Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test obiektywu

Panasonic Leica DG Summilux 25 mm f/1.4 ASPH. - test obiektywu

2 września 2011

8. Winietowanie

Z racji korygowania dystorsji obrazy RAW mają trochę większe pole widzenia niż obrazy JPEG. Z tego powodu, wyniki pomiarów winietowania mogą się między nimi nieznacznie różnić. W przypadku JPEG-ów, na maksymalnym otworze względnym, winietowanie jest spore i wynosi aż 49% (−1.95 EV). Jak na małą matrycę 4/3, to wynik znaczący. Wystarczy tylko przypomnieć, że Leica 1.4/25 przeznaczona do 4/3 notowała rezultat o 11% mniejszy. Gdy jednak wspomnimy wybryki Canona EF 1.4/50, który potrafił osiągać poziom 72% nabierzemy właściwego dystansu do odpowiedniej oceny. Tym bardziej, że już na f/2.0 winietowanie spada do wartości 25% (−0.83 EV), a na f/2.8 robi się niezauważalne (8%).

W przypadku formatu RAW, na maksymalnym otworze względnym odnotowaliśmy wynik, w granicach błędów pomiarowych, taki sam jak na JPEG-ach. Dla przysłon f/2.0 i f/2.8 wyniki z plików RAW były o około 5–7% większe niż z plików JPEG.

JPEG RAW
f/1.4 f/1.4
Panasonic Leica DG Summilux 25 mm f/1.4 ASPH. - Winietowanie Panasonic Leica DG Summilux 25 mm f/1.4 ASPH. - Winietowanie
f/2.0 f/2.0
Panasonic Leica DG Summilux 25 mm f/1.4 ASPH. - Winietowanie Panasonic Leica DG Summilux 25 mm f/1.4 ASPH. - Winietowanie
f/2.8 f/2.8
Panasonic Leica DG Summilux 25 mm f/1.4 ASPH. - Winietowanie Panasonic Leica DG Summilux 25 mm f/1.4 ASPH. - Winietowanie

- - - - - - - - - - - - - - - - - - R E K L A M A - - - - - - - - - - - - - - - - - -

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -


Panasonic Leica DG Summilux 25 mm f/1.4 ASPH. - Winietowanie