Canon EF 50 mm f/1.2L USM - test obiektywu
6. Dystorsja
Czary goryczy dopełnia choćby porównanie z Leicą D Summilux 25 mm f/1.4. Obiektyw ten, na małej matrycy 4/3, daje taki sam kąt widzenia jak 50L. Z racji stosowania krótkich ogniskowych, system 4/3 jest bardziej podatny na problemy z dystorsją, tymczasem Leica potrafiła ją skorygować do poziomu −0.97%. Na koniec zostawiłem najbardziej bolesne porównanie. Gdy zestawimy 50L z kilkanaście razy tańszym Nikkorem AF 50 mm f/1.8D okaże się, że znokautuje on L-kę, bo w jego przypadku dystorsja na pełnej klatce wynosi −0.49%. Mam pisać coś jeszcze?
| Canon 50D, 50 mm | |||
|
|||
| Canon 1Ds MkIII, 50 mm | |||
|
|||











Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.