Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Firma Foto-Technika – dystrybutor produktów Tamron na polskim rynku – poinformowała o dostępności długo wyczekiwanego obiektywu Tamron SP 24–70 mm f/2.8 Di USD z mocowaniem Sony A. Obiektyw dostępny jest w cenie około 4000 zł.
Upada, ale chyba zdolność logicznego myślenia u niektórych tutejszych komentujących speców :D Ale fakt, o ile cena tamrona 28-75 2.8 jest bardzo atrakcyjna i można każdemu polecić ów obiektyw to ta wersja jest już mniej opłacalna. Nie wiem czy warto płacić prawie 3x tyle za dodatkowe 4 mm na szerokim kącie ;)
SIr_kane co do sigmy to bym polemizował. Miałem oba obiektywy i co by nie mówić Tamron był dużo, dużo lepszy. Pryz cenie Tamrona na poziomie 4k maksymalna cena do przyjęcia za sigmę to 1.5k. Wielkie problemy z AF sigmy a nawet po kalibracji jak trafił efekt nie był powalający w stosunku do efektów z Tamrona który i tak nie był idealny. W dawnej szkolnej skali Sigma 3=, Tamron 4. Co nie zmienia faktu rzeczy, że ceny nowych obiektywów są coraz bardziej chore.
Obiektyw o parametrach profesionalnych - ale dla systemu z definicji nie profesionalnego :) w dodatku ze znaczkiem Tamrona - wstyd się pokazywać ;) A poważnie - być może są kraje piękniejsza - ale w Polsce praktycznie nie widuję na imprezach fotografa z Alfą. A w zestawie Alfa + Tamron nie widziałem nikogo ...
Nie zwraca się uwagi / nie zna wszystkich modeli to się nie widuje :) Ja tam co raz widziałem ludzi z Alfami na eventach :) A z tym systemem "nie profesjonalnym" to bym nie przesadzał ;) co jak co ale ostatnio Sony właśnie zwrot w kierunku pro robi. I nowe szkiełka i nowe puszki. Może i byłoby fajnie mieć w systemie wielką kobyłę pokroju 1Dx, ale... i tak mało kto to kupuje, więc jakoś tam ludzie dają radę ;). No i co jest dużą zaletą Sony - Tamrony ani Sigmy nie robią takich cyrków z puszkami jak choćby w Canonie.
Właśnie przeczytałem (w sumie to bardzo fajną moim zdaniem) książkę Pana Jacka Boneckiego "Fotograf w podróży" i ... Gdybym dzisiaj szukał swojego aparatu, to "chciałbym" żeby to był Sony. W sumie to chyba dobrze, że wyboru dokonałem wcześniej - i ... nie jest to system Sony :)
Szabla, pytanie techniczne do Ciebie. Gdy w A77 ustawie, by w wizjerze widzieć swiat B&W, to aparat wykonuje zdjęcia: - jpegi - czarno biale - RAWy - kolorowe, które później ewentualnie w Lr zamieniam sobie na B&W. Natomiast filmy AVCHD sa czarno biale, a nie kolorowe. Dlaczego? To niekonsekwencja moim zdaniem.
Nie chce się rozpisywać o tym dlaczego tak chce widzieć swiat. Czy można jednak ustawić tak filmy, by w wizjerze widzieć B&W, a nagrywalo się w kolorze?
druid. No wlasnie nie, bo zależy od tego czy potraktujesz film AVCHD jako odpowiednik JPEG czy RAW. Ustawienie B&W w wizjerze nie powoduje, ze RAWy ze zdjęciami sa B&W, bo przecież RAW to jest plik z danymi zarejestrowanymi z matrycy. Zatem sa te pliki barwne (chyba, ze robisz zdjęcia Leica Monochrome).
Zatem pytanie do Szabli pozostaje aktualne. Czy można jednak ustawić tak filmy, by w wizjerze widzieć B&W, a nagrywalo się w kolorze? Dodam - bez zmieniania ustawien w wizjerze miedzy zdjęciami, a filmami.
Jest to wielki minus, dodam, że moje a77 ma jeszcze jedną wadę - nie podgrzewa parówek, a to jednak przy całym dniu w plenerze jest ważne
12 maja 2013, 10:56
@buzz A77 nie zapisuje nieskompresowanych plików wideo.
@lordkain Trzeba było kupić Nikona lub Canona to byś nie narzekał. Zakup aparatu jednego z tych producentów magicznie zamienia Cię w profesjonalistę, a pro nie jedzą parówek :D
Szabla... zapewne jakos softweareowo to można zalatwic... przy kolejnych aktualizacjach oprogramowania bądź nowych konstrukcjach - może wystąpisz z takim wnioskiem racjonalizatorskim?
@buzz: nie da się. Wizjer ma pokazywać to, co zarejestruje matryca. JPEG i AVCHD to obraz przetworzony, więc może być czarno-biały, RAW to obraz nieprzetworzony.
Wygląda na to, że korzystasz z oprogramowania blokującego wyświetlanie reklam.
Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
Będziemy wdzięczni, jeśli dodasz stronę Optyczne.pl do wyjątków w filtrze blokującym reklamy.
Mam rozumieć, że wersja do Sony bez stabilizacji kosztuje tyle samo co do np. Nikona ze stabilizacją? Czy to nie jest naciąganie ludzi?
To lepiej zaopatrzyć się w Sigmę 24-70 /2.8 EX DG HSM. Nową za 3099 można dostać.
Prawo rynku :(
Przecież ten system upada... po co tamron daje
Upada, ale chyba zdolność logicznego myślenia u niektórych tutejszych komentujących speców :D
Ale fakt, o ile cena tamrona 28-75 2.8 jest bardzo atrakcyjna i można każdemu polecić ów obiektyw to ta wersja jest już mniej opłacalna. Nie wiem czy warto płacić prawie 3x tyle za dodatkowe 4 mm na szerokim kącie ;)
SIr_kane co do sigmy to bym polemizował. Miałem oba obiektywy i co by nie mówić Tamron był dużo, dużo lepszy. Pryz cenie Tamrona na poziomie 4k maksymalna cena do przyjęcia za sigmę to 1.5k. Wielkie problemy z AF sigmy a nawet po kalibracji jak trafił efekt nie był powalający w stosunku do efektów z Tamrona który i tak nie był idealny. W dawnej szkolnej skali Sigma 3=, Tamron 4. Co nie zmienia faktu rzeczy, że ceny nowych obiektywów są coraz bardziej chore.
Obiektyw o parametrach profesionalnych - ale dla systemu z definicji nie profesionalnego :) w dodatku ze znaczkiem Tamrona - wstyd się pokazywać ;)
A poważnie - być może są kraje piękniejsza - ale w Polsce praktycznie nie widuję na imprezach fotografa z Alfą. A w zestawie Alfa + Tamron nie widziałem nikogo ...
No tak, bo profesjonaliści to tylko na kotlety latają...
Nie zwraca się uwagi / nie zna wszystkich modeli to się nie widuje :)
Ja tam co raz widziałem ludzi z Alfami na eventach :)
A z tym systemem "nie profesjonalnym" to bym nie przesadzał ;) co jak co ale ostatnio Sony właśnie zwrot w kierunku pro robi. I nowe szkiełka i nowe puszki. Może i byłoby fajnie mieć w systemie wielką kobyłę pokroju 1Dx, ale... i tak mało kto to kupuje, więc jakoś tam ludzie dają radę ;).
No i co jest dużą zaletą Sony - Tamrony ani Sigmy nie robią takich cyrków z puszkami jak choćby w Canonie.
Ua...
Właśnie przeczytałem (w sumie to bardzo fajną moim zdaniem) książkę Pana Jacka Boneckiego "Fotograf w podróży" i ... Gdybym dzisiaj szukał swojego aparatu, to "chciałbym" żeby to był Sony.
W sumie to chyba dobrze, że wyboru dokonałem wcześniej - i ... nie jest to system Sony :)
Cieszymy się Twoim szczęściem :P
A o co w ogóle chodzi?
Interpunkcja :)
Słaby news, mało hejtów. Nawet Szabla się nudzi. Bieda.
No właśnie, Tamron nie pobudza choleryków, choć Sony ma tam udziały :P
Albo jeszcze sprawdzają wyniki zadań z matury.. może przyjdą dzisiaj
Dzisiejsi maturzysci robia zdjecia smartfonami...
Tak, dostali je na komunię. :D
Szabla, pytanie techniczne do Ciebie. Gdy w A77 ustawie, by w wizjerze widzieć swiat B&W, to aparat wykonuje zdjęcia:
- jpegi - czarno biale
- RAWy - kolorowe, które później ewentualnie w Lr zamieniam sobie na B&W.
Natomiast filmy AVCHD sa czarno biale, a nie kolorowe. Dlaczego? To niekonsekwencja moim zdaniem.
Nie chce się rozpisywać o tym dlaczego tak chce widzieć swiat. Czy można jednak ustawić tak filmy, by w wizjerze widzieć B&W, a nagrywalo się w kolorze?
@buzz
Wow! Ale masz wymagania.
To chyba bardzo konsekwentne, akurat wizjer/LCD pokazuje to co rejestruje matryca . Wiec jeśli pokazuje B&W to... :)
druid.
No wlasnie nie, bo zależy od tego czy potraktujesz film AVCHD jako odpowiednik JPEG czy RAW.
Ustawienie B&W w wizjerze nie powoduje, ze RAWy ze zdjęciami sa B&W, bo przecież RAW to jest plik z danymi zarejestrowanymi z matrycy. Zatem sa te pliki barwne (chyba, ze robisz zdjęcia Leica Monochrome).
Zatem pytanie do Szabli pozostaje aktualne.
Czy można jednak ustawić tak filmy, by w wizjerze widzieć B&W, a nagrywalo się w kolorze?
Dodam - bez zmieniania ustawien w wizjerze miedzy zdjęciami, a filmami.
Jest to wielki minus, dodam, że moje a77 ma jeszcze jedną wadę - nie podgrzewa parówek, a to jednak przy całym dniu w plenerze jest ważne
@buzz
A77 nie zapisuje nieskompresowanych plików wideo.
@lordkain
Trzeba było kupić Nikona lub Canona to byś nie narzekał. Zakup aparatu jednego z tych producentów magicznie zamienia Cię w profesjonalistę, a pro nie jedzą parówek :D
lordkain... za to zapewne to body skutecznie zastepuje Ci kobiete, bo braku tej funkcji nie wymieniles. :-)
Poza tym nie nazwalem tego wada. Pytam się Szabli, bo może cos przeoczyłem, a to by mi ulatwilo zycie.
Kops już odpowiedział... zatem dziekuje!
Szabla... zapewne jakos softweareowo to można zalatwic... przy kolejnych aktualizacjach oprogramowania bądź nowych konstrukcjach - może wystąpisz z takim wnioskiem racjonalizatorskim?
@buzz: nie da się. Wizjer ma pokazywać to, co zarejestruje matryca.
JPEG i AVCHD to obraz przetworzony, więc może być czarno-biały, RAW to obraz nieprzetworzony.
@buzz, kup sobie jakąś starą kamerę miniDV, będziesz miał czarno-biały wizjer i kolorowe nagranie ;)
Albo kamerę profesjonalną - tam jest identycznie. :)