Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test obiektywu

Canon EF 50 mm f/1.2L USM - test obiektywu

15 lipca 2010

6. Dystorsja

Dopóki pracujemy na małych matrycach APS-C dystorsja nie będzie dla nas uciążliwa. W przypadku redakcyjnego Canona 50D odnotowaliśmy bowiem dystorsję beczkową o wartości −0.62%. Problemy zaczynają się, gdy przejdziemy na pełną klatkę. Na niej dystorsja wzrasta do zauważalnego poziomu −1.81%. Jest to wartość mniejsza niż u Canona EF 1.4/50, który notował wynik −1.98%, a także mniejsza niż u Nikkora AF-S 1.4/50, który pokazywał poziom −2.01%. Z drugiej strony, różnica na korzyść L-ki jest tutaj na tyle mała, że po raz kolejny zastanawiamy się, za co płacimy tyle pieniędzy.

Czary goryczy dopełnia choćby porównanie z Leicą D Summilux 25 mm f/1.4. Obiektyw ten, na małej matrycy 4/3, daje taki sam kąt widzenia jak 50L. Z racji stosowania krótkich ogniskowych, system 4/3 jest bardziej podatny na problemy z dystorsją, tymczasem Leica potrafiła ją skorygować do poziomu −0.97%. Na koniec zostawiłem najbardziej bolesne porównanie. Gdy zestawimy 50L z kilkanaście razy tańszym Nikkorem AF 50 mm f/1.8D okaże się, że znokautuje on L-kę, bo w jego przypadku dystorsja na pełnej klatce wynosi −0.49%. Mam pisać coś jeszcze?


Canon 50D, 50 mm
Canon EF 50 mm f/1.2L USM - Dystorsja
Canon 1Ds MkIII, 50 mm
Canon EF 50 mm f/1.2L USM - Dystorsja


- - - - - - - - - - - - - - - - - - R E K L A M A - - - - - - - - - - - - - - - - - -

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -