Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test obiektywu

Sony FE 50 mm f/1.2 GM - test obiektywu

16 marca 2021

10. Autofokus

W obiektywie Sony FE 50 mm f/1.2 GM zastosowano cztery liniowe silniki XD (eXtreme Dynamic), dzięki którym mechanizm ustawiania ostrości ma działać wyjątkowo sprawnie. W połączeniu z korpusem Sony A7R III autofokus testowanego obiektywu działa bezgłośnie i dość szybko. Przebieg całego zakresu odległości i potwierdzenie ostrości zajmuje około 0.5 sekundy i nie zależy od kierunku pracy. Nawet w gorszych warunkach oświetleniowych nie zaobserwowaliśmy żadnych zawahań czy istotnych opóźnień.

Jeśli chodzi o celność, nie mieliśmy większych zastrzeżeń ani w pracy w studio, ani w plenerze. Pomyłki zdarzały się sporadycznie i nigdy nie były duże. W tej kwestii zachowanie obiektywu oceniamy więc pozytywnie.

Nie zaobserwowaliśmy też żadnej, wyraźnej tendencji do ustawiania ostrości przed lub za właściwym obiektem. Na poniższym zdjęciu widać minimalne przesunięcie głębi ostrości w kierunku fotografującego, ale jest to efekt mały, a jednocześnie właściwy cel wciąż jest ostry. Zdjęcie zostało wykonane w najtrudniejszej kombinacji, czyli na maksymalnym otworze względnym i w okolicach minimalnego dystansu ustawiania ostrości. W trakcie normalnych zdjęć efekt tego minimalnego przesunięcia głębi nie powinien być więc widoczny.

----- R E K L A M A -----

A7R III, f/1.2
Sony FE 50 mm f/1.2 GM - Autofokus