Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test obiektywu

Sigma C 24 mm f/2 DG DN - test obiektywu

6 grudnia 2021

7. Koma, astygmatyzm i bokeh

W rozdziale poświęconym rozdzielczości chwaliliśmy Sigmę za jakość obrazu na brzegu kadru. Poniższe zdjęcia wyraźnie pokazują, że jakość ta została uzyskana między innymi poprzez solidne ograniczenie komy. Wada ta jest widoczna tylko w rogu pełnej klatki, ale nawet tam można nazwać ją niewielką.

Centrum, f/2.0 Róg APS-C, f/2.0 Róg FF, f/2.0
Sigma C 24 mm f/2 DG DN - Koma, astygmatyzm i bokeh Sigma C 24 mm f/2 DG DN - Koma, astygmatyzm i bokeh Sigma C 24 mm f/2 DG DN - Koma, astygmatyzm i bokeh
Centrum, f/2.8 Róg APS-C, f/2.8 Róg FF, f/2.8
Sigma C 24 mm f/2 DG DN - Koma, astygmatyzm i bokeh Sigma C 24 mm f/2 DG DN - Koma, astygmatyzm i bokeh Sigma C 24 mm f/2 DG DN - Koma, astygmatyzm i bokeh


Astygmatyzm, rozumiany jako średnia różnica pomiędzy pionowymi i poziomymi wartościami funkcji MTF50, wyniósł 6.0% i jest to wartość mała. Obiektyw znów zasłużył więc tutaj na pochwały.

----- R E K L A M A -----

W konstrukcji optycznej Sigmy 2/24 użyto dwóch elementów asferycznych i ich wpływ widać w rozkładzie światła w krążkach. Nie są one jednolite i widzimy w nich lekko zaakcentowaną strukturę cebulowego bokeh. Jak na obiektyw szerokokątny całościowy obraz jest całkiem rozsądny. Warto jeszcze nadmienić, że winietowanie mechaniczne daje się we znaki na przysłonach f/2.0 i f/2.8, natomiast zanika na f/4.0.

Centrum, f/2.0 Róg APS-C, f/2.0 Róg FF, f/2.0
Sigma C 24 mm f/2 DG DN - Koma, astygmatyzm i bokeh Sigma C 24 mm f/2 DG DN - Koma, astygmatyzm i bokeh Sigma C 24 mm f/2 DG DN - Koma, astygmatyzm i bokeh
Centrum, f/2.8 Róg APS-C, f/2.8 Róg FF, f/2.8
Sigma C 24 mm f/2 DG DN - Koma, astygmatyzm i bokeh Sigma C 24 mm f/2 DG DN - Koma, astygmatyzm i bokeh Sigma C 24 mm f/2 DG DN - Koma, astygmatyzm i bokeh
Centrum, f/4.0 Róg APS-C, f/4.0 Róg FF, f/4.0
Sigma C 24 mm f/2 DG DN - Koma, astygmatyzm i bokeh Sigma C 24 mm f/2 DG DN - Koma, astygmatyzm i bokeh Sigma C 24 mm f/2 DG DN - Koma, astygmatyzm i bokeh