Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Artykuły

Podwodny świat z aparatami Olympus

2 lutego 2017
Komentarze czytelników (36)
  1. komisarz_ryba
    komisarz_ryba 2 lutego 2017, 16:20

    O E-M1 II "jest o 25% większa rozdzielczość zdjęć" - a to przepraszam skad autor wie? W sieci testow juz niemalo i gdzieniegdzie E-M1 ma o 10% lepsza razdizleczosc. A tu prosze, w artykule sponsorowanym taki szal, 25%.

  2. rolech
    rolech 2 lutego 2017, 16:26

    komisarz_ryba - rozdzielczosc mozna nie tylko rozumiec w sensie wartości funkcji MTF50, ale rowniez liczby pikseli. E-M1 ma 16 Mpix, E-M1 Mark II ma 20 Mpix i jakby nie liczyc to o 25% wiecej w odniesieniu do tego pierwszego.

    Ale niezmiernie sie ciesze, z twojego komentarza, bo to oznacza, ze nasze testy porzadnie weszly Ci w krew :-)

  3. szafir51
    szafir51 2 lutego 2017, 16:42

    Zazdraszczam.

    Ostatnio widziałem z Warszawy w te i wewte za ~2700 pln z bagażem podręcznym i rejestrowanym (23kg) w cenie (czerwiec, sierpień, wrzesień).
    Poleciałbym... ale nie mam obudowy podwodnej, hehe.

  4. SBB
    SBB 2 lutego 2017, 17:00

    Piękne zdjęcia.

  5. PDamian
    PDamian 2 lutego 2017, 17:07

    Zaiste obudowa PT‑EP14 kosztuje 7tys zł
    ale którego portu do M.Zuiko 8mm Fisheye używałeś?

    -PPO‑E04 link
    -czy PPO‑EP02 link

  6. komisarz_ryba
    komisarz_ryba 2 lutego 2017, 17:12

    @rolech - akurat liczba pikseli w pliku graficznym ma sie nijak do rozdzielczosci i pikselami mozna mierzyc co najwyzej rozmary zdjecia. gdybys napisal rozdzielczosc matrycy... ale ze napisales rozdzielczosc zdjecia to wezwalem do tablicy.

    Poza tym - dlaczego fisheye? na nurkowaniu czy w ogole fotografi podwodnej w ogole sie nie znam, ale zastanawiam sie czy taki 7-14 nie bylby lepszy?

    Drugie pytanie - ani slowa o stabilizacji. Czy po woda tez sie przydaje czy tez woda sama stabilizuje i tlumi dragania?

  7. rolech
    rolech 2 lutego 2017, 17:13

    PDamian - uzywalem PPO‑EP02
    PPO‑E04 jest do systemu Cztery Trzecie, a wiec do lustrzanek Olympusowych. Powstal z mysla o obiektywach Zuiko, a nie M.Zuiko i do Mikro 4/3 trzeba go uzywac razem z pierscieniem posrednim i adapterem. A niestety nie wszystko jest w magazynie testowym polskiego oddzialu Olympusa.

  8. rolech
    rolech 2 lutego 2017, 17:26

    @komisarz_ryba - skoro przyjelo sie mowic ze matryca ma xxx pikseli, to mysle ze rownie dobrze mozna uzyc tego okreslenia do rozdzielczosci zdjecie w odniesieniu do liczby pikseli z ilu sie ono sklada.

    7-14 pod woda nie fotografowalem. moze i bylby lepszy. fisheyem ciezko bylo mi zpalac rekiny na zdjeciu bo nie dawaly zbyt blisko do siebie podplynac. niestety 7-14 wymaga innego portu kopulowego, ktorego (jak pisalem w komentarzu powyzej) nie maja w Olympusie

    ja ze stabilizacji korzystam. wbrew pozorom pod woda trudniej utrzymac stabilnie aparat niz na powierzchni. w wielu przypadkach wisisz w toni, wiec woda i prady caly czas cie unosza porowdujac ze sie przemieszczasz wraz z aparatem. w jaskiniach i przy wieczornych nurkowaniach w miejscach o slabszej widocznosci czasy eskpozycji potrafia sie dosc mocno wydluzyc nawet przy tak jasnym obiektywie.

  9. PDamian
    PDamian 2 lutego 2017, 17:35

    "uzywalem PPO‑EP02"

    -czyli zestaw do 45metrów

  10. rolech
    rolech 2 lutego 2017, 17:45

    tak, nawet napisalem ze na palau bylem z E-M1 (nie mark II), a obudowa do niego PT-EP11 tez jest wodoszczelna do 45m

  11. PDamian
    PDamian 2 lutego 2017, 18:22

    Tak, przeczytałem
    ale z "Najnowsza obudowa PT-EP14 do E-M1 Mark II waży zaledwie 1390 gramów i pozwala nurkować na głębokości 60 metrów." i PPO‑EP02 link byłby to zestaw do 45 metrów bo port jest do 45 metrów.

  12. focjusz
    focjusz 2 lutego 2017, 18:29

    I zapewne pojawianie się tego typu ( specjalizowanych) akcesori i aparatów jest jedną przyczyny ostatniej statystyki i odbicja w produkcji aparatów.

    A przewaga lekkości zestawów m43 była już parę razy podnoszona - może więc i redakcja zacznie w testach sprawdzać i doceniać bardziej to co nie jest dostępne w DSLR

  13. PDamian
    PDamian 2 lutego 2017, 18:51

    focjusz,
    ale to bardzo wygórowana cena jak za zestaw do 45 metrów.
    Inne systemy są bardziej kompletne i jak masz obudowę do 200 stóp ( 60m) to i nie problem z portami do różnych obiektywów które również są do 60 metrów.

  14. komisarz_ryba
    komisarz_ryba 2 lutego 2017, 19:29

    @PDamian - m43 jest kompromisem, 45m jest kompromisem - dla wielu obyda kompromisy sa wystarczajaco dobre. Czemu nie? 45m to wcale nie tak malo, poza tym ilosc swiatla ponizej tej glebokosci pewnie jest dosc mala.

  15. WueN
    WueN 2 lutego 2017, 19:46

    Zazdraszaczam tak pięknych okoliczności przyrody i tego... i niepowtarzalnych. A teraz trochę jadu: za pokazywanie takich rzeczy w okresie, kiedy nie mam nawet co marzyć o urlopie powinna być kawa... Kara!

  16. snuffi
    snuffi 2 lutego 2017, 20:23

    @PDamian

    link

    PPO-EP02 jest do 60m, tylko PPO-EP01 jest tylko do 45m

  17. grigri
    grigri 2 lutego 2017, 20:59

    chyba na Palau wazelina się skończyła:) Twój zestaw body+obiektyw+obudowa+port to ok. 20k. Taki sam zestaw z eos 80d to 10k. Chyba trochę przesadzili z płaceniem za logo. Moja obudowa+port waży 4kg nie 7kg. Co do tematy gwarancji to chyba zdajesz sobie sprawę, że w 99% zalanie jest spowodowane niedbaniem o oring obudowy a tego żaden serwis Ci nie przyjmie.

  18. Soniak10
    Soniak10 2 lutego 2017, 21:08

    @rolech: gratuluję wyjazdu i zdjęć.
    BTW pytanie: czy na liście Twoich marzeń jest też nurkowanie na Reunion albo Mauritiusie? Zobaczymy kiedyś zdjęcia stamtąd? Zresztą - nie tylko spod wody, bo na lądzie (czyli na wyspie) też jest co fotografować.

  19. rolech
    rolech 2 lutego 2017, 21:43

    @grigri - rozumiem ze wydajac ok. 4500zl na 80d za pozostale 5500 zl nabyles do niego rybie oko o swietle f/1.8, obudowe i port kopulowy. mozesz podac konkretne modele. podana waga dotyczyla calego zestawu obudowa+port+korpus+obiektyw. jesli do swoich 4 kg dolozysz lustrzanke z obiektywem to wyjdzie ok 5.5kg, czyli wciaz okolo prawie 2x wiecej, a 7kg odnosilo sie do lustrzanek pelnoklatkowych co tez napisalem w tekscie.

    @Soniak10 - dziekuje. Na liscie mam Galapagos, ktorego pewnie nigdy nie odwiedze, safari na Malediwach, ktore moze sie udac przy jakiejs promocji na loty i lepszym kursie USD. No i safari w egipcie na poludniu morza czerwonego. Poza tym ostatnio mach ochote ponurkowac w zimnych wodach wiec chodza mi po glowie wraki narviku i w okolicach bergen. A mauritius tez rozwazam bo ostatnio duzo fajnych last minute na przeloty czarterowe sie pojawia :-)

  20. Soniak10
    Soniak10 2 lutego 2017, 22:01

    @rolech: Never Say Never ...

  21. PDamian
    PDamian 2 lutego 2017, 22:29

    snuffi
    "PPO-EP02 jest do 60m, tylko PPO-EP01 jest tylko do 45m"
    -ś sprzeczne informacje.
    45m: link
    link

    rolech
    Pewnie Nimar.

  22. grigri
    grigri 2 lutego 2017, 23:03

    4kg to obudowa+port+podstawa bez aparatu (niestety masz rację Twój zestaw jest zdecydowanie lżejszy). Obudowę+port kupiłem włoskiego Nimara za 1100eu. Obiektyw sigma fish to chyba trochę ponad 2k. Może o 1k przekroczyłem ale to i tak 9k taniej za podobny sprzęt. Może nie mam 1.8f ale mam za to większą matrycę i zdecydowanie szerszy wybór obiektywów za rozsądne pieniądze w porównaniu do m3/4.
    Jest jeszcze jedna rzecz, która moja obudowa nieznanej firmy posiada. Czujnik wilgotności:)
    Co do jakości 80d poniżej link do filmu z nurka w Kopalni Uranu w Kowarach
    link

  23. PDamian
    PDamian 2 lutego 2017, 23:55

    No właśnie ;)
    Do Nimar, Ikelite, Sea&Sea i Aquatica można Fisho-zooma Tokina 10-17 przypiąć.

  24. pwch
    pwch 3 lutego 2017, 00:02

    Z okazji tej promocji to był istny najazd z Polski :) W przeciągu 3 miesięcy z 200 osób było :). Pozdrawiam podróżnika. Moje wspomnienia podwodne też zostały uwiecznione. Jak ktoś ma ochotę to zapraszam na link

  25. grigri
    grigri 3 lutego 2017, 00:12

    lub Tokinę 11-20:))

  26. PDamian
    PDamian 3 lutego 2017, 00:42

    Tokinę 11-20/28, Tokinę 11-16/2.8, Sigmę 10-20 czy markowe obiektywy.

    Do bezlusterkowców też można podpiąć tą Tokinę Fisheye w obudowie.

    To co mi się najbardziej podoba Sony to, że nie musiałem kupować nowej obudowy do A6300, bo ta z A6000 pasuje.
    A inni muszą co 2-3 lata wykładać z 1500$ na nową obudowę przy wymianie aparatu.

  27. grigri
    grigri 3 lutego 2017, 01:05

    u mnie też pasowała z eos 70 do 80:) są obudowy LEO pasujące do całości linii canon i nikona. Całe starowanie jest realizowane przez usb. Do danego typu aparatu kupujesz soft. Przy zmianie body zmieniasz tylko soft. Niestety cena zabija 3keu

  28. focjusz
    focjusz 3 lutego 2017, 01:36

    Najlepsze jak kolejni fanboje Canona ciągle dają teraz za przykład D80 którego matryca ( jak i pozostałych cropowych canonów ) jest wyraznie mniejsza od tego co nazywamy APS-C i co ( od paru lat też ) widać dokładnie na zdjęciach.

  29. septemberlicht
    septemberlicht 3 lutego 2017, 10:10

    Phi. Jaki sens fotografować aparatem, który ma matrycę małą jak paznokieć a w dodatku każdy obiektyw do niego podczepiony jest na starcie ciemniejszy o 2EV niż pełnoklatkowce. Nie mówiąc o braku plastyki (i innych przedmiotów z gimnazjum). Cały ten system jest do kitu.

  30. szafir51
    szafir51 3 lutego 2017, 10:35

    saptemberlicht
    zapomniałeś, że zdjęcia wychodzą płaskie.

    zamiast narzekać trzeba focić - dzisiaj Zanzibar tam i spowrotem za 760 zł/os z Luksemburga. Poszukać, lecieć, zdjęcia robić. Od bicia piany zdjęcia się nie robią :)

  31. rolech
    rolech 3 lutego 2017, 11:32

    pwch - u nas pol samolotu to polacy byli :-)
    zazdroszcze ci tych mant. my na manty poplynelismy w trzecim nurkowaniu ktoregos dnia, a niestety przez noc nie doladowala mi sie bateria w aparacie, bo przejsciowka nie stykala i niestety aparat nie dotrzymal do tego nurka. a mielismy 3 manty ktore plywaly na wyciagniecie reki.

  32. pwch
    pwch 3 lutego 2017, 17:34

    rolech to ja Ci zazdroszczę my w kółko goniliśmy chyba jedną i tą samą :), wizura nie rozpieszczała i ciągle uciekała od nas :)

  33. rolech
    rolech 3 lutego 2017, 22:27

    pwch - u mas widocznosc tez byla slaba (zapewne nurkowalismy w tym samym miejscu - German Channel), do tego slonce bylo juz nisko, jednak manty byly bardzo ciekawskie i chetne do zabawy. w sumie chyba to byl najlepszy nurek w kilkunastu ktore tam zrobilem, a ja nie mialem aparatu :(
    w jakim terminie byles?

  34. handlowiecupc
    handlowiecupc 4 lutego 2017, 09:32

    A ja jutro lecę na Małe Antyle i specjalnie dla was przetestuję Z3 zamknięty w strunowej torebce. Cena zestawu 1000 zł. Ot takie podwodne safari dla ubogich...

  35. pwch
    pwch 4 lutego 2017, 11:40

    Na miejscu byliśmy 2 do 16 listopada. Niektóre osoby nurkujące z nami wogóle nie widziały manty, będąc 2 razy na German Channel więc nie narzekamy. Nuraliśmy z Maml Divers. Licha jakość usług i sprzętu. My najlepszego nurka mieliśmy na Sies Corner. Podobne do Blue Corner. Mi z kolei złamał się popychacz i też zero zdjęć :) z tego nura. Mieliśmy mocny prąd ale dzięki temu ścianę rekinów z 20 sztuk albo i więcej a w głębokiej toni drugie tyle czarnych cieni rekinów. Byłoby zdjęcie jak marzenie - prawie jak Galapagos ale dupa :)

  36. rolech
    rolech 7 lutego 2017, 12:48

    @pwch - my nurkowalismy z Sam's tours. Jakosciowo super. wydaja sie drozsi niz Maml, ale jak uwzglednisz cene 3 nurka i fakt ze maja nitrox za free to w sumie wychodzi taniej. sprzet nie wiem jaki maja bo zawsze bierzemy swoj. na Sies Corner nie nurkowalem, ale za to mielismy 2 nury na Blue Corner. za pierwszym razem tez widzielismy piekna lawice rekinow, ale bylo to juz pod koniec nurka i nie moglismy sie zatrymac zeby zaczepic sie hakami. wiec przeplynelismy obok podziwiajac. przy drugim nurze juz tyle szczescia nie mielismy. bylo kilka sztuk ale duzo mniej niz poprzednio.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.


Następny rozdział