Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test obiektywu

OM System M.Zuiko Digital 20 mm f/1.4 PRO - test obiektywu

7 stycznia 2022

6. Dystorsja


----- R E K L A M A -----

System Mikro 4/3, w zależności od obiektywu, stosuje różne podejścia do kwestii korygowania dystorsji. Dla teleobiektywów o umiarkowanej ogniskowej, gdzie łatwo tę wadę skorygować przy pomocy optyki, rzadko ucieka się do intensywnej pomocy oprogramowania. W przypadku standardowego modelu, jakim niewątpliwie jest OM M.Zuiko Digital 20 mm f/1.4 PRO, zdecydowano się na troszkę inną taktykę.

Na plikach JPEG dystorsja jest praktycznie nieobecna i wynosi −0.11%. Rzut okiem na pliki RAW pokazuje jednak prawdziwy obraz dystorsji dawanej przez optykę. Mamy bowiem tutaj do czynienia z zauważalną wadą beczkową o wartości −1.60%. Biorąc pod uwagę kąt widzenia 57 stopni, jaki daje testowany obiektyw, nie jest to wynik dający powody do niepokoju. W przypadku klasycznych standardów, które dają mniejsze i łatwiejsze do skorygowania pole widzenia na poziomie 47 stopni zdarzało nam się widzieć podobne lub nawet gorsze rezultaty.

Olympus E-M5 II, 20 mm, JPEG
OM System M.Zuiko Digital 20 mm f/1.4 PRO - Dystorsja
Olympus E-M5 II, 20 mm, RAW
OM System M.Zuiko Digital 20 mm f/1.4 PRO - Dystorsja