Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Konferencja prasowa firmy Canon - Jesień 2010

Konferencja prasowa firmy Canon - Jesień 2010
26 sierpnia
2010 19:29

Dzisiaj, o godzinie 16, w Warszawie odbyła się konferencja prasowa, na której oficjalnie zaprezentowano nowe produkty firmy Canon, pośród których znajdziemy obiektywy, konwertery, lustrzankę, kompaktowe aparaty fotograficzne, drukarki, urządzenia wielofunkcyjne oraz kalkulatory.


Konferencja prasowa firmy Canon - Jesień 2010


Konferencja zaczęła się pokazem tańca nowoczesnego w wykonaniu grupy artystów ubranych w specjalne kostiumy i pomalowanych w jaskrawe kolory. Pokaz płynnie przeszedł w prezentację nowych produktów, którą, przy współudziale pracowników firmy Canon, prowadził Zbigniew Urbański – gospodarz emitowanego w TVN Turbo programu „Gadżet”.

Konferencja prasowa firmy Canon - Jesień 2010

Obejrzeliśmy trzy prezentacje. Pierwsza dotyczyła dzisiejszych nowości fotograficznych czyli lustrzanki EOS 60D oraz całej serii profesjonalnych obiektywów i konwerterów, druga miała na celu omówienie urządzeń drukujących, a trzecia przedstawiała aparaty kompaktowe oficjalnie wprowadzone na rynek kilka dni temu.

Konferencja prasowa firmy Canon - Jesień 2010

Następnie, uczestnicy konferencji zostali poinformowani o upływającej właśnie dziesiątej rocznicy wprowadzenia na rynek aparatów kompaktowych serii IXUS. Canon Polska zamówił z tej okazji specjalny tort w kształcie aparatu, który miłe kelnerki i hostessy szybko rozparcelowały na części i rozniosły po całej sali częstując nim gości.

Konferencja prasowa firmy Canon - Jesień 2010

Z interesujących nas nowości dostępne były tylko kompakty i przedprodukcyjny model EOS-a 60D. Pracownicy firmy Canon wyraźnie zaznaczyli, że nie można do niego wkładać karty pamięci. Co więcej, przez większość czasu, w którym aparat był dostępny uczestnikom spotkania był on pozbawiony baterii. Można więc było tylko ogólnie ocenić jego wygląd, wziąć go do ręki, spojrzeć przez wizjer lub pobawić się odchylanym LCD.

Konferencja prasowa firmy Canon - Jesień 2010

Po pewnym czasie udało się wydostać naładowaną baterię, dzięki czemu zabawa nowym EOS-em mogła być bardziej kreatywna. Ładnie prezentował się ekran LCD. Często wprowadzenie ekranu obrotowego wiąże się z pogorszeniem jego parametrów. Tutaj tego nie zaobserwowaliśmy. Obraz jest bardzo dobrej jakości, jasny i wyraźny. Patrząc przez wizjer, nie widać specjalnej różnicy pomiędzy 60D i 50D, ale już w stosunku do 20D, w tej kwestii, 60D prezentuje się lepiej.

Więcej informacji na temat nowego aparatu będziemy mogli podać jak finalny produkt trafi do naszej redakcji. Liczymy też na to, że szybko pojawią się w niej także nowe obiektywy. Dziś bowiem nie dane nam było obejrzeć żadnego z nich.

Redakcja Optyczne.pl bardzo dziękuje firmie Canon Polska za zaproszenie na konferencję prasową.


Komentarze czytelników (52)
  1. +++
    +++ 26 sierpnia 2010, 19:32

    a w 70d damy Wam 22 miliony pixeli :)

  2. Major
    Major 26 sierpnia 2010, 19:33

    Napiszcie lepiej jak jest z soldnością tego 60d? Plasticzak, czy może jednak ujdzie?

  3. Arek
    Arek 26 sierpnia 2010, 19:36

    Nie sprawiał wrażenia mocno plastikowego.

  4. Etitek
    Etitek 26 sierpnia 2010, 19:41

    czy canon ma jeszcze w planach jakieś premiery w najbliższym czasie?

  5. Major
    Major 26 sierpnia 2010, 19:44

    Dzięki za info Arku, czyli jednak jest nadzieja dla Canona ;).

    Żeby tylko jeszcze obniżyli cenę L-ki 70-300...

  6. Arek
    Arek 26 sierpnia 2010, 19:48

    Trzymając go w ręku nie czułem, że trzymam coś gorszego od innych aparatów serii XXD. Tyle że takie macanie w pomieszczeniu, to w sumie o niczym nie mówi. Trzeba rok poużytkować intensywnie i wtedy się okaże...

  7. 90s
    90s 26 sierpnia 2010, 19:54

    Ciekawe kiedy canon wprowadzi do sprzedaży te tory, bo ja byłbym zainteresowany jednym, mam nadzieje że taca ma IS i odchylane rączki

  8. komarr
    komarr 26 sierpnia 2010, 20:30

    konferencja prasowa, fajna sprawa. Ale niestety, dystrybutorzy sprzętu foto w Polsce, twierdzą że Canon Polska zapomniał jak wygląda aparat fotograficzny.

  9. 26 sierpnia 2010, 21:13

    Łooo... a Nikon Polska nie zrobił takiego show... ale ściema...^^

  10. 26 sierpnia 2010, 21:22

    Zatem bezlusterkowca, albo przynajmniej małej lustrzanki EL nie będzie. Szkoda.

  11. sir_kane
    sir_kane 26 sierpnia 2010, 22:01

    ...no proszę Canon poszedł bardzo do przodu, nowa technologia matrycy, nowe szkła, aparaty... to mi się podoba... ostatnio tylko Sony zadziwiało nowościami, wreszcie coś się ruszyło u konkurencji... tylko coś Nikon pozostaje z tyłu... mogli by wreszcie się coś ruszyć, bo wreszcie zostaną z tyłu... jak niegdyś Minolta.

  12. veenee
    veenee 26 sierpnia 2010, 22:13

    @ sir_kane ROTFL!

  13. ac
    ac 26 sierpnia 2010, 22:31

    Popieram veenee ;) Obudowa z pcv, mniejszy FPS, brak wybieraka, brak możliwości zapamiętania kilku nastaw (custom) i co "poszli do przodu" ?, bo łaskawie dali obrotowy LCD, podczas gdy konkurencja standardowo i z marszu montuje ww. ruchome LCD oraz nie "okraja" puszki z funkcji, ale je wręcz przeciwnie - bo je dodaje ! - gdzie tu postep, raczej uwstecznienie prowadzące do sprowadzenia serii XXD do niższego pułapu XXXD

  14. Adam.B
    Adam.B 26 sierpnia 2010, 22:43

    Pojawią się u was te nowe stałki 300 400 500 i 600 ?:D

  15. Matt
    Matt 26 sierpnia 2010, 22:58

    Jak dla mnie, to akurat Nikon jest od jakichs dwoch lat w ofensywie jesli wybierac miedzy C i N. To bardzo milo ze pojawiaja sie nowe biale dlugie lufy, ale milo byloby tez zobaczyc kilka czarnych, nawet niekoniecznie z czerwonym paskiem, wystarczy w złote punciki, o ogniskowej np. dokładnie 35mm i gdzies tam w nazwie majacy litery E i F. :)

  16. pinto
    pinto 26 sierpnia 2010, 23:01

    Dobrze, że żartownisie pokroju sir_kane'a pojawiają się czasem na tym portalu.

  17. barnaba
    barnaba 26 sierpnia 2010, 23:06

    Rewelacja. Nie muszę kupować nowego aparatu. Pozostaję przy swoim 40D! Pieniądze wydam na coś innego.

  18. 26 sierpnia 2010, 23:37

    ktoś porównał ostatnio na dpr Canona do General Motors....nie do końca chybione porównanie....
    Nikt nie mówi, że jakość obrazu jest zła, bo nie jest. Niby wszystko jest w porządku, ale chyba to juz tylko rozpęd.....

  19. mokipera
    mokipera 26 sierpnia 2010, 23:50

    Arek: podziękowania za zaproszenie na konferencję to tak trochę obciachowo. Tu naprawdę nie ma za co dziękować. Jeśli już to Canon powinien Wam dziękować, że tym sposobem mają darmową promocję swoich nowych produktów.

  20. 27 sierpnia 2010, 00:04

    @mokipera, oni standardowo dziękują i to jest gut :P

  21. boogi58
    boogi58 27 sierpnia 2010, 00:07

    Ciekawe, jak takie prezentacje wyglądają np. w Stanach. Nawet baterii do apratu nie dali...
    Kpina z ludzi, współczuję redaktorom z "optycznych". Ta firma, której produktów na razie używam, coraz bardziej działa mi na nerwy.

  22. pinto
    pinto 27 sierpnia 2010, 00:36

    @mokipera
    Może w zaproszeniu było, że trzeba podziękować :)

  23. anonimus
    anonimus 27 sierpnia 2010, 07:05

    Gdzie najlepiej sprzedać sprzęt Canona?

  24. pawelpiwowarczyk
    pawelpiwowarczyk 27 sierpnia 2010, 08:19

    > Rewelacja. Nie muszę kupować nowego aparatu. Pozostaję przy swoim 40D! Pieniądze wydam na coś innego.
    A gdyby nowe body było fajne, musiałbyś kupić nowy aparat?

  25. AntykWariat
    AntykWariat 27 sierpnia 2010, 08:29

    No prosze taki wielki Canon, a pokazali aparat przedprodukcyjny i nie dali ani karty pamięci ani baterii ;) a jak Pentax prezentował 645D to było wielkie oburzenie, że zdjęć nie można robić ;)

  26. przemall
    przemall 27 sierpnia 2010, 09:31

    AntykWariat

    >No prosze taki wielki Canon, a pokazali aparat przedprodukcyjny i nie dali ani karty pamięci ani baterii ;) a jak Pentax prezentował 645D to było wielkie oburzenie, że zdjęć nie można robić ;) popieram w 100%:)

  27. 27 sierpnia 2010, 10:35

    @AntykWariat, przemall:

    To wszystko, co napisano po prezentacji Pentaxa 645d na temat aparatu:
    "Aparat był mocno przedprodukcyjny więc nie działały w nim wszystkie tryby fotografowania i przede wszystkim nie można było włożyć do niego karty i zapisywać zdjęć. Wykonane ujęcia można było tylko oglądać na wyświetlaczu LCD."

    A teraz o Canonie:
    "Ładnie prezentował się ekran LCD. Często wprowadzenie ekranu obrotowego wiąże się z pogorszeniem jego parametrów. Tutaj tego nie zaobserwowaliśmy. Obraz jest bardzo dobrej jakości, jasny i wyraźny. Patrząc przez wizjer, nie widać specjalnej różnicy pomiędzy 60D i 50D, ale już w stosunku do 20D, w tej kwestii, 60D prezentuje się lepiej"

    W dyskusji pod newsem o Pentaxie okazało się, że redaktorki - śpiesząc się na pokaz strojów kąpielowych i wyżerkę - się pomyliły, bo wszystkie tryby fotografowania w Pentaxie działały (w każdym razie Fafniak z nich korzystał), ale Arek upierał się, ze skoro nie można zrobić zdjęć i zabrać ich do domu, to o aparacie NIC napisać nie można. Uwagi, że można dużo napisać o ergonomii, wykonaniu, szybkości, dostępnych funkcjach i sposobie ich ustawiania... nadredaktor zbył milczeniem (choć podobne imprezy Pentaxa w Europie Zachodniej zaowocowały dużymi artykułami w prasie, gdzie o strojach kąpielowych słowa nie było, za to o puszce - sporo).
    A chodziło przecież o aparat jednogłośnie uznawany przez światową prasę fotograficzną za jedną z najważniejszych konstrukcji dekady.
    Przy Canonie - kolejnej odsłonie popularnej canonowskiej serii dla zaawansowanych amatorów - zdjęć też nie można było zabrać do domu, nie było nawet baterii. Ale nadredaktory heroicznie baterię "wydobyli" (ze studni?) i pokusili się o choć kilka zdań na temat funkcji aparatu, choć takoż był przedprodukcyjny... Widać stroje kąpielowe nie rozpraszały ;-)
    To jest to, co nazywam dziennikarskim profesjonalizmem... a'la Optyczne.pl ;-)

  28. Arek
    Arek 27 sierpnia 2010, 10:54

    Pater Apas, oszczędź sobie sarkazmu, bo jest nie na miejscu.

    Mając 60D w ręku, pod ręką 50D i 20D do bespośredniego porównania i dzięki kilkuletnim doświadczemiom w fotografowaniu serią XXD Canona, jestem w stanie kilka rzeczy o 60D napisać tylko przy krótkim kontakcie.

    Z cyfrowym średnim formatem Pentaxa sprawa wygląda trochę inaczej. Nie chodzę na konferencję z innymi średnioformatówkami, żeby je bezpośrednio porównywać. Tym bardziej, że w zaproszeniu na Pentaxa była tylko informacja o kolorowych K-x, a nie o 645D. Nie mając żadnego doświadczenia ze średnim formatem Pentaxa, o włączenie pewnych funkcji poprosiłem osobę z obsługi. Przy mnie nie
    była w stanie tego zrobić - stąd mój tekst o niedziałających funkcjach. Co ktoś inny tam włączał nie wiem.

    A teraz koniec dyskusji o Pentaxie. Każdy dalszy post na ten temat będzie kasowany, więc nie sil się nawet na odpowiedź.

  29. +++
    +++ 27 sierpnia 2010, 11:55

    A tort był dobry ? :)))

  30. 27 sierpnia 2010, 12:21

    parafrazując CANON - kama'n - brzmi podobnie prawda :-)

  31. aditoma
    aditoma 27 sierpnia 2010, 13:30

    Arku, czy ten plastic z 60D jest podobny do tego z 5DmkII? jesli tak to delikatnie mowiac sładbo..miałem obie piątki w lapkach i ta nowa to dal mnie delikatna jak kompakcik..ciekawi mnie bo 7D tez mi srednio lezy w garsci..a posiadam pancernego 20D ktory moze spokjnie sluzyj jako bron obuchowa;)

  32. anonimus
    anonimus 27 sierpnia 2010, 13:36

    Właściwie chciałem zacząć od Pentaksa, bo bycie skasowanym to w końcu jakaś tam martyrologia optyczna :D, ale tak serio to mnie te premiery Canona trochę smucą. Od analogów zostało mi trochę obiektywów EF. Robiłem trochę 20D, 400D, 450D (nie pamietam). I cały czas nie wiem co z tym systemem zrobić. Czy ma on jakąś przysłość. Po wielu latach doczekałem się wreszcie uchylnego ekranika - nowość, która mnie powaliła inowacyjnością. Przypuszczam, że za rok zobaczymy nowość o nazwie EyeControl. Nadal nie ma jasnych naleśników. Co robić ze starym sprzętem? Czekać, sprzedać, zamienić?

  33. Adameck
    Adameck 27 sierpnia 2010, 13:58

    Co do tego torcika jestem za IXUSami - mam IXUSa 750 (kupiony niedawno prawie jako szrot za psie pieniądze). Przy wgranym CHDK mamy RAWy i muszę przyznać, że przy odrobinie chęci efekt jest całkiem niezły (jednak wolę matrycę 1/1.8 w moim niż 1/2.33 w nowych konstrukcjach).

  34. monangel
    monangel 27 sierpnia 2010, 14:36

    poczekajmy na następcę D90 (D90s, D95?) zobaczymy kto po kim przeleci :)

  35. janex_wwa
    janex_wwa 27 sierpnia 2010, 15:45

    raczej d7000 :)

  36. siudym
    siudym 27 sierpnia 2010, 15:59

    aditoma -> bez jaj, mam 5DII, mialem 7D sporo czasu i posiadam od lat 20D - 20D to plastik fantastik zabawka przy 5D2 czy 7D.

  37. +++
    +++ 27 sierpnia 2010, 16:06

    Marudzicie, bo nie pamiętacie CWANONA 300 D pseudonim TRABI :) ,,CWANON POTRAFI,, :)

  38. leszek3
    leszek3 27 sierpnia 2010, 17:18

    Redaktorzy zdali relację z konferencji, moim zdaniem zrobili to inteligentnie - tzn. jak ktoś czyta krytycznie, to jasno widzi, co na konferencji zaprezentowano, A CZEGO NIE. Proponuję pretensje o to kierować pod adresem firmy, bo to ona odpowiada za to, że "jakieś tam tryby nie działały", "pan nie umiał ich uruchomić", a baterię i kartę trzeba było "wydostawać".

    Co robić ze starym sprzętem? Używać jeśli sensowny. Wyrzucić, jeśli bezsensowny. W Canonie bezsensowne są na pewno kity do analogów. Ale firma ta wypuściła na rynek całą masę dobrego sprzętu i nie ma sensu nawet zaczynać wyliczanki. To Nikon był ostatnio goniącym,

  39. jbiel
    jbiel 27 sierpnia 2010, 18:16

    ufff... to teraz wiem, że trzeba się uwinąć, żeby kupić 50D na wyprzedaży (komentatorzy tu na optycznych są raz lepsi, raz gorsi, ale zostawiają daleko w tyle lemingi lecące na megapiksele i fulhade... a tych lemingów jest więcej), bo jak nie zdążę, to do wyboru będzie albo 7D albo sześcset (pardon, 60) D...

  40. D7
    D7 27 sierpnia 2010, 23:12

    jak dla mnie to canon mimo rozwoju technologicznego technologii cyfrowej przestał robić dobre aparaty. i naprawdę wiem co mówię, bo jestem posiadaczem 50D, do dyspozycji mam 5DII oraz ze stajni Sony flagowca - A900. 60D ma tą samą chorą matrycę 18mpx co 7D, która moim zdaniem jest tragiczna. z resztą w 50D już było widać, że przepakowanie megapikselami i poziomem odszumiania nie wychodzi im na dobre. tęskni mi się za moją starą A700 :( 60D to wybajerzony multimedialnie, przepakowany pikselami kolejny aparat dla tych, którzy nie lubią szumów i oglądają w jego poszukiwaniach powiększenia 200% ;)

  41. jbiel
    jbiel 28 sierpnia 2010, 00:30

    @D7

    Tak mówisz? Ja od paru miesięcy ciułam na 50D... myślałem o używanej 40-tce, ale po aparacie z innej epoki mam uraz do mało czytelnych wyświetlaczy (lecz jednak nie muszę ich odginać haha). Może i sporo się zmieniło od czasu analogów, ale korpusy po trosze pozostały "puszkami na fotony". Chyba lepiej mieć odrobinę lepszą ergonomię niż w xxxD, ale zaoszczędzić na lepsze obiektywy, jak myślisz? W końcu w 50D można to całe odszumianie wyłączyć...

  42. Sci-Clone
    Sci-Clone 28 sierpnia 2010, 01:18

    @ jbiel

    Sto razy lepiej jest kupić 50D i jakieś dwa dobre obiektywy (lub nawet jeden), niż inwestować zupełnie niepotrzebnie w zbyt drogie 7D, które ma co prawda genialny korpus, ale żałosną matrycę, a w fotografii przecież głównie o obraz chodzi.

    Tak więc twój tok rozumowania jest raczej słuszny. Teraz C 50D kosztuje około 2600 zł i to jest cena, która mniej więcej pasuje do jego możliwości. 40D byłoby gorszym rozwiązaniem, bo jest starsze technologicznie, a z kolei 18MPx w nowych modelach to już tylko jedna wielka walka programistów z szumami.

    No chyba, że rozważasz jeszcze wejście w inny system :-) .

    Pozdrawiam!

  43. anonimus
    anonimus 28 sierpnia 2010, 10:09

    Moim zdaniem najciekawszymi aparatami z Canona jest teraz 50D i 1000D. Choć ten pierwszy jest za duży, taki do szpanowania "profesjonalizmem". Ale uchwyt to sprawa indywidualna. Mam szczupłe ręce i długi palce. Gripy w Canonach mają taką wadę, że maja za mały obwód. Dlatego końce palców cisną w korpus. A 1000D ma chyba najlogiczniejszą matrycę i najlepszy stosunek jakości do ceny. Ogólnie w nowych Canonach co raz gorzej jest z zakresem tonalnym zdjęć i takim mydlanym szumem.

    leszek3, myślałem raczej nie tylko o kitach, ale i o obiektywach typu EF 28-105 USM, EF 28-135 IS USM, EF 50/1,8, EF 28/2,8.

  44. Matt
    Matt 28 sierpnia 2010, 10:57

    Szum jak szum, warto jest zdjecie porzadnie naswietlic. Ja majac 30D czesto robilem tak, ze przeswietlalem zdjecie o 2/3 EV robiac na wysokich czulosciach w nocy i z reki. Pozniej z rawa ciagnalem ekspozycje w dol i tylko lekkie odszumianie wystarczylo. Teraz mam 50D i robie podobnie, z tym ze na sraw i szum jest generalnie mniejszy. Nie mowiac juz o tym ze na odbitkach/wydrukach jest to rzecz praktycznie niezauwazalna.

    Ja raczej na Twoim miejscu wzialbym jednak 50D, jednak jego obsluga dzieki dwom kolkom i nieco wiekszemu wizjerowi jest zdecydowanie przyjemniejsza. Na uchwyt specjalnie nic sie nie poradzi, widzialem jak niektorzy oblepiali go taka dodatkowa guma, zeby byl wiekszy. No albo jednak inny system..

  45. jan910
    jan910 28 sierpnia 2010, 12:13

    "siudym | 2010-08-27 15:59:57
    aditoma -> bez jaj, mam 5DII, mialem 7D sporo czasu i posiadam od lat 20D - 20D to plastik fantastik zabawka przy 5D2 czy 7D."
    popieram. posiadam 20d i 5d2 i czuje róznice. bez jaj

  46. 28 sierpnia 2010, 13:43

    Optyczne.pl spróbujcie wywęszyć ile ta 60D będzie kosztować w Polsce :-D Kiedy mniej więcej możemy spodziewać się jej na półkach w sklepach?

  47. jbiel
    jbiel 28 sierpnia 2010, 15:00

    @Sci-clone
    jak zacząłem się interesować 50D to kosztował 3700 bez kitu (kitu 18-55 IS), teraz jest tak jak piszesz.

    @shamanizm
    nie jestem optyczne.pl, ale typuję że powtórzy się sytuacja sprzed 2 lat. Wtedy w sieci Euro (mieli to dość tanio) 50-tka kosztowała 3900-4000 za body a 40d 3100-3200. Tydzień temu body 50 było nieco tańsze, ale typuję, że premierowe 60d będzie kosztować 4000+/- 100 PLN za samo body w niezbyt drogich sklepach. Ciekawe, jak się zmieni cena 7D i czy w ogóle...

  48. rafilm
    rafilm 28 sierpnia 2010, 16:23

    Dla mnie to co tu czytam, to jest jakieś mega nieporozumienie...7D to zdecydowanie lepszy aparat od 40/50D. Prawdopodobnie z 60D jest tak samo. A Ci co wypisują takie głupoty, to albo nie mieli 7D w dłoni albo piszą to z zawiści.

    Radze najpierw potestować, a nie powtarzać zasłyszane opinie.

  49. jbiel
    jbiel 28 sierpnia 2010, 17:13

    @rafilm: faktycznie nie miałem C 60D w dłoni, ale nie czuję zawiści. Miałem za to w ręku poprzedników od 20 do 50. Ergonomia pracy to fajna sprawa. Jak się czyta, że następca będzie "z plastiku, ale bardzo dobrego" (nikogo nie cytuję, ale tak to odbieram), to nachodzi myśl, że zostaje pójść oczko w górę (nie stać mnie) albo się uwinąć z zakupami. Kiedyś publikowałem (skromnie, ale jednak) zdjęcia z matrycy 5 megapikseli 1/1.8", opakowanej w magnez, teraz używam 8 MP 4/3, w plastikowym body. APS-C bez 18 megapikseli w metalowym korpusie wydaje się dobrym kierunkiem :).

  50. pmazur
    pmazur 28 sierpnia 2010, 19:59

    "Canon 60d [...] przez większość czasu [...] pozbawiony baterii."
    Dali Wam go p o t r z y m a ć? Nooo... to prawdziwy zaszczyt ;-)
    Jak tak dalej pójdzie, to następnym razem będą slajdy i broszurka do domu (oczywiście czarno-biała ;-P)

  51. przemyslb
    przemyslb 29 sierpnia 2010, 20:20

    mam eosa 40d i 5d i analogi canona. ci co psioczą na plastik i body pewnie tylko go dotykali gdy kolega pożyczyl...
    40d jest naprawde swietnej jakosci i nie jest wcale gorszy od 5d pomimo tego ze ten jest ze stopow magnezowych

  52. skygge
    skygge 30 sierpnia 2010, 16:55

    @przemyslb: " 40d jest naprawde swietnej jakosci i nie jest wcale gorszy od 5d pomimo tego ze ten jest ze stopow magnezowych"

    40d też...

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.