Optyczne.pl

Partnerzy




proclub.pl - Profesjonalny Sklep Fotograficzny, Profesjonalny Sklep Foto, Sklep Fotograficzny, Sklep Foto, Sklep wideo, Sklep video, sprzęt Foto, sprzęt Fotograficzny, sprzęt video, sprzęt wideo, produkty fotograficzne, produkty Foto, produkty video, produkty wideo, akcesoria Foto, akcesoria fotograficzne, akcesoria video, akcesoria wideo, kamery video, kamery wideo, Aparaty fotograficzne, aparaty cyfrowe, kamery cyfrowe, Lustrzanki, bezlusterkowce, obiektywy zoom, Macro, Makrofotografia, Monitory, filtry, filtry Foto, filtry fotograficzne, filtry video, filtry wideo, wypożyczalnia sprzętu Foto, CPS, Macro fotografia, warsztaty fotograficzne, szkolenia, studio fotograficzne, wyposażenie studia,  zdjęcia, fotografia, kamera gopro, Hero Black, phantom, phantom 2,  full Frame, Canon, Sony, Panasonic, Olympus, Pentax, Nikon, Leica, Fujifilm, 
Lumix, Alfa, Sandisk, Hoya, Lowepro, Zoom, PowerShot, Ixus, EOS, Cinema, Legria, pełna klatka, Manfrotto, statywy, torby fotograficzne, torby Foto, torby video, torby wideo, futerały fotograficzne, plecaki fotograficzne, oświetlenie studyjne, GoPro, dji, Hero, ilce, Eizo, spiker, tamron, Zeiss, Tokina, gh4, om-d, lumix, dron, qadrotopter,  akcesoria, pen, nex, obiektywy, aparaty, kamery, zdjęcia, LensPen, Canon akcesoria, Sony akcesoria, Panasonic akcesoria, Olympus akcesoria, Leica akcesoria, Fujifilm akcesoria, Pentax akcesoria, Nikon akcesoria, GoPro akcesoria, karty pamięci.


Test obiektywu

Olympus M.Zuiko Digital ED 25 mm f/1.2 PRO - test obiektywu

9 stycznia 2017

7. Koma, astygmatyzm i bokeh

Olympus 1.2/25 nie koryguje komy idealnie, bo lekkie zniekształcenie obrazu diody w rogu kadru jest widoczne zarówno na maksymalnym otworze względnym, jak i po przymknięciu przysłony o 1 EV. Trudno jednak mówić tutaj o poważnych problemach, bo zniekształcenie to jest co najwyżej średnie. Tym bardziej, że testowany obiektyw wypada pod tym względem wyraźnie lepiej niż Voigtlander 0.95/25 i Panaleica 1.4/25.

E-M5 II, 25 mm, f/1.2, centrum E-M5 II, 25 mm, f/1.2, róg
Olympus M.Zuiko Digital ED 25 mm f/1.2 PRO - Koma, astygmatyzm i bokeh Olympus M.Zuiko Digital ED 25 mm f/1.2 PRO - Koma, astygmatyzm i bokeh
E-M5 II, 25 mm, f/1.8, centrum E-M5 II, 25 mm, f/1.8, róg
Olympus M.Zuiko Digital ED 25 mm f/1.2 PRO - Koma, astygmatyzm i bokeh Olympus M.Zuiko Digital ED 25 mm f/1.2 PRO - Koma, astygmatyzm i bokeh


Astygmatyzm, rozumiany jako średnia różnica pomiędzy poziomymi i pionowymi wartościami funkcji MTF50, wyniósł tutaj 17.6%. To duża wartość. Co więcej, astygmatyzm daje się zauważyć nawet na przysłonach z zakresu f/2.8–4.0, co jest jedną z przyczyn, dlaczego testowany obiektyw nie dotarł z MTF-ami do poziomu 80 lpmm.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - R E K L A M A - - - - - - - - - - - - - - - - - -

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Krążki światła uzyskane w nieostrościach wyglądają ładnie. Rozkład światła jest równy i nie widać żadnych wyraźnych ekstremów lokalnych. Można zauważyć jednak dwie rzeczy. Po pierwsze, po przymknięciu przysłony pojawia się jaśniejsza obwódka. Po drugie, na maksymalnym otworze względnym krążek ma miękkie brzegi, a spadek jasności na górze jest trochę większy niż na dole. Może być to związane z winietowaniem mechanicznym.

E-M5 II, 25 mm, f/1.2, centrum E-M5 II, 25 mm, f/1.2, róg
Olympus M.Zuiko Digital ED 25 mm f/1.2 PRO - Koma, astygmatyzm i bokeh Olympus M.Zuiko Digital ED 25 mm f/1.2 PRO - Koma, astygmatyzm i bokeh
E-M5 II, 25 mm, f/1.8, centrum E-M5 II, 25 mm, f/1.8, róg
Olympus M.Zuiko Digital ED 25 mm f/1.2 PRO - Koma, astygmatyzm i bokeh Olympus M.Zuiko Digital ED 25 mm f/1.2 PRO - Koma, astygmatyzm i bokeh
E-M5 II, 25 mm, f/2.5, centrum E-M5 II, 25 mm, f/2.5, róg
Olympus M.Zuiko Digital ED 25 mm f/1.2 PRO - Koma, astygmatyzm i bokeh Olympus M.Zuiko Digital ED 25 mm f/1.2 PRO - Koma, astygmatyzm i bokeh