Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Tamron SP 24-70 mm f/2.8 Di USD z bagnetem Sony A już dostępny

10 maja
2013 11:41

Firma Foto-Technika – dystrybutor produktów Tamron na polskim rynku – poinformowała o dostępności długo wyczekiwanego obiektywu Tamron SP 24–70 mm f/2.8 Di USD z mocowaniem Sony A. Obiektyw dostępny jest w cenie około 4000 zł.


Komentarze czytelników (29)
  1. Breen
    Breen 10 maja 2013, 11:45

    Mam rozumieć, że wersja do Sony bez stabilizacji kosztuje tyle samo co do np. Nikona ze stabilizacją? Czy to nie jest naciąganie ludzi?

  2. sir_kane
    sir_kane 10 maja 2013, 11:52

    To lepiej zaopatrzyć się w Sigmę 24-70 /2.8 EX DG HSM. Nową za 3099 można dostać.

  3. wzrokowiec
    wzrokowiec 10 maja 2013, 11:53

    Prawo rynku :(

  4. lordkain
    lordkain 10 maja 2013, 12:18

    Przecież ten system upada... po co tamron daje

  5. druid
    druid 10 maja 2013, 12:25

    Upada, ale chyba zdolność logicznego myślenia u niektórych tutejszych komentujących speców :D
    Ale fakt, o ile cena tamrona 28-75 2.8 jest bardzo atrakcyjna i można każdemu polecić ów obiektyw to ta wersja jest już mniej opłacalna. Nie wiem czy warto płacić prawie 3x tyle za dodatkowe 4 mm na szerokim kącie ;)

  6. Flash69
    Flash69 10 maja 2013, 12:25

    SIr_kane co do sigmy to bym polemizował. Miałem oba obiektywy i co by nie mówić Tamron był dużo, dużo lepszy. Pryz cenie Tamrona na poziomie 4k maksymalna cena do przyjęcia za sigmę to 1.5k. Wielkie problemy z AF sigmy a nawet po kalibracji jak trafił efekt nie był powalający w stosunku do efektów z Tamrona który i tak nie był idealny. W dawnej szkolnej skali Sigma 3=, Tamron 4. Co nie zmienia faktu rzeczy, że ceny nowych obiektywów są coraz bardziej chore.

  7. focjusz
    focjusz 10 maja 2013, 13:59

    Obiektyw o parametrach profesionalnych - ale dla systemu z definicji nie profesionalnego :) w dodatku ze znaczkiem Tamrona - wstyd się pokazywać ;)
    A poważnie - być może są kraje piękniejsza - ale w Polsce praktycznie nie widuję na imprezach fotografa z Alfą. A w zestawie Alfa + Tamron nie widziałem nikogo ...

  8. sloma_p
    sloma_p 10 maja 2013, 14:30

    No tak, bo profesjonaliści to tylko na kotlety latają...

  9. Sky_walker
    Sky_walker 10 maja 2013, 14:34

    Nie zwraca się uwagi / nie zna wszystkich modeli to się nie widuje :)
    Ja tam co raz widziałem ludzi z Alfami na eventach :)
    A z tym systemem "nie profesjonalnym" to bym nie przesadzał ;) co jak co ale ostatnio Sony właśnie zwrot w kierunku pro robi. I nowe szkiełka i nowe puszki. Może i byłoby fajnie mieć w systemie wielką kobyłę pokroju 1Dx, ale... i tak mało kto to kupuje, więc jakoś tam ludzie dają radę ;).
    No i co jest dużą zaletą Sony - Tamrony ani Sigmy nie robią takich cyrków z puszkami jak choćby w Canonie.

  10. Szabla
    Szabla 10 maja 2013, 14:43

    Ua...

  11. Murphy65
    Murphy65 10 maja 2013, 22:59

    Właśnie przeczytałem (w sumie to bardzo fajną moim zdaniem) książkę Pana Jacka Boneckiego "Fotograf w podróży" i ... Gdybym dzisiaj szukał swojego aparatu, to "chciałbym" żeby to był Sony.
    W sumie to chyba dobrze, że wyboru dokonałem wcześniej - i ... nie jest to system Sony :)

  12. Szabla
    Szabla 10 maja 2013, 23:24

    Cieszymy się Twoim szczęściem :P

  13. 10 maja 2013, 23:31

    A o co w ogóle chodzi?

  14. Szabla
    Szabla 10 maja 2013, 23:51

    Interpunkcja :)

  15. lordkain
    lordkain 11 maja 2013, 01:41

    Słaby news, mało hejtów. Nawet Szabla się nudzi. Bieda.

  16. Szabla
    Szabla 11 maja 2013, 10:58

    No właśnie, Tamron nie pobudza choleryków, choć Sony ma tam udziały :P

  17. lordkain
    lordkain 11 maja 2013, 11:01

    Albo jeszcze sprawdzają wyniki zadań z matury.. może przyjdą dzisiaj

  18. thorgal
    thorgal 11 maja 2013, 11:38

    Dzisiejsi maturzysci robia zdjecia smartfonami...

  19. Szabla
    Szabla 11 maja 2013, 12:07

    Tak, dostali je na komunię. :D

  20. buzz
    buzz 11 maja 2013, 22:04

    Szabla, pytanie techniczne do Ciebie. Gdy w A77 ustawie, by w wizjerze widzieć swiat B&W, to aparat wykonuje zdjęcia:
    - jpegi - czarno biale
    - RAWy - kolorowe, które później ewentualnie w Lr zamieniam sobie na B&W.
    Natomiast filmy AVCHD sa czarno biale, a nie kolorowe. Dlaczego? To niekonsekwencja moim zdaniem.

    Nie chce się rozpisywać o tym dlaczego tak chce widzieć swiat. Czy można jednak ustawić tak filmy, by w wizjerze widzieć B&W, a nagrywalo się w kolorze?

  21. druid
    druid 11 maja 2013, 22:38

    @buzz
    Wow! Ale masz wymagania.
    To chyba bardzo konsekwentne, akurat wizjer/LCD pokazuje to co rejestruje matryca . Wiec jeśli pokazuje B&W to... :)

  22. buzz
    buzz 12 maja 2013, 07:25

    druid.
    No wlasnie nie, bo zależy od tego czy potraktujesz film AVCHD jako odpowiednik JPEG czy RAW.
    Ustawienie B&W w wizjerze nie powoduje, ze RAWy ze zdjęciami sa B&W, bo przecież RAW to jest plik z danymi zarejestrowanymi z matrycy. Zatem sa te pliki barwne (chyba, ze robisz zdjęcia Leica Monochrome).

    Zatem pytanie do Szabli pozostaje aktualne.
    Czy można jednak ustawić tak filmy, by w wizjerze widzieć B&W, a nagrywalo się w kolorze?
    Dodam - bez zmieniania ustawien w wizjerze miedzy zdjęciami, a filmami.

  23. lordkain
    lordkain 12 maja 2013, 10:40

    Jest to wielki minus, dodam, że moje a77 ma jeszcze jedną wadę - nie podgrzewa parówek, a to jednak przy całym dniu w plenerze jest ważne

  24. 12 maja 2013, 10:56

    @buzz
    A77 nie zapisuje nieskompresowanych plików wideo.

    @lordkain
    Trzeba było kupić Nikona lub Canona to byś nie narzekał. Zakup aparatu jednego z tych producentów magicznie zamienia Cię w profesjonalistę, a pro nie jedzą parówek :D

  25. buzz
    buzz 12 maja 2013, 11:03

    lordkain... za to zapewne to body skutecznie zastepuje Ci kobiete, bo braku tej funkcji nie wymieniles. :-)

    Poza tym nie nazwalem tego wada. Pytam się Szabli, bo może cos przeoczyłem, a to by mi ulatwilo zycie.

  26. buzz
    buzz 12 maja 2013, 11:06

    Kops już odpowiedział... zatem dziekuje!

    Szabla... zapewne jakos softweareowo to można zalatwic... przy kolejnych aktualizacjach oprogramowania bądź nowych konstrukcjach - może wystąpisz z takim wnioskiem racjonalizatorskim?

  27. Szabla
    Szabla 12 maja 2013, 17:10

    @buzz: nie da się. Wizjer ma pokazywać to, co zarejestruje matryca.
    JPEG i AVCHD to obraz przetworzony, więc może być czarno-biały, RAW to obraz nieprzetworzony.

  28. MaciekNorth
    MaciekNorth 12 maja 2013, 18:13

    @buzz, kup sobie jakąś starą kamerę miniDV, będziesz miał czarno-biały wizjer i kolorowe nagranie ;)

  29. Szabla
    Szabla 13 maja 2013, 14:20

    Albo kamerę profesjonalną - tam jest identycznie. :)

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.