Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test obiektywu

Canon EF 100-300 mm f/4.5-5.6 USM - test obiektywu

23 sierpnia 2006

5. Aberracja chromatyczna

Można powiedzieć, że dla 100 mm problem aberracji chromatycznej praktycznie nie istnieje. Tym bardziej interesujące jest to, jak silnie "wybucha" ona wraz ze wzrostem ogniskowej. Dla 200 mm możemy opisać jej poziom jako zmieniający się od średniego do niewielkiego, ale już dla 300 mm trzeba problem nazwać dużym, choć jeszcze nie ogromnym. Niewątpliwie aberracja chromatyczna ma w tym przypadku duży wpływ na pogorszenie się jakości obrazu na brzegu pola.

Canon EF 100-300 mm f/4.5-5.6 USM - Aberracja chromatyczna

Jak to wygląda w praktyce, pokazują poniższe wycinki zdjęć naszej tablicy testowej.

----- R E K L A M A -----

Canon EF 100-300 mm f/4.5-5.6 USM - Aberracja chromatyczna