Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test obiektywu

Sony E 16 mm f/2.8 - test obiektywu

22 września 2010

6. Dystorsja

Dystorsja wprowadzana przez obiektyw jest mała ale zauważalna gołym okiem. Co więcej, ma skomplikowany charakter, który trudno korygować prostymi operacjami na obrazie. Pomiary wykazały w centrum kadru, aż po górny i dolny brzeg, dystorsję beczkową o wartości −0.49%. Ale już na prawym i lewym brzegu widzimy zmianę charakteru dystorsji, gdzie występuje poduszka na poziomie 1.57%.

Wspomniane wady nie są jednak szczególnie poważne, szczególnie jeśli weźmiemy pod uwagę duży kąt widzenia testowanego obiektywu. Dystorsja falista jest trudniejsza w korygowaniu niż zwykła „beczka”, jakiej oczekiwalibyśmy od obiektywu o tej ogniskowej. Na szczęście zniekształcenia są na tyle nieduże, że mały odsetek użytkowników tego obiektywu zada sobie trud próby korygowania tych zniekształceń.

Warto tutaj zaznaczyć, że w tej kategorii Sony wypada bardzo dobrze na tle konkurencji. „Naleśniki” systemu Mikro Cztery Trzecie, mimo mniejszych kątów widzenia, posiadały znacznie silniejsze dystorsje beczkowe.

----- R E K L A M A -----

Sony E 16 mm f/2.8 - Dystorsja