Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Partnerzy






Inne testy

Nikon Z7 II - test trybu filmowego

Nikon Z7 II - test trybu filmowego
6 kwietnia 2021
Amadeusz Andrzejewski Komentarze: 6

1. Wstęp

Nikon Z7 II, podobnie jak Z6 II, został zaprezentowany nieco ponad dwa lata po swoim poprzedniku. Wprowadzone w nim zmiany w większości mają charakter ewolucyjny, co jednak nie oznacza, że zmieniło się niewiele. Wewnątrz znajdziemy teraz nie jeden, a dwa procesory EXPEED 6, podwojeniu uległo także gniazdo na karty pamięci, akumulator EN-EL15b został zastąpiony przez nieco wydajniejsze ogniwo EN-EL15c, a na liście trybów nagrywania pojawiła się opcja, by filmować w 4K z prędkością 50/60 kl/s. W przeciwieństwie do modelu Z6 II, test Z7 II przeprowadzamy już po wyjściu aktualizacji dodającej te klatkaże, będziemy mogli zatem sprawdzić, jak sprawują się one w praktyce.

Na chwilę obecną na rynku można wyróżnić dwie kategorie pełnoklatkowych bezlusterkowców z bardziej upakowanymi matrycami. Pierwsza to aparaty wyraźnie przeznaczone głównie do fotografii, w których tryb filmowy raczej jest dodatkiem. Są one za to tańsze. Do tej grupy możemy zaliczyć testowanego Nikona, Sony A7R IV czy Panasonika S1R. Druga grupa to nowsza generacja wyraźnie droższych i filmujących w 8K „potworów”, takich jak Canon EOS R5 czy Sony A1. W porównaniach w dalszych częściach testu będziemy raczej sięgali po przeciwników z tej samej grupy, czyli głównie Sony A7R IV, bo Panasonic S1R trafił do redakcji na test, zanim zaczęliśmy przeprowadzać bardziej rozbudowane analizy trybu filmowego.

Nie przedłużając zatem, pora sprawdzić, jak testowany aparat poradzi sobie w poszczególnych kategoriach testowych. Zapraszamy do lektury!


----- R E K L A M A -----

Aparat do testu wypożyczyła firma Nikon Polska, za co serdecznie dziękujemy.



Poprzedni rozdział