Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Tamron SP 70-300 mm f/4-5.6 Di VC USD dla Nikona

Tamron SP 70-300 mm f/4-5.6 Di VC USD dla Nikona
10 sierpnia
2010 17:43

Tamron zaprezentował zapowiadany kilka miesięcy temu obiektyw SP 70–300 mm f/4–5.6 Di VC USD w wersji wyposażonej w bagnet Nikon F. Producent zapewnia, iż nowy produkt będzie dostępny pod koniec bieżącego miesiąca w cenie $449, a jego pełną specyfikację znaleźć można w naszej bazie.

Informacja prasowa

Model z okazji 60 rocznicy Tamron

Tamron SP 70-300 mm f/4-5.6 Di VC USD dla Nikona

Sierpień 10, 2010, Saitama, Japan – Morio Ono, prezes i dyrektor generalny departamentu urządzeń optycznych, ogłosił dostępność w Japonii od 26 sierpnia 2010 kolejnego postępu w realizacji obrazów o wysokiej rozdzielczości w kategorii teleobiektywów- 70-300mm F/4-5.6 teleobiektyw zmiennoogniskowy wyposażony w system stabilizacji obrazu -VC oraz ultradźwiękowy napęd autofokusa – USD (Ultrasonic Silent Drive). SP 70-300mm F/4-5.6 Di VC USD (Model A005) o wysokiej rozdzielczości, z przeznaczeniem dla cyfrowych lustrzanek, zaprojektowany został pod mocowanie Nikon, następnie opracowane zostały mocowania do Canon i Sony. ***

Mimo, że nowy obiektyw jest przeznaczony do cyfrowych lustrzanek, może on być stosowany zarówno do pełnej klatki, jak i 35mm w zakresie ogniskowych 70-300mm; może zostać zastosowany z aparatami posiadającymi matrycę APS-C, gdzie kąt widzenia zmienia się do ekwiwalentu 109-465mm.****

Z doskonałymi parametrami optycznymi, własnymi USD i VC, SP 70-300mm F4-5.6 Di VC USD (model A005) zapewnia wysoką jakość, stworzoną specjalnie dla miłośników fotografii.

Najważniejsze cechy Tamrona SP 70-300 mm f/4-5.6 Di VC USD

  • Obiektyw o super obniżonej dyspersji (XLD)* został wykonany z materiałów wysokiej jakości, zapewniających mu wysoką klasę.
  • Opracowany przez Tamrona cichy, ultradźwiękowy napęd ( Ultrasonic Silent Driver- USD)** i system stabilizacji obrazu czynią obiektyw szybkim, cichym i łatwym w użyciu.
  • Zapowiedź rozwoju dla pełnej klatki – obiektyw telezoom – Tamron Superior Performance SP 70-300mm F4-5.6 Di VC USD (Model A005) dla mocowania Nikon.

* XLD-(Extra Low Dispersion) soczewka o bardzo niskich właściwościach dyspersyjnych. Wykonana z wysokiej jakości specjalistycznego szkła posiada niższe właściwości dyspersyjne niż standardowe soczewki LD.
** USD- Ultrasonic Silent Drive, ultradźwiękowy silnik opracowany przez Tamron.
*** Mocowanie Sony nie jest wyposażone w system stabilizacji obrazu VC, ponieważ funkcja anty-wstrząsowa została wbudowana w korpusy cyfrowych lustrzanek Sony. W następstwie mocowanie Sony będzie miało następującą nazwę: SP 70-300mm f/4-5.6 Di USD, bez opisu VC.
**** Przelicznik Tamron: 1.55x


Komentarze czytelników (25)
  1. mycza
    mycza 10 sierpnia 2010, 17:48

    To poproszę w miarę szybko o test i porównanie do Nikon 70-300VR oraz Canon 70-300IS-:)

  2. s4int
    s4int 10 sierpnia 2010, 17:53

    popieram ;]

  3. Mamut
    Mamut 10 sierpnia 2010, 17:54

    Dołączam się do prośby o test. To może być niezłe szkiełko.

  4. mycza
    mycza 10 sierpnia 2010, 18:14

    Mam nadzieję, że niebawem Tamron pomyśli o dodaniu silnika USD do 17-50 i 70-200-:)

  5. cedrys
    cedrys 10 sierpnia 2010, 18:24

    Ja także bardzo jestem zainteresowany testem w wykonaniu Optycznych.

  6. phoenix5
    phoenix5 10 sierpnia 2010, 18:41

    Tak szybko to Panowie nie nastapi, Arek obiecal jeszcze w kwietniu test obiektywu Canon 70-200 2.8 IS II, a juz powoli koncza sie wakacje, a testu jak nie ma tak nie ma :). Bez komentarza...

  7. MC
    MC 10 sierpnia 2010, 18:48

    Bez komentarza to było zachowanie Canon Polska po opublikowaniu zdjęć przykładowych.

  8. 10 sierpnia 2010, 19:05

    Czy nie uważacie (szanowna redakcjo) za bezmiernie głupie podawanie ekwiwalentu ogniskowych dla canonowskiego cropa 1.6 przy obiektywie przeznaczonym dla Nikona? Po raz n-ty robicie to samo. Nawet tutaj nie możecie sobie odpuścić ukochanej marki? Zatem w newsie jest błąd logiczny.

    Sprostowanie: dla formatu DX ogniskowe wynoszą 105-450mm. Dziękuję za uwagę.

  9. 10 sierpnia 2010, 19:14

    Cena + VATy sraty i inne opłaty i wyjdzie w granicach 1600-1700 zł

    Tyle co systemowy sprawdzony Nikkor 70-300 VR więc wybór jest oczywisty.
    Po co kupować tampona jak w tej samej cenie jest szkło systemowe.

  10. elnino
    elnino 10 sierpnia 2010, 19:38

    jedyna szansa że cena szybko spadnie...bo miałem nadzieję wymienić starego tamrona 70-300 na to ich nowe dzieło...

  11. Matt
    Matt 10 sierpnia 2010, 19:54

    Remedy, informacje zapewne pochodza z informacji prasowej, na ktorej koncu jest objasnienie, ze do obliczenia ekwiwalentu uzyto przelicznika 1,55

    W systemie Canona obiektyw moze byc fajna alternatywa dla 70-300, jesli okaze sie ze posiada lepszy AF i wykonanie. Dla mnie osobiscie to najwieksze wady 70-300IS.

  12. 10 sierpnia 2010, 19:59

    Spodziewam się, że cena szybko spadnie bo Tamron doskonale zdaje sobie sprawę z tego iż nie jest Nikonem/Canonem. Wiadomo nie od dziś, że systemowe obiektywy budzą większe zaufanie i 99% przypadków są lepsze. Chyba, że są pewnie jakości tego sprzętu na tyle aby zachować się jak Sigma przy swojej 50 1.4.

  13. rysiekp17
    rysiekp17 10 sierpnia 2010, 22:23

    tamron to już chyba zapomniał o pentaxie :( jeszcze parę lat i nie będzie co podpiąć do pentaxa

  14. juree
    juree 10 sierpnia 2010, 22:49

    @ rysiekp17
    chodzi Ci o to, że pozostaną jedynie dobre szkła systemowe?



    Czy redakcja upewniła się, czy aby na pewno przez publikację nie nadużywa praw do marki oraz nie czerpie korzyści kosztem zysków firmy T*****, za co może zostać skazana prawiemocnym wyrokiem niezawissimego sądu na karę miliarda dolarów!?

    Przypominam także wszystkim komentującym, iż firma T***** nie zawaha się wystąpić na drogę!

  15. fredoslaw
    fredoslaw 11 sierpnia 2010, 09:39

    Szczególnie cieszy napęd USD, aby szybko rozpełzł się po innych modelach. Taki 18-50mm z VC, a wkrótce być może i USD, byłby dla mnie bardzo atrakcyjny. Jak na razie skłaniałem się ku Sigmie 17-70.

  16. lennykrawiec
    lennykrawiec 11 sierpnia 2010, 10:02

    Jeśli szkło będzie dobre optycznie (w co wierzę), to napewno będzie świetną opcją dla użytkowników Canonów - systemowy odpowiednik jest szkłem dość startym, stabilizacja kiepska, szybkość nie powala, jakość zdjęć również. Podobnie z użytkownikami luster Sony, gdzie poprostu takiego szkła systemowego nie ma, bo Sony 70-300 mm f/4.5-5.6 G SSM to jednak nieco inny poziom zarówno jeśli chodzi o absurdalnie wysoką cenę, jak i całą resztę. I dlatego już szykuję miejsce na to szkło w swojej torbie :)
    Nikoniarze mają rewelacyjny odpowiednik systemowy, w świetnej cenie, tu raczej szału nie będzie. Chyba, że się postarają i zrobią szkło użyteczne w pełnym zakresie, z 300mm włącznie, w co jednak nie umiem uwierzyć ;)

  17. lennykrawiec
    lennykrawiec 11 sierpnia 2010, 10:05

    Zapomniałem dodać, że poprzednik tego Tamrona ma jedną niezaprzeczalną zaletę - światło f/4 trzyma do 135mm, f/4.5 do 200mm. Niestety - szkło trzeba przymykać, żeby zniknęły wady optyczne. Mam nadzieję, że dobre światło pozostanie, a jakość obrazu poprawi się w wyraźny sposób.

  18. 11 sierpnia 2010, 17:32

    @ Remedy

    Jeżeli chodzi o nikona to cena musiałaby spaść o jakieś 400-500 zł.
    Bo mając do wyboru Nikkora i tańszego o 200-300 zł Tamrona wolałbym dołożyć do nikkora.

  19. 11 sierpnia 2010, 20:41

    No ja niczego z góry nie przesądzam. Zawsze wolę lepsze szkło co nie musi oznaczać systemowe. Jeżeli ten Tamron byłby ogólnie lepszy od Nikkora to wolałbym jednak Tamrona. Nie mam parcia na markę. Fakt zostaje jeszcze kwestia nieszczęsnego serwisu Tamrona, ale i ten Nikona wcale nie lepszy.... Twardy orzech do zgryzienia :P

  20. Black Cat
    Black Cat 11 sierpnia 2010, 23:40

    Oby to był wstęp do 70-200 2.8 Di VC USD :D

  21. 12 sierpnia 2010, 00:05

    @ Remedy

    Nie chodzi o markę tylko o to, że nie będzie żadnych front fucusów czy innych podobnych problemów.
    Poza tym nikkor to bardzo dobrej jakość sprawdzony w użytkowaniu obiektyw.

    Z tym Tamronem to tak trudno powiedzieć bo to dopiero pierwszy wypusty szkieł ze stabilizacją i napędem ultradźwiękowym. Zobaczymy jak to się będzie sprawować przy dłuższym użytkowaniu.

    Tak że gdybym miał wybierać to wolał bym dołożyć te 200-300 zł i wybrać pewniejszy sprzęt.

  22. 12 sierpnia 2010, 01:03

    Wysyłasz na kalibrację i po kłopocie. Kto powiedział, że Nikkory nie mają problemów z front czy back focusingiem? Kupiłem Nikkora 50 AF-S 1.4G i musiałem wysłać razem z aparatem na kalibrację. Niestety serwis Nikon Polska potrafi kalibrować tylko obiektywy. Skalibrowanie korpusu, a już nie daj Boże korpusu razem z obiektywem jest dla nich czymś nie pojętym - fizyką kwantową.

  23. 12 sierpnia 2010, 21:20

    Wysyłka też kosztuje a w szkłach systemowych jest dużo mniejsze prawdopodobieństwo niż w przypadku producentów niezależnych. Używałem sporo różnych obiektywów nikkora i nigdy nie maiłem z tym problemu.

    Miałem już tele obiektyw Tamrona i mimo że był znośny to drugi raz nie zdecydowałbym się na tego producenta. A i serwis Tamrona też do rewelacyjnych nie należy.

  24. 12 sierpnia 2010, 23:56

    Borat: każdy producent kalibruje swoje obiektywy i prawdopodobieństwo jest teoretycznie takie samo. Problem w tym, że często korpusy są rozkalibrowane jak np. mój. Do tego kiedy kupiłem wspomnianego wcześniej Nikkora który też był rozkalibrowany (to się nazywa mieć pecha, co nie? :D) wówczas wady się nałożyły i miałem kolosalny front focusing. Poszedłem do Sigma Pro centrum i każdy jeden obiektyw jaki przymierzyłem już po kalibracji puszki okazał się idealnie ustawiony. Zresztą mówiłem już wcześniej, że mimo iż jestem zachwycony Nikkorem AF-S 50 f/1.4G to z chęcią i bez chwili wahania wymieniłbym go na Sigmę 50 1.4 bo jest zwyczajnie lepsza począwszy od pierścienia do manualnego nastawiania ostrości po właściwości optyczne.

  25. mms
    mms 3 stycznia 2011, 18:06

    Popieram prośbę o test :-)))

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.