Sigma 12 mm f/1.4 DC Contemporary
Druga z dzisiejszych nowości Sigmy to przeznaczony do współpracy z niepełnoklatkowymi bezlusterkowcami obiektyw oferujący ogniskową 12 mm oraz światłosiłę f/1.4.
INFORMACJA PRASOWA
SIGMA 12 mm F1.4 DC | Contemporary
K-Consult Sp. z o.o, wyłączny autoryzowany dystrybutor produktów marki SIGMA w Polsce, w imieniu SIGMA Corporation prezentuje obiektyw 12 mm F1.4 DC | Contemporary – najszerszy na świecie obiektyw bezlusterkowy z przysłoną F1.4, dedykowany do aparatów z matrycą APS-C.
ULTRA SZEROKI KĄT W POŁĄCZENIU Z PRZYSŁONĄ F1.4
Sigma 12 mm F1.4 DC | Contemporary to ultraszerokokątny obiektyw stałoogniskowy, który zapewnia najszerszy kąt widzenia spośród wszystkich obiektywów F1.4 do aparatów APS-C dostępnych obecnie na rynku*1. Dzięki najnowszej konstrukcji optycznej, obiektyw zapewnia wysoką rozdzielczość, rejestrując rozległe rozgwieżdżone niebo i krajobrazy z niezwykłą szczegółowością. Ten ultraszerokokątny obiektyw o jasnej przysłonie łączy wysoką wydajność i mobilność, zapewniając nowe perspektywy dla szerokiej gamy scen, zarówno zdjęć, jak i filmów, w tym krajobrazów plenerowych, podróży i fotografii ulicznej.
*1 Jako obiektyw wymienny kompatybilny z autofokusem do aparatów APS-C. (Stan na sierpień 2025 r., według Sigma).
![]() |
WYOSKA JAKOŚĆ OBRAZU W LEKKIEJ I MAŁEJ OBUDOWIE
Trzy obustronnie asferyczne soczewki oraz dwa elementy ze szkła SLD zostały rozmieszczone w taki sposób, aby uzyskać wysoką jakość optyczną nawet przy szerokim otwarciu przysłony F1.4. Zjawisko komy również zostało dobrze skorygowane, zapewniając wyraźny, ostry obraz od krawędzi do krawędzi, nawet w scenach nocnych z gwiazdami, gdzie niezbędna jest precyzja i ostrość. Mimo zaawansowanej konstrukcji optycznej, obiektyw wazy jedynie 225g i ma długość 69,4mm, dzięki czemu z powodzeniem może być wykorzystywany podczas fotografowania w plenerze czy filmowania np. na gimbalu. Od teraz fotografowie i filmowcy mogą bez wysiłku cieszyć się unikalną i dynamiczną ekspresją charakterystyczną dla obiektywu 12 mm F1.4.
![]() |
![]() |
ZAPROJEKTOWANY Z MYŚLĄ O FOTOGRAFOWANIU I FILMOWANIU
Obiektyw, wyposażony jest w pierścień przysłony umożliwiający intuicyjną jej kontrolę. Wersja z mocowaniem Canon RF, zamiast pierścienia przysłony posiada pierścień sterujący, co pozwala na przypisanie funkcji zgodnie z preferowanymi ustawieniami użytkownika. Za szybkie i precyzyjne działanie AF w trybie Foto jak i Wideo odpowiada silnik krokowy. Zjawisko oddychania ostrości zostało ograniczone do minimum, co minimalizuje zmiany kąta widzenia spowodowane przesunięciem ostrości i umożliwia płynne, naturalnie wyglądające zmiany ostrości podczas nagrywania filmów.
KONSTRUKCJA ODPORNA NA KURZ I ZACHLAPANIA
SIGMA 12 mm F1.4 DC | Contemporary posiada liczne uszczelnienia wokół mocowania i innych ruchomych elementów, zapobiegając przedostawaniu się kurzu i wody do obiektywu podczas fotografowania na zewnątrz*1. Oprócz tego, przednia powierzchnia obiektywu została pokryta powłoką odporną na wodę i olej.
*1 Produkt jest odporny na kurz i zachlapania, ale nie jest wodoodporny. Podczas używania obiektywu w pobliżu wody itp. należy uważać, aby nie dopuścić do zachlapania go dużą ilością wody. Woda dostająca się do wnętrza obiektywu może spowodować poważną awarię i uniemożliwić naprawę obiektywu.
![]() |
SPECYFIKACJA TECHNICZNA
- Konstrukcja obiektywu: 14 elementów w 12 grupach (2 elementy SLD, 3 elementy asferyczne)
- Kąt widzenia: 99.6°
- Liczba listków przysłony: 9 (przesłona zaokrąglona)
- Minimalna przysłona: F16
- Minimalna odległość ogniskowania: 17,2cm
- Maksymalny współczynnik powiększenia: 1:8.4
- Rozmiar filtra: 62mm
- Wymiary (średnica × długość): 68 mm × 69,4mm
- Waga: 225g
- Kraj produkcji: Japonia
- Akcesoria w zestawie: Osłona przeciwsłoneczna (LH652-01), dekiel przedni 62mm (LCF-62mm IV), dekiel tylny (LCR III)
- EAN: Sony E 0085126416652, L-mount 0085126 214692, Fujifilm X 0085126416751, Canon RF 0085126416720
Planowane rozpoczęcie sprzedaży: 4 września 2025
Sugerowana cena detaliczna: 2 590zł
Więcej informacji o SIGMA:
- https://sigma-foto.pl/
- https://www.facebook.com/SigmaPolska
- https://www.instagram.com/sigmafotopolska/
- https://www.youtube.com/@SigmaFotoPolska
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Bardzo fajna konkurencja zrobiła się teraz w przypadku jasnych UWA na APS-C:
link
Dosłownie jeden lepszy od drugiego. Samyanga 2/12 używałem z satysfakcją przez wiele lat. Teraz używam świetnego Sony 1.8/11. W naszym teście dobrze zaprezentował się Viltrox. Ciekaw jestem jak wypadnie Sigma.
liczę, że najlepiej, bo mimo nadludzkich wysiłków nie udało mi się wpiąć Sony 11/1.8 do R7.
Ekscytuje mnie 200/2.0, ale nie kupię go, bo też go w zasadzie nie potrzebuję.. 12/1.4 to inna bajka.
Dla Sigmy 10mm 1.4 apsc byłbym skłonny zmienić system
Tak jak już mówiłem w swojej recenzji - w Canonie odbiektyw bez żadnej realnej konkurencji. Mega robota i świetny zestaw w połączeniu z taką sigmą 17-40 f1.8.
Widzieliście testy tego szkła na YT? Wydaje się mieć taką samą albo i lepszą ogólną jakość obrazu co Viltrox 13/1.4, jednak Sigma 12/1.4 jest od niego 2x mniejsza, lżejsza i uszczelniona (no i ma pierścień przysłon)
Powiem wam, że dodałem sobie to szkło do obserwowanych :D
Poczekam na testy w renomowanych portalach - jak optyczne.pl - i jak się okaże tak dobre jak mój Viltrox 13/1.4, to zamiana Viltroxa na tę Sigmę jest u mnie pewna jak śmierć i podatki ;)
Taki Samyang 12/2 już teraz wygląda przy tej Sigmie 12/1.4 jak jakiś nieudany eksperyment (już nie wspominając o tych wszystkich chińskich manualach)
Hubert Multana - w przypadku APS-C Canona każda nowa premiera w zasadzie nie ma konkurencji :)
I dlatego warto to odnotować bo to szkło trochę inaczej wyglądać może w systemie Sony a trochę inaczej w systemie Canon, zwłaszcza pod kątem tego czy można je komuś polecić.
@BeatX – na obronę Samyanga 12/2 trzeba wspomnieć, że jego konstrukcja optyczna liczy sobie ponad dekadę, bo pierwszy manualny wariant to powstał jakoś w 2014. I nadal nie wypada źle.
Dokładnie. To bardzo udane szkło, które z manuala przerobili na AF.
Swoją drogą ciekawe, że spośród tej linii Sigmy f/1.4 to 12-ka jest najlżejsza – link Wydawać by się mogło, że model o największym polu widzenia powinien być najtrudniejszy do zrobienia.
Blad w tytule - poprawcie please
WYOSKA JAKOŚĆ OBRAZU W LEKKIEJ I MAŁEJ OBUDOWIE