Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test aparatu

Sony NEX-3N - test aparatu

Sony NEX-3N
6 maja 2013
Szymon Starczewski Komentarze: 50

1. Wstęp


Sony NEX-3N - Wstęp

Sony NEX-3N miał swoją premierę pod koniec lutego bieżącego roku i jest aktualnie najnowszym modelem w rodzinie NEX-ów. Należy on do linii najprostszych bezlusterkowców firmy Sony i można go traktować jako następcę modelu NEX-F3. Porównując specyfikację obu aparatów zauważymy, że charakteryzują się one porównywalnym stopniem zaawansowania i oferują podobne możliwości. Warto jednak zwrócić uwagę, że dość wyraźnie różnią się rozmiarem, bowiem model 3N jest zauważalnie mniejszy od F3. Jeżeli chodzi o ogólną funkcjonalność, pewne różnice również można zauważyć. W nowszym modelu (przynajmniej teoretycznie) mamy słabszy tryb zdjęć seryjnych. O połowę mniejsza jest także rozdzielczość ekranu LCD, a zakres kąta, w jakim można go odchylać, jest minimalnie węższy. Testowany NEX w przeciwieństwie do modelu F3 nie ma gniazda akcesoriów dodatkowych, przez co podpięcie opcjonalnego wizjera, w jego przypadku, jest niemożliwe.

Przypomnijmy, że dwa wyższe modele bezlusterkowców Sony (NEX-5R i NEX-6), które pojawiły się przed modelem 3N, zostały wyposażone w nową matrycę z wbudowanymi pikselami do detekcji fazy, dzięki czemu oba te aparaty oferują nowy hybrydowy system AF. W NEX-3N niestety nie zdecydowano się na wdrożenie tego rozwiązania, zatem do dyspozycji mamy jedynie autofokus kontrastowy. Ponadto, na podstawie danych dostępnych w specyfikacji, można przypuszczać, że w testowanym aparacie mamy tę samą matrycę, co w modelu F3.


----- R E K L A M A -----

Sony NEX-3N - Wstęp

Niezależnie od tego z jaką matrycą mamy do czynienia, najważniejsza z naszego punktu widzenia jest jakość generowanego obrazu. Czy w NEX-3N dostaniemy pod tym względem coś więcej niż w F3? Czy na tym polu może on konkurować z ze swoimi bardziej zaawansowanymi braćmi? A jak się prezentuje na tle konkurencji? Na te, i inne pytania postaramy się odpowiedzieć w kolejnych rozdziałach naszego testu.

Aparat do testu wraz z obiektywami wypożyczył polski oddział Sony Europe Limited, za co serdecznie dziękujemy.

Opis naszej procedury testowej można znaleźć w artykule „Jak testujemy lustrzanki cyfrowe”. Jeśli pojawią się dodatkowe wątpliwości z tym związane, zachęcamy do lektury artykułu „Często zadawane pytania”.

Porównanie danych technicznych aparatu Sony NEX-3N, modelu F3 oraz przykładowych bezlusterkowców konkurencji dostępne jest tutaj.

Zdjęcia aparatu
Specyfikacja aparatu
Producent Sony
Model NEX-3N
Data premiery 2013-02-20
Liczba pikseli 16 Mpix
Dostępne rozdzielczości • 4912 x 3264
• 3568 x 2368
• 2448 x 1624
• Tryby panoramy (max. 12416 x 1856)
Matryca 23.5 x 15.6 mm (APS-C), Exmor APS HD CMOS, 3:2, całkowita liczba pikseli: 16.5 Mpix
Procesor obrazu BIONZ
Format zapisu • Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF 2.0, MPF Baseline), RAW (pliki .ARW 2.3), RAW+JPEG
Rodzaje JPEG: Fine/Standard
• Filmy: MP4 / AVCHD 2.0 (MPEG4 AVC / H.264)
• Dźwięk: Stereo Dolby Digital (AC-3) / MPEG-4 AAC-LC stereo
Zakres ISO Auto, 200 - 16000 ISO
Migawka Szczelinowa sterowana elektronicznie, o przebiegu pionowym
30 s – 1/4000 s, z krokiem co 1/3 EV, Bulb
Konstrukcja obiektywu Z bagnetem Sony E, powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.5
(Możliwość użycia obiektywów z mocowaniem Sony Alpha / Minolta A poprzez opcjonalny adapter. Dla takich obiektywów dostępny tylko tryb MF).
Ogniskowa obiektywu n/a
Światłosiła n/a
Zoom optyczny 0x
Zoom cyfrowy 0x
Stabilizacja obrazu Nie
Zapis wideo W trybie PAL:
• 1920 x 1080 pix (Full HD, 50i, AVCHD, 24 Mbit/s, FX)
• 1920 x 1080 pix (Full HD, 50i, AVCHD, 17 Mbit/s, FH)
• 1920 x 1080 pix (Full HD, 25p, AVCHD, 24 Mbit/s, FX)
• 1920 x 1080 pix (Full HD, 25p, AVCHD, 17 Mbit/s, FH)
• 1440 x 1080 pix (HD, MP4, 12 Mbit/s, 25 kl./s)
• 640 x 480 pix (VGA, MP4, 3 Mbit/s, 25 kl./s)
Ogniskowanie AF z wykrywaniem kontrastu
• Obszary AF: Wielopolowy (wybór automatyczny z 25 punktów AF), Centralnie ważony, Nastawianie ostrości na wybrany punkt (Flexible Spot).
• Tryby AF: Pojedynczy, Ciągły, Śledzenie ostrości (Predictive Focus Control), MF.
• Zakres detekcji od 0 do 20 EV (ISO 100).
• Wspomaganie AF: wbudowana dioda LED (zasięg do 3 m dla obiektywu E PZ 16 - 50 mm f/3.5-5.6 OSS).
Pomiar światła Pomiar z wykorzystaniem 1200 stref przetwornika CMOS
Tryby pomiaru:
• Wielosegmentowy,
• Punktowy,
• Centralnie ważony.
Ostrość od w zależności od obiektywu
Balans bieli Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa,
• ustawienia własne wg wzorca,
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2500–9900 K),
• korekcja balansu bieli (15-stopniowa purpura / zieleń, bursztyn/niebieski)
Kompensacja ekspozycji Kompensacja: +/- 3.0 EV w skoku co 1/3 EV
Bracketing: 3 klatki, w skoku co 1/3, 2/3, 1, 2, 3 EV
• Optymalizacja zakresu dynamicznego (DRO)
Programy iAuto, Program AE (P), Priorytet migawki (S), Priorytet przysłony (A), Manualny (M), Tryb Sweep Panorama, Tryb wyraźnego ruchu
• Programy tematyczne
• Filtry cyfrowe: 11 trybów (15 efektów)
Zdjęcia seryjne • Z szybkością do 2.5 kl./s, do 9 zdjęć JPEG (rozmiar L, Fine), do 5 zdjęć RAW lub 4 zdjęć RAW+JPEG
• Z szybkością do 4 kl.s w trybie z priorytetem szybkości (ostrość i ekspozycja blokowana na pierwszej klatce)
Lampa błyskowa Wbudowana lampa błyskowa TTL
• Liczba przewodnia 6 (ISO 200).
• Synchronizacja do 1/160s
• Korekcja siły błysku +/- 2 EV w krokach co 1/3 EV
• Czas ładowania: ok 3 s
• Tryby pracy: Lampa wyłączona, Lampa automatyczna, Błysk wypełniający, Synchronizacja z długimi czasami ekspozycji, Synchronizacja z drugim przebiegiem kurtyny.
Złącze hot-shoe Nie
Wyjście statywowe Tak
Samowyzwalacz 2 s lub 10 s
Karta pamięci Secure Digital (SD/SDHC/SDXC)
Memory Stick (PRO Duo, PRO-HG Duo)
LCD odchylany (do 180 stopni), 3-calowy, kolorowy TFT LCD, rozdzielczość 460.800 punktów,
regulowana jasność
Wizjer brak
Komunikacja i złącza Złącze USB 2.0 Hi-Speed, złącze HDMI (typu D)
• Obsługa PIM III
Zasilanie Akumulator litowo jonowy NP-FW50 (7.2V, pojemność 1080 mAh, wydajność ok 480 zdjęć).
Akcesoria Akumulator litowo jonowy NP-FW50, ładowarka BC-VW1 z kablem zasilającym, pasek na ramię, przewód USB, CD‑ROM, zaślepka bagnetu obiektywu, instrukcja.
Waga 210 g (sam aparat)
269 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
Wymiary 109.9 x 62.0 x 34.6 mm
Dodatkowe informacje Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
Polskie menu,
Dostępny w kolorach: czarnym i białym.
----- R E K L A M A -----

OFERTA NA BEZLUSTERKOWCE CANON

Canon R6 Mark II

8998 zł 8098 zł

Canon EOS RP

3498 zł 3068 zł

Canon R5 Mark II

20498 zł 18298 zł
SPRAWDŹ PEŁNĄ OFERTĘ SKLEPU!


Poprzedni rozdział