swoich aparatów Cyber-shot: kompaktowy RX100 IV (DSC‑RX100M4) i RX10 II z dużym zoomem (DSC-RX10M2).
W obu nowych modelach zastosowano pierwszy na świecie przetwornik obrazu stacked CMOS Exmor RS1, który cechuje się większą powierzchnią aktywną fotodetektora. Jest on wyposażony w zaawansowany system przetwarzania sygnału i układ pamięci DRAM." link
-Czyli ta najbardziej zaawansowana technologia matryc Sony
jest już z nami 8 lat.
Co dalej nie zmienia faktu, że najbardziej podniecająca jest tutaj cena . . .
Teoretycznie wyszła jeszcze matryca Exmor T ostatnio w smartfonie. Szkoda że tu nie trafiła.
Kiedyś trafi.
Nie moja działka, ale z opisu wygląda dobrze. Najważniejsza zmiana to poszerzenie zooma. By to docenić nie trzeba wcale ciasnych wnętrz. Wystarczy stanąć przed zabytkiem o którym się opowiada i już 24mm to za wąsko.
Problem widzę tylko jeden - ten sam od lat u Sony - cena.
Nuda. Następcy A6500/600 nie ma od lat.
A teraz poproszę to samo tylko z wizjerem jako RX100