Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Pozostałą kategorię filtrów można nazwać filtrami efektowymi. Na ogół dostarczają one efekty koloryzowania zdjęć. Są też filtry połówkowe, które nie są szare, np. przyciemniona część jest koloru niebieskiego. Wspomnieliśmy o nich już trochę, ale zatrzymajmy się przy nich jeszcze na chwilę.
Możemy np. zastosować całkowicie koloryzujący na pomarańczowo filtr połówkowy - intensywność pomarańczowego zmienia się dość intensywnie w połowie filtra. W efekcie świetnie się nadaje on do intensyfikowania zafarbu o "złotej godzinie", co widać na poniższych przykładach.
Zdjęcie z wykorzystaniem filtra połówkowego Cokin Z198
Zdjęcie z wykorzystaniem filtra połówkowego Cokin Z198
Filtr połówkowy o zafarbie pomarańczowym może służyć do podobnych celów. Ale może też uatrakcyjnić zdjęcie poprzez zmianę koloru nieba - uzyskamy wtedy już nie całkiem realistyczne zdjęcie. Ale z drugiej strony, kto powiedział, że fotografia zawsze ma być śmiertelnie poważnie realistyczna?
Zdjęcie bez filtra
Zdjęcie z wykorzystaniem filtra połówkowego Cokin Z124
Podobnie filtr połówkowy o zafarbie niebieskim może nam posłużyć do koloryzowania nieba i zmniejszenia kontrastu sceny. To bardzo dobre rozwiązanie, ponieważ często po zastosowaniu właśnie tego filtra efekt najbardziej przypomina to, co faktycznie widzimy nieuzbrojonym okiem.
Zdjęcie bez filtra
Zdjęcie z wykorzystaniem filtra połówkowego Cokin Z123
Wygląda na to, że korzystasz z oprogramowania blokującego wyświetlanie reklam.
Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
Będziemy wdzięczni, jeśli dodasz stronę Optyczne.pl do wyjątków w filtrze blokującym reklamy.