Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test obiektywu

Sony FE 135 mm f/1.8 GM - test obiektywu

5 września 2022

7. Koma, astygmatyzm i bokeh

Poniższe miniaturki pokazują bardzo wyraźnie, że testowany obiektyw nie ma żadnych problemów z komą. Obraz diody w rogu matrycy APS-C, a także w rogu pełnej klatki wygląda prawie dokładnie tak samo jak ten uzyskany w centrum kadru. Tutaj wszystko jest więc w jak najlepszym porządku.

Centrum, f/1.8 Róg APS-C, f/1.8 Róg FF, f/1.8
Sony FE 135 mm f/1.8 GM - Koma, astygmatyzm i bokeh Sony FE 135 mm f/1.8 GM - Koma, astygmatyzm i bokeh Sony FE 135 mm f/1.8 GM - Koma, astygmatyzm i bokeh
Centrum, f/2.5 Róg APS-C, f/2.5 Róg FF, f/2.5
Sony FE 135 mm f/1.8 GM - Koma, astygmatyzm i bokeh Sony FE 135 mm f/1.8 GM - Koma, astygmatyzm i bokeh Sony FE 135 mm f/1.8 GM - Koma, astygmatyzm i bokeh


Astygmatyzm, rozumiany jako średnia różnica pomiędzy poziomymi i pionowymi wartościami funkcji MTF50, wyniósł 17.3%. Jest to wartość znajdująca się na granicy poziomu średniego i dużego, a więc ma ona swój zauważalny przyczynek do pogorszenia jakości obrazu w okolicach maksymalnego otworu względnego.

----- R E K L A M A -----

Rozogniskowane krążki światła wyglądają bardzo dobrze. Rozkład światła jest w nich bardzo równy, a obwódka, która pojawia się po przymknięciu przysłony mało intensywna. Jedyną rzeczą, która nam się nie podoba jest zauważalny wpływ winietowania mechanicznego. W teleobiektywie o takich gabarytach ów wpływ może być widoczny na maksymalnym otworze względnym i co najwyżej po przymknięciu przysłony o 1 EV. Tymczasem u Sony widzimy lekkie przycięcie krążka nawet po przymknięciu przysłony o 2 EV.

Centrum, f/1.8 Róg APS-C, f/1.8 Róg FF, f/1.8
Sony FE 135 mm f/1.8 GM - Koma, astygmatyzm i bokeh Sony FE 135 mm f/1.8 GM - Koma, astygmatyzm i bokeh Sony FE 135 mm f/1.8 GM - Koma, astygmatyzm i bokeh
Centrum, f/2.5 Róg APS-C, f/2.5 Róg FF, f/2.5
Sony FE 135 mm f/1.8 GM - Koma, astygmatyzm i bokeh Sony FE 135 mm f/1.8 GM - Koma, astygmatyzm i bokeh Sony FE 135 mm f/1.8 GM - Koma, astygmatyzm i bokeh
Centrum, f/3.5 Róg APS-C, f/3.5 Róg FF, f/3.5
Sony FE 135 mm f/1.8 GM - Koma, astygmatyzm i bokeh Sony FE 135 mm f/1.8 GM - Koma, astygmatyzm i bokeh Sony FE 135 mm f/1.8 GM - Koma, astygmatyzm i bokeh