Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test obiektywu

Samyang AF 24 mm f/2.8 FE - test obiektywu

4 września 2018

7. Koma, astygmatyzm i bokeh

Samyang 2.8/24 FE koryguje komę w sposób dość ciekawy. W miarę oddalania się od centrum zaczyna ona dość szybko rosnąć, przez co na maksymalnym otworze względnym, w rogu matrycy APS-C, dioda jest już zauważalnie zniekształcona. Potem jednak wzrost komy zatrzymuje się, a nawet lekko spada, przez co w samym rogu kadru uzyskany obraz jest całkiem dobry.

Centrum, f/2.8 Róg APS-C, f/2.8 Róg FF, f/2.8
Samyang AF 24 mm f/2.8 FE - Koma, astygmatyzm i bokeh Samyang AF 24 mm f/2.8 FE - Koma, astygmatyzm i bokeh Samyang AF 24 mm f/2.8 FE - Koma, astygmatyzm i bokeh
Centrum, f/4.0 Róg APS-C, f/4.0 Róg FF, f/4.0
Samyang AF 24 mm f/2.8 FE - Koma, astygmatyzm i bokeh Samyang AF 24 mm f/2.8 FE - Koma, astygmatyzm i bokeh Samyang AF 24 mm f/2.8 FE - Koma, astygmatyzm i bokeh


Astygmatyzm, rozumiany jako średnia różnica pomiędzy poziomymi i pionowymi wartościami funkcji MTF50, wyniósł 11.6%, co uznajemy za poziom średni.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - R E K L A M A - - - - - - - - - - - - - - - - - -

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Wygląd obrazów pozaogniskowych jest po prostu słaby. Po pierwsze, widać mnóstwo koncentrycznych i na dodatek mocno poszarpanych kręgów, których występowanie jest związane najprawdopodobniej z obecnością aż trzech elementów aferycznych. Dodatkowo widać, że siedem lisków przysłony nie daje pełnej kołowości przysłony, a na dodatek jej przymykanie powoduje, że obraz „krążka” daleki jest od symetrii. W tak małym obiektywie nie jest też niespodzianką obecność sporego winietowania mechanicznego.

Centrum, f/2.8 Róg APS-C, f/2.8 Róg FF, f/2.8
Samyang AF 24 mm f/2.8 FE - Koma, astygmatyzm i bokeh Samyang AF 24 mm f/2.8 FE - Koma, astygmatyzm i bokeh Samyang AF 24 mm f/2.8 FE - Koma, astygmatyzm i bokeh
Centrum, f/4.0 Róg APS-C, f/4.0 Róg FF, f/4.0
Samyang AF 24 mm f/2.8 FE - Koma, astygmatyzm i bokeh Samyang AF 24 mm f/2.8 FE - Koma, astygmatyzm i bokeh Samyang AF 24 mm f/2.8 FE - Koma, astygmatyzm i bokeh
Centrum, f/5.6 Róg APS-C, f/5.6 Róg FF, f/5.6
Samyang AF 24 mm f/2.8 FE - Koma, astygmatyzm i bokeh Samyang AF 24 mm f/2.8 FE - Koma, astygmatyzm i bokeh Samyang AF 24 mm f/2.8 FE - Koma, astygmatyzm i bokeh