Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Artykuły

Jak testujemy lustrzanki cyfrowe?

30 marca 2006

4. Balans bieli

Wykonujemy zdjęcia (główne ustawiania aparatu: ISO 100, tryb automatyczny P, przestrzeń kolorów sRGB) tablicy kolorów GretagMacbeth (poniżej) w trybie balansu bieli Auto, zmieniając rodzaj oświetlenia, a także dobierając balans bieli adekwatny do zastosowanego oświetlenia. Zdjęcia analizowane są za pomocą procedury Colorcheck programu Imatest.

Jak testujemy lustrzanki cyfrowe? - Balans bieli


----- R E K L A M A -----

PROMOCJA SONY - 50% RABATU NA OBIEKTYW!

Sony A7 IV + 50/1.8 FE

13146 zł 12722 zł

W ten sposób otrzymujemy porównanie kolorów jakie odwzorowuje aparat przy danym balansie bieli i oświetleniu z naturalnymi kolorami tablicy. Rezultaty przedstawione są w postaci tablicy na której można bezpośrednio porównać kolor wzorcowy z wynikową barwą zarejestrowaną przez aparat, oraz tablicy przestrzeni kolorów L*a*b* z zaznaczonymi błędami jakie popełnił aparat przy odwzorowaniu danej barwy. Ingerencję aparatu w rejestrowany kolor można opisać dwoma własnościami: nasyceniem koloru S oraz błędem koloru dC. Nasycenie koloru w idealnym przypadku powinno wynosić 100%. Objawem nieodosycenia jest chłodne zdjęcie, przesycenia natomiast, ciepły, nienaturalnie przejaskrawiony obraz. Błąd koloru jest niczym innym, jak odległością w przestrzeni trójwymiarowej L*a*b* pomiędzy barwą wzorcową jaką fotografujemy, a zmierzoną wartością tego koloru na wykonanym zdjęciu. Liczba dC, którą podajemy, jest uśrednionym błędem pojedynczych kolorów. Jeśli aparat odwzorowuje kolor bezbłędnie, to wartość dC równa jest 0. W praktyce najmniejsza wartość błędu, przy której jesteśmy w stanie go zauważyć, to około 1.

Dodatkowo pokazujemy zdjęcia na których można ocenić jak aparat radzi sobie z odcieniem ludzkiej skóry.