Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

90 rocznica obiektywów Nikon Nikkor

90 rocznica obiektywów Nikon Nikkor
16 listopada
2023 16:57

Znana dobrze fotografującym marka Nikkor, pod którą prezentowane są obiektywy do lustrzanek i bezlusterkowców Nikona, obchodzi swoje 90 urodziny.

INFORMACJA PRASOWA

NIKON ŚWIĘTUJE 90. ROCZNICĘ WPROWADZENIA OBIEKTYWÓW NIKKOR

Nikon świętuje 90. rocznicę wprowadzenia na rynek obiektywów NIKKOR. Z okazji jubileuszu prezentuje nowe logo, które upamiętnia dziedzictwo marki NIKKOR.

Historia w każdym obiektywie

Nowe logo przedstawia sylwetki obiektywów – zarówno tych historycznych, które pozostawiły ślad w historii fotografii, jak i współczesnych modeli. W logo umieszczono hasło „A Story in Every Lens” (Historia w każdym obiektywie), Podkreśla ono konstrukcję i wyjątkowe cechy, jakie charakteryzują każdy obiektyw NIKKOR - jego zdolność do uchwycenia wyjątkowych chwil, uwieczniania wydarzeń i opowiadania historii, które mogą trafiać do ludzkich serc. Inspirowana rozwojem technologicznym i historią marki NIKKOR, firma Nikon globalnie angażuje się w rozwój kultury fotografii. Celem są coraz większe możliwości ekspresji poprzez obraz – zarówno zdjęcia, jak i filmy.

NIKKOR: z Japonii do NASA

90-letnia historia marki NIKKOR rozpoczęła się w 1932 roku wraz z rejestracją znaku towarowego NIKKOR przez firmę Nikon (wówczas Nippon Kogaku K.K.). Rok później zrealizowano pierwszą dostawę obiektywów do fotografii lotniczej Aero-Nikkor. Od początku kluczowe było dążenie do technologicznej doskonałości i świetnych parametrów optycznych obiektywów NIKKOR - Nikon jako jeden z nielicznych producentów na świecie rozpoczyna proces produkcyjny każdego obiektywu od wytwarzania szkła optycznego. Dzięki temu, z biegiem lat marka stała się rozpoznawalna na całym świecie.

Marka NIKKOR była także liderem innowacji. Obiektyw NIKKOR P.C 8.5cm f/2, wprowadzony w 1948 roku, został zaprezentowany w opiniotwórczym magazynie LIFE, co znacząco wzmocniło reputację marki NIKKOR, jednocześnie pomagając w ugruntowaniu koncepcji jakości „Made in Japan”. W 1963 roku Zoom-NIKKOR Auto 43-86mm f/3.5 był pierwszym standardowym obiektywem zmiennoogniskowym oferującym praktyczne możliwości. Współcześnie, w 2019 roku, obiektyw NIKKOR Z 58mm f/0.95 S Noct, uważany za flagowy wśród obiektywów NIKKOR Z, zyskał uznanie jako najjaśniejszy obiektyw w historii firmy Nikon o otworze względnym f/0,951.

Doskonałych parametrów optycznych i niezawodności. Co ciekawe, obiektywy NIKKOR odegrały ważną rolę w misjach kosmicznych NASA – świadczy to o świetnych parametrach technicznych i niezawodności. W 1971 roku podczas misji Apollo 15 wykorzystano obiektywy Nikon Photomic FTN (specyfikacje NASA) i NIKKOR. Ponadto w 2009 roku zamówiono lustrzanki D3S z obiektywami AF-S NIKKOR 14-24mm f/2.8G ED w celu dokumentowania działań na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej (ISS). Do dziś firma Nikon nadal odgrywa rolę w misjach kosmicznych NASA, regularnie dostarczając aparaty i obiektywy. Relacja z NASA przyczyniła się również do rozwoju technologii optycznych, przekładając się na stałe podwyższanie jakości fotografii i badań kosmicznych.

Z, czyli wolność twórczego wyrazu

W 2018 roku firma Nikon połączyła wiedzę i doświadczenie zgromadzone przez lata, aby wprowadzić na rynek system mocowania Z. Obejmuje on aparaty bezlusterkowe z nowym bagnetem o większej średnicy2, a także współpracujące obiektywy NIKKOR Z i akcesoria. Obiektywy NIKKOR Z zaprojektowano tak, aby zapewniały niespotykany dotąd poziom parametrów optycznych, wykorzystując wyjątkową swobodę projektowania, która wynika z połączenia dużej średnicy wewnętrznej mocowania Z (55 mm), i małej odległości matrycy od płaszczyzny mocowania bagnetowego (16 mm). Cechy te zapewniają większą elastyczność konstrukcyjną i otwierają nowe możliwości twórcom wizualnym.

1) Wśród wymiennych obiektywów do aparatów firmy Nikon.
2) Wśród pełnoklatkowych aparatów bezlusterkowych, na podstawie badań firmy Nikon, stan z 16 listopada 2023 r.


Komentarze czytelników (5)
  1. Bahrd
    Bahrd 16 listopada 2023, 20:05

    No no... Podwójnie szafirowa rocznica!

  2. deel77
    deel77 16 listopada 2023, 20:45

    Gratulacje :) i sukcesów w przyszłości życzę.

  3. janek_w
    janek_w 17 listopada 2023, 06:17

    Pierwszym przykładem innowacyjności jest prezentacja nowego obiektywu w magazynie LIFE? :D
    To, że bagnet Z jest "większy" (od bagnetu F?) wymagało przeprowadzenia specjalnych badań przez firmę Nikon? :D (chyba, że chodziło o "największy" :P)
    "pierwszy standardowy obiektyw zmiennoogniskowy oferujący praktyczne możliwości", wow!
    Niedbale przetłumaczony bełkot marketingowy daje komiczne efekty.

  4. molon_labe
    molon_labe 17 listopada 2023, 07:49

    janek_w
    17 listopada 2023, 06:17
    "Pierwszym przykładem innowacyjności jest prezentacja nowego obiektywu w magazynie LIFE? :D"

    Nawet gdyby tak to zrozumieć, jak skomentowałeś, to nie jest to takie śmieszne w kontekście znaczenia, czym był i jaką rolę odegrał magazyn LIFE w historii i rozwoju fotografii, reportażu i informacji w ogóle. Więc nim się zmierzysz z trudem poznania tego etosu, polecam historię NIKKOR P.C 8.5cm f/2 w oryginalnym, choć współczesnym języku Shakespeare'a :
    link

    Zgadzam się, że marketingowy język to "bełkot", ale się zastanowię, czy twój wpis potraktować ...brzytwą Hanlona.

  5. leszek3
    leszek3 17 listopada 2023, 13:43

    janek_w,
    Get a LIFE.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.