Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Arri Alexa 35 Xtreme

Arri Alexa 35 Xtreme
31 lipca
2025 17:31

Arri Alexa 35 Xtreme to wariant zaprezentowanej w 2022 kamery Alexa 35 pozwalający filmować z wyższymi maksymalnymi klatkażami.

W bazowym trybie pracy nowa Alexa 35 Xtreme rozpędza się do 120 kl/s w 4.6K Open Gate, do 150 kl/s w 4K UHD (3840 × 2160) oraz do 240 kl/s w 3.8K jeśli ograniczymy się do panoramicznych proporcji obrazu 2.4:1. Jeśli natomiast zmniejszymy rozdzielczość do 2K w trybie Super16, to możliwe jest filmowanie nawet w 330 kl/s. A wszystko to z pełnym zakresem tonalnym matrycy, który producent deklaruje na 17 EV.

Jeśli potrzebujemy więcej, można też sięgnąć po tryb „Sensor Overdrive”, w którym wymienione w poprzednim akapicie wartości rosną do 165 kl/s w trybie Open Gate, 240 kl/s w 4K UHD i 660 kl/s w 2K. Jest to jednak okupione obniżeniem zakresu tonalnego do 11 EV oraz wzrostem bazowej czułości do ISO 1600.

Arri Alexa 35 Xtreme

By poradzić sobie z większymi ilościami danych, firma wprowadziła wraz z nową kamerą nowy kodek ARRICORE. W przeciwieństwie do ARRIRAW nie zapisuje on w formacie surowym – materiał jest wywołany do postaci kolorystycznej RGB, a następnie kompresowany. Firma deklaruje jednak, że zapisywane przy wywoływaniu metadane pozwalają zachować elastyczność edycji zbliżoną do surowych plików. Co ważne, nowy kodek ma być obsługiwany przez większość oprogramowania i urządzeń firm trzecich już obecnych na rynku.

Arri Alexa 35 Xtreme

Arri Alexa 35 Xtreme

Poza nowym kodekiem Alexa 35 Xtreme oferuje też 5-krotnie większy bufor pozwalający na dłuższe nagrywanie w pętli oraz ok. 10% mniejsze zużycie energii niż standardowa Alexa 35. Poprawiono również działanie Wi-Fi.

Warto także wspomnieć o systemie licencji odblokowujących na określony czas lub permanentnie poszczególne funkcje kamery, takie jak tryb Open Gate, filmowanie w RAW-ach (domyślnym kodekiem jest Apple ProRes), najwyższe klatkaże, obsługa obiektywów anamorficznych, pre-recording czy zaawansowane zarządzanie kolorem. Tu akurat mamy nadzieję, że inni producenci nie pójdą tym tropem i nie będą w ten sposób wykorzystywać swojej mocnej pozycji na rynku do permanentnego „dojenia” użytkowników.

Arri Alexa 35 Xtreme

Podstawową wersję kamery Arri Alexa 35 Xtreme wyceniono na 54590 dolarów. Możliwy jest także upgrade bazowej Alexy 35 do wersji Xtreme, który firma wycenia na 15900 dolarów (użytkownik zachowuje wszystkie dodatkowe wykupione już licencje).


Komentarze czytelników (4)
  1. Bahrd
    Bahrd 31 lipca 2025, 20:13

    W sam raz na transmisje z meczów tenisa, bejsbola, hokeja i badmintona.

  2. deel77
    deel77 31 lipca 2025, 21:18

    Do transmisji to ta kamera tak średnio się nadaje :) Kamery z migawką globalną GrassValley LDX, Ikegami czy wszystkim znane Sony i parafokalne obiektywy (Canon, Fujinon) to są sprzęty do transmisji.

  3. Bahrd
    Bahrd 1 sierpnia 2025, 08:23

    Szkoda!

    PS
    Kiedy w transmisji np. z Wimbledonu korzysta się z parafokalności?

  4. deel77
    deel77 1 sierpnia 2025, 09:39

    Obiektywy z których korzystają w trakcie Wimbledonu i innych) takie funkcje oferują. Jednym z przykładów będzie "scena" początku rozgrywki.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.