Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test aparatu

Fujifilm X-T50 - test aparatu

23 maja 2025
Maciej Latałło Komentarze: 36
Komentarze czytelników (36)
  1. ryszardo
    ryszardo 23 maja 2025, 18:02

    Aparacik fajny, mały i lekki. Cieszy, że zmieścili dobrą stabilizację obrazu.
    Chyba wolałbym matrycę o mniejszej rozdzielczości, ale nie jest to cecha dyskwalifikująca i w pewnych sytuacjach się przyda.

    PS: w podsumowaniu w paragrafie 'Rozdzielczość' coś nie wyszło:
    "...nie znajdziemy filtra antyaliasingowego, który poprawia wyniki w tej kategorii."
    Filtr AA raczej pogarsza rozdzielczość. Najłatwiej chyba zamienić 'który' na 'co' i wtedy będzie miało to sens.

  2. ryszardo
    ryszardo 23 maja 2025, 18:04

    I nie zgadzam się z fragmentem podsumowania: nie dla każdego ekran na przegubie w X-S20 będzie zaletą ;)

    Tym niemniej gorsza ergonomia to wada dużego kalibru.

  3. Marek B
    Marek B 23 maja 2025, 18:33

    Czekałem na test tego aparatu. Wynika z niego, że to bardzo dobry sprzęt. Wady wymienione w podsumowaniu nie przeszkadzają mi w niczym. Zależy mi na wysokiej rozdzielczości która jest bezcenną w fotografii krajobrazowej. Bardzo ważnymi dla mnie zaletami są małe wymiary aparatu. Zdjęcia testowe pokazują wysoką ich jakość. Bardzo mi się ten sprzęt podoba i na pewno go kupię.

  4. Marek B
    Marek B 23 maja 2025, 19:15

    Za test oczywiście dziękuję :)

  5. MarekZegarek
    MarekZegarek 23 maja 2025, 19:28

    Dzięki za test. Uchylany góra-dół wyświetlacz bardzo mi odpowiada. Jednej funkcjonalności mi brakuje: ustawień użytkownika typu C1, C2 itp. To byłby duży minus. Pytanie do Redakcji: rzeczywiście tego brak, czy tylko w teście nie napisaliście ?

  6. Marek B
    Marek B 23 maja 2025, 19:37

    Tutaj to chyba jest jako FS1, FS2, FS3

  7. Amadi
    Amadi 23 maja 2025, 20:54

    Te FS-y to tylko do symulacji negatywu.

    EDIT: A tryby użytkownika są na ostatniej karcie w menu jakości obrazu. Jak sobie wejdziecie w 2 rozdział testu, pierwszy film poświęcony menu, około 01:00

  8. PDamian
    PDamian 23 maja 2025, 21:06

    Ocena całkowita (%):

    Fujifilm X-T50: 71.12

    Fujifilm X-T30 II: 71.83

    Fujifilm X-T30: 70.91

  9. Marek B
    Marek B 23 maja 2025, 21:18

    Amadi ... dzięki :)

  10. ziggy
    ziggy 23 maja 2025, 21:47

    Szkoda, że nie ma opcji mniejszych RAW-ów, np. 20 Mpx. 40 Mpx to na co dzień za dużo - amatorskie obiektywy (a to przecież aparat amatorski) nie zapewniają odpowiedniej jakości optycznej żeby w pełni wykorzystać tyle megapikseli.

  11. hrabia13
    hrabia13 23 maja 2025, 22:12

    @ryszardo
    "nie dla każdego ekran na przegubie w X-S20 będzie zaletą"
    Wreszcie redakcja zauważyła moją skromną osobę. Od lat walczę z przegubowcami.

  12. ryszardo
    ryszardo 23 maja 2025, 22:24

    @hrabia13
    Ale redakcja w osobie Macieja podała w podsumowaniu przegub jako zaletę i z tym się nie zgodziłem, a ja do redakcji nie należę ;)

  13. hrabia13
    hrabia13 24 maja 2025, 07:14

    @ryszardo
    Sorry, z rozpędu nie dodałem uśmieszku.

  14. TRI-X
    TRI-X 24 maja 2025, 13:41

    Wyświetlacz na przegubie tylko do filmowania ale nie da się swobodnie obracać w górę i dół z podpiętymi kablami z podpiętymi kablami. Do normalnej fotografii zdecydowanie upierdliwy gdzie LCD typu X-T5 rządzi.

  15. darekw1967
    darekw1967 24 maja 2025, 20:49

    @Marek B

    Kupilem ten aparat do focenia krajobrazów i jest super ale jest jedno pewne ale...
    Jak chcesz wykorzystac mozliwosci matrycy 40 Mpix pamietaj, ze wiele dobrych szkiel nie nadaje sie z uwagi na duze upakowanie elementów matrycy i bardzo widoczne wykazywanie wad optyki ktorej nie zauwazysz na matrycach 24 Mpix. Mozna przyjac ze ta APS-C ma gestosc porownywalna porownywalna z matryca FF dla 80-90 Mpix. Do krajobrazów do tej 40 Mpix matrycy dopiero szklo: Voigtlander Super Wide Heliar 15 mm f/4.5 Aspherical III daje rade... Do focenia panoram wykorzystuje Viltrox 27mm/1.2 i robie nim 4-5 pionowych kadrow i masz krajobraz panorame o rozdzielczosci okolo 100 Mpix. Kultowe szklo 35mm/1.4 jest za slabe. Zoom 16-55/2.8 tez nie daje rady na tej matrycy.

  16. Marek B
    Marek B 24 maja 2025, 21:03

    darekw1967 ... dziękuje za obszerną informację. Jest dla mnie bardzo cenna :)

  17. darekw1967
    darekw1967 24 maja 2025, 22:43

    Dokupilem do X-T50 grip
    SmallRig 4783 Silicone L-Shape Handle for Fujifilm X-T50 Black.

    Do portretu na ten sensor sprawdza sie: Sigma 56mm 1.4 ale ten Viltrox 27mm/1.2 tez nadaje sie i jest to fenomenalne szklo z duzym mikrokontrastem porownywalnym z Voigtlanderem Noktonem. Daje swietne separacje planów i wysoka jakosc obrazu juz od f.1.2

  18. Marek_N
    Marek_N 25 maja 2025, 00:25

    Rok 2025 a ci dalej z tym wizjerkiem 0,62x i to w aparacie za 6 koła....

  19. PDamian
    PDamian 25 maja 2025, 11:38


    Ano właśnie,

    ja widzę cenę 5 949,00 zł
    link
    a nie jak podają optyczne "Fujifilm X-T50 – 5050 zł"

    i jest niebezpiecznie blisko X-T5 link

  20. Amadi
    Amadi 25 maja 2025, 18:30

    Musiała się jakaś promka skończyć albo podwyżka wjechać, jak zajrzysz do testu filmowego, to tam też wg stanu na dzień 13.05 było ~5100

  21. PDamian
    PDamian 25 maja 2025, 19:56


    Bardziej mi chodzi o to,
    że za tylko 800 zł więcej
    to bym wolał X-T5 [m.in. z lepszym wizjerem].

  22. deel77
    deel77 25 maja 2025, 20:01

    Racja. Przy różnicy 800zł nawet chwili bym się nie zastanawiał tylko brał X-T5, ale ... po ostatnich wynalazkach Fujifilm i braku jasnych deklaracji to raczej brałbym coś od innych producentów.

  23. JarekB
    JarekB 25 maja 2025, 20:58

    ja tam w załączonym linku widzę 5.349, ale może inni nie widzą :-)

    link

    ' braku jasnych deklaracji'
    Braku deklaracji odnośnie czego? Sprzęt jest aktualizowany, firma reaguje na zachowania konsumentów i szuka nowych rozwiązań, w Plotkach jest X-E5...

  24. JdG
    JdG 25 maja 2025, 21:06

    > ja widzę cenę 5 949,00 zł [PDamian]


    a ja widzę raczej w okolicy 5 349 PLN (na Allegro 5320) FUJIFILM X-T50 CZARNY BODY; oczywiście, można go też nabyć za 8450,61 PLN - w ... Kauflandzie (nb. tego sklepu nie podejrzewałem o taki asortyment), ale to ekstremum.

  25. człowiek
    człowiek 26 maja 2025, 08:35

    Witam

    w większości zgadzam się z wynikami testu

    ergonomia tego produktu jest tragiczna
    z wszystkich sprzętów jakie miałem w ręce Fuji wypada najgorzej
    ten produkt praktycznie uniemożliwia użytkowanie z większym szkłem
    Fuji chyba przy projektowaniu totalnie nie wzięło tego aspektu pod uwagę
    w trakcie testowania cały czas miałem uczucie niepewnego uchwytu
    i duży problem z stabilizacją w ręce
    szkoda że ten problem nie tylko w mym odczuciu przesłonił zalety tego produktu

    Pozdrawiam serdecznie

  26. JdG
    JdG 26 maja 2025, 14:28

    > ergonomia tego produktu jest tragiczna... ten produkt praktycznie uniemożliwia użytkowanie z większym szkłem


    "ten produkt" jest chyba pomyślany jak OM-5, czy raczej E-M10 IV firmy OMDS, ma nawet prawie identyczne wymiary jak ten ostatni, a OM5 jest jakiś mm-dwa większy; czyli raczej z założenia ma być mały; jak chcesz mieć korpus z wielkim gripem, to pewnie Fuji jakiś oferuje, oczywiście pewnie to jakiś "flagowiec", za większą kasę;

    a o takim Olympusie E-M10 nie można z czystym sumieniem powiedzieć, że jest nieergonomiczny, wręcz przeciwnie, a ten Fuji jest do niego dość podobny w koncepcji ogólnej; w wypadku ergonomii takiego sprzętu właśnie wymiary grają rolę; cięższy obiektyw (dajmy na to ca 1 kg +-20 dkg) zwykle jest tak duży i ciężki, że i tak trzeba trzymać sprzęt głównie za obiektyw, bo nawet z dużym gripem jednoręczne fotografowanie nie jest wygodne i raczej dla hoplitów (środek ciężkości takiego układu nie wypada na żadnej osi); a jak korpus nie za mocny, to można mu krzywdę w taki sposób zrobić.

  27. Marek B
    Marek B 26 maja 2025, 16:20

    JdG ... mam już X-T30 II, który jest bardzo podobny do tego aparatu. Przy tym X-T50 ma nieco głębszy grip. Jeśli chodzi o mocowanie dużych obiektywów to faktycznie całość zestawu trzyma się za obiektyw. Nigdy nie miałem z tym problemów. Do X-T50 można dodatkowo dokupić uchwyt powiększający grip i zwiększający ergonomię aparatu. A jeśli chodzi o Olympusa OM ... no cóż niektórzy mają na niego alergię, podobnie jak niektórzy kierowcy na pieszych ... można tylko odczuwać litość i współczucie :)
    Jeśli chodzi o X-T50, to właśnie go zakupiłem (za 3300 zł korpus) i jedzie do mnie.
    Jutro podzielę się informacjami o nim. Testował go nie będę ponieważ "Optyczne" to zrobiło naprawdę świetnie. Ja się będę cieszył fotografowaniem :)

  28. Marek B
    Marek B 26 maja 2025, 16:21

    ... za 5300 zł korpus - nowy. Przepraszam za pomyłkę

  29. JdG
    JdG 26 maja 2025, 18:50

    > Jeśli chodzi o X-T50, to właśnie go zakupiłem (za 3300 zł korpus) i jedzie do mnie


    przez krótką chwilę powiało optymizmem; ale 5300 też nie jest najgorzej, widać, że PDamian nieuważnie przeglądał oferty.

  30. Marek B
    Marek B 26 maja 2025, 19:27

    JdG ... rozrzut cen jest ogromny. One ciągle się zmieniają. Jeszcze klika dni wstecz w sklepie Cyfrowe.pl był wyceniony na 5148 zł od kilku dni jednak cena uległa zmianie w górę. W obecnej dobie walki celnej wszystko się może wydarzyć.

  31. Marek B
    Marek B 27 maja 2025, 20:07

    Dzisiaj dotrał do mnie aparat. O jakości sprzętu było obszernie i trafnie w teście. Jest mały, lekki i wygodny w użytkowaniu. Dokupiłem tez dodatkowy uchwyt SmallRig co znacznie poprawiło ergonomię. Wykonałem trochę zdjęć w plenerze. Użyłem do nich różnych obiektywów Fuji. Nie widzę żeby nie wykorzystywały potencjału matrycy. Są drobne różnice, jednak praktycznie pomijalne. Obiektyw Fujinon XF 16-50 mm f/2.8-4.8 R LM WR wspaniale współpracuje z body. Całość generuje świetne obrazy. Taki sprzęt właśnie chciałem mieć.

  32. Bonifacyzp
    Bonifacyzp 28 maja 2025, 11:23

    Jakość obrazu JPEG
    Bezlusterkowiec Fujifilm oferuje JPEG-i bardzo dobrej jakości do ISO 3200. Generalnie prezentuje się lepiej w tej kategorii od EOS-a R7 i Lumiksa GH7, zapewniając korzystniejszy kompromis pomiędzy widocznością detali, a poziomem szumu na wysokich czułościach.
    Ocena końcowa
    Jakość obrazu JPEG Fujifilm X-T50 4,71 EOS R7 4,98 Lumix DC-GH7 4,82...

  33. darekw1967
    darekw1967 11 czerwca 2025, 10:18

    @Marek B
    Marek... Gratuluje zakupu. X-T50 to bardzo dobry sprzet.

  34. Marek B
    Marek B 11 czerwca 2025, 16:07

    darekw1967 ... Dziękuję :) Aparat jest naprawdę świetny. Długo czekałem na jakąś rozsądną recenzję oraz test. Decyzje podjąłem po tutejszym teście, opisującym zarówno zalety jak też wady sprzętu. Twoja opinia też w dużym stopniu przyczyniła się do decyzji o zakupie. Tutaj bardzo niewiele jest komentarzy rzeczowych. Większość z nich jest o niczym :)

  35. darekw1967
    darekw1967 13 czerwca 2025, 10:29

    @Marek B
    Masz racje... Ciezko o wiarygodne opinie. Zanim kupilem X-T50 przez co najmniej pare miesiecy zbieralem informacje o tym urzadzeniu. Zbieralem zdjecia w RAW i JPG. Najmniej informacji mialem o tym jakie szkla nadaja sie na matryce APS-C 40 Mpix bo opinie o istniejacych szklach do Fuji opieraly sie na tym co stwierdzono na sensorach 16 Mpix, 24 Mpix, 26 Mpix. Praktycznie nie posiadalem zadnych testów obrazu na wysokorozdzielczych szklach. Mialem w domu szkla Voigtländer (skopar, heliar) z duzym mikrokontrastem z bagnetem LEICA M ktore byly projektowane pod wysokorozdzielcze FF czyli na APS-C pod wzgledem calego kadru mamy jeszcze lepiej. Podpialem takie szklo do tej matrycy i po wykonaniu zdjecia krajobrazowego jest szok... Porownanie do szkiel dedykowanych do fuji pokazuje jak slabo one wypadaja na 40 Mpix. Wiesz nie chce twierdzic ze obraz jest slabej jakosci ale po prostu widac w detalach ze masz mydlo. O aktualnych zoomach mozna zapomniec ale mam nadzieje ze w przyszlosci powstana takie zoomy. Bez porownania 1:1 nie masz swiadomosci ze mozesz miec znacznie lepiej :) Jednak nie kazdy robi powiekszenia 100x70 i wieksze... Pozdrawiam...

  36. Marek B
    Marek B 13 czerwca 2025, 14:09

    darekw1967 ... Dziękuję za cenne informacje. Pozdrawiam :)

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.


Następny rozdział