Sigma 200 mm f/2 DG OS Sports
K-Consult, polski dystrybutor marki Sigma, informuje o powiększeniu się oferty tego producenta o stabilizowany teleobiektyw o parametrach 200 mm f/2.0.
INFORMACJA PRASOWA
SIGMA 200mm F2 DG OS | Sports
K-Consult Sp. z o.o, wyłączny autoryzowany dystrybutor produktów marki SIGMA w Polsce, w imieniu SIGMA Corporation prezentuje obiektyw 200mm F2 DG OS | Sports – pierwszy na świecie obiektyw bezlusterkowy 200 mm F2 do aparatów pełnoklatkowych.
UNIKALNE PARAMETRY
SIGMA 200 mm F2 DG OS | Sports to pierwszy na świecie*1 teleobiektyw stałoogniskowy 200 mm F2 przeznaczony do pełnoklatkowych aparatów bezlusterkowych. Duży efekt bokeh, kompresja obrazu i znakomite odwzorowanie zapewnione przez wyjątkową optykę uwalniają potencjał twórczy i umożliwiają uzyskanie niepowtarzalnych efektów fotograficznych i filmowych. Obiektyw ten jest idealnym wyborem zarówno do fotografii portretowej, jak i do fotografowania sportów halowych przy słabym oświetleniu i szybko poruszających się obiektach. Dzięki dużemu efektowi bokeh, umożliwionemu przez przysłonę F2, która zapewnia dwukrotnie większy dopływ światła niż przysłona F2.8, oraz efektowi kompresji wynikającemu z ogniskowej 200 mm, obiektyw zapewnia wspaniałe rozmycie tła, które podkreśla obiekt, uzyskując wyjątkowy efekt.
*1 Jako obiektyw wymienny przeznaczony wyłącznie do pełnoklatkowych aparatów bezlusterkowych, stan nasierpień2025 r. według Sigma).
![]() |
DOSKONAŁA JAKOŚĆ OBRAZU
Zastosowanie konstrukcji optycznej składającej się z 19 elementów w 14 grupach, w tym 2 elementów szklanych FLD i 2 SLD, całkowicie skorygowano aberrację chromatyczną osiową i aberrację chromatyczną powiększenia, które są łatwo zauważalne w teleobiektywach, uzyskując wyjątkowo wysoką jakość optyczną. Nawet przy całkowicie otwartej przysłonie zapewnia on bardzo szczegółowe odwzorowanie, zachowując wysoką rozdzielczość i kontrast od środka do krawędzi kadru. Dzięki powłokom Sigma Nano Porous Coating i Super Multi-Layer Coating w znacznym stopniu wyeliminowano flary i bliki, zapewniając bogate, kontrastowe rezultaty w każdych warunkach.
![]() |
![]() |
SZYBKI AUTOFOKUS I OPTYCZNA STABILIZACJA OBRAZU
Algorytm stabilizacji optycznej OS2 zapewnia wyjątkowy efekt stabilizacji obrazu wynoszący aż 6,5 stopnia*1. Obiektyw jest wyposażony w dwa tryby OS: Tryb 1 jest odpowiedni do ogólnych zdjęć, a Tryb 2 jest idealny do zdjęć panoramicznych sportów motorowych i innych sportów. W trybie 2 algorytm Sigma Intelligent OS, specjalnie zaprojektowany do zdjęć panoramicznych, umożliwia skuteczną stabilizację obrazu nawet podczas przesuwania aparatu w pionie lub w skosie, niezależnie od orientacji poziomej i pionowej. Dzięki temu można uchwycić ruch obiektu bez utraty efektu zdjęcia panoramicznego. W obiektywie SIGMA 200mm F2 DG OS |Sports zastosowano liniowy silnik HLA (High-response Linear Actuator), który łączy w sobie przyspieszoną prędkość ustawiania ostrości z wyjątkową dokładnością.
*1. Na podstawie wytycznych CIPA. (Zmierzone przy ogniskowej 200 mm za pomocą aparatu pełnoklatkowego 35 mm)
JAKOŚĆ WYKONANIA GODNA LINII SPORTS
SIGMA 200mm F2 DG OS | Sports wyposażony jest w wiele funkcji wspomagających fotografowanie i filmowanie, w tym 3 przyciski AFL w różnych miejscach, przełącznik trybu ostrości, przełącznik ogranicznika ostrości, przełącznik OS (tryb 1/2) oraz przełącznik trybu niestandardowego. Złącza mocowania, pierścień ręcznego ustawiania ostrości, pierścień zoomu, przełączniki niestandardowe i złącza zewnętrzne są chronione przed kurzem i zachlapaniami. Ponadto przednia powierzchnia obiektywu jest pokryta powłoką hydrofobową i olejoodporną, która ułatwia konserwację w przypadku przywierania kropel wody lub kurzu do obiektywu. Nowe gniazdo statywu TS-171 zostało zaprojektowane z myślą o wykorzystaniu jako uchwyt do przenoszenia, dzięki czemu ma dłuższą podstawę i większy odstęp między podstawą a obiektywem. Pierścień statywu jest wyposażony w mechanizm zatrzaskowy 90°, który umożliwia płynny i bezpieczny obrót, a stopka jest kompatybilna z zaciskami typu Arca-Swiss. Zewnętrzna część korpusu obiektywu jest pokryta farbą termoizolacyjną, która skutecznie ogranicza pochłanianie ciepła ze światła słonecznego. Zapobiega to nagrzewaniu się obiektywu, nawet podczas długich sesji zdjęciowych na zewnątrz w słoneczne dni.
*1. Konstrukcja jest odporna na kurz i zachlapania, ale nie jest wodoodporna. Należy uważać, aby obiektyw nie miał kontaktu z dużą ilością wody. Woda wewnątrz obiektywu może spowodować poważne uszkodzenia, a nawet unieruchomić obiektyw).
![]() |
SPECYFIKACJA TECHNICZNA
- Konstrukcja obiektywu: 19 elementów w 14 grupach (2 elementy FLD, 2 elementy SLD)
- Kąt widzenia: 12.3°
- Liczba listków przysłony: 11 (przesłona zaokrąglona)
- Minimalna przysłona: F22
- Minimalna odległość ogniskowania: 170cm
- Maksymalny współczynnik powiększenia: 1:7.6
- Rozmiar filtra: 105mm
- Wymiary (średnica × długość): 118,9 mm × 201 mm
- Waga: 1,820g
- Kraj produkcji: Japonia
- Akcesoria w zestawie: Osłona przeciwsłoneczna (LH1139-01), Gniazdo statywu (TS-171), dekiel przedni 105mm (LCF-105mm IV), dekiel tylny (LCR III)
- EAN: Sony E 0085126227654, L-mount 0085126227692
Planowane rozpoczęcie sprzedaży: 4 września 2025
Sugerowana cena detaliczna: 14 990zł
Więcej informacji o SIGMA:
- https://sigma-foto.pl/
- https://www.facebook.com/SigmaPolska
- https://www.instagram.com/sigmafotopolska/
- https://www.youtube.com/@SigmaFotoPolska
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Nic o współpracy z telekonwerterami czyli trochę lipa....
???....dekiel tylny (LCR III)....jest zbędny, przecież nikt nie będzie odpinał tego obiektywu od aparatu.
...aaaa... cena 14 990zł....no to jednak może trochę postać na sklepowej półce i dekiel jest jednak potrzebny.
Cena mnie nie zdziwiła. Zobaczymy jak wypadną pierwsze testy. Fajnie, że jest możliwość nakręcenia filtra na przednią, niemałą, soczewka. No i szkoda, że nie jest to f/1.8, jak zapowiadano na początku. Teraz poczekamy na 135 f/1.4 :)
Cena jest normalna i wcale nie przesadzona. To obiektyw ze źrenicą wejściową klasy 10 cm, który jest trudniejszy do wykonania i skorygowania niż 2.8/300 czy 4/400.
już jest test:
link
Piękny obiektyw, ale oczywiście w pierwszym komentarzu ktoś go (trochę) wrzuca do kosza, bo telekonwerter...
Cena jest rynkowa:
link
Tyle, że możliwość współpracy z TC, w tego typu konstrukcji, jest ważna.
Mi tu do tzw pełni szczęścia brakuje właśnie współpracy z TC oraz slotu na jakieś mniejsze filtry wsuwane bliżej tyłu
Duża odległość minimalna.
Prophet, jest reklama. Na testy jeszcze poczekamy.
Na stronie Sigmy też cisza w sprawie zgodności z TC: [ link ].
przecież Sony uniemożliwia Sigmie użycie TC. W wersji Z czy L może być inaczej.
Cytując informację z PetaPixel:
"You have the option to use teleconverters on L-mount bodies if you want, which unlocks even more potential; however, this isn’t an option on Sony E-mount".
test jest:
link
Czyli o ile rozumiem, to kwestia zastosowania TC jest zagadnienien/przeszkodą wyłącznie software'ową, a nie konstrukcyjną?
Było ostatnio głośno że do szkła sigmy dało się wpiąć ekstender w wersji pod nikona a następnie prze przejściówkę używać na Sony. I działało.
ale szkło też musiało być Z?!
To się potencjalnie może skończyć przejściówko-telekonwerterem z Sony E na Nikon Z :D
Z TC byłoby 280 f2.8 i 400 f4.
Duzo w jednym...
Może z czasem powstaną nowe TC, a może ktoś stwierdził że nie..
SLRy miały TC...
Ktos ostrzy bliżej? Plotki mówiły o 1.2m ale wyszło odrobinę lepiej niż 1.9m.
Canon też odszedł od f1.8.
@Bahrd
Ta tabelka Sigmy w sprawie TC jest 'as of February, 2025', więc pewnie trzeba poczekac na aktualizację ( o ile faktycznie 2.0/200 z TC będzie działać).
Fantastyczny obiektyw.
JarekB, zgoda, ale jednak wydaje się dziwne, że w dniu premiery firma o tak istotnej cesze "milczy wymownie w siedmiu językach"?
PS
Kiedyś już prawie zamówiłem EF 200/2 - właśnie z myślą o zestawie z TC 1.4x i TC 2.0x. Niestety - głupi rozsądek przeważył i mam "tylko" 70-200 i dłuższy konwerter...
Piękne szkło. Niemniej jednak chcę podpowiedzieć trochę producentom co do przyszłych premier w bezlustrach.
Lekkie tele do pełnej klatki, np. 100/1.8, 135/2.5, 200/2.8, 300/4. Chyba już tylko takich brakuje. Cała reszta, od UWA, poprzez jasne 35/50/85/135 już jest nieźle obstawiona.
Z pewności będą sprzedawały się jak świeże bułki :) Sam miałem kiedyś 100/2.0 i 200/2.8 do Canona EF i to były genialne jak na ówczesne czasy dla mnie szkła, lekkie, szybkie i ostre.
z tych co podałeś 100 i 300 miałyby większe wzięcie, zwłaszcza 300
mi do Canona brakuje jakiegoś lekkiego zamkniętego tele typu 300-600 f5.6 LUB stałki 400 f4 z wbudowanym TC 1.4, albo chociaż stałka 500 f5.6, obecne ciemnice canonowskie mnie nie interesują
A propos telekonwertera...
Z L-mocowaniem współpraca jest oczywista, naturalna i obowiązkowa.
Byłoby absurdem gdyby Sigma, która współtworzyła koncepcję rozwoju
L-mocowania, produkująca własne aparaty z tym mocowaniem,
L-telekonwertery i L-obiektywy, nie zapewniła współpracy swoich konstrukcji.
Więc to jest kwestia ....właściwego wyboru ..mocowania.
Cóż... Sprawdziłem ceny korpusów Sony. Dlaczego jasność obiektywu, a nie inne cechy? Oczywiście o kadrze decyduje ogniskowa. Akurat 200 mm to jest standard ślubny, ogólnie, do wydarzeń. Sport, nie wiem. Moim zdaniem, zależy od sportu. Ale zaraz po ogniskowej jasność. To wyłazi bardzo mocno, jak się obrabia zdjęcia, majstruje przy WB, redukcji szumów, kontrastach itd. Dokąd nic nie ruszamy, to zdjęcia na wysokim iso ujdą w tłoku niemal do maksymalnego automatycznego iso. Jak się chce coś ruszyć, to bezpiecznie jest do iso 400 na apsc,
link
iso 800 na fufu.
link
Oczywiście, zależy od tego co się robi, jak bardzo naciągamy nastawy. Ale zazwyczaj mamy progową wartość iso powyżej której pojawiają się artefakty. I to jest przyczyna, że zwiększenie przesłony nawet tylko o 1/3 EV polepsza sytuację.
Dlaczego w warunkach "klubowych" przedłużanie czasu jest "nie bardzo". Fotografowanie ludzi nie znosi czasów dłuższych niż ok 1/50 sekundy. Był tu człowiek, który zalecał czasy rzędu 1/200 a nawet 1/400 sekundy, ale przy 1/30 sekundy to widać rozmazy przy mruganiu oczami, ruchy ręką, ruch głowy niszczy całkiem zdjęcie. Tu także efekt jest prawie progowy.
Dlatego jasne obiektywy są cenne. Stabilizację łatwo zastąpić statywem a właściwie stabilizacja, to ersatz statywu.
Canon zamknął swoje mocowanie, klient ma problem. Takie obiektywy czynią system. Obstawiam, że Sigma okaże się przynajmniej nieco lepsza od Canona EF 200 mm f/2,0. A ma tę zasadniczą zaletę, że jest. Jest też znacznie tańsza. Jeśli wyjdzie 135 mm f/1,4...
To jak to jest z tym systemem Sony? Niby otwarty, a TC nie można robić? Otwarty, ale tylko obiektywy Sony pozwalają na pracę z pełną prędkością?
Dodam, że nie widzę problemy telekonwertera. Sprawa dość dyskusyjna, po prostu można zmienić obiektyw. Można podejść, zrobić kropa, to nie jest sprawa zasadnicza. Lepiej mieć, jak nie mieć, ale w takim obiektywie, to chyba jednak chodzi o tę dokładnie ogniskową, z tą przesłoną.
Witam,
myślę, że brak TC to przemyślana polityka. Mnie to się nawet podoba. Mamy fajny obiektyw znamy jego zalety i na tym kombiniowanie się kończy... w jednym z obiektywów mam kieszonkę na filtry i to fajna sprawa bo filtr 112mm to jednak koszt, ale ten jest tak gęsto upakowany i tak mały, że nie widzę miejsca na takie rzeczy i na TC też. Zapewne tylnie soczewki są bardzo blisko matrycy?
Ten obiektyw zabije ćwieka nie jednemu fotografowi (mnie zresztą też).
Pozdrawiam,
AB 123
Ciekawe czy telekonwerter bez elektroniki by dał radę?
@Misieq84
Oczywiście, że tak. Ale gorzej z obiektywem, w którym nie zadziała nawet MF.
Sigma 200/2 pokazała miejsce w szeregu dla Fujinon XF 200/2 R LM WR (zaprojektowanemu dla krycia matrycy aps-c)
Jedyne czym Fuji 200/2 się broni, to tym że obsługuje telekonwertery :D
Te dwie dzisiejsze premiery Sigmy skomentuje po prostu.. Wow, szacun.
Brt - Szabla będzie wiedział lepiej, bo na oficjalnej stronie jest to napisane dosyć enigmatycznie (albo i nie - nie znam prawniczego slangu ;) [ link ]: "You may use the Basic Specifications for lenses and/or mount adopters to mount to Sony’s E-mount Interchangeable Lens Digital Camera only, NOT for manufacturing, selling or otherwise disposing of other products."
@Bahrd
Prawo to nie moja działka.
BeatX
Zaletą Fuji 200/2 jest nie tylko używalność z TC ale włączenie specjalnego TC1,4 zaprojektowanego pod tę optykę ( standartowy TC 1,4 ogranicza światło do 2,8 ) i według użytkowników niezauważalnie wpływa na jakość. Wspomniany konwerter jest w zestawie więc dziwię się, że Sigma nie poszła tą drogą
A propos, ciekawie się robi biorąc pod uwagę zapowiedź Laowa o wypuszczeniu swojego 200/2 i o jeszcze mniejszej wadze.