Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test obiektywu

Panasonic Leica DG Vario-Summilux 10-25 mm f/1.7 ASPH - test obiektywu

19 września 2019

7. Koma, astygmatyzm i bokeh

Panasonic Leica DG Vario-Summilux 10–25 mm f/1.7 ASPH koryguje komę może nie idealnie, ale na pewno można napisać, że prawidłowo. Dioda w samym rogu kadru na pewno nie jest punktowa, ale jednocześnie jej zniekształcenia trudno nazwać dużymi lub nawet średnimi.

E-M5 II, 10 mm, f/1.7, centrum E-M5 II, 10 mm, f/1.7, róg
Panasonic Leica DG Vario-Summilux 10-25 mm f/1.7 ASPH - Koma, astygmatyzm i bokeh Panasonic Leica DG Vario-Summilux 10-25 mm f/1.7 ASPH - Koma, astygmatyzm i bokeh
E-M5 II, 17 mm, f/1.7, centrum E-M5 II, 17 mm, f/1.7, róg
Panasonic Leica DG Vario-Summilux 10-25 mm f/1.7 ASPH - Koma, astygmatyzm i bokeh Panasonic Leica DG Vario-Summilux 10-25 mm f/1.7 ASPH - Koma, astygmatyzm i bokeh
E-M5 II, 25 mm, f/1.7, centrum E-M5 II, 25 mm, f/1.7, róg
Panasonic Leica DG Vario-Summilux 10-25 mm f/1.7 ASPH - Koma, astygmatyzm i bokeh Panasonic Leica DG Vario-Summilux 10-25 mm f/1.7 ASPH - Koma, astygmatyzm i bokeh


Astygmatyzm, rozumiany jako średnia różnica pomiędzy poziomymi i pionowymi wartościami funkcji MTF50, w przypadku Panaleiki 10–25 mm wyniósł 11.3% i jest to wartość umieszczana przez nas w górnych poziomach średnich. Warto dodać, że wada ta rozkłada się dość równo na wszystkie ogniskowe.

----- R E K L A M A -----

Nieostrości dawane przez Panaleikę wyglądają rozsądnie, choć kilka zastrzeżeń można znaleźć. W krążkach daje się we znaki zauważalna obwódka. Widać też bardzo delikatnie zaakcentowane koncentryczne kręgi, które wynikają najprawdopodobniej z zastosowania elementów asferycznych. Winietowanie mechaniczne daje o sobie znać mocno i to nawet po przymknięciu przysłony.

E-M5 II, 25 mm, f/1.7, centrum E-M5 II, 25 mm, f/1.7, róg
Panasonic Leica DG Vario-Summilux 10-25 mm f/1.7 ASPH - Koma, astygmatyzm i bokeh Panasonic Leica DG Vario-Summilux 10-25 mm f/1.7 ASPH - Koma, astygmatyzm i bokeh
E-M5 II, 25 mm, f/2.5, centrum E-M5 II, 25 mm, f/2.5, róg
Panasonic Leica DG Vario-Summilux 10-25 mm f/1.7 ASPH - Koma, astygmatyzm i bokeh Panasonic Leica DG Vario-Summilux 10-25 mm f/1.7 ASPH - Koma, astygmatyzm i bokeh
E-M5 II, 25 mm, f/3.5, centrum E-M5 II, 25 mm, f/3.5, róg
Panasonic Leica DG Vario-Summilux 10-25 mm f/1.7 ASPH - Koma, astygmatyzm i bokeh Panasonic Leica DG Vario-Summilux 10-25 mm f/1.7 ASPH - Koma, astygmatyzm i bokeh