Sigma 135 mm f/1.4 DG Art
K-Consult, polski dystrybutor marki Sigma, informuje o premierze pierwszego wyposażonego w autofokus obiektywu o parametrach 135 mm f/1.4.
INFORMACJA PRASOWA
SIGMA 135mm F1.4 DG | Art
K-Consult Sp. z o.o, wyłączny autoryzowany dystrybutor produktów marki SIGMA w Polsce, w imieniu SIGMA Corporation prezentuje obiektyw 135mm F1.4 DG | Art – pierwszy na świecie pełnoklatkowy obiektyw AF 135 mm z maksymalną przysłoną F1.4.
PORTRETOWA REWOLUCJA
Sigma 135 mm F1.4 DG | Art to pierwszy na świecie obiektyw 135 mm z autofokusem, który osiąga maksymalną przysłonę F1.4, zapewniając wyjątkowe możliwości ekspresji w fotografii portretowej.
Niezrównany, duży efekt bokeh i oszałamiająca rozdzielczość, która oddaje każdy szczegół, tworzą niezwykłe wrażenie głębi i trójwymiarowości. Naturalna perspektywa i umiarkowana odległość fotografowania, charakterystyczna dla obiektywu 135 mm, w połączeniu z bogatym efektem bokeh, jaki zapewnia jasna przysłona F1.4 o aż 13 listkach, sprawiają, że fotografowany obiekt wyróżnia się i prezentuje na zupełnie innym poziomie niż konwencjonalne obiektywy 135 mm F1.8. Oparty na bogatym doświadczeniu zdobytym podczas opracowywania licznych obiektywów stałoogniskowych F1.4, ten nowy obiektyw 135 mm firmy Sigma wyznacza nowy standard w fotografii portretowej.
*1 Stan na wrzesień 2025 r., wg Sigma.
![]() |
PRECYZYJNA OPTYKA ZAPEWNIAJĄCA WYJĄTKOWĄ ILOŚĆ DETALI
Cztery duże soczewki FLD, wraz ze strategicznie rozmieszczonymi soczewkami o wysokiej dyspersji, zostały rozmieszczone tak, aby skutecznie niwelować osiową aberrację chromatyczną, która jest zazwyczaj bardziej widoczna w jasnych teleobiektywach. W rezultacie obiektyw zapewnia ostre detale obiektu nawet przy pełnym otworze przysłony, w pełni wykorzystując wyjątkowo małą głębię ostrości, charakterystyczną dla obiektywu 135 mm F1.4. Flary i bliki, które obniżają jakość obrazu, są niwelowane w każdych warunkach oświetlenia, dzięki najnowocześniejszej technologii symulacji i powłoce Sigma Super Multi-Layer Coating. Wysoka odporność na światło tylne zapewnia wyraźne i ostre obrazy w każdych warunkach oświetleniowych.
![]() |
SZYBKI, CICHY I PRECYZYJNY AUTOFOKUS
Sigma 135 mm F1.4 DG | Art została wyposażana w podwójny system HLA (High-Response Linear Actuator). Dzięki zastosowaniu dwóch różnych typów siłowników HLA, zoptymalizowanych pod kątem zakresu ruchu grupy fokusowej, podwójny system HLA zapewnia zarówno dużą siłę ciągu niezbędną dla teleobiektywów o dużej przysłonie, jak i szybką i precyzyjną pracę autofokusa. Dodatkowo, zastosowanie systemu „Floating Focus poruszającego 2 niezależnymi grupami soczewek, nie tylko przyspiesza działanie systemu AF, ale również umożliwia zachowanie bardzo wysokiej jakości obrazu zarówno przy ostrzeniu z minimalnej odległości, jak i na dalszych planach.
JAKOŚĆ WYKONANIA GODNA LINII SPORTS
Sigma 135mm F1.4 DG | Art wyposażona jest w wiele funkcji wspomagających fotografowanie i filmowanie, w tym 2 przyciski AFL, do których można przypisać szereg funkcji za pośrednictwem menu w wybranych aparatach. Obiektyw wyposażony jest w pierścień przysłony z funkcją „de-click” oraz przełącznik blokady tego pierścienia. Złącza mocowania, pierścień ręcznego ustawiania ostrości, przełączniki i złącza zewnętrzne są chronione przed kurzem i zachlapaniem*1. Ponadto przednia powierzchnia obiektywu jest pokryta powłoką hydrofobową i olejoodporną, która ułatwia konserwację w przypadku przywierania kropel wody lub kurzu do obiektywu. Obiektyw jest wyposażony w lekki, a zarazem wytrzymały łącznik statywowy wykonany ze stopu magnezu, kompatybilny z zaciskami Arca-Swiss. Łącznik jest demontowalny i można go zastąpić dołączoną osłoną ochronną.
*1. Konstrukcja jest odporna na kurz i zachlapania, ale nie jest wodoodporna. Należy uważać, aby obiektyw nie miał kontaktu z dużą ilością wody. Woda wewnątrz obiektywu może spowodować poważne nieopłacalne do naprawy uszkodzenia).
![]() |
SPECYFIKACJA TECHNICZNA
- Konstrukcja obiektywu: 17 elementów w 13 grupach (4 elementy FLD, 2 elementy asferyczne)
- Kąt widzenia: 18.2°
- Liczba listków przysłony: 13 (przesłona zaokrąglona)
- Minimalna przysłona: F16
- Minimalna odległość ogniskowania: 110cm
- Maksymalny współczynnik powiększenia: 1:6.9
- Rozmiar filtra: 105mm
- Wymiary (średnica × długość): 111,7 mm × 135,5 mm
- Waga: 1,430g
- Kraj produkcji: Japonia
- Akcesoria w zestawie: Osłona przeciwsłoneczna (LH1126-01), Łącznik statywowy (TS-181), dekiel przedni 105mm (LCF-105mm IV), dekiel tylny (LCR III)
- EAN: Sony E 0085126241650, L-mount 0085126 241698
![]() |
Planowane rozpoczęcie sprzedaży: 25 września 2025
Sugerowana cena detaliczna: 7 990zł
Więcej informacji o SIGMA:
- https://sigma-foto.pl/
- https://www.facebook.com/SigmaPolska
- https://www.instagram.com/sigmafotopolska/
- https://www.youtube.com/@SigmaFotoPolska
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
I takie premiery to ja szanuję :)
Frost
link
Świetnie wygląda ten przedni układ soczewek na schemacie. Swoją drogą ciekaw jestem jak wygląda tam transmisja, a w szczególności pochłanianie w szkle.
No i moje dylematy zakupowe w tym zakresie urosły o dodatkowy model, ehh.....żeby chociaż bardziej ceną odstraszał, a w sumie niedaleko 135 GM stoi....:)
Ja bym poprosił o choćby oszacowanie transmisji, takie z dokładnością +/- 1/3 EV. Jak ktoś dostanie w ręce.
Niespodziewanym i silnym argumentem może się okazać szybkość AF!
Ładnie sie prezentuje. Podobna do 105. Ciekawe czy jest od niej lepsza ?
złączka typu Arca. To miła odmiana.
Ja co prawda chciałbym to głównie używać z ręki... Ale Sigma 135/1.8 w ogóle nie ma złączki i to czasem przeszkadza.
Arku, nada się do astro?
Zdjęcia na blogu u Darka Bresia robią piorunujące wrażenie. Wspaniały obiektyw!
My z definicji nie ingerujemy w treść nadesłanych nam informacji prasowych, bo to jest w pewnym sensie cytowanie producenta.
Ale fajnie brzmi w obiektywie z linii Art nagłówek "JAKOŚĆ WYKONANIA GODNA LINII SPORTS"
leszek3 - ma szansę być fajnym wymiataczem do astro. 96.4 mm źrenicy wejściowej zrobi tutaj robotę. Choć pewnie jeszcze lepsze będzie 2/200, bo tam mamy równe 100 mm.
Czy to cudo na ASP-C to mniej więcej to samo co sigma 200/2 na FF tylko za połowę ceny i o połowę lżejsze ;)
gdyby była możliwość zastosowania telekonwertera x1,4 to byłoby pięknie, ale wtedy poprzednia premiera czyli sigma 200mm f2 straciłaby zapewne grono odbiorców.
A ja się zastanawiam, czy ktoś się kiedyś odważy na zrobienie 1.2/135. Był kiedyś Canon 1.8/200 ze źrenicą wejściową 111 mm. Obiektyw 1.2/135 jako model o krótszej ogniskowej i źrenicy 112.5 mm byłby jeszcze trudniejszy do wykonania. Ale skoro od premiery Canona 1.8/200 minęło 37 lat, w trakcie których sporo w optyce się zmieniło, zrobienie 1.2/135 pewnie byłoby możliwe.
Od pierwszych 135/1.4 minęło prawie 60 lat.
link
link
link
A tu 135/1.8 z datami
link
Czy nadszedł już czas na powrót 300/2 ?
link
Miałem wrażenie, że Sigma nie istniala przez chwilę, nie robiła niczego w swoim stylu, ostatnie 50 f1.4 Art bodajże I coś jeszcze, dobre soczewki ale tylko dobre.
Az do dziś.
Takie wejście to jest wejście, tak mi się właśnie kojarzy Sigma :D:D
I nie widzę podatku od nowości, jest drogo ale jak jedyne 135 f1.4 to cena jest niska. Taki coś od NiC to 1.5x minimum.
Ależ szkła z przodu, na szczęście jest kwadratowa to pewnie nie będzie tego tak czuć.
Po podpieciu do Apsc MTFy płaskie do 1 miejsca po przecinku, lol.
Arek, pierwsze plotki głosiły, że Sigma wypuści 200 f/1.8. nie zrobili tego. Czemu ? pewnie tylko oni wiedzą. Myślę, że gdyby chcieli zaszokować świat wypuściliby 135 f/1.2 a nie 1.4.
@BlindClick – ja bym powiedział, że jak na źrenicę wejściową w okolicy 10 cm, to każda cena poniżej 10k jest już mocno atrakcyjna (oczywiście mówię o nowych szkłach)