Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test aparatu

Nikon D80 - test aparatu

11 kwietnia 2007
Krzysztof Mularczyk Komentarze: 145

8. Zakres tonalny

Spójrzmy teraz jak Nikon D80 wypada pod względem zakresu tonalnego. Dokładny opis metodologii tego rozdziału znajduje się w artykule ''Jak testujemy lustrzanki cyfrowe'' do lektury którego zachęcamy. Przypomnijmy tylko, że wykonujemy zdjęcia tablicy testowej Stouffer T4110 i analizujemy je programem Imatest procedurą Stepchart. Zakres tonalny mierzony jest na plikach RAW, które wywoływane są i zapisywane jako 48-bitowe TIFF-y. Ponieważ zakres tonalny zależy tak naprawdę od jakości zdjęcia, a więc szumu, wyniki podajemy przy określonych wartościach stosunku sygnału do szumy, czyli mówiąc prościej i krócej, przy jakości zdjęcia wysokiej i dobrej.

Nikon D80 - Zakres tonalny


----- R E K L A M A -----

Z wykresu widać, że zakres tonalny w D80 jest na dobrym poziomie. Porównując go do Canona 400D, u którego pomiary odbywały się w identycznych warunkach, widać minimalnie lepsze zachowanie D80 przy 100 ISO dla najlepszej jakości obrazu. Przy 200 ISO sytuacja się wyrównuje, a powyżej wyniki przemawiają na korzyść 400D. Ciekawe porównanie otrzymujemy z D200, czyli aparatem, w którym znajduje się bardzo podobna matryca. Zakres tonalny w D200 przy 100 ISO okazał się być o 0.7 EV większy niż w D80, jednak przy wzroście ISO oba aparaty notują identyczne wyniki.


ISO Tablica szarości
100 Nikon D80 - Zakres tonalny
200 Nikon D80 - Zakres tonalny
400 Nikon D80 - Zakres tonalny
800 Nikon D80 - Zakres tonalny
1600 Nikon D80 - Zakres tonalny
3200 Nikon D80 - Zakres tonalny