Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Nikon Nikkor Z DX 24 mm f/1.7 (Aktualizacja)

Nikon Nikkor Z DX 24 mm f/1.7 (Aktualizacja)
31 maja
2023 08:55

Nikon Nikkor Z DX 24 mm f/1.7 to pierwszy stałoogniskowy obiektyw tego producenta z mocowaniem Z przeznaczony do współpracy z aparatami niepełnoklatkowymi, na których daje on ekwiwalent ogniskowej w okolicach 35 mm.

Tak prezentuje się specyfikacja dzisiejszej nowości:

  • Ogniskowa: 24 mm,
  • Światłosiła: f/1.7,
  • Pole widzenia: 61°,
  • Ostrość od: 0.18 m,
  • Maksymalne powiększenie: 0.19x,
  • Maksymalna wartość przysłony: 11,
  • Liczba listków na przysłonie: 7,
  • Mechanizm autofokusa: AF,
  • Konstrukcja: 9 elementów / 8 grup (2 soczewki asferyczne),
  • Rozmiar filtra: 46 mm,
  • Dostępne mocowania: Nikon Z,
  • Wymiary: 40 x 70 mm,
  • Waga: 135 g.

Nikon Nikkor Z DX 24 mm f/1.7 (Aktualizacja)

Nikon Nikkor Z DX 24 mm f/1.7 (Aktualizacja)

Na polskiej stronie firmy Nikon nowy obiektyw wyceniono na 1499 zł. Póki co trwa jego przedsprzedaż, dostawy powinny rozpocząć się w połowie czerwca.

Aktualizacja - otrzymaliśmy od polskiego oddziału firmy Nikon oficjalną informację prasową dotyczącą nowego obiektywu. Zamieszczamy ją poniżej.

INFORMACJA PRASOWA

Pierwszy obiektyw stałoogniskowy NIKKOR Z DX
do aparatów bezusterkowych od marki Nikon.

Nikon poszerza ofertę obiektywów NIKKOR Z DX, wprowadzając pierwszy obiektyw stałoogniskowy formatu DX. NIKKOR Z DX 24mm f/1.7 jest jasny, zapewnia dużą ostrość, umożliwia fotografowanie z bliska i doskonale sprawdza się w słabym świetle. Ze względu na kompaktowe wymiary oraz wszechstronność jest idealny do codziennej fotografii.

Lekki i wygodny do noszenia

NIKKOR Z DX 24 mm f/1,7 waży około 135 g, co oznacza, że w połączeniu z aparatami z serii Nikon Z formatu DX tworzy superkompaktowy zestaw, który jest wygodny do noszenia i daje szereg możliwości użytkownikowi. Stała ogniskowa 24 mm daje szeroki, ale nie „za szeroki” kąt widzenia, który odpowiada obiektywowi o ogniskowej 36 mm w formacie pełnoklatkowym (FX). Użytkownicy aparatów z serii Z formatu DX firmy Nikon zyskają tym samym perspektywę niezwykle zbliżoną do zapewnianej przez obiektywy o klasycznej ogniskowej 35 mm. Dodatkowo gwarantuje to doskonałą elastyczność kadrowania oraz znakomicie sprawdza się w fotografii krajobrazowej, ulicznej, portretowej oraz podczas filmowania.

Stworzony dla artystów

Ze względu na maksymalny otwór względny f/1,7, minimalną odległość zdjęciową wynoszącą 0,18 m oraz wyraźny, naturalny efekt bokeh, obiektyw oferuje imponujące możliwości twórcze. Użytkownicy mogą łatwo wykonywać ostre zdjęcia w słabym świetle lub używać krótszych czasów otwarcia migawki, aby uchwycić ruch. Mogą też uzyskać efekt prawdziwej głębi obrazu uwydatniając wyraźne obiekty na rozmytym tle. Obiektyw zapewnia ostrość ujęć z bliska – nawet od 12,4 cm od obiektu. W połączeniu z małą głębią ostrości przy otworze względnym f/1,7, można wtedy rejestrować urzekające ujęcia detali oraz filmy.

Niezmiernie cieszymy się, że do rodziny Nikon Z dołącza pierwszy obiektyw stałoogniskowy formatu DX. NIKKOR Z DX 24mm f/1.7 zapewnia idealne połączenie jakości obrazu z wszechstronnością użytkowania. Będzie doskonały do codziennej kreatywnej fotografii i pozwoli na szersze możliwości twórcze w stosunku do standardowego obiektywu zmiennoogniskowego” – mówi Zurab Kiknadze, Product Manager w Nikon Europe.

Podsumowanie najważniejszych cech: NIKKOR Z DX 24mm f/1.7

  • Obiektyw stałoogniskowy 24 mm do aparatów bezlusterkowych formatu DX: doskonały do fotografii krajobrazowej, ulicznej, portretowej i nie tylko. Zapewnia kąt widzenia odpowiadający obiektywowi o ogniskowej 36 mm w formacie pełnoklatkowym (FX). Można podejść, aby obiekt wypełnił kadr lub pozostać w miejscu, aby pokazać elementy tła i zdjęcia obrazu z szerszym kontekstem.
  • Duży maksymalny otwór względny f/1,7: w połączeniu z mocowaniem Nikon Z sprawia, że do matrycy aparatu dociera więcej światła: można utrzymać niską czułość ISO i wykonywać ostre zdjęcia w słabym świetle lub używać krótszych czasów otwarcia migawki, nie tracąc jasności.
  • Wyraźny i naturalny efekt bokeh: pełen otwór przysłony f/1,7 uwydatni obiekty na rozmytym tle, nadając zdjęciom i filmom prawdziwą głębię.
  • Szybki, bezgłośny autofokus: napędzany cichym silnikiem krokowym.
  • Doskonała ostrość ujęć z bliska: minimalna odległość zdjęciowa wynosząca tylko 0,18 m pozwala fotografować nawet, gdy przód obiektywu znajduje się zaledwie 12,4 cm od obiektu.
  • Świetny do filmowania: zapewnia perspektywę zbliżoną do preferowanej przez filmowców, uzyskiwanej przy klasycznej ogniskowej 35 mm. Jego atutami są też cicha praca i zredukowane „oddychanie” podczas ustawiania ostrości.
  • Lekki, kompaktowy i odporny: waży zaledwie 135 g (około) i ma kompaktową konstrukcję odporną na pył i zachlapanie[1].
  • W zestawie osłona przeciwsłoneczna, która umożliwia stosowanie filtrów: osłona przeciwsłoneczna Nikon HN-42 pomaga zapobiegać refleksom i flarze. Do osłony przeciwsłonecznej można też mocować filtry o średnicy 46 mm.

[1] Nie gwarantuje się odporności obiektywu na pył i zachlapanie we wszystkich sytuacjach oraz we wszystkich warunkach.


Komentarze czytelników (49)
  1. gamma
    gamma 31 maja 2023, 09:09

    Bravo Nikon! Bardzo dobra premiera. Canon tez powinien

  2. JarekB
    JarekB 31 maja 2023, 09:11

    Mam nadzieję, że toto będzie sie optycznie dobrze sprawiało, bo cena, ogniskowa, światło i wielkość są obiecujące nad wyraz.

  3. Boa
    Boa 31 maja 2023, 09:15

    Pięknie!

  4. wzrokowiec
    wzrokowiec 31 maja 2023, 09:38

    Wow, super!
    To jeszcze 16 mm f/2 poproszę.

  5. SNOY
    SNOY 31 maja 2023, 10:26

    W końcu coś jasnego dla apsc

  6. maciej.latallo
    maciej.latallo 31 maja 2023, 10:33

    A dalej 35 mm f/1.8 ;)

  7. phil001
    phil001 31 maja 2023, 10:43

    Szkoda, że plastikowy bagnet.....

  8. RobKoz
    RobKoz 31 maja 2023, 11:50

    @phil001

    "Szkoda, że plastikowy bagnet....."

    Bo? Krótki i lekki więc siły wyrywające są żadne. A dzięki temu jest dodatkowych kilka gram lżejszy.

    Problem zużycia występuje gdy plastik trze o plastik. Gdy body i obiektyw mają plastikowy bagnet. Gdy tylko obiektyw ma plastikowy bagnet nie mam z tym problemu.




    @wzrokowiec
    "To jeszcze 16 mm f/2 poproszę."

    A dla mnie proszę ekwiwalent 20mm.

  9. Amadi
    Amadi 31 maja 2023, 12:00

    Ale wiecie, że są Sigmy i Viltroxy na Nikona Z? (np. 13/1.4 czy 16/1.4)

  10. wzrokowiec
    wzrokowiec 31 maja 2023, 12:29

    @Amadi

    Ale Nikon ma zrobić te obiektywy po to, żeby nikt nie mógł się przyczepić, że Nikon ich nie zrobił.

  11. Juzer
    Juzer 31 maja 2023, 12:56

    Gdybym dzisiaj podejmował decyzję o wejściu w jakikolwiek system na pewno nie byłoby to FuFu tylko APS-C

  12. PDamian
    PDamian 31 maja 2023, 13:00


    Ja pierniczę -w do plotek nie przeciekł.

    Prosta konstrukcja.

    ...
    vs
    Olympus M.Zuiko Digital 17/1.8 link

    Panasonic G 20/1.7 ASPH. link

    Venus Optics LAOWA 17/1.8 MFT link

    Canon EF-M 22/2 STM link

    Fujinon XF 23/2 R link

    Samyang 21/1.4 ED AS UMC CS link

    Viltrox AF 23/1.4 link

    Sony Sonnar T* E 24/1.8 ZA link

    Samyang AF 35/1.8 FE link

    Dolarowa cena
    w porównaniu z ob. aps-c
    link
    + link

    z m4/3
    link

    z FF
    link
    + link

  13. PDamian
    PDamian 31 maja 2023, 13:06


    Fuji XC 35/2 z też plastikowym, kosztuje 870 link
    a XF 35/2 R WR z metalowym 1785 link

  14. PDamian
    PDamian 31 maja 2023, 13:23


    Nikkor Z DX 24/1.7: 9 elementów / 8 grup (2 asferyczne) link

    Sony Sonnar T* E 24/1.8 ZA: 8 elementów / 7 grup (2 asferyczne, 1 ED)
    link

    Brawo Sony! link

    link

  15. Boa
    Boa 31 maja 2023, 13:25

    PDamian, jak się ma 35mm f/2.0 do 24mm f/1.7? Czy one są zamiennikami?
    Jaka była cena w dniu premiery tej 35?

  16. JdG
    JdG 31 maja 2023, 13:32

    > Prosta konstrukcja. ... vs ...

    większość wymienionych niżej to faktycznie dobre i bardzo dobre optycznie obiektywy;

    > Olympus M.Zuiko Digital 17/1.8 link

    ten jest interesujący; dawniej tego nie zauważyłem, ale ma on ten fajny przełącznik pierścienia ostrzenia, pozwalający manualnie ustawiać ostrość, ma też skalę odległości (AKA "clutch"); to jest super sprawa, ten mechanizm jest prawie tak dobry jak prawdziwy mechaniczny pierścień ostrzenia, w każdym razie można ustawić ostrość w każdych warunkach; długo myślałem, że mają to tylko obiektywy PRO, nb. nie wszystkie.

    co do plastikowych bagnetów, jako użytkownik 2 szkieł z takim (M.Zuiko i Lumix), mogę dodać, że zasadniczo nie jest to specjalny problem, wynika pewnie z chęci uproszczenia produkcji i redukcji kosztów i w przypadku małych obiektywów ma zapewne sens; tylko, że akurat oba te moje obiektywy, po kilku latach użytkowania w zasadzie już nie działają;

    ale trzeba przyznać, że oba były optycznie bardzo dobre, no i faktycznie bardzo tanie; ale ręczne ostrzenie, w ciemności np., niewykonalne (w Lumiksie z zasady, bo nawet nie miał czym tego dokonać).

  17. PDamian
    PDamian 31 maja 2023, 13:38


    Nikonem to pierdoły zarządzają.

    Sony dało metalowy bagnet i przybiło "ZEISS Sonnar T*" link

    i baram link

  18. PDamian
    PDamian 31 maja 2023, 13:39

    -tak się robi kasę.

  19. JarekB
    JarekB 31 maja 2023, 13:44

    @JdG
    Jak to? Znasz system na wyrywki, a toto Tobie ukmnęło? Na tym obiektywie nauczyłem się, że istnieje inna ogniskowa niż 24. Polecam test na Optycznych, gdzie ów obiektyw zostaół wdeptany w ziemię oraz odsądzony od czci i wiary. Dzisiaj pewnie wnioski byłyby trochę inne, bo w międzyczasie każdy z producentów produkuje obiektywy naprawiane wyłącznie elektroniką.

    Używałem obiektywu przez kilka lat w różnych warunkach klimatyczno/pogodowych, spisywał się znakomicie, jest malutki i ostry, ale w pewnym momencie na przedniej soczewce pojawiło się zbyt wiele rys, a ja stwierdziłem, że czas na 1.2/17.

  20. JarekB
    JarekB 31 maja 2023, 14:01

    Jeszcze więcej linków proszę, jeszcze więcej. Proszę nie omieszkać dorzucić każdorazowo kamyczek do ogródka Sony, koniecznie trzeba. I jeszcze porównania w dolarach. Bardzo! Niech forum płonie!

  21. PDamian
    PDamian 31 maja 2023, 14:19

    @JarekB

    Ty masz obsesję na m4/3?

    Z JdG pierniczycie o ŚP. Olympusie
    nawet pod testami średniego formatu.

    Przykładzik
    1. link

    2. link

  22. JarekB
    JarekB 31 maja 2023, 14:29

    @PDamian
    Martw się o swoje własne paranoje. My to sobie z kolegą rozmawiamy o tym i o tamtym, a Tobie od tego .

    Napisz jeszcze o Pentaxie, przepraszam - Pętaksie. Koniecznie.

  23. LiSzajFuj
    LiSzajFuj 31 maja 2023, 15:06

    Następny zestaw dla przegrywów;)

  24. BlindClick
    BlindClick 31 maja 2023, 15:15

    Fajny ten aparat - od gory, nie wiem co jest, ale nieco mi sie z Leika/Fuji kojarzy i do tego podoba, moze dlatego ze Fuji robi ladne sprzety.
    No niech to.
    Dzieki Amadi za przekroj obiektywu :)
    Fajnie widac ze w MLach moze byc mala przednia soczewka a wieksze sa przy matrycy, to plus, bedzie lekki w odczuciu i gimbale beda zadowolone.

    Plastikowy gwint - to amatorka, fakt, ale czy tacy ludzie czesto zmieniaja obiektywy? Poza tym ten plastik to nie musi byc PET z butelki a cos powazniejszego i tez moze sporo wytrzymac, a 145gr z filtrem to nie jest wielka masa by mocno obciazac, do tego olbrzymnia srednica gniazda.
    Ze swojego doswiadczenia - na poczatku przegkadalem bo to frajda, a z czasem mysle jak sie ustawic by bylo jak najmniej zmian szkiel, mi sie znudzilo przekladac dla jaj...

    Dlaczego zawsze mam wrazenie ze teraz to tylko ulepy powstaja, obiektyw fajny, moze olbrzymi, trudno niech bedzie, ale czy ciezko zrobic 2 napisy jakos pasujace do siebie?
    Nikkor fajny, przyjemny, taki nieco bogaty, ale DX24/1.7 to wyglada jakby bylo:
    Idz mlody zrob napis i daj na produkcje :)))

  25. rockatansky
    rockatansky 31 maja 2023, 15:38

    @JarekB
    znowu za dużo fanty wypiłeś

  26. JarekB
    JarekB 31 maja 2023, 15:47

    @rockatansky
    Pisz więcej! Nie warto.

  27. JdG
    JdG 31 maja 2023, 16:33

    > Znasz system na wyrywki, a toto Tobie ukmnęło? [JarekB]

    nie jest tak dobrze:( nawet w przypadku Pena nie przebrnąłem przez instrukcję obsługi i używam tylko podstawowych funkcji fotograficznych;

    co do obiektywów to po prostu wolę te zmiennoogniskowe; "stałki" są mniej użyteczne, choć często znacznie lepsze optycznie i jaśniejsze; ale taki bajer jak ten "clutch" bardzo podnosi ich atrakcyjność; po prostu nie podejrzewałem, że tak mały, może nawet plastikowy obiektyw to ma;

    nb., odnośnie instrukcji obsługi, skoro już przy Olympusie jesteśmy (PDamian cierpi), to warto wspomnieć, że niejaki Ken Rockwell, przy okazji testu OM1, napisał też przewodnik po tym aparacie (chyba dlatego, że po prostu go kupił), który bardzo dobrze się sprawdza jak kto chce poznać różne niezbyt łatwo dostępne a użyteczne funkcje;
    menu w OM1 zostało co prawda zmienione, ale ów przewodnik nadal jest użyteczny dla E-M1 a także, w pewnym stopniu, dla innych modeli.

  28. JdG
    JdG 31 maja 2023, 16:39

    nb. zdjęcia produktowe w tym teście są takie, jak sztuka fotograficzna wymaga, co nie zawsze jest regułą w testach innych autorów.

  29. JarekB
    JarekB 31 maja 2023, 16:53

    @JdG
    Kto czyta instrukcje obsługi? ;-) Chętnie poznałbym jakiś bryk związany z menu do E-M1x. Menu do E-M1m1 byłem w stanie opanować, ale ilość opcji w E-M1x jest conajmniej szalona.

    Własnie dzięki 1.8/17 przesiadłem się na stałki i już nie widzę (dla siebie) możliwości powrotu do zooma. Funkcję zoomu realizuję obecnie w formie pieszej.

    BTW - 1.8/17 na E-M1X wygląda jak zaślepka do bagnetu, a 1.8/45 jest niewidoczny.

  30. JdG
    JdG 31 maja 2023, 17:23

    > Funkcję zoomu realizuję obecnie w formie pieszej.

    1. nie zawsze tak się da; 2. często nie da się "zoomować" per pedes z braku czasu; 3. bywa to męczące;

    a najważniejszy argument za zoomem jest taki, że jak nas jakiś widok zachwyci, jakaś sytuacja fotograficznie zaskoczy, to nie zawsze obiektyw widzący w zakresie 65 st. będzie dobrym rozwiązaniem; choć często bywa, fakt, dlatego uchodzi za standard fotograficzny;

    tym niemniej po dokonaniu zoomowania zwykle się okazuje, że motyw już nie jest tak dobry, jak wtedy, kiedy zoomować zaczęliśmy; dlatego zoomy są wielce OK - człowiek zasadniczo widzi sporo wężej niż taka 17-tka (dla m4/3), czy inny szeroki obiektyw, stąd fotograficzne nimi rozczarowania.

  31. JarekB
    JarekB 31 maja 2023, 17:32

    Po pewnym czasie stosowania stałek nauczyłem patrzeć się ich polem widzenia, to skróciło zasięg pieszego zoomowania. W fotografii nocnej nauczyłem się już, że 17 bywa za szeroki i coraz częsciej stosuję cudowną Panaleikę 1.4/25. Zoom też ma swoje zalety, your mileage may vary, jak to mówią nasi przyjaciele Anglosasi ;-)

  32. gamma
    gamma 31 maja 2023, 18:30

    @JdG
    A czym się różni clutch w szkle 17mm 1.8 od przełącznika z boku obiektywu AF/MF? Rozumiem, że clutch nie uruchamia fizycznego manualnego ostrzenia, tylko nadal pierścień ostrości kręci silniczkiem i nie ma tam manualnego fizycznego połączenia/

  33. gamma
    gamma 31 maja 2023, 18:32

    Obiektyw fajny, ale szkoda, że nie ma stabilizacji bo z tego co wiem żadne body apsc nikona nie ma stabilizacji?!

    APSC przez wszystkich dużych graczy jest traktowany jako zło konieczne, oczywiście oprócz fuji, no ale dlatego że oni nie robią FF.

  34. molon_labe
    molon_labe 31 maja 2023, 19:15

    Jest tak, jak napisał JarekB:
    "Po pewnym czasie stosowania stałek nauczyłem patrzeć się ich polem widzenia, to skróciło zasięg pieszego zoomowania.' - dokładnie.

    Taki nawyk szacowania kadru w zależności od odległości sam "przychodzi" dość szybko....i "ulubionych stałek" się często nie zmienia. Tak, że w kontekście materiału mocowania, "plastic" może być. Kiedyś ze zdumieniem, zobaczyłem w swoim rowerze, że takie kółka w wózku przerzutki rowerowej napinającej łańcuch są wykonane z tworzywa. (Przerzutka była sporo droższa niż ten obiektyw). Serwisant potwierdził i powiedział, że takie tworzywo "przeżyje" ... kilkadziesiąt tysięcy kilometrów...

  35. JarekB
    JarekB 31 maja 2023, 19:17

    @gamma
    Pierścień jest trochę prostszy w obsłudze, intuicyjny, krócej się uczysz jego położenia. Ostrzyć możesz ręcznie w obydwóch położeniach (AF i MF) - wg. Optycznych w położeniu MF ostrzenie jest czysto mechaniczne, bez silniczka. W przełożeniu MF kąt obrotu między skrajnymi położeniami jest znacznie mniejszy niż przy AF.

  36. gamma
    gamma 31 maja 2023, 19:30

    @JarekB
    Ja gdzieś kiedyś czytałem, że właśnie połączenie nie jest mechaniczne tylko nadal focus-by-wire. Jedyna różnica taka, że jak się włączy manualnie clutch, to chyba można mieć focus peaking/ powiększenie zdjęcia do manualnego ostrzenia. Ale nie wiem - w rękach nie miałem

  37. JarekB
    JarekB 31 maja 2023, 19:43

    @gamma
    Mam akurat podpięty do aparatu. Focus peaking jest na AF i MF, przy MF przełożenie jest wyraźnie mniejsze, obrócisz na pełnej skali nie odrywając ręki od obiektywu. Przy AF to już większa gimnastyka, znacznie większy kąt obrotu. Nie wiem, czy przy MF jest ręcznie czy focus-by-wire.

  38. molon_labe
    molon_labe 31 maja 2023, 19:45

    gamma
    "Obiektyw fajny, ale szkoda, że nie ma stabilizacji bo z tego co wiem żadne body apsc nikona nie ma stabilizacji?! "

    Obiektywy ze stabilizacją są potencjalnie bardziej narażone na uszkodzenia. Stabilizator obrazu działa , praktycznie cały czas kiedy układ jest zasilany. Powinno się wyrobić sobie nawyk, by robić "off", kiedy chcesz taki obiektyw wypiąć.

  39. RobKoz
    RobKoz 31 maja 2023, 22:16

    @molon_labe

    "Obiektywy ze stabilizacją są potencjalnie bardziej narażone na uszkodzenia. Stabilizator obrazu działa , praktycznie cały czas kiedy układ jest zasilany. Powinno się wyrobić sobie nawyk, by robić "off", kiedy chcesz taki obiektyw wypiąć."

    To jest jedna z tych rzeczy których nie rozumiem. W lustrzankach stabilizacja się włączała gdy spust był wciśnięty do połowy. Po co w bezlustrach stabilizacja działa non stop? I w dodatku nie wiem jak w innych ale np. w Canona R7 i R10 nie można tej funkcjonalności zmienić opcją menu.

    To oczywiście przyczynia się do szybszego zużycia aku jeśli ktoś tylko obserwuje kadr.

  40. wagant
    wagant 31 maja 2023, 23:44

    I tak powinien wyglądać obiektyw do APSC .

  41. JdG
    JdG 1 czerwca 2023, 02:58

    > czym się różni clutch w szkle 17mm 1.8 od przełącznika z boku obiektywu AF/MF? [gamma]

    zasadniczo wszystkim się różni;

    1.: to jest pierścień na obiektywie, przesuwasz go i odsłania się skala odległości, jak w klasycznym obiektywie bez AF i pierścień działa w odczuciu fizycznym (to ważne) tak jak mechaniczny, czyli z pewnym oporem, zachowuje stałą pozycję jak go puścisz, kręci się siłą rzeczy o stały kąt i można ustawić odległość wg skali i pewnie będzie poprawna (jak kto ma dobre oko);

    co do mechanizmu to nie wiem jak działa, trzeba by poszukać; nie ma markerów głębi ostrości, ale w przypadku zooma coś podobnego pewnie byłoby trudne w realizacji; ważne, że da się tym ustawić ostrość w każdych warunkach, działa szybko i sprawnie;

    2. przełącznik AF/MF to po prostu przełącznik; jak go nie ma a jest jaki inny przycisk (np. Fn, nawet iekoniecznie na obiektywie), to możesz go oprogramować jako AF/MF i będzie robił to samo;

    natomiast pierścień do regulacji ostrości działający na silniczek - taki, jak w tanich obiektywach - to porażka, nie wiadomo, w którą stronę go obracać (możesz zaprogramować w którąkolwiek), obraca się luźno i nie ma żadnego oporu, możesz kręcić w jedną stronę dowolnie długo i nic nie zyskać, co zachodzi zwłaszcza w ciemności, kiedy AF nie działa, a jak AF nie działa to i taki MF też działać nie będzie;

    Phocus peaking ie zależy od rozwiązania mechanicznego tego pierścienia;

    co do mechanizmów, to pierwszych obiektywach do EOS-ów stosowane było sprzęgło z grubsza chyba nawet mechaniczne sądząc po dość silnym i niezbyt równomiernym oporze jaki ten pierścień stawiał po przełaczeniu w tryb mechaniczny.

  42. molon_labe
    molon_labe 1 czerwca 2023, 08:19

    RobKoz
    "Po co w bezlustrach stabilizacja działa non stop?"
    W nowych aparatach, nawet po "wyłączeniu" aparatu, bateria i tak podtrzymuje wiele "funkcji życiowych".
    Stabilizacja to jeden z takich układów, i kiedy nie jest zablokowana mechanicznie, to powinna być zasilana, by drgania soczewek kompensacyjnych były neutralizowane. I na odwrót. Mnie na ten fakt zwrócił uwagę pracownik w wypożyczalni i którego argumentacja do mnie trafiła. Otóż..."transportuj (odpięty) obiektyw w takim stanie, w jakim dostarczył ci go producent" - nowiutkie obiektywy w pudełku są na "off"

  43. RobKoz
    RobKoz 1 czerwca 2023, 09:58

    @molon_labe

    "W nowych aparatach, nawet po "wyłączeniu" aparatu, bateria i tak podtrzymuje wiele "funkcji życiowych".
    Stabilizacja to jeden z takich układów"

    Nie wiem jak stabilizacja matrycy, ale stabilizacja w szkle na pewno nie jest podtrzymywana gdy aparat jest wyłączony. Niestety jest włączana gdy aparat jest włączony, a nie dopiero gdy nacisnę spust do połowy.

    ", i kiedy nie jest zablokowana mechanicznie, to powinna być zasilana, by drgania soczewek kompensacyjnych były neutralizowane. I na odwrót."

    Nie rozumiem o jaką mechaniczna blokadę Ci chodzi. Włącznik na obiektywie nie jest mechaniczną blokadą tylko zwykłym przełącznikiem.

    "Mnie na ten fakt zwrócił uwagę pracownik w wypożyczalni i którego argumentacja do mnie trafiła. Otóż..."transportuj (odpięty) obiektyw w takim stanie, w jakim dostarczył ci go producent" - nowiutkie obiektywy w pudełku są na "off""

    ???

    Jeśli obiekty jest odpięty to co za różnica w jakiej pozycji jest wyłącznik? Przecież ten wyłącznik nie jest mechanicznie z niczym połączony.

  44. NikonD
    NikonD 1 czerwca 2023, 11:06

    @Boa

    Fuji XC 35/2 w dniu premiery kosztowała 749zł czyli 121zł mniej niż obecnie. Wiem doskonale bo kupiłem go w przedsprzedaży!
    Bardzo szybko poszła do góry bo słusznie stwierdzili że jest za tania!

  45. yose
    yose 1 czerwca 2023, 16:33

    Ciekawe czy na 1,7 będzie przynajmniej w środku ostry i czy w miarę dokładnie i szybko będzie fokusować. Onegdaj różnie to z Nikkorami bywało.

  46. sanescobar
    sanescobar 2 czerwca 2023, 09:38

    @RobKoz, napisał:
    31 maja 2023, 11:50

    "Bo? Krótki i lekki więc siły wyrywające są żadne. A dzięki temu jest dodatkowych kilka gram lżejszy."

    i te kilka gram jest warte zastosowania plastikowego bagnetu. Zaczynasz opowiadać bzdury jak @JdG. To nie siły "wyrywające" (co za durne sformułowanie, nawesem mówiąc) są problemem nawet przy krótkim obiektywie.


    @RobKoz, napisał:
    "Problem zużycia występuje gdy plastik trze o plastik. Gdy body i obiektyw mają plastikowy bagnet. Gdy tylko obiektyw ma plastikowy bagnet nie mam z tym problemu."

    Jest z tym problem, nawet PC ściera się szybko przy normalnym użytkowaniu właśnie o metal. Przykładów można mnożyć ale jak ktoś ma zerowe doświadczenie w tym temacie to szkoda strzępić slów.
    Dodatkowo niewielkie luzy powodują pogorszenie własności optycznych obiektywu, no i oczywiście można także przez ścieranie się bagnetu w obiektywie uszkodzić piny w body, co zdarzało się właśnie w canonie, nie tylko w sony.

    Schodzisz w opowiadaniu głupot do poziomu @JdG.

  47. rzepik
    rzepik 10 czerwca 2023, 22:09

    Mogło być pięknie, ale nie jest, wykonanie fatalne. Do zabawy dla początkujących wystarczy.

  48. bartix82
    bartix82 11 czerwca 2023, 10:48

    Kiedyś obiektywy z plastikowym bagnetem były do 1K, dziś to już 1,5K :)
    zmiany, zmiany, zmiany

  49. NikonD
    NikonD 18 czerwca 2023, 13:52

    @bartix82

    Kiedyś ludzie byli inteligentniejsi i wiedzieli co to inflacja ;-)

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.