Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Partnerzy








Test obiektywu

OM System M.Zuiko Digital 20 mm f/1.4 PRO - test obiektywu

7 stycznia 2022

7. Koma, astygmatyzm i bokeh

Nie mamy poważniejszych zastrzeżeń do korygowania komy. Obraz diody uzyskany w rogu kadru jest lekko powiększony i minimalnie zniekształcony. Rozmiar obrazu i jego zniekształcenie zmniejszają się zauważalnie po przymknięciu przysłony o 1 EV.

E-M5 II, f/1.4, centrum E-M5 II, f/1.4, róg
OM System M.Zuiko Digital 20 mm f/1.4 PRO - Koma, astygmatyzm i bokeh OM System M.Zuiko Digital 20 mm f/1.4 PRO - Koma, astygmatyzm i bokeh
E-M5 II, f/2.0, centrum E-M5 II, f/2.0, róg
OM System M.Zuiko Digital 20 mm f/1.4 PRO - Koma, astygmatyzm i bokeh OM System M.Zuiko Digital 20 mm f/1.4 PRO - Koma, astygmatyzm i bokeh


Trochę poważniejsze zastrzeżenia mamy za to do korygowania astygmatyzmu. Średnia różnica pomiędzy poziomymi i pionowymi wartościami funkcji MTF50 wyniosła 17.7%, co uznajemy za wartość leżącą na granicy poziomu średniego i dużego.

----- R E K L A M A -----

Wygląd obrazów pozaogniskowych jest w testowanym obiektywie ładny, szczególnie biorąc pod uwagę dawany przez niego kąt widzenia oraz fakt, że w konstrukcji zastosowano elementy asferyczne. W krążkach trudno dopatrzeć się niejednorodności i struktury cebulowego bokeh. Jedyne, co rzuca się w oczy, to jaśniejsza obwódka oraz winietowanie mechaniczne. Przy małej matrycy Mikro 4/3 nie spodziewaliśmy się, że winietowanie mechaniczne będzie dawać o sobie znać nawet po przymknięciu przysłony o 2 EV.

E-M5 II, f/1.4, centrum E-M5 II, f/1.4, róg
OM System M.Zuiko Digital 20 mm f/1.4 PRO - Koma, astygmatyzm i bokeh OM System M.Zuiko Digital 20 mm f/1.4 PRO - Koma, astygmatyzm i bokeh
E-M5 II, f/2.0, centrum E-M5 II, f/2.0, róg
OM System M.Zuiko Digital 20 mm f/1.4 PRO - Koma, astygmatyzm i bokeh OM System M.Zuiko Digital 20 mm f/1.4 PRO - Koma, astygmatyzm i bokeh
E-M5 II, f/2.8, centrum E-M5 II, f/2.8, róg
OM System M.Zuiko Digital 20 mm f/1.4 PRO - Koma, astygmatyzm i bokeh OM System M.Zuiko Digital 20 mm f/1.4 PRO - Koma, astygmatyzm i bokeh