Carl Zeiss CP.2 50 mm/T2.1 Makro i CP.2 100 mm/T2.1 CF
Firma Carl Zeiss podała pełne specyfikacje zapowiedzianych w dniu wczorajszym kinematograficznych obiektywów Compact Prime CP.2 50 mm/T2.1 Makro i CP.2 100 mm/T2.1 CF. Pierwszy z modeli bazuje na konstrukcji Makro-Planara, natomiast drugi z nich to klasyczny Planar.
Nowe produkty zostaną po raz pierwszy pokazane podczas targów IBC odbywających się w Amsterdamie w dniach 10–14 września. Do sklepów trafią one w ostatnim kwartale br. w cenie 3700 EUR + VAT.
Carl Zeiss CP.2 100 mm/T2.1 CF jest najdłuższym obiektywem z serii Compact Prime i wyróżnia się minimalną odległością ostrzenia wynoszącą 0.7 m. CP.2 50mm/T2.1 pozwala natomiast na wykonywanie zdjęć z odległości 24 cm, co ma być spełnieniem życzeń wielu filmowców. Podobnie jak pozostałe obiektywy CP.2, nowe modele posiadają wymieny bagnet, dzięki czemu możemy je zastosować do kamer z bagnetem PL, lustrzanek Canona i Nikona, a w przyszłości także Sony Alpha i bezlusterkowców Mikro Cztery Trzecie.
![]() |
Specyfikacja nowych obiektywów:
-
Carl Zeiss Compact Prime CP.2 50 mm/T2.1 Makro
- ogniskowa: 50 mm,
- przysłona: f/2.1–f/22,
- ogniskowanie: od 0.24 m do nieskończoności,
- pole widzenia: 39°,
- waga: 1.35 kg,
- wymiary: 134×132 mm,
- dostępne mocowania: PL, Canon EF, Nikon F.
- ogniskowa: 100 mm,
- przysłona: f/2.1–f/22,
- ogniskowanie: od 0.7 m do nieskończoności,
- pole widzenia: 21°,
- waga: 1.49 kg,
- wymiary: 114×132 mm,
- dostępne mocowania: PL, Canon EF, Nikon F.
Carl Zeiss Compact Prime CP.2 100 mm/T2.1 CF
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
zauwazylem ze ten i ostatni news to pierwsze o obiektywach filmowych.. moze byly kiedys.. kiedys ale nie pamietam, czyzby zeiss przez lata nie wypuszczal nic nowego ?
Hehe, do lustrzanki obiektyw o takiej ogniskowej wazacy tyle ile te Zeissy to chyba srednia opcja jesli o logistyke zestawu chodzi..
Przy okazji polecam filmik, po części reklamowy wyżej wymienionych obiektywów. Do jego nakręcenia wykorzystano kamerę Red One, a także Panasonica GH1:
link
W powiązanych można też znaleźć "making of"
A co jest takiego w tym filmie, czego nie daloby sie nakrecic np. Canonem 5D-2 i kilkama "zwyklymi" "L-kami"? Oprocz paskudnych przebarwien w kilku miejscach (o co wcale nie podejrzewam tych kosmicznych obiektywow), nie widze tam nic, co by odroznialo to video od innych, kreconych lustrzankami.
Matt do normalnych zdjęć raczej nie, szczególnie że one maja duży "focus throw" trzeba się przy nich bardziej nakręcić pierścieniem ostrości niż przy typowych manualach.
Ale do lustrzanki na statywie i wózku, z focus flow, wrotami i całym tym osprzętem, mają sens. Dlatego takie bagnety.
MIkro 4/3 z obiektywem wagi 1,5 kg .
Pojechali redaktorzy z tą powszechnością zastosowań C.Z.
@Dżozef, m4:3 to bagnet, który wykorzystuje m.in. GH1, a wkrótce kamera AG-AF100, łosiu...
Hmmm, fajna sprawa, OK, szkoda tylko, że dla przeciętnego użytkownika jest on nieosiągalny cenowo. Na pewno będzie "miliardy" kosztował. Jako informacja dla uświadomienia, że coś takiego istnieje to OK. Szkoda, wydaje mi się, że ceny są nieadekwatne do kosztów produkcji a nawet kosztów operacyjnych.
Taki obiektywik potrafi kosztować 13 tyś zł... do GH1 raczej nikt go nie podepnie - target to bardziej wspomniana AG-AF100 + inne kamery o których jeszcze nie wiadomo (panasonic raczej na jednej nie poprzestanie).