Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Partnerzy








Test obiektywu

Sigma C 56 mm f/1.4 DC DN - test obiektywu

21 grudnia 2018

6. Dystorsja


----- R E K L A M A -----

Poniższe zdjęcia pokazują, że konstruktorzy Sigmy C 56 mm f/1.4 DC DN „zapomnieli”, że obiektywy stałoogniskowe klasy portretowej też należy korygować na dystorsję. W efekcie testowana Sigma notuje niechlubny rekord wynoszący aż +3.43%, który uzyskaliśmy jednocześnie na plikach RAW oraz na nieskorygowanych plikach JPEG. Nie pamiętam wyższego wyniku dla obiektywu stałoogniskowego o podobnym kącie widzenia.

Cudzysłów przy słowie zapomnieli napisałem zupełnie świadomie. Trudno bowiem oskarżać optyków Sigmy, że zapominają albo nie wiedzą jak korygować dystorsję. W tym przypadku odpuszczenie jej korygowania przez optykę i zdanie się na korektę w aparacie to świadoma decyzja, związana z tym, że w serii C priorytetem są małe rozmiary i świetny stosunek jakości do ceny. Mając te dwa cele jako nadrzędne poświęca się rzeczy, które trochę mniej bolą. Jak na razie dostało się jakości na brzegu kadru i dystorsji. Czy czekają nas jeszcze jakieś niezbyt miłe niespodzianki? Przekonamy się w następnych rozdziałach.

Sony A7R II, JPEG
Sigma C 56 mm f/1.4 DC DN - Dystorsja
Sony A7R II, RAW
Sigma C 56 mm f/1.4 DC DN - Dystorsja