Canon nagradza fotoreporterki na festiwalu Visa pour l'Image
W ramach zbliżającego się festiwalu Visa pour l’Image firma Canon postanowiła przyznać dwa granty fotoreporterkom realizującym długoterminowe projekty dokumentalne.
INFORMACJA PRASOWA
Canon nagradza autorki najlepszych fotoreportaży
na festiwalu Visa pour l'Image
We wrześniu Canon po raz trzydziesty szósty z rzędu uhonoruje fotoreporterki w ramach wieloletniej współpracy z festiwalem Visa pour l’Image. Podczas tygodnia Pro Week, odbywającego się w dniach 1–6 września w Perpignan na południu Francji, firma odda hołd sztuce tworzenia dokumentalnych opowieści wizualnych. Canon przyzna dwa niezależne granty na realizację projektów dokumentalnych oraz stworzy przestrzeń sprzyjającą wymianie wiedzy i doświadczeń pomiędzy ekspertami z branży. W przygotowanej strefie profesjonaliści będą mieli okazję zapoznać się z produktami oraz materiałami opracowanymi przez Canon specjalnie z myślą o nich. Szczególnym wydarzeniem tegorocznej edycji będzie obecność agencji Reuters, która – na zaproszenie firmy Canon – zaprezentuje wybrane fotografie z nadchodzącej publikacji zatytułowanej „In the Moment”, przygotowanej z okazji 40-lecia działalności fotoreporterskiej tej instytucji.
Canon przyznaje dwa granty za wybitny wkład w sztukę fotoreportażu
Od dwudziestu pięciu lat Canon, we współpracy z festiwalem Visa pour l’Image, przyznaje granty fotoreporterkom realizującym długoterminowe projekty dokumentalne. Efektem tych inicjatyw są często reportaże, które nie tylko przyciągają uwagę międzynarodowej publiczności, lecz także otwierają przed laureatkami nowe możliwości zawodowe. Wybrane projekty prezentowane są na renomowanym festiwalu Visa pour l’Image, stanowiąc istotny krok w rozwoju kariery ich autorek. W tym roku międzynarodowe jury, złożone z uznanych przedstawicieli branży, przyznało nagrodę Canon Female Photojournalist Grant francuskiej fotoreporterce Marion Péhée. Artystka od dekady dokumentuje życie młodych Ukrainek i Ukraińców, których poznała jako nastolatków. Obecnie dzięki grantowi w wysokości 8 000 euro planuje ponownie nawiązać z nimi kontakt, aby kontynuować pracę nad reportażem ukazującym złożoność procesu dojrzewania w cieniu toczącego się konfliktu zbrojnego.
![]() |
Canon, we współpracy z festiwalem Visa pour l’Image, z dumą przyzna również po raz szósty nagrodę Canon Video Grant. Tegoroczną laureatką została Shiho Fukada – fotoreporterka, reżyserka filmów dokumentalnych oraz autorka krótkich form filmowych – wyróżniona za projekt „Echoes of Little Tokyo”. Ten kameralny dokument stanowi głęboką refleksję nad Fukui Mortuary – domem pogrzebowym prowadzonym od pięciu pokoleń przez rodzinę japońsko-amerykańską. Od 1918 roku miejsce to służy społeczności Małego Tokio w Los Angeles, jednej z najstarszych i jednocześnie najbardziej zagrożonych zatarciem tożsamości dzielnic o historycznym znaczeniu w Stanach Zjednoczonych. W swoim filmie Shiho Fukada podejmuje rozważania na temat istoty pielęgnowania dziedzictwa rodzinnego w świecie nieustannych migracji i dynamicznych przemian społeczno-kulturowych.
– Canon od wielu lat aktywnie wspiera twórców fotoreportażu, a nasza współpraca z festiwalem Visa pour l’Image odzwierciedla wspólne zaangażowanie w promowanie niezależnych głosów oraz opowiadanie odważnych, autentycznych historii – podkreśla Ingrid Masachs, dyrektorka ds. marketingu Canon na Europę, Bliski Wschód i Afrykę. – Oba wyróżnione w tym roku projekty ukazują siłę i determinację społeczności, które musiały zmierzyć się z konsekwencjami wojny, dyskryminacji czy gentryfikacji. Podczas tegorocznej edycji zdecydowaliśmy się nagrodzić prace, które cechuje wyjątkowe zaangażowanie w tematykę społeczną, głęboka wrażliwość emocjonalna oraz umiejętność uchwycenia długofalowych implikacji międzypokoleniowych.
Utrwalenie wydarzeń, które kształtują nasz świat
W ramach tegorocznego festiwalu firma Canon zaprosiła agencję Reuters do zaprezentowania wybranych fotografii z nadchodzącej publikacji „In the Moment”. Książka ta dokumentuje zarówno przełomowe chwile historyczne, jak i codzienne akty wytrwałości w obliczu zmian społecznych i politycznych. Stanowi podsumowanie czterech dekad pracy fotoreporterów agencji Reuters i ukaże się w październiku 2025 roku.
Publikacja, przygotowana przy współudziale firmy Canon i zaprezentowana w festiwalowej przestrzeni w Pałacu Kongresowym, obejmuje niektóre z najbardziej ikonicznych i poruszających zdjęć wykonanych przez fotografów agencji Reuters na przestrzeni ostatnich czterdziestu lat. Dzieło to stanowi wyjątkowy zapis historii oraz świadectwo niezrównanej roli agencji Reuters w dokumentowaniu globalnych wydarzeń.
Canon na festiwalu Visa pour l'Image
W czasie festiwalu w Perpignan akredytowani fotografowie będą mogli skorzystać z profesjonalnego wsparcia technicznego świadczonego przez Canon Professional Services (CPS). W przestrzeni Canon, zlokalizowanej na parterze Pałacu Kongresowego, eksperci bezpłatnie przeprowadzą kontrolę oraz czyszczenie sprzętu fotograficznego.
Uczestnicy będą mieli również możliwość rozmowy z przedstawicielami firmy Canon na temat najnowszych produktów, przetestowania najnowocześniejszych aparatów fotograficznych oraz wykonania wydruków swoich prac na profesjonalnych drukarkach fotograficznych Canon.
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
"Od dwudziestu pięciu lat Canon, we współpracy z festiwalem Visa pour l’Image, przyznaje granty fotoreporterkom realizującym długoterminowe projekty dokumentalne"
A cóż to ma znaczyć!!! Liczy się jakość zdjęć, a nie płeć autora.
Ha, nagroda uzależniona od tego co kto ma między nogami, a nie od jakości pracy. Mądre niesamowicie.
a kiedy kanon nagrodzi fotoreporterki dostępem do obiektywów firm trzecich
Na Festiwalu przyznaje się sporo nagród, jedynie jedną z nich sponsoruje Canon, tej nagrodzie poświęcona jest ta informacja prasowa i część panów (oczywiście i niestety) musiało wskoczyć na 'płciowego' konika z argumentami (nomen omen) poniżej pasa.
Tymczasem jeden z komentatorów 6 minut po swoim tut. komentarzem był popełnił n/w passus pod innym wątkiem
'Na początkowych zdjęciach widzę sporo pań: szkoda, że nie słyszę ich głosów na Optycznych, bo jestem pewny, że wniosłyby powiew świeżości i stonowania nastrojów (zwłaszcza w ostatnich tygodniach, gdy bez przyłożenia lodu do głowy trudno przebrnąć przez niektóre komentarze).'
Ergo - jedynie 6 minut zajęło koledze napisanie samokrytyki ;-) Czapki z głów.
Nie rozumiem oburzenia wyżej komentujących, chyba, że to tylko trolle mające za zadanie siać ferment i dzielić społeczeństwo. Co złego w nagrodzie dla PAŃ? Przecież kobiety również robią zdjęcia. Może właśnie na tym polega ten "program" że dotyczy konkretnej płci, tak samo jak często są programy do aktywizowania zawodowego dla kobiet. Nie widzę w tym nic dyskryminującego płeć przeciwną. I skąd teza "liczy się jakość zdjęć, a nie płeć autora" sugerująca, że jakość tych zdjęć jest słaba? Idźcie może pooddychać świeżym powietrzem. I dla jasności, bo zaraz dostanę odpowiedź żebym poszedł do kuchni do garów, bo tam moje miejsce - jestem facetem.
@yooli
"jestem facetem" - fuj, seksista! I w dodatku ponurak pospolity.😁
@yooli gdyby firma Canon zasponsorowała nagrodę tylko dla mężczyzn też było by ok czy jednak dyskryminacja?
'I w dodatku ponurak pospolity'
To przynajmniej poniewczasie dowiedzieliśmy się, że Twój pierwszy komentarz był zabawny, przynajmniej według Ciebie.
Nagroda dla fotoreporterek, czyli taka paraolimpiada. Pewnie przyjmowali tylko zdjęcia robione Pentaxami albo m43.
Ja to skomentuję tak. Kiedyś miałem doktorantkę i znalazłem jej jakiś konkurs grantowy adresowany wyłączenie dla pań. Dość zdecydowanie odmówiła mi aplikowania tam, argumentując to tym, że to by oznaczało, że jest za słabym naukowcem, żeby aplikować i zdobywać granty w normalnych konkursach. Po czym wystartowała w tym konkursie normalnym i grant uzyskała.
@Arek
Brawo dla tej pani! (bez ironii, cenię talent i zaangażowanie... a płeć zostawmy tam gdzie jest jej miejsce).
@zembaty
To m43 da się robić zdjęcia? :)
@JarekB
"poniewczasie dowiedzieliśmy się, że Twój pierwszy komentarz był zabawny"
Nie tylko pierwszy, także wszystkie pozostałem (nie wyłączając brutalnie usuniętego przez reżimowego cenzora z Optycznych mojego mini-komentarza do zdjęć w Maroko, który co poniektórzy czytelnicy przyjęli z niesmakiem - czego do dzisiaj nie rozumiem).
Przestrzeganie regulaminu klubu do którego się zapisałeś uważasz za ‘brutalność reżimowego cenzora’? To jeden z Twoich głębok ukrytych ‘żartów’ czy jesteś tylko niepoważny, no i używasz słów, których nie rozumiesz?