Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Sigma 200 mm f/2 DG OS Sports

Sigma 200 mm f/2 DG OS Sports
19 sierpnia
2025 07:00

K-Consult, polski dystrybutor marki Sigma, informuje o powiększeniu się oferty tego producenta o stabilizowany teleobiektyw o parametrach 200 mm f/2.0.

INFORMACJA PRASOWA

SIGMA 200mm F2 DG OS | Sports

K-Consult Sp. z o.o, wyłączny autoryzowany dystrybutor produktów marki SIGMA w Polsce, w imieniu SIGMA Corporation prezentuje obiektyw 200mm F2 DG OS | Sports – pierwszy na świecie obiektyw bezlusterkowy 200 mm F2 do aparatów pełnoklatkowych.

UNIKALNE PARAMETRY

SIGMA 200 mm F2 DG OS | Sports to pierwszy na świecie*1 teleobiektyw stałoogniskowy 200 mm F2 przeznaczony do pełnoklatkowych aparatów bezlusterkowych. Duży efekt bokeh, kompresja obrazu i znakomite odwzorowanie zapewnione przez wyjątkową optykę uwalniają potencjał twórczy i umożliwiają uzyskanie niepowtarzalnych efektów fotograficznych i filmowych. Obiektyw ten jest idealnym wyborem zarówno do fotografii portretowej, jak i do fotografowania sportów halowych przy słabym oświetleniu i szybko poruszających się obiektach. Dzięki dużemu efektowi bokeh, umożliwionemu przez przysłonę F2, która zapewnia dwukrotnie większy dopływ światła niż przysłona F2.8, oraz efektowi kompresji wynikającemu z ogniskowej 200 mm, obiektyw zapewnia wspaniałe rozmycie tła, które podkreśla obiekt, uzyskując wyjątkowy efekt.

*1 Jako obiektyw wymienny przeznaczony wyłącznie do pełnoklatkowych aparatów bezlusterkowych, stan nasierpień2025 r. według Sigma).

Sigma 200 mm f/2 DG OS Sports

DOSKONAŁA JAKOŚĆ OBRAZU

Zastosowanie konstrukcji optycznej składającej się z 19 elementów w 14 grupach, w tym 2 elementów szklanych FLD i 2 SLD, całkowicie skorygowano aberrację chromatyczną osiową i aberrację chromatyczną powiększenia, które są łatwo zauważalne w teleobiektywach, uzyskując wyjątkowo wysoką jakość optyczną. Nawet przy całkowicie otwartej przysłonie zapewnia on bardzo szczegółowe odwzorowanie, zachowując wysoką rozdzielczość i kontrast od środka do krawędzi kadru. Dzięki powłokom Sigma Nano Porous Coating i Super Multi-Layer Coating w znacznym stopniu wyeliminowano flary i bliki, zapewniając bogate, kontrastowe rezultaty w każdych warunkach.

Sigma 200 mm f/2 DG OS Sports

Sigma 200 mm f/2 DG OS Sports

SZYBKI AUTOFOKUS I OPTYCZNA STABILIZACJA OBRAZU

Algorytm stabilizacji optycznej OS2 zapewnia wyjątkowy efekt stabilizacji obrazu wynoszący aż 6,5 stopnia*1. Obiektyw jest wyposażony w dwa tryby OS: Tryb 1 jest odpowiedni do ogólnych zdjęć, a Tryb 2 jest idealny do zdjęć panoramicznych sportów motorowych i innych sportów. W trybie 2 algorytm Sigma Intelligent OS, specjalnie zaprojektowany do zdjęć panoramicznych, umożliwia skuteczną stabilizację obrazu nawet podczas przesuwania aparatu w pionie lub w skosie, niezależnie od orientacji poziomej i pionowej. Dzięki temu można uchwycić ruch obiektu bez utraty efektu zdjęcia panoramicznego. W obiektywie SIGMA 200mm F2 DG OS |Sports zastosowano liniowy silnik HLA (High-response Linear Actuator), który łączy w sobie przyspieszoną prędkość ustawiania ostrości z wyjątkową dokładnością.

*1. Na podstawie wytycznych CIPA. (Zmierzone przy ogniskowej 200 mm za pomocą aparatu pełnoklatkowego 35 mm)

JAKOŚĆ WYKONANIA GODNA LINII SPORTS

SIGMA 200mm F2 DG OS | Sports wyposażony jest w wiele funkcji wspomagających fotografowanie i filmowanie, w tym 3 przyciski AFL w różnych miejscach, przełącznik trybu ostrości, przełącznik ogranicznika ostrości, przełącznik OS (tryb 1/2) oraz przełącznik trybu niestandardowego. Złącza mocowania, pierścień ręcznego ustawiania ostrości, pierścień zoomu, przełączniki niestandardowe i złącza zewnętrzne są chronione przed kurzem i zachlapaniami. Ponadto przednia powierzchnia obiektywu jest pokryta powłoką hydrofobową i olejoodporną, która ułatwia konserwację w przypadku przywierania kropel wody lub kurzu do obiektywu. Nowe gniazdo statywu TS-171 zostało zaprojektowane z myślą o wykorzystaniu jako uchwyt do przenoszenia, dzięki czemu ma dłuższą podstawę i większy odstęp między podstawą a obiektywem. Pierścień statywu jest wyposażony w mechanizm zatrzaskowy 90°, który umożliwia płynny i bezpieczny obrót, a stopka jest kompatybilna z zaciskami typu Arca-Swiss. Zewnętrzna część korpusu obiektywu jest pokryta farbą termoizolacyjną, która skutecznie ogranicza pochłanianie ciepła ze światła słonecznego. Zapobiega to nagrzewaniu się obiektywu, nawet podczas długich sesji zdjęciowych na zewnątrz w słoneczne dni.

*1. Konstrukcja jest odporna na kurz i zachlapania, ale nie jest wodoodporna. Należy uważać, aby obiektyw nie miał kontaktu z dużą ilością wody. Woda wewnątrz obiektywu może spowodować poważne uszkodzenia, a nawet unieruchomić obiektyw).

Sigma 200 mm f/2 DG OS Sports

SPECYFIKACJA TECHNICZNA

  • Konstrukcja obiektywu: 19 elementów w 14 grupach (2 elementy FLD, 2 elementy SLD)
  • Kąt widzenia: 12.3°
  • Liczba listków przysłony: 11 (przesłona zaokrąglona)
  • Minimalna przysłona: F22
  • Minimalna odległość ogniskowania: 170cm
  • Maksymalny współczynnik powiększenia: 1:7.6
  • Rozmiar filtra: 105mm
  • Wymiary (średnica × długość): 118,9 mm × 201 mm
  • Waga: 1,820g
  • Kraj produkcji: Japonia
  • Akcesoria w zestawie: Osłona przeciwsłoneczna (LH1139-01), Gniazdo statywu (TS-171), dekiel przedni 105mm (LCF-105mm IV), dekiel tylny (LCR III)
  • EAN: Sony E 0085126227654, L-mount 0085126227692

Planowane rozpoczęcie sprzedaży: 4 września 2025
Sugerowana cena detaliczna: 14 990zł

Więcej informacji o SIGMA:


Komentarze czytelników (99)
  1. phil001
    phil001 19 sierpnia 2025, 07:45

    Nic o współpracy z telekonwerterami czyli trochę lipa....

  2. molon_labe
    molon_labe 19 sierpnia 2025, 07:56

    ???....dekiel tylny (LCR III)....jest zbędny, przecież nikt nie będzie odpinał tego obiektywu od aparatu.

  3. molon_labe
    molon_labe 19 sierpnia 2025, 07:58

    ...aaaa... cena 14 990zł....no to jednak może trochę postać na sklepowej półce i dekiel jest jednak potrzebny.

  4. prophet
    prophet 19 sierpnia 2025, 08:16

    Cena mnie nie zdziwiła. Zobaczymy jak wypadną pierwsze testy. Fajnie, że jest możliwość nakręcenia filtra na przednią, niemałą, soczewka. No i szkoda, że nie jest to f/1.8, jak zapowiadano na początku. Teraz poczekamy na 135 f/1.4 :)

  5. Arek
    Arek 19 sierpnia 2025, 08:23

    Cena jest normalna i wcale nie przesadzona. To obiektyw ze źrenicą wejściową klasy 10 cm, który jest trudniejszy do wykonania i skorygowania niż 2.8/300 czy 4/400.

  6. prophet
    prophet 19 sierpnia 2025, 08:24

    już jest test:

    link

  7. JarekB
    JarekB 19 sierpnia 2025, 08:59

    Piękny obiektyw, ale oczywiście w pierwszym komentarzu ktoś go (trochę) wrzuca do kosza, bo telekonwerter...

    Cena jest rynkowa:
    link

  8. Arek
    Arek 19 sierpnia 2025, 09:04

    Tyle, że możliwość współpracy z TC, w tego typu konstrukcji, jest ważna.

  9. Amadi
    Amadi 19 sierpnia 2025, 09:07

    Mi tu do tzw pełni szczęścia brakuje właśnie współpracy z TC oraz slotu na jakieś mniejsze filtry wsuwane bliżej tyłu

  10. Szabla
    Szabla 19 sierpnia 2025, 09:15

    Duża odległość minimalna.

  11. mihmih
    mihmih 19 sierpnia 2025, 09:18

    Prophet, jest reklama. Na testy jeszcze poczekamy.

  12. Bahrd
    Bahrd 19 sierpnia 2025, 09:44

    Na stronie Sigmy też cisza w sprawie zgodności z TC: [ link ].

  13. leszek3
    leszek3 19 sierpnia 2025, 09:53

    przecież Sony uniemożliwia Sigmie użycie TC. W wersji Z czy L może być inaczej.

  14. SzymonA
    SzymonA 19 sierpnia 2025, 10:03

    Cytując informację z PetaPixel:
    "You have the option to use teleconverters on L-mount bodies if you want, which unlocks even more potential; however, this isn’t an option on Sony E-mount".

  15. kshizhan
    kshizhan 19 sierpnia 2025, 10:07

    test jest:
    link

  16. JarekB
    JarekB 19 sierpnia 2025, 10:16

    Czyli o ile rozumiem, to kwestia zastosowania TC jest zagadnienien/przeszkodą wyłącznie software'ową, a nie konstrukcyjną?

  17. Hubert Multana
    Hubert Multana 19 sierpnia 2025, 10:46

    Było ostatnio głośno że do szkła sigmy dało się wpiąć ekstender w wersji pod nikona a następnie prze przejściówkę używać na Sony. I działało.

  18. leszek3
    leszek3 19 sierpnia 2025, 10:51

    ale szkło też musiało być Z?!

  19. Amadi
    Amadi 19 sierpnia 2025, 10:54

    To się potencjalnie może skończyć przejściówko-telekonwerterem z Sony E na Nikon Z :D

  20. BlindClick
    BlindClick 19 sierpnia 2025, 10:56

    Z TC byłoby 280 f2.8 i 400 f4.
    Duzo w jednym...
    Może z czasem powstaną nowe TC, a może ktoś stwierdził że nie..
    SLRy miały TC...

    Ktos ostrzy bliżej? Plotki mówiły o 1.2m ale wyszło odrobinę lepiej niż 1.9m.
    Canon też odszedł od f1.8.

  21. JarekB
    JarekB 19 sierpnia 2025, 11:01

    @Bahrd
    Ta tabelka Sigmy w sprawie TC jest 'as of February, 2025', więc pewnie trzeba poczekac na aktualizację ( o ile faktycznie 2.0/200 z TC będzie działać).

  22. Wiktor Majewski
    Wiktor Majewski 19 sierpnia 2025, 11:14

    Fantastyczny obiektyw.

  23. Bahrd
    Bahrd 19 sierpnia 2025, 11:44

    JarekB, zgoda, ale jednak wydaje się dziwne, że w dniu premiery firma o tak istotnej cesze "milczy wymownie w siedmiu językach"?

  24. Bahrd
    Bahrd 19 sierpnia 2025, 11:47

    PS
    Kiedyś już prawie zamówiłem EF 200/2 - właśnie z myślą o zestawie z TC 1.4x i TC 2.0x. Niestety - głupi rozsądek przeważył i mam "tylko" 70-200 i dłuższy konwerter...

  25. Cichy
    Cichy 19 sierpnia 2025, 11:53

    Piękne szkło. Niemniej jednak chcę podpowiedzieć trochę producentom co do przyszłych premier w bezlustrach.

    Lekkie tele do pełnej klatki, np. 100/1.8, 135/2.5, 200/2.8, 300/4. Chyba już tylko takich brakuje. Cała reszta, od UWA, poprzez jasne 35/50/85/135 już jest nieźle obstawiona.

    Z pewności będą sprzedawały się jak świeże bułki :) Sam miałem kiedyś 100/2.0 i 200/2.8 do Canona EF i to były genialne jak na ówczesne czasy dla mnie szkła, lekkie, szybkie i ostre.

  26. cauchy
    cauchy 19 sierpnia 2025, 12:00

    z tych co podałeś 100 i 300 miałyby większe wzięcie, zwłaszcza 300
    mi do Canona brakuje jakiegoś lekkiego zamkniętego tele typu 300-600 f5.6 LUB stałki 400 f4 z wbudowanym TC 1.4, albo chociaż stałka 500 f5.6, obecne ciemnice canonowskie mnie nie interesują

  27. molon_labe
    molon_labe 19 sierpnia 2025, 12:03

    A propos telekonwertera...

    Z L-mocowaniem współpraca jest oczywista, naturalna i obowiązkowa.

    Byłoby absurdem gdyby Sigma, która współtworzyła koncepcję rozwoju
    L-mocowania, produkująca własne aparaty z tym mocowaniem,
    L-telekonwertery i L-obiektywy, nie zapewniła współpracy swoich konstrukcji.

    Więc to jest kwestia ....właściwego wyboru ..mocowania.

  28. baron13
    baron13 19 sierpnia 2025, 12:11

    Cóż... Sprawdziłem ceny korpusów Sony. Dlaczego jasność obiektywu, a nie inne cechy? Oczywiście o kadrze decyduje ogniskowa. Akurat 200 mm to jest standard ślubny, ogólnie, do wydarzeń. Sport, nie wiem. Moim zdaniem, zależy od sportu. Ale zaraz po ogniskowej jasność. To wyłazi bardzo mocno, jak się obrabia zdjęcia, majstruje przy WB, redukcji szumów, kontrastach itd. Dokąd nic nie ruszamy, to zdjęcia na wysokim iso ujdą w tłoku niemal do maksymalnego automatycznego iso. Jak się chce coś ruszyć, to bezpiecznie jest do iso 400 na apsc,
    link
    iso 800 na fufu.
    link
    Oczywiście, zależy od tego co się robi, jak bardzo naciągamy nastawy. Ale zazwyczaj mamy progową wartość iso powyżej której pojawiają się artefakty. I to jest przyczyna, że zwiększenie przesłony nawet tylko o 1/3 EV polepsza sytuację.
    Dlaczego w warunkach "klubowych" przedłużanie czasu jest "nie bardzo". Fotografowanie ludzi nie znosi czasów dłuższych niż ok 1/50 sekundy. Był tu człowiek, który zalecał czasy rzędu 1/200 a nawet 1/400 sekundy, ale przy 1/30 sekundy to widać rozmazy przy mruganiu oczami, ruchy ręką, ruch głowy niszczy całkiem zdjęcie. Tu także efekt jest prawie progowy.
    Dlatego jasne obiektywy są cenne. Stabilizację łatwo zastąpić statywem a właściwie stabilizacja, to ersatz statywu.
    Canon zamknął swoje mocowanie, klient ma problem. Takie obiektywy czynią system. Obstawiam, że Sigma okaże się przynajmniej nieco lepsza od Canona EF 200 mm f/2,0. A ma tę zasadniczą zaletę, że jest. Jest też znacznie tańsza. Jeśli wyjdzie 135 mm f/1,4...

  29. brt
    brt 19 sierpnia 2025, 12:13

    To jak to jest z tym systemem Sony? Niby otwarty, a TC nie można robić? Otwarty, ale tylko obiektywy Sony pozwalają na pracę z pełną prędkością?

  30. baron13
    baron13 19 sierpnia 2025, 12:16

    Dodam, że nie widzę problemy telekonwertera. Sprawa dość dyskusyjna, po prostu można zmienić obiektyw. Można podejść, zrobić kropa, to nie jest sprawa zasadnicza. Lepiej mieć, jak nie mieć, ale w takim obiektywie, to chyba jednak chodzi o tę dokładnie ogniskową, z tą przesłoną.

  31. ab123
    ab123 19 sierpnia 2025, 12:47

    Witam,

    myślę, że brak TC to przemyślana polityka. Mnie to się nawet podoba. Mamy fajny obiektyw znamy jego zalety i na tym kombiniowanie się kończy... w jednym z obiektywów mam kieszonkę na filtry i to fajna sprawa bo filtr 112mm to jednak koszt, ale ten jest tak gęsto upakowany i tak mały, że nie widzę miejsca na takie rzeczy i na TC też. Zapewne tylnie soczewki są bardzo blisko matrycy?
    Ten obiektyw zabije ćwieka nie jednemu fotografowi (mnie zresztą też).


    Pozdrawiam,
    AB 123

  32. Misieq84
    Misieq84 19 sierpnia 2025, 12:47

    Ciekawe czy telekonwerter bez elektroniki by dał radę?

  33. Cichy
    Cichy 19 sierpnia 2025, 12:51

    @Misieq84

    Oczywiście, że tak. Ale gorzej z obiektywem, w którym nie zadziała nawet MF.

  34. BeatX
    BeatX 19 sierpnia 2025, 13:40

    Sigma 200/2 pokazała miejsce w szeregu dla Fujinon XF 200/2 R LM WR (zaprojektowanemu dla krycia matrycy aps-c)
    Jedyne czym Fuji 200/2 się broni, to tym że obsługuje telekonwertery :D

    Te dwie dzisiejsze premiery Sigmy skomentuje po prostu.. Wow, szacun.

  35. Bahrd
    Bahrd 19 sierpnia 2025, 13:52

    Brt - Szabla będzie wiedział lepiej, bo na oficjalnej stronie jest to napisane dosyć enigmatycznie (albo i nie - nie znam prawniczego slangu ;) [ link ]: "You may use the Basic Specifications for lenses and/or mount adopters to mount to Sony’s E-mount Interchangeable Lens Digital Camera only, NOT for manufacturing, selling or otherwise disposing of other products."

  36. Szabla
    Szabla 19 sierpnia 2025, 14:22

    @Bahrd
    Prawo to nie moja działka.

  37. TRI-X
    TRI-X 19 sierpnia 2025, 14:23

    BeatX
    Zaletą Fuji 200/2 jest nie tylko używalność z TC ale włączenie specjalnego TC1,4 zaprojektowanego pod tę optykę ( standartowy TC 1,4 ogranicza światło do 2,8 ) i według użytkowników niezauważalnie wpływa na jakość. Wspomniany konwerter jest w zestawie więc dziwię się, że Sigma nie poszła tą drogą

  38. TRI-X
    TRI-X 19 sierpnia 2025, 14:27

    A propos, ciekawie się robi biorąc pod uwagę zapowiedź Laowa o wypuszczeniu swojego 200/2 i o jeszcze mniejszej wadze.

  39. brt
    brt 19 sierpnia 2025, 15:06

    Fujinon to APS-C, nie porównujmy do normalnego obiektywu FF :-D

  40. molon_labe
    molon_labe 19 sierpnia 2025, 15:39

    Bahrd
    Ta pozornie uprzejma formułka, to informacja, że biblijny Hiob w czasie kiedy poddano go próbie, był szczęściarzem w porównaniu do kogoś kto naruszy interesy Sony ;)

  41. lord13
    lord13 19 sierpnia 2025, 15:39

    @TRI-X
    "Zaletą Fuji 200/2 jest nie tylko używalność z TC ale włączenie specjalnego TC1,4 zaprojektowanego pod tę optykę ( standartowy TC 1,4 ogranicza światło do 2,8 )"

    A ten "specjalny" nie?

  42. leszek3
    leszek3 19 sierpnia 2025, 15:52

    lord13, a nie chodzi tu o trywialną kwestię wymiarów dziurki?

  43. Bahrd
    Bahrd 19 sierpnia 2025, 16:14

    Tak na oko, to istniejące telekonwertery Sigmy na bagnet L nie wyglądają jakby pasowały: [ link ]. Ale to nie znaczy przecież, że się nie pojawią nowe - skoro Leica ma dedykowany (sądząc z opisu) do jednego ze szkieł: [ link ]?

  44. Bahrd
    Bahrd 19 sierpnia 2025, 16:17

    TRI-X: "A propos, ciekawie się robi biorąc pod uwagę zapowiedź Laowa o wypuszczeniu swojego 200/2 i o jeszcze mniejszej wadze."

    Ano właśnie! I podepnę pod nią TC z EF!!

  45. lord13
    lord13 19 sierpnia 2025, 16:28

    @leszek3
    "a nie chodzi tu o trywialną kwestię wymiarów dziurki?"

    Pytasz o potencjalną niemożność używania TC na bagnecie E?

  46. maxbrindle
    maxbrindle 19 sierpnia 2025, 16:32

    Rozczuliła mnie informacja o uszczelnionym pierścieniu zooma w opublikowanej powyżej notce marketingowej... To ważne w drogich stałkach :-)

  47. ab123
    ab123 19 sierpnia 2025, 16:40

    Witam ponownie,

    z tego co widziałem na filmie reklamowym Sigmy to tylnia soczewka jest zagłębiona ok. 3mm względem podstawy pierścienia mocowania obiektywu, a to może wykluczyć stosowanie TC.

    Z takich różnych pierepałek z telekonwerterami przypomniał mi się start systemu Sony FF (teraz mówią A7 Classic) kiedy nie było jeszcze optyki i pamiętam jak stosowałem mój TC 1.4x Kenko od Canona aby fotografować Sigmą 10-20 na pełnej klatce i o dziwo to działało nawet na manualnym adapterze eos nex. Przysłonę domykałem w sigmie zakladając do Canona a następnie bez zwalniania przycisku wyjmowałem obiektyw, którty zostawał z zamkniętą przysłoną. To mi pozwoliło wykonać pracę na szybko bez zbytniego inwestowania i o dziwo z lepszym rezyltatem niż na APSC.

    Pozdrawiam,
    AB123

  48. leszek3
    leszek3 19 sierpnia 2025, 18:10

    Bahrd,

    Ta opcja (ef200/2 + TC ef 1.4×, a może i TCef2×) wydaje się bardzo kusząca, jednak sens ma tylko przy wyśrubowanych parametrach rozdzielczości i w miarę sprawnym AF (w obiektywie, znaczy silniki). No cóż, Laowa najwidoczniej zamierza podjąć to wyzwanie i tylko pozostaje trzymać kciuki.

    Tymczasem ja bym chciał dostać 400/4. Nie musi być z TC, ale musi być LEKKIE i ostre ;-) coś a la Nikkor Z 400/4.5, i żeby ciut taniej...

  49. AWRO
    AWRO 19 sierpnia 2025, 18:37

    Miałem dziś okazję pobawić się chwilę tą sigmą (przypiętą do leiki SLx) i muszę powiedzieć, że jestem bardzo pozytywnie zaskoczony jej poręcznością. Nie potrzebuję akurat takiego szkła na tyle, żeby w ogóle myśleć o zakupie (póki co jestem bardzo zadowolony z 70-200/2.8 Sports), ale faktycznie w tej cenie jest bardzo atrakcyjną propozycją - szczególnie na tle Fuji XF200/2 ;). Gdyby Sigma wypuściła to szkło z bagnetem EF to i miłośnicy konwerterów byliby zadowoleni, ale zakładam że Canon by na to nie pozwolił. Ciekawe jak wypadnie konkurencyjna Laowa i w jakiej cenie będzie.

  50. mig-37
    mig-37 19 sierpnia 2025, 19:13

    @Cichy obawiam się, że ten koncert życzeń się nie spełni. Ja najchętniej widziałbym w mojej torbie poręczną 135 nawet ze światłem 2.8 ale mogłoby być i 2.5.

  51. gietrzy
    gietrzy 19 sierpnia 2025, 19:44

    WoW! Tylko 2kg

  52. Bahrd
    Bahrd 19 sierpnia 2025, 20:31

    Leszek - zobaczymy. I żeby dokończyć wątek TC: Leica miała takie cacko jak Tri-Elmar 28-35-50. Może by więc Sigma poszła tym tropem i zaprojektowała potrójny telekonwerter 1.4/1.7/2.0x? Środkowa wartość to oczywiście ukłon w stronę N... ;)

  53. 3xN
    3xN 19 sierpnia 2025, 20:45

    @Cichy "Lekkie tele do pełnej klatki, np. 300/4"
    @cauchy "lekkiego ... LUB stałki 400 f4"
    @leszel3 "Tymczasem ja bym chciał dostać 400/4"

    Nie tylko Wy, Panowie ;-)
    Tak więc, składam w naszym imieniu pokorną prosbę (via K-Consult) do pana Yamaki o 300/4 lub/i 400/4 🙇‍♂️🙏

    BTW: Czy TC 1.4+2.0 do tego wspaniałego 200/2 nie obniżyłyby sprzedaży Sigmy S 300-600mm f/4 DG OS?


  54. Nemesis
    Nemesis 19 sierpnia 2025, 22:30

    Co za czasy nastały że Sigma wypuszczając na rynek szkło pod bagnet Sony i L-mount jednocześnie pokazuje oficjalne zdjęcia zrobione tym szkłem podpiętym do Nikona Z9 :P

  55. AWRO
    AWRO 19 sierpnia 2025, 23:35

    @Bahrd: Leica miała też cieikawy modularny system APO-Telyt-R link
    Pomijając fakt, że to jest spory i ciężki klamot do astro to sama idea modularności mogłaby być bardzo fajna, np masz jeden duży tubus z przednią soczewką o średnicy ok.140mm i w zależności od dokręconego dedykowanego "okularu" masz 400/2.8, 560/4 lub 800/5.6. Dużo łatwiej coś takiego targać ze sobą w plecaku niż 3 oddzielne obiektywy. Oczywiście dużo łatwiej było to zrobić bez elektroniki i AF.

  56. qqrq
    qqrq 20 sierpnia 2025, 00:04

    Bardzo dobry współczesny obiektyw, super ostry, super kontrastowy, bokeh wspaniale gaussowski, nie moja bajka, tym gorzej że nie wejdzie toto na średni format nawet :P

  57. BlindClick
    BlindClick 20 sierpnia 2025, 06:56

    Taki Swiat. Taki klient..
    I co za reklama adaptera bądź podchody pod Nikona.....

  58. Bahrd
    Bahrd 20 sierpnia 2025, 09:02

    AWRO: "Leica miała też ciekawy modularny system APO-Telyt-R"

    O, ale fajny lejkowy "Adam Słodowy"!


    "Oczywiście dużo łatwiej było to zrobić bez elektroniki i AF."

    NIby tak, ale odkąd mamy bezprzewodową transmisję i zasilanie, to co stoi na przeszkodzie? Jak raz obiektywy są okrągłe jak cewki w "wireless phone charger" za $5.

    PS
    W rowerach, gdy SRAM wprowadził bezprzewodowe przerzutki, było mnóstwo jojczenia, że fanaberia, że od stu lat jest linka i działa jak ta lala, że każdy kowal naprawi w razie czego, etc. I pewnie, że działa, ale może też działać inaczej. A i kowali teraz znacznie mniej niż sklepów z bateriami...;)

  59. cube
    cube 20 sierpnia 2025, 11:44

    Piękne szkło. Można się spodziewać najwyższej jakości pod każdym względem. Szkoda tylko że brak szufladki na filtry. Cena? Porównajcie do innych szkieł o identycznych parametrach to się okaże że całkiem przystępna.

  60. Bahrd
    Bahrd 20 sierpnia 2025, 11:58

    Kolejny wstępny test z rzetelnego źródła [ link ]:
    - oddycha (ale w tę lepszą chyba stronę ;)
    - jednak jest zgodny z TC [ link ]: "ABOUT TELE CONVERTERS (Only for L-Mount)
    This lens can be used as a 1.4x (280mm F2.8) or a 2x (300mm F4)
    hyper-telephoto lens by attaching SIGMA TELE CONVERTER
    TC-1411 or SIGMA TELE CONVERTER TC-2011 respectively"!

  61. Bahrd
    Bahrd 20 sierpnia 2025, 12:21

    PS
    Do tego oliwkowe S9 ze skórzanym etui... et voilà! ;)

  62. baron13
    baron13 20 sierpnia 2025, 12:41

    Po mojemu, ten przypadek poza zagwozdką dla klienta, jest obserwacją potwierdzającą, że marketing i zarządzanie jest nauką o wiele bliższą alchemii niż chemii. Przez jakiś czas dominowała teoria czym w przemyśle fotograficznym należy handlować i zapewne była do tego jakaś dobrze brzmiąca przemowa. Nie teoria, bo teoria w sensie nauk mniej więcej ścisłych musi być na przykład niesprzeczna ze sobą. Więc mamy teorię, że współczesny fotograf na przykład musi zmieścić sprzęt w kieszeniach kurtki. Nie może to ważyć więcej niż. Wady optyczne załatwi się programowo. Sprzętowa stabilizacja jest dla zawodowców. Dlatego robimy obiektywy 24-105 f/7,1
    link
    Nikt nie kupi jaśniejszego. Owszem, mamy w ofercie:
    link
    Ale to dla bardzo bogatych hobbystów. A, że jaśniejszym obiektywem da się zrobić zdjęcia w gorszych warunkach oświetleniowych? Komórka ma iso do 400 000. Jak bedzie ciemno, przejdą na komórki. No więc chyba wyszło na to, że ktoś jednak zna się na optyce i wierzy, że są klienci , którzy też coś rozumieją, albo nawet wypraktykowali. Pozostaje trzymać kciuki, żeby to ostatnie okazało się prawdą :-)

  63. JdG
    JdG 20 sierpnia 2025, 12:56

    > Do tego oliwkowe S9 ze skórzanym etui... et voilà! [Bahrd]

    Do tego (prawie 2 kg) to i Nikon Z9 nie robi już dużej różnicy; obiektyw z pewnością piękny, chociaż raczej do użytku już z jakąś podpórką;

    *baron13* próbuje w powyższym poście zabajerować problem, jednak teorie teoriami a ciążenie ziemskie, na Ziemi, działa bezwzględnie; no i dlatego producenci kombinują też z obiektywami f/7,1 a nawet f/11, jak wiadomo;

    ciążenie ziemskie z jednej strony, przepisy co do bagażu linii lotniczych z drugiej strony, zwłaszcza tych tanich; teoria producentów jest więc pewnie taka, że dla produkują każdego - dla tego z własnym odrzutowcem i własnym tragarzem, i dla większości, która raczej na WizzAir polega albo wręcz na własnych nogach - stąd pewnie długie "zdychanie" m4/3.

  64. AWRO
    AWRO 20 sierpnia 2025, 13:38

    @JdG:
    "chociaż raczej do użytku już z jakąś podpórką" - no właśnie ten obiektyw trzyma się dość dobrze i sprawia wrażenie dość krótkiego (a jest prawie identyczny z S70-200/2.8 pod względem długości i masy). Naprawdę
    ma się wrażenie, że to jest nie jest cięższe od XF500/5.6, który waży pół kilo mniej (i trzyma się rewelacyjnie). Ale może ja jestem przyzwyczajony do targania długich i ciężkich szkieł...

    Co do limitu wagi w przypadku podróży samolotem, to zgadzam się w 100%. W teorii można zapłacić więcej za dodatkowy bagaż rejestrowany niezależnie czy tania linia czy "cywilizowana", ale sprzęt foto jest dość drogi i wolałbym jednak mieć go przy sobie na pokładzie (dlatego też z reguły na wakcje do samolotu biorę "lżejsze/gorsze" szkła. W tym roku były 2 "bardzo dobre" i dwa "lżejsze" : zamiast Sigmy 70-200/2.8 był XF55-200 a zamiast XF8-16/2.8 był XF10-24/4).

  65. BlindClick
    BlindClick 20 sierpnia 2025, 13:40

    Chyba idziemy w innym kierunku z podróżami.
    Znow nie dla wszystkich.

    PetaPixel też mają zdjęcia.
    link

    Ostro od f2 to motto tej Sigmy, już czekam na test.

    Bokeh, wydaje się nudny i taki komputerowy ale dziwnie magnetyczny.
    Przeglądałem zdjęcia w necie 200 f2 Nikona, Canona, Minolty i Sigma wypada zadziwiająco przyciagajaco wzrok.
    Dziwne..

    Sigma znowu pokazała że jest niesamowita.

    @JdG
    lol,baron bajeruje?
    Szkło jest ciezkie, a jakość wymaga szkła.
    To że teraz narobiło się mnóstwo soczewek po 200-500gr to nie znaczy że powstał jakiś przełom.
    MLe pozwalają ostrzyć z roznymi przysłonami, dlatego mamy f11.
    ISO 10k jest używalne, 20 lat temu powyżej 1600 bylo kiepsko.

    Obowiązkowa korekcja programowa ukrywa rzeczywistość przed amatorami więc wydaje im się że 300gr zoom daje tak samo proste linie jak 1kg zoom.
    Tak samo z winieta.
    To uważam tak samo jak zielony kwadracik, wybierz zielony kwadracik i nic nie musisz wiedzieć by być jak PRO.
    Nie, robienie zdjęć wymaga wiedzy, treningu, znajomości sprzętu.

    Nawet ta Sigma chyba musiała pójść na pewne kompromisy, 2kg stalka!!
    W linku od Bahrda w podsumowaniu testu coś widziałem że dystorsja jest.

  66. Bahrd
    Bahrd 20 sierpnia 2025, 13:49

    Baronie, są przecież wersje z f/4 (lustrzankowe było moim pierwszym szkłem z czerwonym paskiem!) dla niekoniecznie bogatych hobbystów (a i do wakacyjnego samolotu się zmieszczą - ważą jakieś 7 hektogramów ;).

  67. JdG
    JdG 20 sierpnia 2025, 14:36

    > Co do limitu wagi w przypadku podróży samolotem, [AWRO]

    w tym wypadku chodziło mi raczej o limity wymiarów, choć oczywiście w wypadku dużych obiektywów dla większych formatów, w przypadku większej ilości sprzętu może zaistnieć i problem wagi;

    > ten obiektyw trzyma się dość dobrze i sprawia wrażenie dość krótkiego ... Naprawdę

    być może, proporcje ma takie raczej zwarte, ale waży prawie 2 kg i tu widzę problem, szczególnie dla amatorów - nie każdy lubi się umartwiać;

    dość często używam długich obiektywów i mój najdłuższy waży deczko ponad 1 kg i fotografowanie z ręki czymś takim to już pewne wyzwanie - po paru minutach czuje się tę wagę i nawet jak ma się dobrą stabilizację w sprzęcie to jednak, zwłaszcza jak pole widzenia się zawęża do ca 3 stopni, to trzeba często robić sobie przerwy; w tym wypadku oczywiście jest trochę lepiej, bo obiektyw widzi w zakresie 12 st.

    praktyka skłoniła mnie do umiaru w zakresie "wagomiaru", uznałem,że 1 kg to max, powyżej zaczynają się już problemy; oczywiście ze statywem ich już nie ma (albo są inne), ale ja np. statywu używam tylko w bardzo specjalnych przypadkach.

    > Szkło jest ciezkie, a jakość wymaga szkła. [BlindClick]

    też jestem tego zdania, aczkolwiek niewiele to zmienia, obiektyw dalej waży te 2 kg.

    > Obowiązkowa korekcja programowa ukrywa rzeczywistość przed amatorami więc wydaje im się że 300gr zoom daje tak samo proste linie jak 1kg zoom.

    to zależy od konkretnej konstrukcji, różne rzeczy można korygować programowo i np. dystorsję w szerokokątnych przyrządach soft koryguje praktycznie bezboleśnie a nic nie waży w odróżnieniu od szkła, które należałoby do tego użyć; także cena takiego przyrządu jest finalnie bardziej korzystna - same plusy.

  68. JarekB
    JarekB 20 sierpnia 2025, 15:01

    'Chyba idziemy w innym kierunku z podróżami. Znow nie dla wszystkich.'

    Chodzi o to, że bagaż podręczny tylko 8 kg?Jeżeli ktoś bierze więcej niż 6 kg sprzętu (zostawiam te 2 kg na cieżąr torby),to są pozostaje jeszcze opcja 'business class'... Jeżeli ktoś miał kasę na drogi sprzet foto, to i wysupła kilkaset ojro extra na business class ;-) LOT w Europie daje wtedy 2* 9kg podręcznego, a do NYC 1 * 12kg... Sprzęt przewieziesz, dostaniesz coś przyzwoitego do jedzenia, do tego łóżeczko na trasach międzykontynentalnych.

  69. molon_labe
    molon_labe 20 sierpnia 2025, 15:08

    Dobra praktyka przewozu sprzętu fotograficznego samolotem:

    ...najlepiej wykupić dodatkowe miejsce i przewozić w "fotelu" obok siebie.
    Zwykle w polu imię pasażera należy wpisać "EXST", a w polu nazwisko, Nazwisko osoby podróżującej ze sprzętem. Jeśli to jest specjalna walizka na sprzęt foto typu "Peli Air", to jest wymóg aby umieścić ją na fotelu przy oknie.

  70. Bahrd
    Bahrd 20 sierpnia 2025, 15:37

    Albo wziąć drugą osobę... ;)

  71. molon_labe
    molon_labe 20 sierpnia 2025, 16:08

    :)
    ...raczej ..."nie palne" pudełko na baterie. To bywa ważniejsze. Przewożąc "kilka" baterii do aparat, trzeba je obowiązkowo mieć przy sobie.

  72. molon_labe
    molon_labe 20 sierpnia 2025, 16:17

    i ciekawostka....kiedyś spotkałem fotoreporterów lecących na zawody skoków narciarskich do Zakopanego. Mieli ze sobą po kilka futerałów, w których jak sądziłem, przewożone były te wszystkie drogie super teleobiektywy... do czasu...aż jeden wyjął z takiego futerału.... flaszkę whisky.

  73. molon_labe
    molon_labe 20 sierpnia 2025, 16:36

    Mam ...manifest, coby..... Redakcja..., Redaktor Amadi (?) kompetentnie ustalił ..jak to jest z tym współdziałaniem tego obiektywu z telekonwerterami Sigmy
    w przypadku L-mocowania.
    Sprawa niby globalnie marginalna, ale dobrze żeby był porządek.

  74. Bahrd
    Bahrd 20 sierpnia 2025, 16:46

    Przyłączam się, ale dodam, że linkowany przeze mnie wyżej dokument jest sygnowany Sigmą... ;)

  75. molon_labe
    molon_labe 20 sierpnia 2025, 17:03

    ..no czytałem bardzo uważnie i może dlatego, bo.... jest tam napisane"
    " 2x (300mm F4) by attaching...or SIGMA TELE CONVERTER TC-2011 respectively"

  76. lord13
    lord13 20 sierpnia 2025, 17:29

    @Jarek_B
    "to są pozostaje jeszcze opcja 'business class'."

    Nie trzeba od razu business class, nawet u tanich przewoźników można wykupić dodatkowy bagaż kabinowy, ceny od kilkudziesięciu zł.

  77. JarekB
    JarekB 20 sierpnia 2025, 19:00

    @lord13
    Podaj przykład linii, gdzie możesz dokupić dodatkowy bagaż kabinowy (a nie rejestrowany) w Economy. Ja znam tylko przykłady, że podróżujesz bez bagażu podręcznego (słynna mała torba Ryanair), a za jakikolwiek podręczny płacisz. W Lufie podręczny jest w cenie, ale drugiego nie dokupisz. Generalnie linie ograniczają ilość bagażu kabinowego, a przy pełnym obłożeniu przerzucają z kabinowego na rejestrowany za fri.

  78. MaciekNorth
    MaciekNorth 20 sierpnia 2025, 19:24

    @JarekB
    proszę bardzo, pierwszy z brzegu: link

  79. Dariusz Breś
    Dariusz Breś 20 sierpnia 2025, 20:17

    Dla wszystkich ciekawych:
    Nie ma fizycznej możliwości podpięcia TC do 200 2 dla wersji Sony i L-Mount. Sigma nie będzie robić TC przy tak jasnych tele, mowa oczywiście o L-Mount, bo Sony ogranicza licencję jak klatkaż.

  80. molon_labe
    molon_labe 20 sierpnia 2025, 20:21

    Dariusz Breś
    ..efektowny portret kolarza, ale to chyba...kolaż ;)

  81. molon_labe
    molon_labe 20 sierpnia 2025, 20:39

    "..Sigma nie będzie robić TC przy tak jasnych tele, mowa oczywiście o L-Mount..,"

    ...to trochę absurdalne co piszesz, ..czyli mam rozumieć, że Sigma chciałaby współdziałania TC do Sony , ale nie może...za to może zrobić współdziałanie z
    L-mocowaniem, ale nie chce?

  82. lord13
    lord13 20 sierpnia 2025, 20:45

    @JarekB
    "Ja znam tylko przykłady, że podróżujesz bez bagażu podręcznego (słynna mała torba Ryanair)"

    Ta mała torba to jest właśnie bagaż podręczny, a jak jest za mało to możesz dokupić właśnie drugi, nieco większy. Przykład Wizzaira podał już Maciek.

  83. Dariusz Breś
    Dariusz Breś 20 sierpnia 2025, 21:28

    molon_labe:
    Dokładnie tak. Przy przysłonach f/2 i większych konstrukcyjnie zbyt skomplikowane i dochodzi zwiększenia gabarytów. Nie chcą i co zrobisz.

    Miałem wpisać brak TC w minusach ale tak szczerze to te telekonwertery potrzebne jak musztarda do ciastka.
    200 2 to specjalistyczne szkło, dla jasności się je kupuje a nie zoomowania za pomocą przekładni ręcznej z tc.

  84. molon_labe
    molon_labe 20 sierpnia 2025, 21:49

    Dariusz Breś: Okej
    ...przyswajam Twoją opinię...wygląda lepiej niż... interpretacja, że Sigma zmieniła się z "romantycznego utalentowanego idealisty" w "wyrachowanego biznesowego cynika".
    Rzeczywiście miałem ją kupić w wersji L ...dla jasności.

  85. baron13
    baron13 20 sierpnia 2025, 22:43

    Poczytałem sobie o bagażu podręcznym. Przyznam, że gdy wykonywałem pierwszą (i jak na razie jedyną) podróż samolotem, to ograniczyłem do minimum sprzęt foto. Ale głównie dlatego, że nie przyłożyłem się do rozpoznania przepisów i możliwości. Ale też wiele razy opowiadano mi o podróżach, czy organizacji wypraw np w Himalaje i tam standardowo sprzęt i ludzi podróżowali osobno. To zapewne kłopotliwe. Choć, o ile opowiadano mi o takim przedsięwzięciu w końcu lat 90-tych to przewóz około tony bagażu załatwiła firma przewozowa i kosztowało to mniej, niż przejazd ludzi. Co mogę powiedzieć o transporcie na samochodowe odległości, to masa sprzętu foto, o ile nie jest filmowy, po prostu nie stanowi problemu. Problem jest wówczas, gdy zakładamy, że sprzęt foto jest jak piłka plażowa i służy do zabawy na urlopie. Fotografujemy niezobowiązująco, przy okazji, towarzysko. Co do noszenia, nie tylko sprzętu, to pewnie powinienem nosić kilkanaście kilogramów, aby zrzucić przynajmniej kilka.
    Jak mi się zdaje, na chwilę obecną załatwiłem swoje zobowiązanie fotograficzne i tym razem nie było problemu, bo światła było wystarczająco... prawie. Jak mamy w kadrze po prostu prelegenta i on tylko gestykuluje, to czasy nie powinny schodzić niżej 1/100 sekundy. Coś się wybrało, ale też miałem kilka koncertowo rozmazanych rąk. Kilka poruszonych nosów przy czasie 1/80 sekundy. Płytka GO nie jest zła, ale najważniejszy plus dodatni jasnych obiektywów, że są jasne :-)

  86. JarekB
    JarekB 21 sierpnia 2025, 00:18

    @lord13 @MaciekNorth
    Dzięki za informacje. Trochę jestem nimi zaskoczony (pozytywnie).

  87. leszek3
    leszek3 21 sierpnia 2025, 07:28

    zamiast tc1.4 podepnij R7... wyjdzie na to samo albo i lepiej.
    A nie, czekaj ...

  88. Bahrd
    Bahrd 21 sierpnia 2025, 08:28

    Baron: "ale najważniejszy plus dodatni jasnych obiektywów, że są jasne :-)"

    Ciekawe, czy zapowiadana Sigma 135/1.4 też będzie biała? Bo rozmiarami podobna do 200/2 zapewne tak.

    I którą wtedy wziąć do samolotu? Dylemat juczny godzien Buridanowego osiołka... ;)

    Leszek: "zamiast tc1.4 podepnij R7... wyjdzie na to samo albo i lepiej.
    A nie, czekaj ..."

    Ano, czekaj tatka latka - a wyszłoby faktycznie lepiej:
    [ link ].

  89. leszek3
    leszek3 21 sierpnia 2025, 08:38

    Bahrd, agitujesz za kupowaniem 5DsR i EF 200/2isL?
    Rozważę ;-)

  90. sąsiad
    sąsiad 21 sierpnia 2025, 09:14

    Fajny obiektyw, podoba mi się. Lubię to !
    Wie ktoś może czy da się tam podłączyć telekonwerter ?

  91. Bahrd
    Bahrd 21 sierpnia 2025, 09:16

    Nie, nie - to już lepiej tę Sigmę z którymś Panasem/Soniaczem! Canon jeszcze tylko przez dwa lata będzie oficjalnie serwisował EF-a [ link ].

    Śjakiś niechciany ten obiektyw był - na TDF piszą, że został zastąpiony przez EF 300/2.8. Dziwne...

  92. lord13
    lord13 21 sierpnia 2025, 09:30

    A tak swoją drogą, to nie macie wrażenia, że ta Sigma mocno przypomina Fujinona 200/2? Jest trochę różnic, ale jest też sporo podobieństw i kto wie czy za projektem Fujinona nie stała właśnie Sigma, a teraz mamy do czynienia z lekką modyfikacją tamtej konstrukcji.

  93. mig-37
    mig-37 21 sierpnia 2025, 10:15

    @lord13 wewnętrznie różni się i to znacznie. Owszem i tu i tu jest 19 soczewek w 14 grupach, ale o ile jeszcze, patrząc od frontu, przed przysłoną wygląda to dość podobnie (choć i tak nie tak samo) za przysłoną to już zupełnie inna bajka.

  94. lord13
    lord13 21 sierpnia 2025, 10:35

    @mig-37
    Wiem, że schematy optyczne nieco się różnią, dlatego pisałem o modyfikacji, ale patrząc na całokształt, w tym nawet takie detale jak niektóre elementy obudowy, to są to bardzo podobne konstrukcje jak na dwóch, teoretycznie niezależnych, producentów.

  95. BlindClick
    BlindClick 22 sierpnia 2025, 10:15

    Za to wymiary obudów zgadzają się co 2mm, wagi natomiast są dziwne.
    Apsc jest duzo cięższe niż ff.

  96. lord13
    lord13 22 sierpnia 2025, 10:31

    @BlindClick
    "wagi natomiast są dziwne.
    Apsc jest duzo cięższe niż ff."

    Prawdopodobnie Fujinon spokojnie dałby radę na ff.

  97. Bahrd
    Bahrd 22 sierpnia 2025, 11:21

    Ma go ktoś pod ręką? Bo to w sumie nietrudno byłoby sprawdzić mając kartkę, karton i białą ścianę??

  98. Negatyw
    Negatyw 25 sierpnia 2025, 07:18

    @lord13:
    "Prawdopodobnie Fujinon spokojnie dałby radę na ff."

    Po co?

  99. BlindClick
    BlindClick 26 sierpnia 2025, 08:18

    Na MF ciekawe jak się sprawdzi 100m f1, no prawie to już niezle parametry :)

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.